Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Lego Master

NVIDIAAAAAAAAAAAA.............

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

känner mig sjukt less på komplett nu. står att min årder är mottagen 43minuter efter att jag la den.
nu har jag ett kort som kommer i lager i slutet av oktober.
snacka om att fucka upp en lansering.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad menar du att den URL;en skulle göra? Jag har kollat sidan på fyra maskiner och får inte upp nåt annat än "meddela mig" trots rensad webbläsarhistorik.

Den länken hade funkat för er när den släpptes i några minuter. Nu är det way way way försent. Den gjorde bara att sidan inte hade sparad cache då du matar din webbläsare med en ny länk, i detta fall /?cache. Man kan skriva vad som helst efter frågetecknet. Men som sagt, folk har redan gjort det och det var nog slut på någon minut bara.

Permalänk
Medlem

@Taggen86: Vilka modeller? Står det "Reserverad" under orderhistoriken på komplett?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/ är nu uppdaterad med "finns ej i lager",
utan några cache tillägg.

Bra release, snyggt jobbat nvdia.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk

Känner mig rätt nöjd med mitt 2080 just nu Sjukt vilken papperslansering...

Permalänk
Medlem

Ja lyckades lägga min STRIX OC 3080 både på Webhallen och komplett.
14:56 tog jag det på komplett.
Fick orderbekräftelsen kl 15.00

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Alla FE kort gick åt till recensenterna troligtvis. Nåja FE korten presterar inte bättre än partnerkorten så det är sak samma. Snyggare design enligt mig imo

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Gigabyte OC på komplett 14:56, då fanns det 15 i lager enligt sidan (som kanske iofs är cachad). Tog 1 minut att beställa typ, allt fungerade, inget slött. Får direkt ordermail, står att kortet kanske kommer i lager 30 september Då står det fortfarande på deras sida att det finns 9 kvar i lager.

Väl spelat av mig iallafall, bättre lycka nästa gång. Får lite extra tid att ta farväl av 1080 ti.

Permalänk
Medlem

Nu är 3080-korten borta från elgigantens hemsida

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Jubileumsmästare

Webhallens sida svarade inte alls och Inet kom jag till att slutföra beställningen men fick felmeddelande x antal gånger, oh well. Undrar dock vad som hände med Elgiganten? Kanske tog fel på tiden eller något....

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Inaktiv

Jag fick tag i 3 kort åt polaren, jag hjälpte om han skulle faila.
Dock fick han tag i ett, så han får nöja sig med 4 så länge, han minar.

Permalänk

@Mäki: Designen smärtar mig, inget partnerkort kan mäta sig med FE. Lade en beställning på TUF-kortet men hela den serien produkter är för djävla fula. Ack

Permalänk
Medlem

Har nvidia sagt någon om framtida tillgång på fe?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Lego Master

Från oss alla, till er alla som köpte mer än ett kort:
Var vänliga och dra åt fanders.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades köpa ett kort från Webhallen? Hur ser er order ut?

Permalänk
Medlem

Jävla scam Nivida kör med! Öppnar upp sidan med att det är slut på lager. Så dom lurar oss med sina låga priser men när det blir dags att köpa så finns det inga. Nu kommer priserna gå upp kanske 1000kr. Allt var en scam för att få alla att snacka om att det är bra pris men när det i själva verket aldrig fanns några FE att köpa.

Permalänk

Nu kom mail från Nvidia om att KORTEN ÄR HÄR Wahooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Från oss alla, till er alla som köpte mer än ett kort:
Var vänliga och dra åt fanders.

Håller med! Så jävla dåligt, att ni minar BS går jag inte på.

Permalänk
Medlem

Jag önskar att folk köpte ett kort per person så de folk inte behöver vänta 22 dagar pga att någon bunkrar upp dom som med konsertbiljetter.
Har ni något tips hur man ska hinna få tag på ett 3070 FE om en månad?
Min bror hade något program som skrev in allting och la beställningen automatiskt när han handlade med ett visst klädesmärke på nätet och det bara släpptes 1000st av just den kollektionen.
Har ni hört talas om något sådant?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Den länken hade funkat för er när den släpptes i några minuter. Nu är det way way way försent. Den gjorde bara att sidan inte hade sparad cache då du matar din webbläsare med en ny länk, i detta fall /?cache. Man kan skriva vad som helst efter frågetecknet. Men som sagt, folk har redan gjort det och det var nog slut på någon minut bara.

Men alltså, uppdaterar de inte cachen på sidan när de öppnar för köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille881:

Någon som lyckades köpa ett kort från Webhallen? Hur ser er order ut?

Undrar detsamma. För mig står det;

Din order inväntar följande produkter.
324067 lanseras 2020-09-17.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsfive:

Undrar detsamma. För mig står det;

Din order inväntar följande produkter.
324067 lanseras 2020-09-17.

Har exakt samma för mitt Zotac, väldigt oklart. Får vänta och se helt enkelt.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Jonhed:

Jag önskar att folk köpte ett kort per person så de folk inte behöver vänta 22 dagar pga att någon bunkrar upp dom som med konsertbiljetter.
Har ni något tips hur man ska hinna få tag på ett 3070 FE om en månad?
Min bror hade något program som skrev in allting och la beställningen automatiskt när han handlade med ett visst klädesmärke på nätet och det bara släpptes 1000st av just den kollektionen.
Har ni hört talas om något sådant?

Antar att det bara är nåt script, men det måste ju vara anpassat för själva beställningssidan om du inte gör det galet invecklat och letar upp specifika fält och skit. Orka?
Jag såg till att ha mina kreditkortsuppgifter nerskrivna i Notepad så jag bara kunde klippa och klistra in lite snabbt om jag väl kom så långt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fick precis mejl från inet, hoppas dom inte ljuger nu. Annars verkar det som att jag hann
https://i.imgur.com/xdcIvWD.png

Permalänk

Jag fick inte tag på det kort jag ville ha, ett Msi 3080, men jag fick ett medelande i min telefon från netonnet nästan samtidigt på en länk där jag klickat i medela mig när kortet finns i lager fast det gällde 3090 kortet, som kommer nästa vecka.

Jag tänkte jag testar o ser vad som händer, följde länken och beställde ett kort och fick orderbekräftelse.
vad som kommer hända vet jag inte, men den får ligga där tills jag får annat medelande, jag vill ju helst ha ett msi 3080. men man kan ju kanske om dem inte avbokar det ta det istället.

lägger med en bild så att det direkt finns bevis på att det hänt

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

@Jonhed: Går säkert med hjälp av scraping och lite trixande

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

fick nyss info att mitt gaming x trio packas och kommer skickas idag!!! lycka!!!

Permalänk
Lego Master

Inet säger sig ha ASUS-korten tillbaka i lager 2020-11-02. Lagom. >_<

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Verkar som ASUS TUF har bättre temps än MSI Gaming X Trio

Det få nog bli ett ASUS TUF kort till vintern om inte AMD visar upp något intressant.