Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

Nu står det "Finns ej i lager" på nvidias beställningssida

vad illa av nvidia, lär ju inte funnits ett enda FE kort att köpa i sverige.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

å där blev det "Ikke på lager" på norska nvidiasidan med. /sad

Permalänk
Medlem

satt på hänglåset men tror jag inte var "snabb" enog. Galet tryck eller galet dålig tillgänglighet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Vilken flopp. Får de detta som RNGesus sätt att berätta för mig att det är värt att vänta på Big Navi.

Permalänk

Komplett

Fick igenom en beställning på Komplett 15.01, bekräftelsemailet kom kort därefter men kollar man orderstatus står den fortfarande som öppen.
Någon som har fått en uppdaterad status från Komplett som säger annat än "öppen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

De fuskade tydligen och sålde alla sina kort vid midnatt, sedan tog de bort produkten ur sortimentet för att försöka dölja det hela. Produkten finns dold och det står att leveranstid är obekräftad.

Haha vafan...får kolla i butiken här i Borås, kanske står det ett kort i hyllan !

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Skrivet av mickewessen:

Fick igenom en beställning på Komplett 15.01, bekräftelsemailet kom kort därefter men kollar man orderstatus står den fortfarande som öppen.
Någon som har fått en uppdaterad status från Komplett som säger annat än "öppen"

15:01 här men har börjat tappa hoppet, även fast bekräftelse. Står fortfarande "öppen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickewessen:

Fick igenom en beställning på Komplett 15.01, bekräftelsemailet kom kort därefter men kollar man orderstatus står den fortfarande som öppen.
Någon som har fått en uppdaterad status från Komplett som säger annat än "öppen"

min står som " Order mottagen"

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Skrivet av pskjonte:

Haha vafan...får kolla i butiken här i Borås, kanske står det ett kort i hyllan !

Lycka till, men hoppas inte på för mycket, som vanligt när det gäller Netonnet och nya produkter så står det att "Denna vara säljs endast via internet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landy:

@NutCracker: Kolla LTT video:https://www.youtube.com/watch?v=AG_ZHi3tuyk&t=230s

Och RTX 3080 presterar riktigt bra i renderingstester

Mycket värdefull info, tack för länken:)

Permalänk
Medlem

Jag beställde tre olika på komplett, två på faktura och en med kortbetalning för att se vilket som skulle gå igenom snabbast. Faktura-köpen gick igenom klart snabbare men de var ändå slut innan köpet gått igenom.
Kortköpet står fortfarande å tuggar som öppet... Pengar har dom dock dragit dom utsugarna...

Ruggigt dåligt att bara papperslansera FE också, blev helt plötsligt sugen på att invänta big navi istället...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Jo tjena...

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Lolz. Fick samma mail, nu... 😂

Permalänk

Nu uppdaterades min till Order mottagen - förväntas i lager 7e okt. Men 22a på artikelsidan? GJ komplett.

Permalänk
Medlem

Om Amd/ati kan tävla mot 3080 så har jag inget problem med at avboka mitt 3080 då det inte ens är bekräftat att skickas innan 30 oktober. Trots att jag satt på "hänglåset" och boka så snabbt det gick.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Vilket jävla hån.

Permalänk
Medlem

Känns som elgiganten gjorde något fuffens också? De öppnade aldrig sin försäljning och nu är typ alla kort borta ur sök.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Lolz. Fick samma mail, nu... 😂

Jag med! Alltså vilket jävla magplask Alltså stoppa mailet åtminstone. Eller sparka PR-byrån.

Permalänk
Medlem

@welllpapp: Fan ta Komplett, riktigt fula metoder de använder med att beställa kort som finns på lager men som blir behandlade efter att korten är slut. Inget kö system eller annat utan verkligen RNG med att veta när beställningen gått igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

@welllpapp: Fan ta Komplett, riktigt fula metoder de använder med att beställa kort som finns på lager men som blir behandlade efter att korten är slut. Inget kö system eller annat utan verkligen RNG med att veta när beställningen gått igenom.

Varför i hela beställde man inte från proshop direkt för.. suck, sista gången från komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

JAA! Lyckades sno åt mig ett MSI Gaming X Trio som nu dykt upp i PostNords app!! Har varit så ORIMLIGT stressad den senaste halvtimmen!

var beställde du ifrån?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

@lakabaka: verkar inte vara bättre från propshop, jag beställde när det fanns i lager, får mail 20 minuter senare att det är obekräftad leverans... och då står det att det varan är reserverad i 10 minuter när den ligger i kundkorgen... avbeställer om de bekräftar min förfrågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

@welllpapp: Fan ta Komplett, riktigt fula metoder de använder med att beställa kort som finns på lager men som blir behandlade efter att korten är slut. Inget kö system eller annat utan verkligen RNG med att veta när beställningen gått igenom.

Fast samtidigt så kommer en del av korten som har "kampanjpris" på 7825:- hamna på ~9600:- från vad sett på olika sidor.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

Lycka till, men hoppas inte på för mycket, som vanligt när det gäller Netonnet och nya produkter så står det att "Denna vara säljs endast via internet".

Ja haha får väl gå in på centrallagret som ligger här intill och tvinga mig in haha. Bara gamla kort här uppe i butiken iaf...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Känns som elgiganten gjorde något fuffens också? De öppnade aldrig sin försäljning och nu är typ alla kort borta ur sök.

Jag noterade det samma här i norge.
Först skulle dom gå förhandsbeställa 17/09. Sen skulle dom bli tillgängliga kl15.00. Plötsligt ändrades det att dom skulle gå förhandsbeställa från igår och slutligen så försvann dom helt.

Permalänk

Fattar ingenting av komplett beställde 2 st 3080, Den första 14:56 och den andra 15:34 men den första är "öppen" och den senare som jag beställde är mottaget???

Permalänk
Medlem

Jag hade förhoppningen att AMD:s lilla FUD-attack de senaste dagarna skulle minska trycket lite, men icke sa Nicke.
Brutal anstormning, tror inte jag har varit med om något liknande.

Permalänk
Skrivet av pskjonte:

Ja haha får väl gå in på centrallagret som ligger här intill och tvinga mig in haha. Bara gamla kort här uppe i butiken iaf...

Plocka ett åt mig också när du ändå är där

Gillar du Netonnet och inte har några problem med att vänta tar de nu emot beställningar, produkten ser fortfarande ut att vara dold dock.

Edit: man kommer åt produkterna genom att klicka sig fram, att söka på 3080 går inte.

Permalänk
Medlem

Å där trillade 3e mailet från komplett in bara 1h 24min efter jag beställde. Gick ju betydligt snabbare med fakturaköp då iaf.. avbeställer alla 3 å väntar in big navi istället.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast samtidigt så kommer en del av korten som har "kampanjpris" på 7825:- hamna på ~9600:- från vad sett på olika sidor.

Inet har bekräftat att om man har en beställning redo för 7825 så kommer man få ett kort för det priset oavsett ifall det finns kort på lager.

Frågan blir bara ifall Komplett kommer uppdatera beställningar så man verkligen vet när man får sitt kort. En sak för mig är att detta blir det sista kortet jag beställer från komplett under launch, andra gången de har kört sina fula knep. Ifall min beställning inte blir behandlad och korten finns på lager inom framtiden för det högre priset så kommer jag kontakta ARN.