Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusca:

Hej Webhallen!

Undrar om ni har planer på att ta in Corsairs Hydro X vattenkylningssystem.
https://www.corsair.com/eu/en/hydro-x-series-custom-cooling

Är nyfiken på den och vill inte behöva köpa den från någon annan

Mvh
Magnus

https://www.webhallen.com/se/category/5340-Vattenkylning?f=te...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Köpte i förra veckan dator delar för 25 tusen ungefär, skulle ingå två vouchers (en från AMD den andra från Nvidia (Nya call of duty). Fick AMD vouchern men Call of Duty vouchern raderades från min order pågrund av att den var "slut".

Även fast de inte är så mycket det handlar om är jag rejält besviken och kommer gå till konkurent nästa gång Kundtjänsten är dessutom inte generös eller hjälpsam för fem öre. aldrig igen. Hellre pinvinstång.

Att inte ersätta utan bara ta bort den utan att meddela är under all kritik.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Köpte i förra veckan dator delar för 25 tusen ungefär, skulle ingå två vouchers (en från AMD den andra från Nvidia (Nya call of duty). Fick AMD vouchern men Call of Duty vouchern raderades från min order pågrund av att den var "slut".

Även fast de inte är så mycket det handlar om är jag rejält besviken och kommer gå till konkurent nästa gång Kundtjänsten är dessutom inte generös eller hjälpsam för fem öre. aldrig igen. Hellre pinvinstång.

Att inte ersätta utan bara ta bort den utan att meddela är under all kritik.

Trams. Begränsat antal, först till kvarn, osv. Alltid samma sak när det kommer till vouchers.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni ta 5000kr för det här kortet?
https://www.webhallen.com/se/product/312782-SAPPHIRE-PULSE-Ra...

Ni är 1700kr dyrare än komplett. Man kan få en 5700XT för samma pris. Har ni fått hybris?

Permalänk

@jehuty: Den har inte kommit in än och priset är säkerligen preliminärt!

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre: Nu har dom ändrat priset, produkten släpptes officiellt igår så tycker att priset borde redan ha varit satt.

Permalänk
Medlem

Är h150i pro xt LGA1200 kompatibel? (dvs allt medföljande)

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

Är h150i pro xt LGA1200 kompatibel? (dvs allt medföljande)

Tjena! LGA1200 använder samma mounting kit som 115X

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena! LGA1200 använder samma mounting kit som 115X

/// Staffan

Kan väl passa på att fråga här om när ni får in era 10900k och tillhörande moderkort då webhallens kundtjänst svarat väldigt olika från person till person..

Skulle även vilja veta om mängden som kommer in och om ni har koll på om alla som förbokat kommer få ett exemplar eller om det blir en bristvara även hos er som hos konkurrenterna?

Mvh

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

Kan väl passa på att fråga här om när ni får in era 10900k och tillhörande moderkort då webhallens kundtjänst svarat väldigt olika från person till person..

Skulle även vilja veta om mängden som kommer in och om ni har koll på om alla som förbokat kommer få ett exemplar eller om det blir en bristvara även hos er som hos konkurrenterna?

Mvh

Hej!

Vi kommer förhoppningsvis få in det lilla antalet 10900K proppar vi blivit tilldelade på torsdag.
Det är inga siffror att hurra över och vi vet inte i dagsläget när vi får in några större volymer. Det är tyvärr långt från alla som kommer kunna få sina exemplar Är så himla, himla tråkigt.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej undrar om webhallen bygger ihop min dator utan gpu och OS? Tänkte nämligen försöka klippa ett 3080 separat

Permalänk
Webhallen
Skrivet av meyzu91:

Hej undrar om webhallen bygger ihop min dator utan gpu och OS? Tänkte nämligen försöka klippa ett 3080 separat

Tjena!

Vi har en tjänst där vi kan erbjuda att installera kortet åt dig i våra butiker i redan befintlig dator om du vill Det kostar 199 kr att få den installerad i burken och finns att använda i följande butiker:

Stockholm
Barkarby
Bredden
Farsta
Fridhemsplan
Medborgarplatsen
Sickla
Sveavägen
Täby

Göteborg
Nordstan
Frölunda

Ifall du tänker på Config Custom så kan vi sätta ihop en hel dator utan GPU och OS men då kommer vi inte kunna starta och testa att allt lirar.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Finns det någon ide om när nesta leverans av Cooler Master NR200P kommer inn?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RunRookieRun:

Finns det någon ide om när nesta leverans av Cooler Master NR200P kommer inn?

Oklart tyvärr. Vi hoppas på att Cooler Master vill ge oss lite kärlek och i så fall är gissningen november.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Lite besviken på er idag. Satt och försökte få ett av de 11 st MSI 3080 kort som ni hade. Alla försvann när klockan var 14:58 och jag fick inte ens upp köpknappen, bara meddela mig. Samma sak på de 5 asus TUF-korten som fanns, de kunde jag till och med se försvinna i realtid men eftersom det inte fanns någon köpknapp kunde jag inte få något.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Lite besviken på er idag. Satt och försökte få ett av de 11 st MSI 3080 kort som ni hade. Alla försvann när klockan var 14:58 och jag fick inte ens upp köpknappen, bara meddela mig. Samma sak på de 5 asus TUF-korten som fanns, de kunde jag till och med se försvinna i realtid men eftersom det inte fanns någon köpknapp kunde jag inte få något.

Kan bara hålla med.

Skäms på er Webhallen!

Hur kan ni sälja korten när det inte går att köpa dem på webben? Vad hände med Webb-hallen?

Antar ni sålde dem i butiken i Väsby?

Jag hoppas verkligen att jag är en prioriterad kund i fortsättningen.

Mvh Xandor82

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wounds:

Lite besviken på er idag. Satt och försökte få ett av de 11 st MSI 3080 kort som ni hade. Alla försvann när klockan var 14:58 och jag fick inte ens upp köpknappen, bara meddela mig. Samma sak på de 5 asus TUF-korten som fanns, de kunde jag till och med se försvinna i realtid men eftersom det inte fanns någon köpknapp kunde jag inte få något.

Hej! Det var enorm belastning på vår hemsida igår vid release av dessa kort, vilket gjorde att många tyvärr stötta på problem med cache, utloggningar och andra stört-tråkiga problem. Den enda gissningen vi har är just att en missmatch i cache skedde vilket ledde till att boka knappen inte dök upp hos vissa. Vi vill så klart att såna här releaser ska gå smärtfritt för alla men tyvärr blir det prutt ibland och tro mig när jag säger att vi är lika ledsna för det som ni. Vårt mål är att alla ska få en såpass bra köpupplevelse som det bara går.

MEN, det sänkte priset på MSI och TUF-korten gäller under en längre period, så även om det bara är ett plåster på såren så kommer bokningar som läggs på dem ha det priset även om korten dyker upp i ett senare skede. Det hjälper inte problemet du stötte på men jag vill iaf vara tydlig med just det Självfallet jobbar vi stenhårt för att få in så många kort som möjligt så snabbt som möjligt.

Önskar en trevlig helg!

///Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Rättelse om MSI-korten. Antalet vi hade till referenspris är slut, så det är på TUF-korten som det lägre priset fortfarande är aktuellt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde MSI RTX 3080 Gaming X Trio igår och det står så här:

Webhallen Centrallager
2020-09-17 15:29
Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
324068 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.
Webhallen
2020-09-17 15:29
Order mottagen.
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB
Artikelnr: 324068
1 st à 8 699 kr
Beställningsdatum 2020-09-17 15:29
Betalningsmetod Klarna Checkout
Leveranssätt Brev / Postpaket - Express

Gäller detta priset som jag har betalat och när kommer korten in till er?
MVH

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jorgen69:

Beställde MSI RTX 3080 Gaming X Trio igår och det står så här:

Webhallen Centrallager
2020-09-17 15:29
Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
324068 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.
Webhallen
2020-09-17 15:29
Order mottagen.
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB
Artikelnr: 324068
1 st à 8 699 kr
Beställningsdatum 2020-09-17 15:29
Betalningsmetod Klarna Checkout
Leveranssätt Brev / Postpaket - Express

Gäller detta priset som jag har betalat och när kommer korten in till er?
MVH

Tjaba! Det priset du betalade eller bokade för är det som ska gälla
Har tyvärr inget svar på när vi får in fler RTX kort i dagsläget.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!
Hur är det med Nvidias kampanj om gratis spel för oss lyckliga som har fått ett kort?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Hej!
Hur är det med Nvidias kampanj om gratis spel för oss lyckliga som har fått ett kort?

Du bör redan fått isåfall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Det var enorm belastning på vår hemsida igår vid release av dessa kort, vilket gjorde att många tyvärr stötta på problem med cache, utloggningar och andra stört-tråkiga problem. Den enda gissningen vi har är just att en missmatch i cache skedde vilket ledde till att boka knappen inte dök upp hos vissa. Vi vill så klart att såna här releaser ska gå smärtfritt för alla men tyvärr blir det prutt ibland och tro mig när jag säger att vi är lika ledsna för det som ni. Vårt mål är att alla ska få en såpass bra köpupplevelse som det bara går.

MEN, det sänkte priset på MSI och TUF-korten gäller under en längre period, så även om det bara är ett plåster på såren så kommer bokningar som läggs på dem ha det priset även om korten dyker upp i ett senare skede. Det hjälper inte problemet du stötte på men jag vill iaf vara tydlig med just det Självfallet jobbar vi stenhårt för att få in så många kort som möjligt så snabbt som möjligt.

Önskar en trevlig helg!

///Staffan

Blev ett strix från elgiganten med leverans den 30:e (om det håller, skeptisk). Trist i vilket fall som helst eftersom jag har hyfsat hög rank hos er för att vara privatperson (lvl 15 White utan att beställa massa prylar till jobbet i mitt namn som många i toppen gör) och kund sedan 15 år tillbaka. Handlar helst hos er men här kunde jag inte ens hur jag än försökte. Vet att det inte är mycket att göra åt men jag är ändå besviken.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wounds:

Blev ett strix från elgiganten med leverans den 30:e (om det håller, skeptisk). Trist i vilket fall som helst eftersom jag har hyfsat hög rank hos er för att vara privatperson (lvl 15 White utan att beställa massa prylar till jobbet i mitt namn som många i toppen gör) och kund sedan 15 år tillbaka. Handlar helst hos er men här kunde jag inte ens hur jag än försökte. Vet att det inte är mycket att göra åt men jag är ändå besviken.

Vi får hålla tummarna att du får ditt grafikkort på utsatt tid
När det kommer till bokningar så vill vi att det ska vara lika för alla. Kunder som varit med oss uppskattar vi enormt och ger andra förmåner. Men just att boka produkter och köplatser på produkter vill vi ska vara rättvist. Sen att teknik strular är ju så jämrans trist att klockorna stannar.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Du bör redan fått isåfall

Tycker det jag också.
Men än så länge ingenting.

Förvisso ett tag till watch dogs släpps, så inte speciellt brådskande.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle det inte vara möjligt att få lite mellan tummen och pekfingret siffror så man kan ivf gissa vilken månad man får kortet.

Tog mig 9 minuter av refresh och cacheproblem innan jag tillslut fick in min order..
Skulle vara intressant med siffror som "Vi har just nu 2000-5000 bokade kort och det kommer in 50 kort i veckan med stegrande antal" men ändras hela tiden..

Då kan man ivf gissa lite.

Har en config förbetald så tråkigt att ligga ute med nästan 30k utan att se något för pengarna. Speciellt när nuvarande burk krånglar mycket. Skulle ge lite hopp om jag har en aning om när det skulle kunna komma. (Vet att det även är lite kö i config byggen)

Skulle det kunna vara rimligt att tänka sig att man hinner få burken i oktober?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Swippen:

Hej!

Skulle det inte vara möjligt att få lite mellan tummen och pekfingret siffror så man kan ivf gissa vilken månad man får kortet.

Tog mig 9 minuter av refresh och cacheproblem innan jag tillslut fick in min order..
Skulle vara intressant med siffror som "Vi har just nu 2000-5000 bokade kort och det kommer in 50 kort i veckan med stegrande antal" men ändras hela tiden..

Då kan man ivf gissa lite.

Har en config förbetald så tråkigt att ligga ute med nästan 30k utan att se något för pengarna. Speciellt när nuvarande burk krånglar mycket. Skulle ge lite hopp om jag har en aning om när det skulle kunna komma. (Vet att det även är lite kö i config byggen)

Skulle det kunna vara rimligt att tänka sig att man hinner få burken i oktober?

Tjaba! Jag kan verkligen inte lova något när det kommer till 3080 korten, för vi vet verkligen inte hur snabbt de kommer in.
Såna siffror är inget jag kan ge ut heller utan att få börja packa ihop mitt skrivbord på studs. Det är liksom hela världen som skriker efter de här korten.

Vilket kort är det du har beställt?

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Aja, det var värt ett försök.
Det är Gigabyte eagle varianten.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Swippen:

Aja, det var värt ett försök.
Det är Gigabyte eagle varianten.

Lovar inget, men med lite flax och voodoo-magi så kan det vara så att i oktober är ganska möjligt

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjena, beställde ett Asus TUF RTX 3080 OC lyckades lägga ordern 15.05 kan man hoppas på att man får kortet någon gång i oktober? Är lvl 18 om det har någon betydelse.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B