Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Jo, det var förmodligen fler som hade listat ut samma sak tidigare än jag gjorde. Sorry guys!

eh.. vad hände? jag sitter här som ett fån och fattar ingenting

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krillec:

eh.. vad hände? jag sitter här som ett fån och fattar ingenting

Jag misstänker att någon form av cachelösning levererade gamla sidor till alla som varit och besökt sajten tidigare. Men när du lägger på valfri parameter i URL så kan den inte längre plocka cache och levererar en dagsfärsk. Kan ge lite fördelar vid nästa veckas 3090-släpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag gjorde samma sak på komplett, samma problem.
La även en order på inet men det står att de får in den 20e oktober.

Sen tröttnade jag. Mitt 1660 ti får tuffa på ett tag till verkar det som.

Samma för mig, inget i historik eller mail...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Någon alls som beställt från komplett som fick i första batchen av något kort?

Jag beställde några sekunder av asus tuf efter öppning där det fanns 50 i lager och det står att min kommer 30e oktober

jag är i samma läge. hoppas det är något tekniskt strul. men.. bra känns det inte

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

La en beställning på ett kort på Komplett, fick bekräfta faktura med Bank-ID och allt, sen stod det tack för ditt köp efter. Står dock ingenting i orderhistoriken och har inte fått ett bekräftelsemail, någon annan som har samma problem?

Japp samma här. Betalade med kort, pengarna dragna och fick ingen bekräftelsemail och ordern syns inte.

Permalänk
Medlem

Behöver lite råd här nu. Eftersom jag får vänta 3 veckor (9 Okt) innan Komplett skickar Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC som jag beställt. Då andra korten ligger än så länge på 7825:- så undrar jag om ASUS TUF är bättre?
Står mellan Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC och ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.

Vilken av dom har bättre kylning?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Jag misstänker att någon form av cachelösning levererade gamla sidor till alla som varit och besökt sajten tidigare. Men när du lägger på valfri parameter i URL så kan den inte längre plocka cache och levererar en dagsfärsk. Kan ge lite fördelar vid nästa veckas 3090-släpp

gött bra veta inför 3090, ty

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?cache

Här kan ni köpa. Lärdom, lägg på lite skit på länken så den inte plockar en cache.

http://michaelclaesson.se/bilder/rtx-3080.png

+1

Permalänk

Japp nu står det "Finns ej i lager" på Nvidias sida

Visa signatur

GTX970 --Intel i5-10600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Behöver lite råd här nu. Eftersom jag får vänta 3 veckor (9 Okt) innan Komplett skickar Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC som jag beställt. Då andra korten ligger än så länge på 7825:- så undrar jag om ASUS TUF är bättre?
Står mellan Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC och ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.

Vilken av dom har bättre kylning?

Ingen aning om man jämför dom men Asus TUF verkar bra åtminstone!

https://www.sweclockers.com/test/30406-asus-geforce-rtx-3080-...

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Var det någon som köpte ett kort hos Elgiganten?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Jag har inga problem att vänta på ett FE. Men vill kunna beställa ett. Lite löjligt att de måste främja partnertillverkare genom att inte ha någon bokningsfunktion. Jag får inte plats med något annat kort än FE

Permalänk
Skrivet av anon46732:

Jag misstänker att någon form av cachelösning levererade gamla sidor till alla som varit och besökt sajten tidigare. Men när du lägger på valfri parameter i URL så kan den inte längre plocka cache och levererar en dagsfärsk. Kan ge lite fördelar vid nästa veckas 3090-släpp

Trodde det skulle räcka att ctrl+F5a men tydligen inte...

Permalänk
Medlem

så jävla värdelöst

Permalänk
Medlem

@JackeShan: Samma här, ordern 'gick igenom', tack för din beställning. Men inget på mail eller orderhistorik förutom för 'öppen'. Som sagt man får väl se. Så bråttom är det inte.. hade varit kul att ha innan CP 2077 o Blops cold war dock.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

@Bonovox85: Har fått mail iaf. Men i orderhistoriken står det bara "öppen" så gissar att jag inte hann med.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Detta sammanfattar det hela väldigt bra

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem

Skapligt antiklimax. Skulle inte förvåna mig om det inte blir fler batcher av FE.
Jag satsade bara på det.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Jag misstänker att någon form av cachelösning levererade gamla sidor till alla som varit och besökt sajten tidigare. Men när du lägger på valfri parameter i URL så kan den inte längre plocka cache och levererar en dagsfärsk. Kan ge lite fördelar vid nästa veckas 3090-släpp

Jag undrar jag. Satt ändå med lite nya incognitofönster och CTRL+F5. Undrar om den någonsin ledde till en faktisk "köp FE här" den knappen du fick fram eller om den alltid ledde vidare till partners?

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarrot:

Trodde det skulle räcka att ctrl+F5a men tydligen inte...

Samma här.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Jag misstänker att någon form av cachelösning levererade gamla sidor till alla som varit och besökt sajten tidigare. Men när du lägger på valfri parameter i URL så kan den inte längre plocka cache och levererar en dagsfärsk. Kan ge lite fördelar vid nästa veckas 3090-släpp

Så ska man alltså alltid lägga till "/?cache" efter länken? skriver jag nått random så blir det bara fel. Känns för övrigt sjukt dåligt att Nvidia har en sådan cachelösning som inte uppdaterar när man klickar F5 som de andra sidorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?cache

Här kan ni köpa. Lärdom, lägg på lite skit på länken så den inte plockar en cache.

http://michaelclaesson.se/bilder/rtx-3080.png

Då lärde man sig något nytt. Tack för det.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?cache

Här kan ni köpa. Lärdom, lägg på lite skit på länken så den inte plockar en cache.

[.url href="http://michaelclaesson.se/bilder/rtx-3080.png"]http://michaelclaesson.se/bilder/rtx-3080.png[/url]

Vad menar du att den URL;en skulle göra? Jag har kollat sidan på fyra maskiner och får inte upp nåt annat än "meddela mig" trots rensad webbläsarhistorik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Var det någon som köpte ett kort hos Elgiganten?

Mvh

Tror (F)elgiganten glömt bort dagens datum.

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

@JackeShan: Samma här, ordern 'gick igenom', tack för din beställning. Men inget på mail eller orderhistorik förutom för 'öppen'. Som sagt man får väl se. Så bråttom är det inte.. hade varit kul att ha innan CP 2077 o Blops cold war dock.

För mig står det inte ens öppen. Ingen order alls syns fast pengarna är dragna.

Permalänk
Medlem

Har någon fått tag på ett FE? gissar att sverige inte ens fick några exemplar

Permalänk

@DasIch: I detta fall har de nog webcache framför sina webservrar, och ny url gör att det inte finns cache för urlen på cacheservern så den skickar request till backendserver.

Permalänk
Medlem

lyckades dra igenom två beställningar på komplett, reservationer finns på båda men bara en syns under beställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?cache

Här kan ni köpa. Lärdom, lägg på lite skit på länken så den inte plockar en cache.

http://michaelclaesson.se/bilder/rtx-3080.png

Tack för info. Lyckades du få tag på ett?

Permalänk
Medlem

prata med en på webhallen som meddelade att dem får leverans av UPS med RTX 3080 STRIX OC på söndag,så folk som vara snabba på att kapa ett kan ha tur.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W