Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Kan inte se en enda som fått ett FE varken i Sverige eller USA. Låg ett par på ebay til 13-16k men förutom det verkar det ungefär som förutspått, dvs at "tvinga" folk til dyrare eftermarknadskort.

De på Ebay kan ju vara scams också.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

@Teicaus: En vän beställde sin 3080 14:57 på komplett, men hans order var öppen i ca 20 min; sen blev den bekräftad att skickas ca den 27:e September.

Permalänk
Medlem

Försökte på inet 15:00 prick, lyckades lägga ett kort i kundvagnen men beställningen gick aldrig igenom, samtidigt som den stod och tuggade så lyckades jag gå in och norpa ett kort på proshop, inte min favvosida men nu har jag kort på igång iaf 😁😁😁

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ollebro:

Jag hade sån jävla röta, råka av en slump uppdatera komplett sidan sisådär 5-3 min innan release och så gick det köpa, klickade på deras expressköp knapp, körde en snabb BankID och så vart ett kort beställt. Strax därefter verkar alla sidorna ha kollapsat.

dock står leverans 25 maj 2020 så vi får väl se när det kommer...

Var lika vid Zen2 lanseringen. Jag och ett par till köpte våra någon minut innan. Trodde inte det fortfarande var möjligt.

Har eventuellt ett Zotac på gång men oklart. Och Nvidia sov över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Teicaus: En vän beställde sin 3080 14:57 på komplett, men hans order var öppen i ca 20 min; sen blev den bekräftad att skickas ca den 27:e September.

Då antar jag att jag kommer bli ägd av Komplett igen. Min order står fortfarande öppen trots att jag också beställde vid samma tidpunkt som din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Samma här, fick en order men ingen aning om den går igenom.

Only god knows...Har spammat komplett/min sida utan positivt resultat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Finns ej i lager
Finns ej i lager
Finns ej i lager
Finns ej i lager

tack nvidia för att ens sälja någon påhittad FE

Permalänk
Medlem

Det gick åt pipan med Komplett: Beställd, förväntas i lager 7 oktober 2020, 1 st.
Så fick beställa från Proshop, förväntad leverans 21-24 september.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Only god knows...Har spammat komplett/min sida utan positivt resultat.

Samma här, de har dragit pengar men kan inte ens se ordern på min sida.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

haha det var det sämsta, inte en enda fe till sverige

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Detta suger. Inets sida säckade fullständigt ihop. Komplett vägrar jag att beställa från med tanke på hur usel deras kundtjänst är ifall något problem skulle uppstå.

Får väl hoppas att FE edition släpps så att man kan norpa ett exemplar därifrån, annars blir det en låååång väntan.

Permalänk
Medlem

Direkt finns ej i lager... (FE)

Permalänk
Medlem

Där uppdaterades min på Komplett.

La min beställning kring 20 över, enligt dem står det "15:48" trots att pengarna resarverats bra mycket tidigare

Antar att detta är lika med att jag är i kö. RIP.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ser ut att dyka upp "Out of stock" på flera av nvidia stores.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det är definitivt något vi vill kika närmare på! Vilken redigeringsmjukvara är det du använder?

Tack för respons Jonas:) Jag har använt flertalet applikationer, dock kommit fram till att den som passar mig bäst vad gäller funktionalitet, men även som bäst nyttjar grafikkortens kärnor, är Cyberlink Powerdirector, av vilken jag har v16 (senaste är v18, men har inte sett anledning till uppgradering, viktigt dock med senaste uppdateringen för v16).

Permalänk
Medlem

Tack komplett. Beräknas i lager 22 oktober ?? OK

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

JAA! Lyckades sno åt mig ett MSI Gaming X Trio som nu dykt upp i PostNords app!! Har varit så ORIMLIGT stressad den senaste halvtimmen!

Hehe grattis. Kände samma stress som du som nu utbytts till besvikelse.
Vart lyckades du norpa ditt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nu står det "Finns ej i lager" på nvidias beställningssida

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Där uppdaterades min på Komplett.

La min beställning kring 20 över, enligt dem står det "15:48" trots att pengarna resarverats bra mycket tidigare

Antar att detta är lika med att jag är i kö. RIP.
https://i.imgur.com/JFg4pQu.png

Fick min orderbekräftelse nu också.
Satt och uppdaterade sidan och fick iväg en beställning så fort det var möjligt, men står att min order skapades 15:43 så jag får tydligen vänta till 30:e oktober..

Permalänk
Medlem

Direkt till slut i lager hos Nvidia och sen länka vidare till andra köpställen där de redan tagit slut...

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Netonnet då? Bara 3090?

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Papperslansering deluxe. Tror fan inte de hade ett enda kort tilltänkt för nordiska marknaden... vilket piss.

Permalänk
Medlem

soo papperslansering av fe?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Så djävla fult av Nvidia asså! tvi! inte ett enda kort ute!

Permalänk
Medlem

Nevermind där kom bekräftelse mejlet från komplett!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Vad har hänt med Netonnet då? Bara 3090?

jag hade tänkt bara beställa från elgiganten och netonnet, ingen av sidorna har öppnat försäljning....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Direkt till slut i lager hos Nvidia och sen länka vidare till andra köpställen där de redan tagit slut...

Skulle tippa på att inga kom till Sverige lik många andra länder.
Hyckleriet är på hög nivå. Besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n4ight:

Fick min orderbekräftelse nu också.
Satt och uppdaterade sidan och fick iväg en beställning så fort det var möjligt, men står att min order skapades 15:43 så jag får tydligen vänta till 30:e oktober..

Verkar som det, ja. Kul. Blir att avbeställa och vänta på Navi då för min del antagligen. Suck.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

14:55 köpte jag, men i ordern står det 49 (whatever) men den står ännu som öppen, så det känns ju som det är kört att man fick ett av de första korten då... älsk att det fortfarande står 25 maj 2020 the fuck

Permalänk
Skrivet av pskjonte:

Vad har hänt med Netonnet då? Bara 3090?

De fuskade tydligen och sålde alla sina kort vid midnatt, sedan tog de bort produkten ur sortimentet för att försöka dölja det hela. Produkten finns dold och det står att leveranstid är obekräftad.