Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Inaktiv

Sämsta lanseringen på länge. Sitter med kort i korgen men går inte slutföra köp. -100/10.

Permalänk
Medlem

Det värsta nu när beställningen gick igenom 20 minuter för sent är att man inte har den blekaste jävla aning var i kön man ligger. Får de 10 kort i slutet på Okt lär man ju vara rökt då också. Kan ju lika gärna dröja till Nov-Dec om man har otur och då har RDNA2 samt 3080Ti antagligen släppts.

Så jävla besviken!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hade sån jävla röta, råka av en slump uppdatera komplett sidan sisådär 5-3 min innan release och så gick det köpa, klickade på deras expressköp knapp, körde en snabb BankID och så vart ett kort beställt. Strax därefter verkar alla sidorna ha kollapsat.

dock står leverans 25 maj 2020 så vi får väl se när det kommer...

Permalänk
Medlem

nvidias hemsida funkar hur bra som helst bortsett från att man inte kan beställa 3080...

Permalänk
Medlem

15:00 fram tills 15:09 stog det "meddela mig" på webhallen, jag loggades ut och kunde inte logga in igen på ett par minuter, sen loggades jag in och knep kanske det sista exet av gigabyte eagle OC vi får se

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Yasko:

Borde ju stå slutsåld i så fall. Deras sida verkar snarare ha crashat.

Kraschat tror jag inte, funkar att ladda om och gå in på sidor jag aldrig besökt tidigare. Dessutom verkar priserna räknas ut i realtid när man laddar sidan, så det är nog snarare så att de bara inte tryckt på knappen än.

Det hade ju varit trevligt med en förklaring dock.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte som att Nvidia öppnat den svenska sidan för köp av FE-kort än, står fortfarande "meddela mig" och inte slutsålt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellanslag:

Jag fick den gröna bocken, men ingenting visas i orderhistoriken. Dom hade dock inga problem att dra nästan 8000 kr från mitt konto, härligt.

Haha, precis. Nu vet man ju inte om ordern gått igenom eller inte plus att dom dragit pengarna. Hmm.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Varför, msi trio X verkar vara bland dem högsta fabriksklockad.

Varför jag beställde det eller varför jag skulle avbeställa?
Anledning till beställning: kollade lite reviews verkar vara ett av de tystaste korten så hoppas på att det är det. :thumbsup:
Anledning till avbeställning: Avbeställa är kanske fel ord, men måste jag vänta en månad på att få tag på ett kort så kan jag försöka tuffa på med mitt gamla kort och kolla när folk får sina kort om det är något fel med dem.

Permalänk
Medlem

Jaha då sitter man här och tittar på julklappen som man skulle få öppna 15:00. men nää nu ska vi se kalle anka först på obestämd tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Samma. Kom upp att den gick igenom men ser inget inne på mina ordrar och har inte heller fått ett mail. Hann inte ta screenshot på siffrorna som kom upp efter betalningen.

Edit: Reserverat pengar på kortet också. Kanske gick igenom???

Hände samma sak för mig, stod inte med på mina orders på kompletts hemsida eller något mail men nu har det dykt upp en bekräftelse på beställningen så verkar gått igenom

Permalänk
Medlem

valde klarna så om jag inte ser ett kort postat inom 24h aå avbeställt! Galet få kort denna släpp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Varför jag beställde det eller varför jag skulle avbeställa?
Anledning till beställning: kollade lite reviews verkar vara ett av de tystaste korten så hoppas på att det är det. :thumbsup:
Anledning till avbeställning: Avbeställa är kanske fel ord, men måste jag vänta en månad på att få tag på ett kort så kan jag försöka tuffa på med mitt gamla kort och kolla när folk får sina kort om det är något fel med dem.

Ah ok, då tänker vi nog likadant. Klickade också 1 via webhallen så man får se om man är inom dem 14 påväg in. Som du säger annars kan man lika bra invänta review på Custom kort och bestämma sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Mixan:

15:00 fram tills 15:09 stog det "meddela mig" på webhallen, jag loggades ut och kunde inte logga in igen på ett par minuter, sen loggades jag in och knep kanske det sista exet av gigabyte eagle OC vi får se

Av vad jag kunde se så blev korten köpbara på löpande band, hellre än att alla blev tillgängliga i ett kör...

Jag fick igenom en beställning av Zotac medan de fanns i lager på Komplett. En stund senare stod det att de hade fyra i lagret och sedan att de inväntade 100 stycken. Har inte fått ngt bekräftelsemejl så mina förväntningar är rätt låga.

You are tearing me apart Nvidia!

Permalänk
Medlem

Fått min beställning på komplett, fanns kort när jag beställde men det står på min ordersida att det förväntas 30e oktober så... Segt.

Permalänk
Medlem

skönt att det inte bara är jag som fortfarande får "meddela mig" på nvidias hemsida. man undrar om de glömde släppa i sverige eller om det inte fanns några kort alls för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

nvidias hemsida funkar hur bra som helst bortsett från att man inte kan beställa 3080...

"Fungera hur bra som helst" är väl en överdrift även i vanliga fall? Deras svenska site är ju rätt pinsam, som har haft "TECHNISCHE ONDERSTEUNING" längst ner på sidan ett antal år nu utan att fixa en översättning. Går man in på köp-sidan nu blir i stället i princip hela gränssnittet på norska. (Dock inte produktbeskrivningarna och övrigt innehåll.)

Visa signatur
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mocka:

Det värsta nu när beställningen gick igenom 20 minuter för sent är att man inte har den blekaste jävla aning var i kön man ligger. Får de 10 kort i slutet på Okt lär man ju vara rökt då också. Kan ju lika gärna dröja till Nov-Dec om man har otur och då har RDNA2 samt 3080Ti antagligen släppts.

Så jävla besviken!

Japp avbeställde eländet har inte lust att ligga ute med 10k så länge.

Permalänk
Skrivet av Cudage:

Hände samma sak för mig, stod inte med på mina orders på kompletts hemsida eller något mail men nu har det dykt upp en bekräftelse på beställningen så verkar gått igenom

Nu fick jag en orderbekräftelse på ordern som jag lade prick 15:01, intressant nog stod det att ordertiden var 15:24 pga. deras sega hantering, så blir inget 3080 till mig på ett tag. Tack komplett.

Permalänk
Medlem

Beställde sekunden det gick att beställa på komplett men min order står som "öppen" och jag får ingen orderbekräftelse så.. jag väntar väl på AMDs nya helt enkelt istället.

Permalänk
Medlem

Ändå otippat att en sån här release skapar tryck nog att sänka webhallen/inet. Det säger en hel del om intresset. Det är ju inte black friday det handlar om som tilltalar en mycket bredare målgrupp

Permalänk
Medlem

JAA! Lyckades sno åt mig ett MSI Gaming X Trio som nu dykt upp i PostNords app!! Har varit så ORIMLIGT stressad den senaste halvtimmen!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morper:

Ändå otippat att en sån här release skapar tryck nog att sänka webhallen/inet. Det säger en hel del om intresset. Det är ju inte black friday det handlar om som tilltalar en mycket bredare målgrupp

Det är positivt att det blir tryck. Företaget kommer uppgradera sina servrar och riskerar heller inte en krasch vid black-friday.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

15:00 fram tills 15:09 stog det "meddela mig" på webhallen, jag loggades ut och kunde inte logga in igen på ett par minuter, sen loggades jag in och knep kanske det sista exet av gigabyte eagle OC vi får se

Vart likadant för mig, körde också gigabyte men gaming oc, stod fem i lager när jag tryckte köp, men nu står det inväntas på mina ordrar sidan. Jävla clownfiesta var den här releasen.

Inets servrar havererade så då körde jag Webhallen istället.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Jag hoppas (tror) att tillgången är fin om 2-3 veckor. Men man vill ju va först nåja missade också att få tag på ett så mitt 1080i får rulla vidare en stund mer, kanske till och med väntar till black friday eller har så pass mycket is i magen och väntar på 3080ti ^^

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande Asus TUF att beställa hos proshop, står att dom finns i lager hos leverantör. 2-3 dagars leveranstid, blev en sån för mig.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Fått min beställning på komplett, fanns kort när jag beställde men det står på min ordersida att det förväntas 30e oktober så... Segt.

Har din order blivit behandlad?

Ifall det så hände precis likadant när jag skulle beställa Vega på launch. Ordern gick igenom men blev aldrig behandlad, nya kort kom in på lager veckan därpå men fortfarande ingen behandling, kontaktar support och de kunde inte göra ett piss utan jag var tvungen att avboka och beställa på nytt. Hoppas verkligen inte Komplett kör på en fuling och tar in massor av beställningar men uppdaterar inte lagerstatus.

Fyi beställde också när det fanns +40 kort inne på lager, bekräftelsen är inne men ordern är öppen. Jag hoppas verkligen inte att Komplett kör ner mig igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Det är positivt att det blir tryck. Företaget kommer uppgradera sina servrar och riskerar heller en krash vid black-friday.

Då har det inte hänt mycket på några år, då det är samma visa varje år på Black Friday

Permalänk

Kan inte se en enda som fått ett FE varken i Sverige eller USA. Låg ett par på ebay til 13-16k men förutom det verkar det ungefär som förutspått, dvs at "tvinga" folk til dyrare eftermarknadskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Hände samma sak för mig, stod inte med på mina orders på kompletts hemsida eller något mail men nu har det dykt upp en bekräftelse på beställningen så verkar gått igenom

Jag lever på hoppet än med andra ord... Inget nytt hittills

Känns som jag beställde sent, får be om pengarna tillbaka och vänta helt enkelt. RIP.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA