Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Kan fortfarande inte slutföra beställning på Inet

Samma för mig.
Försökt med flera kort men deras klena webserver kan uppenbarligen inte hantera trycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

@Bad boy rune: Kan inte se att vare sig Norge, Usa eller Tyskland har öppnat, står samma sak som för oss i Sverige.

då kanske det är en annan tid dom börjar sälja då

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk

Nu fick jag bekräftelse från Komplett!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

@lakabaka: Samma skit för mig, jag kan inte ens se ordern, fick heller ej mejl...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Nu fick jag bekräftelse från Komplett!!!!!!!!

Fick också en bekräftelse nyss. Glad att de öppnade för beställning 14:59

Permalänk
Medlem

Wow det här måste ju varit mindre kort än när Vega släpptes?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hehe RTX-guden ville mig väl för jag lyckades inte köpa ett kort. Fick ett kort i kundvagnen direkt kl 15 men lyckades inte slutföra köpet öht hos inet

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

britternas (o samma på tyskarnas) webshop.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Proffsmobbare

Första ordern via Komplett på det traditionella viset gav en hel checkout, men ingenting dök upp i orderhistoriken. Ett andra försök med "köp med ett klick" resulterade i en korrekt beställning i orderhistoriken. Lustigt.

Permalänk
Medlem

Beställde ett msi gaming x trio från webhallen, får jag tag på ett av de första så kommer jag nog köra på men hamnar jag på väntlistan blir det nog att avbeställa och avvakta lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Samma här, fick en order men ingen aning om den går igenom.

Samma. Kom upp att den gick igenom men ser inget inne på mina ordrar och har inte heller fått ett mail. Hann inte ta screenshot på siffrorna som kom upp efter betalningen.

Edit: Reserverat pengar på kortet också. Kanske gick igenom???

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisen:

Denna dök upp för mig för ungefär 10 minuter sedan. Så är nog ett dött lopp att köpa FE...

https://i.imgur.com/FmJmZse.png

Så där har det aldrig sett ut för mig :/

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

@Laine: Samma för mig.

Vågar inte lägga en order till för vill inte ha dubbla kort.
Blir att vänta ett par veckor för min del...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

näpp inget på nvidias sida då inväntar jag amd nästa månad istället

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Trist att man inte verkar kunna köpa founders edition. Har beställt på flera sidor nu. Valde cash då jag tänker att om det står mellan någon som har bokat på faktura eller redan betalat så lär betalning gå före. Slipper dom återbetala etc. Blir spännande och se ifall man får något kort Får jag två säljer jag vidare här för inköpspris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Beställde ett msi gaming x trio från webhallen, får jag tag på ett av de första så kommer jag nog köra på men hamnar jag på väntlistan blir det nog att avbeställa och avvakta lite.

Varför, msi trio X verkar vara bland dem högsta fabriksklockad.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Testa att beställa på proshop. Verkar ha många kort fortafarande

https://www.proshop.se/Grafikkort

Permalänk
Medlem

@Triton242: Fick bli komplett för mig istället faktiskt. Tråkigt. Gillar inet och bor nära men kan de inte ens fixa servrar som fungerar vid release då får någon annan mina pengar.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av pskjonte:

@Laine: Samma för mig.

Vågar inte lägga en order till för vill inte ha dubbla kort.
Blir att vänta ett par veckor för min del...

Det låter rimligt. Jag körde bara på, tänkte att det alltid finns någon här på Sweclockers som är i behov av ett kort för MSRP i värsta fall.

Permalänk
Medlem

Nu funkade det för mig på Inet iaf = klockan 15:23.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Xermalk: Har man is i magen en månad eller två så kommer man få markant bättre priser på 3080 och 3070, speciellt till november rean. Finns ingen anledning att stressa till sig första batchet som kanske också kantas med tillverkningsproblem.

Nej, det stämmer inte. Det är riktigt sunkigt att försöka ge folk falska förhoppningar.
Partnertillverkade kort säljs till lägre priser första månaden~ (alt. första batchen) nu efter release, och prisnivån hoppar upp ett ganska märkbart snäpp efter det. Se bl.a. SweCs recension av ASUS TUF 3080.
Att priserna skulle sjunka till november igen är otroligt osannolikt.

Skrivet av pskjonte:

@Laine: Samma för mig.

Vågar inte lägga en order till för vill inte ha dubbla kort.
Blir att vänta ett par veckor för min del...

Skrivet av mrE1:

Trist att man inte verkar kunna köpa founders edition. Har beställt på flera sidor nu. Valde cash då jag tänker att om det står mellan någon som har bokat på faktura eller redan betalat så lär betalning gå före. Slipper dom återbetala etc. Blir spännande och se ifall man får något kort Får jag två säljer jag vidare här för inköpspris.

Skrivet av Laine:

Det låter rimligt. Jag körde bara på, tänkte att det alltid finns någon här på Sweclockers som är i behov av ett kort för MSRP i värsta fall.

Ni har ju fortfarande ångerrätt, även vid en hypad release.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Laine:

Första ordern via Komplett på det traditionella viset gav en hel checkout, men ingenting dök upp i orderhistoriken. Ett andra försök med "köp med ett klick" resulterade i en korrekt beställning i orderhistoriken. Lustigt.

Jag fick den gröna bocken, men ingenting visas i orderhistoriken. Dom hade dock inga problem att dra nästan 8000 kr från mitt konto, härligt.

Permalänk
Medlem

Besvikelsen är stor för FE kortens tillgänglighet...

Permalänk
Medlem

@lakabaka: jag uppdaterade 14:57 enl fröken ur och fick loss ett

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ordern gick igenom för 5 min sen. Seg sida som kraschade konstant.

Permalänk
Medlem

FE börjar likna vaporware.

Permalänk
Medlem

Haha ska bli roligt att se om en enda person på Swec har lyckats köpa ett FE kort. Verkar ju som om de inte släppte till Sverige alls?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

FE börjar likna vaporware.

Det var väl förvisso inte helt oväntat, med tanke på hur mycket bara kylaren beräknas kosta och vad korten skulle sålts för?
Som tidigare nämnt syns det ju även på partnertillverkade kort - priserna hoppar upp rejält efter första batchen/månaden efter release.

Pappersrelease at best.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Haha ska bli roligt att se om en enda person på Swec har lyckats köpa ett FE kort. Verkar ju som om de inte släppte till Sverige alls?

Borde ju stå slutsåld i så fall. Deras sida verkar snarare ha crashat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Beställde ett kort nu får vi se om jg var snabb nog. Satt på köp knappen vid 15:00 men tog en bra stund innan jag fick meddelande om mitt köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB