Permalänk
Medlem

Välja bredband

Hej gott folk!

Har precis fått fiber installerat och ska snart välja leverantör. Har i ett tidigare liv haft Bahnhof, brebandsbolaget osv men vet inte hur de är i dagsläget. Just nu är jag inne på 100/100. Letat runt på forumet då jag har en del frågor men inte hittat några bra svar.

  • Stor prisskillnad mellan t.ex. bredband2/Bahnhof och Telia/Telenor. Vad beror det på?

  • Någon leverantör jag ska undvika?

  • Rekommendationer? Kanske någon doldis som är särskilt bra?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tänker att man jämför priser, och även se till att det går att få publik IP-adress.
Annars vet jag inte om det är så väldigt stor skillnad mellan olika ISP:er, supporten är ändå halvkass hos de flesta om man väl behöver den.

Permalänk
Medlem

@No_Jah: Brukar tänka att man får vad man betalar för. Vet inte hur väl det stämmer i bredbandsdjungeln.

Permalänk

Har ingen super koll, men har själv Telenor/bredbandsbolaget 1000/1000 och funkar klockrent. Kostar 599 per månad.

Permalänk
Medlem

Körde BBB i 15 år, strulade var och varannan månad. Flyttade sedan till annan lägenhet med Öppen fiber och valde Bahnhof - strulat en gång på tre år, och jag är nästan säker på att det var mitt eget fel.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Kör Comhem sen 9år. Ett avbrott på ca 1 timme.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Jag använder Universal Telecom. Snabb support via app + chatt, och väldigt lätta att ha att göra med.
Ändringar på abonnemang har alltid gjorts inom 30 minuter efter kontakt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jolten1:

@No_Jah: Brukar tänka att man får vad man betalar för. Vet inte hur väl det stämmer i bredbandsdjungeln.

Jamen dåså, då köper du ju bara det dyraste du hittar. ;P

Permalänk
Medlem

Kör på Bredband2 billigt och fungerar lika fint som alla de andra.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!