TLDR: Uppgradera till nytt VR-headset

Permalänk
Medlem

TLDR: Uppgradera till nytt VR-headset

Hej!

Har inte riktigt hittat hur eller vart jag ska börja jämföra alla olika modeller av VR-headset, har ett klassiskt HTC Vive idag, men det känns och är ohett med kablar överallt och inkopplingar som ska ske (trots att jag löst det mest snyggt ändå)

I prestanda / kvalité / utbud, vad på marknaden motsvarar ett HTC Vive idag? är inte ute efter att lägga 10 lax+ men en trådlös hyfsad modell för 4-6k är jag inte helt främmande för.

Som Quest tex?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Hej!

Har inte riktigt hittat hur eller vart jag ska börja jämföra alla olika modeller av VR-headset, har ett klassiskt HTC Vive idag, men det känns och är ohett med kablar överallt och inkopplingar som ska ske (trots att jag löst det mest snyggt ändå)

I prestanda / kvalité / utbud, vad på marknaden motsvarar ett HTC Vive idag? är inte ute efter att lägga 10 lax+ men en trådlös hyfsad modell för 4-6k är jag inte helt främmande för.

Som Quest tex?

Finns inget trådlöst förutom kommande Quest 2.
Jo HTC Vive Cosmos men det är dyrare och sämre.
Kommande HP Reverb G2 är ett alternativ för hyffsat bra pris men den fungerar inte trådlöst.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Quest 2! Finns inget likvärdigt idag är till helhetsupplevelsen och dess låga pris!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Hej!

Har inte riktigt hittat hur eller vart jag ska börja jämföra alla olika modeller av VR-headset, har ett klassiskt HTC Vive idag, men det känns och är ohett med kablar överallt och inkopplingar som ska ske (trots att jag löst det mest snyggt ändå)

I prestanda / kvalité / utbud, vad på marknaden motsvarar ett HTC Vive idag? är inte ute efter att lägga 10 lax+ men en trådlös hyfsad modell för 4-6k är jag inte helt främmande för.

Som Quest tex?

Ett Valve index är normalt det "10 lax+" valet du inte vill göra. Men om du redan har ett Vive så har du kontrollerna och fyrarna, vilket gör att ett headset kostar "bara" 530 euro.

Men vill du ha trådlös så borde du köpa en Quest 2.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB