Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Skrivet av Pliind:

Tyvärr är kraven för 25 att alla acheivements + XP ska uppfyllas. (detta var tidigare krav för att levla på alla levlar men gjordes om blev till det ena eller det andra på alla levlar förutom lvl 25).

Finns ju acheivements som inte går att låsa upp längre ju, hoppas isåfall dom inte är med.

Borde istället vara en viss del acheivements istället tex 70-85% utav alla som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Neo från The Matrix-move typ

Gäller det även ALLA, dvs. de låsta?
Eller bara de som är "In progress"?

Alltså du måste ha låst upp 750 cheevos och all XP för att levla till 25.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Alltså du måste ha låst upp 750 cheevos och all XP för att levla till 25.

Så det är alltså kört? För många är låsta.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Så det är alltså kört? För många är låsta.

Hmm, då lägger jag ner. Är lvl 24 och kommer aldrig komma längre isf.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Så det är alltså kört? För många är låsta.

De är låsta till du låst upp dem eller gjort någon progress på dem. Sen är det en del som inte längre går att låsa upp, men det är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Så det är alltså kört? För många är låsta.

Nu vet jag inte exakt hur framtiden ser ut men tror inte det är kört, om det körs en till "upphottning" som sist så kommer alla som "fastnat" på 24 spädas ut på högre levels om en ny maxlevel sätts. Du ser att det bara finns ex antal låsta cheevos säger inte så mycket heller då det finns gott om dolda/hemliga. Sen finns det såklart en hel del som inte går att uppnå längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Nu vet jag inte exakt hur framtiden ser ut men tror inte det är kört, om det körs en till "upphottning" som sist så kommer alla som "fastnat" på 24 spädas ut på högre levels om en ny maxlevel sätts. Du ser att det bara finns ex antal låsta cheevos säger inte så mycket heller då det finns gott om dolda/hemliga. Sen finns det såklart en hel del som inte går att uppnå längre.

Det är väl just de som är problemet om de krävs för att uppnå 25. Blir strax 24, så då kan man sova gott en stund sen då.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Intressant detta.

Om det är omöjligt, eller väldigt svårt, att nå 25. Så svårt att det finns de som inte ens försöker, även med bra förutsättningar.

Varför skulle man då vilja börja "spela spelet" och ens försöka klättra uppåt på stegen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Intressant detta.

Om det är omöjligt, eller väldigt svårt, att nå 25. Så svårt att det finns de som inte ens försöker, även med bra förutsättningar.

Varför skulle man då vilja börja "spela spelet" och ens försöka klättra uppåt på stegen?

För att även om du inte når level 25 så får du bra fördelar. Jag har inte betalat frakt på många år på webhallen och har även valt hemleverans vid flera tillfällen utan kostnad då jag använt perks som jag fått vid supply drop. Detta trots att jag inte är högsta level.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Intressant detta.

Om det är omöjligt, eller väldigt svårt, att nå 25. Så svårt att det finns de som inte ens försöker, även med bra förutsättningar.

Varför skulle man då vilja börja "spela spelet" och ens försöka klättra uppåt på stegen?

Skrivet av Trazer:

För att även om du inte når level 25 så får du bra fördelar. Jag har inte betalat frakt på många år på webhallen och har även valt hemleverans vid flera tillfällen utan kostnad då jag använt perks som jag fått vid supply drop. Detta trots att jag inte är högsta level.

Och stegrande rabatt på fyndvaror (snuskigt bra rabatt ibland) och medlemskampanjer låst till medlemsnivå

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Och stegrande rabatt på fyndvaror (snuskigt bra rabatt ibland) och medlemskampanjer låst till medlemsnivå

Ett tips är, ifall ni vill börja bli av med Fyndvaror, att markera att det är Silver/Guld/White/Black-priser. För just nu så upplever jag att det är lite osäkert, med tanke på att XP:n ramlar in i lite tid och otid

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Du skulle inte kunna börja vifta med ditt trollspö nu?

https://i.imgur.com/rofqbuC.png

SICK!

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mental:

Och webbis har inte vart inloggad på typ 3v, tror någon duckar lite

Jag duckar inte, jag parerar. Som Daigo EVO 2004.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kom nyligen upp i lvl 13 - white, men har börjat känna vad är poängen egentligen?
Har ett gäng gratisfrakt liggande som aldrig använts, är ju ändå gratis över 500 kr så sällan det gör någon skillnad.
Att komma högre känns mest som att betala för att få en högre siffra som ändå inte betyder något. Är det någon som upplever någon konkret nytta av sin medlemsnivå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Kom nyligen upp i lvl 13 - white, men har börjat känna vad är poängen egentligen?
Har ett gäng gratisfrakt liggande som aldrig använts, är ju ändå gratis över 500 kr så sällan det gör någon skillnad.
Att komma högre känns mest som att betala för att få en högre siffra som ändå inte betyder något. Är det någon som upplever någon konkret nytta av sin medlemsnivå?

Högre rabatt på fyndvaror t.ex.

Saknar VIP-köerna de hade förr.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Kom nyligen upp i lvl 13 - white, men har börjat känna vad är poängen egentligen?
Har ett gäng gratisfrakt liggande som aldrig använts, är ju ändå gratis över 500 kr så sällan det gör någon skillnad.
Att komma högre känns mest som att betala för att få en högre siffra som ändå inte betyder något. Är det någon som upplever någon konkret nytta av sin medlemsnivå?

Du kan använda det för hemleveranser som inte är gratis. Det är det jag använt dem till

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Kom nyligen upp i lvl 13 - white, men har börjat känna vad är poängen egentligen?
Har ett gäng gratisfrakt liggande som aldrig använts, är ju ändå gratis över 500 kr så sällan det gör någon skillnad.
Att komma högre känns mest som att betala för att få en högre siffra som ändå inte betyder något. Är det någon som upplever någon konkret nytta av sin medlemsnivå?

Det är extremt små och obetydliga steg ja, enda anledningen jag har det är för att hålla koll på ordrarna och slippa spara kvitton fysiskt. Deras nivåer är mer en kul grej med gubbe och loot mm, skulle inte lägga mycket vikt vid det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

lvl 19 snart 20 här. Jag känner också att det inte finns någon större mening med ens lvl, förutom någon enstaka rabatt ibland.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Har själv aldrig sett något i fyndhörnan som jag vill ha, så att få extra rabatt där känns inte värt så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan använda det för hemleveranser som inte är gratis. Det är det jag använt dem till

Det har alltid kostar mer än max beloppet för gratis frakt för mig, kanske funkar bättre när man kommit upp ytterligare någon nivå?
Oavsett så har vi lantbrevbärare, så får gratis hemleverans på allting som skickas med postnord ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Det har alltid kostar mer än max beloppet för gratis frakt för mig, kanske funkar bättre när man kommit upp ytterligare någon nivå?
Oavsett så har vi lantbrevbärare, så får gratis hemleverans på allting som skickas med postnord ändå.

What? Hemleverans har aldrig varit gratis för mig. Max beloppet för gratis frakt perks:en är 129:- så du kan enkelt välja hemleverans.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Kom nyligen upp i lvl 13 - white, men har börjat känna vad är poängen egentligen?
Har ett gäng gratisfrakt liggande som aldrig använts, är ju ändå gratis över 500 kr så sällan det gör någon skillnad.
Att komma högre känns mest som att betala för att få en högre siffra som ändå inte betyder något. Är det någon som upplever någon konkret nytta av sin medlemsnivå?

Utöver rabatt på fyndvaror så brukar medlemspriser bli bättre ju högre level du är

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

What? Hemleverans har aldrig varit gratis för mig. Max beloppet för gratis frakt perks:en är 129:- så du kan enkelt välja hemleverans.

Lantbrevböring,postnord levererar vanliga paket hem .

Permalänk
Hedersmedlem

vem har högst nivå på Swec?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

@dahl: gissar att en hel del är på lvl24. Finns i dagsläget ingen med lvl25

Permalänk
Medlem

@dahl: Personligen är jag snudden (14K exp från) till Lvl 22

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Monnier:

@dahl: gissar att en hel del är på lvl24. Finns i dagsläget ingen med lvl25

24 void är dvs bra
301

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

När lvl tar slut så är det cheevos som mäter längdens på ens e-penis.

368st catch me outside

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Blev level 18 igår

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pliind:

När lvl tar slut så är det cheevos som mäter längdens på ens e-penis.

368st catch me outside

Hej Patrik!

Vi ber dig vänligen stoppa in den igen.
Som entiteten Webhallen har jag alla :*

// Webhallen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch