Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Vill du förklara för den oinvigde varför inte temperaturen på CPU skulle ändras med en AIO ?

Värmen går som bekant uppåt och till 99.99% gissningsvis så sitter AIO högst upp i lådan. Om innetemperaturen ökar med 20 grader ovanför grafikkortet så lär nog AIO-radiatorn öka med nästan lika mycket, bara det tar lite längre tid. Även RAM och VRM kommer bli betydligt varmare med en AIO. För mig låter det självklart.

Det är inte pumphuset till en AIO som kyler luften för processorn utan det är luften som passerar radiatorn som är tänkt att kyla ned processorn och det blir svårt med en Majbrasa under.

Jag förstår du är i extas gällande prestandan (jag är smått impad jag med med tanke på priset, men det är ju tack vare de sjukt höga priserna på förra generationen som gör att man tycker det är "billigt" nu) så en förklaring till "Alla med AIO sitter lugnt i båten Vi andra gör det inte." vore önskvärd.

Måste vara oerhört frustrerande detta med ett riktigt snabbt grafikkort som detta för de som absolut måste ha en supertyst låda för det kan de glömma. Ja det ska va om lådan är ett annat rum eller liknande

Ett alternativ för de som skall köpa detta grafikkort men vill ha hyfsad kontroll på VRM och RAM-temperaturerna är att som jag gjort montera en fläkt uppe vid 5.25" som blåser snett bakåt nedåt som kyler RAM och VRM (med rätt rpm så denna fläkten inte blåser bort luft från radiatorn så det blir halvvakuum).

Tittar man på builds verkar en tredjedel slänga upp sin AIO i fronten Hursomhelst skulle man kunna tänka att den luften som spottas ut från pull-fläkten på GPUn tas hand om av den bakre fläkten på chassit som jag antar de flesta har? Det är så jag ser det framför mig i alla fall.

Sen säger två reviewers jag kikat på att luften från GPUn inte är så varm trots allt men ja, måste säga att man läst flera olika saker från flera olika håll så det är lite spretigt. Min poäng var helt enkelt att den bakre fläkten borde hinna ta hand om en större del av den varma luften från GPUn och lämna mindre till CPU AIOn.

Jag är inte alls i extas Tvärtom skulle jag säga och tvekar lite inför köp då jag tror framtida RDNA2 eller 3080Ti borde vara ett bättre uppgradering för mig som har ett 2080Ti pga det tvivelaktiga prestandahoppet i 1440p.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ja det ser ju onekligen helt kört ut att få tag på ett kort idag, kan ju i slutändan visa sig vara bra, men ändå tråkigt ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Vill du förklara för den oinvigde varför inte temperaturen på CPU skulle ändras med en AIO ?

Värmen går som bekant uppåt och till 99.99% gissningsvis så sitter AIO högst upp i lådan.

Det var en stark gissning, tror det är minst lika vanligt at ha AIO i fronten. Vore intressant med en poll på det faktiskt? Vart SweC med AIO CPU placerar den... sen har väl iaf en överväldigande majoritet möjlighet att flytta den till fronten iaf?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Undra hur många internköp det är hos återförsäljare.
Hade jag varit lilkid och jobbat på tex webhallen hade ja ju tjatat på chefen att ta mitt visa i förhand

Permalänk
Medlem

Vet vi när embargot på partner kort släpps ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Jäkla internet handel alltså, kommer ihåg förr i tiden när man var tvungen att vara en man och slåss i butikerna för att vara först att få det man ville ha, nu kan vilken kärring som helst sitta hemma och spamma f5 och få tag på ett kort.

Allt går utför tammifan.

Permalänk

Detta var precis som ett vanligt hopp i prestanda men antar att Nvidia lyckades bygga hypen med sina kommentarer om dubbelt så hög prestanda osv.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Zemlan:

Mja, det presterar ju bra, helt klart. Det kan man liksom inte ta ifrån dem. Men 100% över 2080 tycker jag lyser ordentligt med sin frånvaro. Men det presterar väl ändå som väntat får jag säga, fast bara med nöd och näppe, deras glädjesiffror när de visade upp korten kändes för bra för att vara sanna ändå, vilket de också var.

Men en sak jag måste skriva av mig lite kring....Det är ju bara ett "ett ovanligt stort prestandakliv" eftersom 2000-serien var mest en fet besvikelse inom detta område, plus att det drev upp priserna enormt för vad man fick, enligt mig, med tanke på att RT är i sin linda. De borde erbjudit högre prestanda där man kan välja bort RT-delen och få korten billigare. Då hade jag inte sagt något. Men så gjorde de ju tyvärr inte. Så att de nu får lovord från höger och vänster om prestandaklivet tycker jag är väldigt mysko allvarligt talat. Bra taktik att sandbagga en generation, då blir man älskad generationen efter tydligen. Så näe, detta tycker jag helt enkelt inte är lovord de förtjänar.

Men ska bli kul att se vad 3090 har att erbjuda framöver ändå, och sen AMDs kort och 3070 efter det osv.

Visar inte SweClockers test snarare att det Nvidia hävdade vid presentationen av 3080 stämmer förvånansvärt bra?

Man sa inte 100 % snabbare än 2080, man sa "upp till" 2x snabbare

SweClockers resultat (tänk på att Nvidias alla resultat är från 4k, så jämför med SweC 4k resultat) stämmer i princip perfekt med detta

Ska man försöka sig på något genomsnitt i den grafen hamnar man på ~1,7 gånger 2080, d.v.s. rätt mycket där SweC prestandaindex lägger skillnaden.

I Minecraft RTX och Blender hävdar Nvidia 2x, vilket också är vad SweClockers uppmätte.

Om något är det nästan förvånande hur pass lite cherry-pick Nvidia faktiskt använde under avtäckandet, det bild man presenterade är rätt exakt den vi ser även nu i testerna. Tyvärr lär det göra testerna av 3090 och 3070 mindre spännande, vi lär redan veta vad vi kommer få se...

Håller inte alls med om att Turing var en sandbag-release. Turing handlade primärt om att introducera nya funktioner, sedan går Nvidia allt mer mot GPGPU. Turing är en rejäl uppgradering mot Pascal för oss som primärt använder kortet för GPGPU.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta var precis som ett vanligt hopp i prestanda men antar att Nvidia lyckades bygga hypen med sina kommentarer om dubbelt så hög prestanda osv.

Inte om du jämnför 2080 mot 3080. Att man jämnför 2080TI mot 3080 blir missvisande imo.

Och då kommer det en skara människor och påstår att 3080 igentligen är 3080TI, som jag sett i andra trådar, men nej riktiga 3080TI kommer komma efter 6 månader typ så sluta försöka skruva till det hela imo.

Permalänk
Medlem

när förväntas reviewsen komma ut med 3090 gpun? samt när ser vi 3080 tredjepartskorten? Frågan är ju hur bra tredjepartskorten överklockar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Är jag verkligen så oerhört otydlig? Du anklagar mig för att inte ta till mig information kring vad som går emot vad jag sagt, tydligen angående "största hoppet någonsin” diskussionen. Men jag hade fortfarande inte tagit någon ställning kring det påståendet, eller ifrågasätt det.

Jag har argumenterat kring dina åsikter om mätpunkterna inte generationskillnaderna i sig, och det enda jag sagt (förutom att tjafsa om lite småskit) är att jag, till skillnad från dig, anser att det visst är rimligt att jämföra generationer utifrån kort i samma segment, oavsett om kretsbeteckningen slutar på en 2a eller 4a. Och tvärtom mot vad du säger nu att det skulle vara baserat på vad kort ”heter”, då jag till och med skrev i förra inlägget att jag hade hållit med dig om tex 3080 var prissatt som ett tu102 kort, ja då hade det också vart rimligt att jämföra det mot ett sådant och inte ett 2080.

Men som sagt, verkar inte vara på samma våglängd så vi kan nog avsluta det här, för antingen missuppfattar vi varandra eller pratar vi om varandra. För du har uppenbarligxen missuppfattat min intention och verkar läsa in saker jag inte sagt.

Jag har inget emot jämförelser av kort rakt av. Fast nu menade tabellen och Nvidia att det är den största ökningen någonsin vilket är falsk oavsett. Anledningen till att det är falskt är just jämförelser av kort rakt av. Det var vad min kommentar handlade, det är helt godtyckligt hur Nvidia namnger och prissätter sina kort. Se hur GTX 480/580 kostade och jämför 3090. Så det faller platt omedelbart.

Som konsument skiter jag också i kretsen och det tekniska om det har bra pris och prestanda. Dock vill jag ha objektivitet och perspektivet i en tabell som jämför generationer emellan. Annars går man rakt på Nvidia's fälla, och så lättlurad är min inte.

Din subjektiva åsikt att det är okej ändå att lura folk på det här sättet har egentligen inte så mycket med ursprungliga inlägg att göra. Det håller jag med dig om...

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att det kommer att komma ett 3080Ti?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Intressant att min urgamla CPU skulle klara sig så bra i 4K med ett 3080! (I7-4770K men nästan...).
Toms Hardware

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hur var temperaturen på RAM-minne? Såg inget om det (har dock inte kollat hela tråden om någon har frågat tidigare)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hur var temperaturen på RAM-minne? Såg inget om det (har dock inte kollat hela tråden om någon har frågat tidigare)

Ingen större effekt då luften inte är märkvärdig varm.
Se denna videon: https://www.youtube.com/watch?v=32GE1bfxRVo&t=0s

Permalänk
Medlem

Alltså man får nästan samma fps med ett 3080 i 1440 p som man får med ett 2080 ti i 1080 p .... Det är faktiskt helt otroligt bra . Skall ändå köpa efter jul så väntar tills jag vet hur alla kort presterar men troligtvis blir det ett 3080 .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Undra hur många internköp det är hos återförsäljare.
Hade jag varit lilkid och jobbat på tex webhallen hade ja ju tjatat på chefen att ta mitt visa i förhand

De får inte köpa korten själva på webhallen alls på grund av den begränsade kvantiteten.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sINsen:

Är det bekräftat att det kommer att komma ett 3080Ti?

Nej, inget snack om ett 3080 Ti än men finns en del teorier om det med bl.a 20 GB grafikminne.

Permalänk
Medlem

*lång censurerat inlägg*

NetOnNet öppnade förbokningar kl 00:00 idag, och alla deras kort är redan slut.

*censurerat* surt när de klart och tydligt listade säljstart 1500 idag igår ....

Och de hade magen att rekommendera ett 2060 istället. Samt säga att det kommer räcka i flera år och har noll problem att driva vr.

JAG: Ni har visst updpaterat alla nvidia 3080 till Lev.Tid ej bekräftad. innebär detta att ni inte har några att sälja nu när det lanseras kl 1500?
igår stod det att säljstart var 17/09 1500

NON:Vi hade vid midnatt att man kunde förhandsboka, men var ett begränsat antal och vi stängde ner möjligheten att förhandsboka då vi nådde upp till maxantalet.

JAG:va?! nvidia har ju förbjudit förhandsbokningar
innebär detta att alla korten är bokade?

NON: De har inte förbjudit förhandsbokningar, ja de som vi kommer att få in nu vid första leveransen, sedna har vi inte något datum på när vi får in fler tyvärr

Du kan fortfarande köpa ett 2060 eller senare också, det kommer att fungera fint i flera år framöver, förstår att du vill ha ett ifrån RTX 3-serien men det är tyvärr inte möjligt
2060 eller 2070 fungerar väldigt utmärkt till VR, 1080 och 1070 klarar även det av VR utan några problem.

..............................................................................................................................

Edit2: och nu har de tagit bort ALLA 3080 från butiken.

Denna vara säljs ej längre
Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Visar inte SweClockers test snarare att det Nvidia hävdade vid presentationen av 3080 stämmer förvånansvärt bra?

Man sa inte 100 % snabbare än 2080, man sa "upp till" 2x snabbare
https://www.gamersnexus.net/images/media/2020/news/rtx-chart_1.jpg

SweClockers resultat (tänk på att Nvidias alla resultat är från 4k, så jämför med SweC 4k resultat) stämmer i princip perfekt med detta
https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/86413?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvODY0MTMiLCJmaWx0ZXJzIjpbInQ9YXJ0aWNsZUZ1bGwiXSwicGFyYW1zIjp7ImNhY2hlQnVzdGVyIjoiMjAyMDA0MDgifSwia2V5IjoiNDc2NzIyNjQwMTEzNTdlMDhhMmI5NDE2MDNiZDkxODcifQ%3D%3D
Ska man försöka sig på något genomsnitt i den grafen hamnar man på ~1,7 gånger 2080, d.v.s. rätt mycket där SweC prestandaindex lägger skillnaden.

I Minecraft RTX och Blender hävdar Nvidia 2x, vilket också är vad SweClockers uppmätte.

Här sa man 2X och inte "upp till" Och 1.7X är ganska långt ifrån 2.0X. Samma usla marknadsföring, Nvidia brukade vara mer noggranna med sådana senaste generationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nej, inget snack om ett 3080 Ti än men finns en del teorier om det med bl.a 20 GB grafikminne.

Okej! Det blir ju onekligen spännande att se om det kommer en Ti variant på 3080.
Det har väl även ryktats om ett 3070Ti?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tack för en grundlig genomgång av kortet.
Synd att de till hälften har övergivit "blower"-kylningen, tydligt med er graf över ökad CPU-temperatur att det kanske inte är den bästa lösningen för oss med små chassin. Får hålla tummarna för att någon partnertillverkare löser detta.

Hur är det med 3070 och dess kyllösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

*lång censurerat inlägg*

NetOnNet öppnade förbokningar kl 00:00 idag, och alla deras kort är redan slut.

*censurerat* surt när de klart och tydligt listade säljstart 1500 idag igår ....

Och de hade magen att rekommendera ett 2060 istället. Samt säga att det kommer räcka i flera år och har noll problem att driva vr.

JAG: Ni har visst updpaterat alla nvidia 3080 till Lev.Tid ej bekräftad. innebär detta att ni inte har några att sälja nu när det lanseras kl 1500?
igår stod det att säljstart var 17/09 1500

NON:Vi hade vid midnatt att man kunde förhandsboka, men var ett begränsat antal och vi stängde ner möjligheten att förhandsboka då vi nådde upp till maxantalet.

JAG:va?! nvidia har ju förbjudit förhandsbokningar
innebär detta att alla korten är bokade?

NON: De har inte förbjudit förhandsbokningar, ja de som vi kommer att få in nu vid första leveransen, sedna har vi inte något datum på när vi får in fler tyvärr

Du kan fortfarande köpa ett 2060 eller senare också, det kommer att fungera fint i flera år framöver, förstår att du vill ha ett ifrån RTX 3-serien men det är tyvärr inte möjligt
2060 eller 2070 fungerar väldigt utmärkt till VR, 1080 och 1070 klarar även det av VR utan några problem.

..............................................................................................................................

Edit2: och nu har de tagit bort ALLA 3080 från butiken.

Denna vara säljs ej längre
Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment.

Hahahaha!!!
Dom visar ju deras exceptionella kompetens.

Skämskudde x10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

*lång censurerat inlägg*

NetOnNet öppnade förbokningar kl 00:00 idag, och alla deras kort är redan slut.

*censurerat* surt när de klart och tydligt listade säljstart 1500 idag igår ....

Och de hade magen att rekommendera ett 2060 istället. Samt säga att det kommer räcka i flera år och har noll problem att driva vr.

JAG: Ni har visst updpaterat alla nvidia 3080 till Lev.Tid ej bekräftad. innebär detta att ni inte har några att sälja nu när det lanseras kl 1500?
igår stod det att säljstart var 17/09 1500

NON:Vi hade vid midnatt att man kunde förhandsboka, men var ett begränsat antal och vi stängde ner möjligheten att förhandsboka då vi nådde upp till maxantalet.

JAG:va?! nvidia har ju förbjudit förhandsbokningar
innebär detta att alla korten är bokade?

NON: De har inte förbjudit förhandsbokningar, ja de som vi kommer att få in nu vid första leveransen, sedna har vi inte något datum på när vi får in fler tyvärr

Du kan fortfarande köpa ett 2060 eller senare också, det kommer att fungera fint i flera år framöver, förstår att du vill ha ett ifrån RTX 3-serien men det är tyvärr inte möjligt
2060 eller 2070 fungerar väldigt utmärkt till VR, 1080 och 1070 klarar även det av VR utan några problem.

..............................................................................................................................

Edit2: och nu har de tagit bort ALLA 3080 från butiken.

Denna vara säljs ej längre
Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment.

Allvarligt 🤦‍♂️

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se var 3070 hamnar. Om 3080's upp till 2x snabbare än 2080 var i ett ända spel med ray tracing, så börjar det kännas som att 3070 bara kommer hamna runt 2080 Ti i samma spel eller liknande...

Förutom AMD korten, så är jag också spänd på att se var 3070 Ti hamnar i pris, och om det kanske överklockar bättre med sin lägre strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/hAaitr6CDpu8ZFjPuV6jMJ.jpg

Här sa man 2X och inte "upp till" Och 1.7X är ganska långt ifrån 2.0X. Samma usla marknadsföring, Nvidia brukade vara mer noggranna med sådana senaste generationer.

Sweclockers har väl endast 2080 Super och inte vanliga 2080 i testerna också?
Men visst, även om det jämförs mot ett vanligt 2080 så blir det inte exakt 2.0X.
Oavsett så presterar kortet fruktansvärt bra och jag tycker inte man ska gnälla över detta.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Sjukt med Zotacs 5 års garanti faktiskt. Väger helt klart in. Vet ej hur dem är RMA mässigt. Men 5 års garanti är riktigt bra. Antar man behöver registrera sig för att få dem extra +3 åren på deras sida inom 30 dagar

Det är numera tre år som standard, två som extra.

Permalänk
Skrivet av LastNinjas:

Inte om du jämnför 2080 mot 3080. Att man jämnför 2080TI mot 3080 blir missvisande imo.

Och då kommer det en skara människor och påstår att 3080 igentligen är 3080TI, som jag sett i andra trådar, men nej riktiga 3080TI kommer komma efter 6 månader typ så sluta försöka skruva till det hela imo.

När Nvidia släppte GTX 1080 var det enligt prestandaindex 65% snabbare än GTX 980 i 2560 x 1440 upplösning. Så på vilket sätt är detta så imponerande? Då ska vi inte glömma att GTX 1080 var tänkt som ett mellanklass kort men Nvidia insåg att det presterade alldeles för bra och gjorde det till ett toppkort. Med Ampere har vi en gigantisk krets som presterar bättre än föregående generation men inte någorlunda nära det Nvidia sa innan recensionerna släpptes.. Skillnaden är att detta är bra prissatt mot Turing.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

*lång censurerat inlägg*

NetOnNet öppnade förbokningar kl 00:00 idag, och alla deras kort är redan slut.

*censurerat* surt när de klart och tydligt listade säljstart 1500 idag igår ....

Och de hade magen att rekommendera ett 2060 istället. Samt säga att det kommer räcka i flera år och har noll problem att driva vr.

JAG: Ni har visst updpaterat alla nvidia 3080 till Lev.Tid ej bekräftad. innebär detta att ni inte har några att sälja nu när det lanseras kl 1500?
igår stod det att säljstart var 17/09 1500

NON:Vi hade vid midnatt att man kunde förhandsboka, men var ett begränsat antal och vi stängde ner möjligheten att förhandsboka då vi nådde upp till maxantalet.

JAG:va?! nvidia har ju förbjudit förhandsbokningar
innebär detta att alla korten är bokade?

NON: De har inte förbjudit förhandsbokningar, ja de som vi kommer att få in nu vid första leveransen, sedna har vi inte något datum på när vi får in fler tyvärr

Du kan fortfarande köpa ett 2060 eller senare också, det kommer att fungera fint i flera år framöver, förstår att du vill ha ett ifrån RTX 3-serien men det är tyvärr inte möjligt
2060 eller 2070 fungerar väldigt utmärkt till VR, 1080 och 1070 klarar även det av VR utan några problem.

..............................................................................................................................

Edit2: och nu har de tagit bort ALLA 3080 från butiken.

Denna vara säljs ej längre
Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment.

Jag kollade inatt vid 00.00 ”bara för att” och ALLA 3080-kort hade kryss på lagerstatus... Inte dåligt av folk att hinna fullboka alla kort på mindre än 1sek.

Tycker det luktar blöt hund över Netonnet här

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sweclockers har väl endast 2080 Super och inte vanliga 2080 i testerna också?
Men visst, även om det jämförs mot ett vanligt 2080 så blir det inte exakt 2.0X.
Oavsett så presterar kortet fruktansvärt bra och jag tycker inte man ska gnälla över detta.

Jag har inte gnällt över prestandan men jag tänker inte intala för mig själv att det presterar som Nvidia lovade. Fast det visste jag att den inte skulle göra