Permalänk

Rca hdmi signalomvandlare funkar ej

Hej hej.
Jag skaffa en billig variant av en signalomvandlare då min Samsung tv saknar gamla scart o rca ingångar.
Jag testat denna omvandlare. Skiftat med alla kablar som går Men inge signal. Är de inställningar i tvn som måste göras?
Vill kunna spela sega mega drive ju o playstation 1.
Har en Samsung q70r tv 55 tummare

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur du förväntar dig att någon skall kunna hjälpa när du inte ens specar exakt vilken utrustning det är du köpt som det är problem med?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Förstår inte hur du förväntar dig att någon skall kunna hjälpa när du inte ens specar exakt vilken utrustning det är du köpt som det är problem med?

https://cdon.se/hemelektronik/hdmi-till-av-rca-signalomvandla...

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem

Denna kan bara konvertera digital HDMI-signal till en analog signal, inte tvärt om. Denna är till för att koppla t ex modern utrustning till en äldre TV, inte tvärt om.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Denna kan bara konvertera digital HDMI-signal till en analog signal, inte tvärt om. Denna är till för att koppla t ex modern utrustning till en äldre TV, inte tvärt om.

Ahh då förstår ja bättre. Ja jo de stod i texten men jag tänkte annorlunda. Får väl hitta motsatsen då.

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Skrivet av Tobbe901222:

Ahh då förstår ja bättre. Ja jo de stod i texten men jag tänkte annorlunda. Får väl hitta motsatsen då.

Hittade en likande som var motsatsen. Kontaktade företaget för se va de säger. De använder tydligen samma bild på just de två som är motsatsen. Fast de som kommenterat verka varit nöjda.
Tacksam för svar.

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .

Permalänk
Medlem

Du lär ju få bättre hjälp om du specificerar vad det är du vill åstadkomma. Vill du t.ex. koppla en apparat med scart eller komposit till en modern TV med HDMI så kan du använda en www.kjell.com/69106 . Är det komposit du ska konvertera så behöver du en www.kjell.com/39598 också.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Skrivet av tomjut:

Du lär ju få bättre hjälp om du specificerar vad det är du vill åstadkomma. Vill du t.ex. koppla en apparat med scart eller komposit till en modern TV med HDMI så kan du använda en www.kjell.com/69106 . Är det komposit du ska konvertera så behöver du en www.kjell.com/39598 också.

Jag vill kunna koppla in mitt gamla playstation o sega mega drive. Tv saknar scart o rca ingång. behöver så vis en slags signalomvandlare för kunna sammankoppla rca till tvn som just saknar detta.
Jag såg en annan variant på inf (en hemsida) som har ett rätt stort utbud o ligger inte lika högt i pris som kjell exempelvis.
Jag får läsa på mer nästa gång när jag beställer.

Visa signatur

OS: Windows 10 Home 64 Bitars l Datorbygge.
Prylar:24 Tums Samsung S24D390HL. 46 Tums Full HD Toshiba. LG hemma biosystem 5.1.Playstation1. Playstation 3. Playstation 4.Sony Z5 Compact .