Permalänk
Medlem

Jag avvaktar till fredag med att testa. Sedan blir det filmkväll hela helgen

Skrivet av Ahlen:

Fast tycker inte du det känns jävligt snålt bjuda över polarna för att blega film och sen be dom swisha?
Kanske bara är jag.

Spontant tänker jag 1 förälder + 3 barn....

Permalänk
Medlem

Börjat kolla redan.. blev start för clone star wars som man längtat eftyer sen försvann från viaplay och netflix har netflix viaplay och nu disneyplus.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Simpsons, men inte Futurama! NNNNEEEEEEJJJJJJJJJ........

Vill du ha en riktig mindfuck så finns Simpsons-filmen med svensk dubbning. Kan vara det värsta jag har hört...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör om man får en svart skärm när man accepterar cookies?

Har fått ta bort alla kakor några gånger nu, så struntade i att acceptera kakorna så jag kunde göra konto och så, men så fort jag trycker acceptera kakor (längst upp på sidan) så blir sidan bara svart...?

Edit: Va problem med mitt uBlock Origin som blockade hela sidan.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

någon som vet om det går att köpa abonnemang sen använda vpn för att komma åt USA innehållet? eller låser dom det till var du köper kontot? (alltså köper du svensk abonnemang får du bara svenska utbudet oavsett om du flyttar till usa på riktigt(eller genom vpn)

Permalänk
Medlem

Är meningen att de ska lägga upp allt de någonsin har gjort?

För saknar verkligen:
Ducktales/Ankliv/"Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr" från 1987-1990 med sina 100 avsnitt
"DuckTales är än idag en av Disneys mest framgångsrika TV-serier och inspirerad av mästaren Carl Barks gamla serietidningsäventyr med Farbror Joakim i huvudrollen"

TaleSpin/Luftens hjältar från 1990 med sina 65 avsnitt

Darkwing Duck från 1991 med 91 avsnitt

Här är ett axplock av de jag lagt till i "Min Lista" hittils

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

någon som vet om det går att köpa abonnemang sen använda vpn för att komma åt USA innehållet? eller låser dom det till var du köper kontot? (alltså köper du svensk abonnemang får du bara svenska utbudet oavsett om du flyttar till usa på riktigt(eller genom vpn)

Edit: Lyckades få VPN att fungera men man måst rensa sin cooking i den webbläsaren man har loggat in på vanliga svenska Disney+ men kör man via separat webbläsare så slipper man det så länge man inte loggar in på Svenska Disney+ för då måst man rensa sin historik.

Tog lite trixade för mig innan jag fick det att fungera.

Skrivet av Extremaz:

Är meningen att de ska lägga upp allt de någonsin har gjort?

För saknar verkligen:
Ducktales/Ankliv/"Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr" från 1987-1990 med sina 100 avsnitt
"DuckTales är än idag en av Disneys mest framgångsrika TV-serier och inspirerad av mästaren Carl Barks gamla serietidningsäventyr med Farbror Joakim i huvudrollen"

TaleSpin/Luftens hjältar från 1990 med sina 65 avsnitt

Darkwing Duck från 1991 med 91 avsnitt

Här är ett axplock av de jag lagt till i "Min Lista" hittils
https://puu.sh/GsVM8/5a7faaa17a.jpg

Hittar inte nu men när jag kollade upp Disney+ för Sverige/norden så läste jag att det kan ta upp till 2år innan biblioteket är komplett p.g.a rättighetslicenser som Disney har sålt och kommer då att löpa ut och då får Disney åtkomst till dom igen

Edit2:

Efter kollat igenom USA utbudet så är det mycket som är nog på inkommande för svenska-marknaden finns en del serier och filmer som saknar svenska röster eller text men de har Danska, Norska eller Finska språk eller text så är nog bara en tidsfråga innan de kommer med svenska och då kommer de nog till svenska sidan också.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Enda serien som är intressant på Disney+ är "The Mandalorian", men jag skulle nog hellre ha Pay Per View då.

Permalänk
Medlem

Inte så många tjänster som har så mycket kvalitetsfilm i Dolby Vision & Dolby Atmos. Stort plus med Disney+i min mening!

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

yep
barnen tvinga mig

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Dottern tvingade mig så jag sa om hon betalar så tar vi det.
Det gjorde hon så det var bara att skaffa det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Hur kan man se i 4k?
Är det något man väljer i själva spelningen eller kan man sortera listan?
Använder dator.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte Lost i någon lista över serier som finns där, och enda orsaken jag hört om varför serien togs bort från Viaplay var för att Disney+ skulle lanseras =( Kanske jag är ruskigt felinformerad bara, men synd då jag verkligen vill se den klart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Vill du ha en riktig mindfuck så finns Simpsons-filmen med svensk dubbning. Kan vara det värsta jag har hört...

Men det var ju så det började. När TV3 köpte in Simpsons så dubbade de, men folk klagade så mycket att de bytte till originalspråk efter bsrs någon vecka har jag för mig.

Permalänk
Inaktiv

Jag tog också erbjudandet på 590 kr för ett helt år.

För 49kr i månaden är den här streamingtjänsten oslagbar. Det hade den varit för 99kr i månaden också.

Skrivet av vinylens:

Dottern tvingade mig så jag sa om hon betalar så tar vi det.
Det gjorde hon så det var bara att skaffa det.

Snåljåp

Permalänk
Medlem

woot alla simpsons säsonger..när simpsons va bra:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim-21K:

Hur kan man se i 4k?
Är det något man väljer i själva spelningen eller kan man sortera listan?
Använder dator.

Verkar inte framgå via webbläsare. På appletv så ser man under varje titel om den är i 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Edit: Lyckades få VPN att fungera men man måst rensa sin cooking i den webbläsaren man har loggat in på vanliga svenska Disney+ men kör man via separat webbläsare så slipper man det så länge man inte loggar in på Svenska Disney+ för då måst man rensa sin historik.

Tog lite trixade för mig innan jag fick det att fungera.

Hittar inte nu men när jag kollade upp Disney+ för Sverige/norden så läste jag att det kan ta upp till 2år innan biblioteket är komplett p.g.a rättighetslicenser som Disney har sålt och kommer då att löpa ut och då får Disney åtkomst till dom igen

Edit2:

Efter kollat igenom USA utbudet så är det mycket som är nog på inkommande för svenska-marknaden finns en del serier och filmer som saknar svenska röster eller text men de har Danska, Norska eller Finska språk eller text så är nog bara en tidsfråga innan de kommer med svenska och då kommer de nog till svenska sidan också.

så, du säger att det funkar att skaffa svenskt konto sen komma åt USA utbudet med VPN?

Permalänk
Skrivet av varget:

Verkar inte framgå via webbläsare. På appletv så ser man under varje titel om den är i 4k.

Tack. Får hoppas att de åtgärdar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

så, du säger att det funkar att skaffa svenskt konto sen komma åt USA utbudet med VPN?

stämmer men man får inte ha loggat in på svenskkonto med webbläsaren för det blir något knas när man försöker komma åt USA sidan via VPN

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Vet inte om det redan nämnts (har inte läst alla sidor) och har inte själv provat men vissa filmer/serier måste man söka original namnet för att hitta dom.
T.ex. lär man inte hitta något på Räddningspatrullen, men om man söker på "Chip 'n Dale" så skall den dyka upp.
Verkar som dom inte fått in alla svenska titlar även om det är svenskt tal/text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim-21K:

Tack. Får hoppas att de åtgärdar det.

På info om filmen ser du om den kan köra i 4k. Sedan finns inställningar där du kan bestämma om den får försöka köra i 4K, tex om man har begränsad data per månad. Sedan beror det på din nedlänkhastighet, annars ska den sänka upplösningen för att kunna spela.

Permalänk

mighty ducks serien kommer ju äga! då kommer jag skaffa disney+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag tog också erbjudandet på 590 kr för ett helt år.

För 49kr i månaden är den här streamingtjänsten oslagbar. Det hade den varit för 99kr i månaden också.

Snåljåp

Nja har så många andra tv tjänster jag står för och hon är 18 år så ibland måste man sätta gränsen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har sagts här, men under 'mer info' kan man ställa in om gammalt material ska visas i 4:3 eller 16:9.

16:9 är default.

Permalänk
Medlem

Vem skulle någonsin betala en månadsavgift, lus att betala extra för at se en skitfilm som Mulan.
Alla er som verkligen betalar skiten för att få Disney, tänk på vad ni betalar för.
Personligen tycker jag det är grisigt, att ens ha ett Disney + konto.. att ens betala extra för att se skiten Mulan, är skrämande...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Någon som vet hur utbudet samt bild och ljudkvaliteten är på 4k HDR material via Disney+?

Har Netflix 4k HDR/Dolby Vision som referens när det kommer till högupplöst streamat material.

The Mandalorian och SWOT HDR är i alla fall inget vidare. Typ SDR i en HDR container.

HDTVTest HDR analyser:
https://www.youtube.com/watch?v=zMenB5dbvn8
https://www.youtube.com/watch?v=VGZmMjPJiAk&t

Permalänk
Medlem

@Zyces: Det är ingen som tvingar dig att betala extra för en film du inte vill se. Jag kommer skaffa Disney+ för Marvel, Star Wars och liknande

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Vem skulle någonsin betala en månadsavgift, lus att betala extra för at se en skitfilm som Mulan.
Alla er som verkligen betalar skiten för att få Disney, tänk på vad ni betalar för.
Personligen tycker jag det är grisigt, att ens ha ett Disney + konto.. att ens betala extra för att se skiten Mulan, är skrämande...

Du behöver inte betala extra, för den kommer inte komma till tjänsten innan hemvideo-fönstret.

Skrivet av Ykalon:

@Zyces: Det är ingen som tvingar dig att betala extra för en film du inte vill se. Jag kommer skaffa Disney+ för Marvel, Star Wars och liknande

Du kommer inte ens kunna betala extra.

Alternativet är ju att vänta 1,5-2 år tills serierna kommer på blu-ray / UHD blu-ray.

Disneys filmer (och serier) kommer säkert till TVOD också när de väl nått hemvideo-stadiet, men ingen använder TVOD så SVOD (prenumeration) eller fysisk utgåva är de alternativ som finns i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ingen Darkwing Duck ;/ Enda jag egentligen ville ha då jag saknar Svensk dub väldigt många avsnitt utav detta.
Ingen Duck tales.
Ingen Luftens hjältar.
Etc.

Nej stort pass från min sida, trist.

Jag har 2 säsonger av Duck Tales i Disney+-appen iaf..
Edit: Var inte gamla serien nej, ser jag nu...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |