Google Pixel 4a är mellanklasstelefon med kameran i fokus

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Absolut, men jag pratade inte om ett high end chip utan mera runt oneplus nord. Tror inte att det och skärm hade kostat 4000 kr att implementera på denna mobil(pratar nu om lanseringspris ish), om man jämför pixel 4 mot 4a.
Som @Söderbäck säger så är det ju alltid något man är missnöjd med och jag inkluderas i den skaran också.
Men man måste ju få drömma

Det är inget fel i att önska sig mer . Jag har sån tur är inte testat en mobil med hög refresh rate men det ska tydligen vara beroende framkallande så när jag väl testat det så kanske det även är en dealbreaker för mig om en mobil inte har det:) .

Permalänk

Dum fråga, men eftersom den inte släpps i Sverige, kommer det fortfarande gå att välja svenska som systemspråk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skromberga:

Dum fråga, men eftersom den inte släpps i Sverige, kommer det fortfarande gå att välja svenska som systemspråk?

Det gör det, men kommer nog inte vara förinställt när du startar första gången

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Android Police säger att kameran typ tar lika bra bilder som Pixel 4. Detta blir nog telefonen jag köper, om inte 5G versionen hunnit annonseras, då jag är sugen på 5G också samtidigt

Lite nyfiken vad som lockar med 5G med tanke på att 5G auktionen i Sverige först blir i oktober och utbyggnaden knappast kommer bli märkbar för än 2021? Sedan lär det ju mest bli sub 6 banden som byggs ut eftersom de är just nu de enda som är användbara för normalt bruk och de ger vad jag förstått i bästa fall 20-30% snabbare hastighet än 4G och i sämsta fall så är det bara ett extra band med samma hastighet som 4G. Millimetervåg är ju i princip oanvändbart i Svensk utomhusmiljö då det störs ut av regn, löv, snö eller att du rör på dig. Just nu känns en 5G radio i telefonen endast som en rätt stor onödig kostnads post. Kanske ändras detta om två år men knappast innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddogmoffit:

Lite nyfiken vad som lockar med 5G med tanke på att 5G auktionen i Sverige först blir i oktober och utbyggnaden knappast kommer bli märkbar för än 2021? Sedan lär det ju mest bli sub 6 banden som byggs ut eftersom de är just nu de enda som är användbara för normalt bruk och de ger vad jag förstått i bästa fall 20-30% snabbare hastighet än 4G och i sämsta fall så är det bara ett extra band med samma hastighet som 4G. Millimetervåg är ju i princip oanvändbart i Svensk utomhusmiljö då det störs ut av regn, löv, snö eller att du rör på dig. Just nu känns en 5G radio i telefonen endast som en rätt stor onödig kostnads post. Kanske ändras detta om två år men knappast innan dess.

Kan hålla med. Jag hade hellre sett att kapaciteten och täckningen av det befintliga 4G hade blivit bättre. Än att hela tiden bygga ut innan det föregående är "Bra". Känns mer som att det är kapaciteten i tornen som är problemet inte den möjliga hastigheten i tekniken i sig. Dvs börja bygga 5G, snabbt i början sen när alla "svenssons" kör på 5G så är det samma problem igen och då kommer 6G...

Visa signatur

.