Permalänk
Medlem

Skitföretag, skittjänst. De får inte en krona från mig

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Köpte i förväg och ser nu att en massa gamla godingar från 1920-1950 talen finns!

Är super glad över typ "Santa's Workshop" och "Steamboat willie".

Samt alla "Goofy's ...." där Långben är "Mellan Svenson" på 50-talet och dom driver med en massa vardags företeelser!

Lätt värt 600/ år (första året iaf)

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av trickeh2k:

Skitföretag, skittjänst. De får inte en krona från mig

Lite tidigt att säga att det är skit va? Vad tycker du är dåligt?

Personligen tycker jag det är väldigt konstigt att släppa ett avsnitt per dag för The Mandalorian, det är ju lite hela grejen med on-demand-tjänster. Speciellt när alla avsnitt redan har sänds i andra länder och säsongen är avklarad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Lite tidigt att säga att det är skit va? Vad tycker du är dåligt?

Personligen tycker jag det är väldigt konstigt att släppa ett avsnitt per dag för The Mandalorian, det är ju lite hela grejen med on-demand-tjänster. Speciellt när alla avsnitt redan har sänds i andra länder och säsongen är avklarad.

Är det ett par dag?
Isåfall skulle jag kunna tänka mig att de gör det av kapacitetsskäl, är ju säkert många som skaffar tjänsten just pga mandalorian och de vill inte ha alla bingeande första kvällen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Knep för att undvika att folk signar upp sig på en månad, binge:ar serien man vill se och sen avslutar abbonemanget..., så tröttsamt, leder ju bara till att man väntar tills alla avsnitt är släppta, SEN signar upp sig en månad och binge:ar...

Jag köpte faktiskt grisen i säcken och tog 12 månader erbjudandet innan lanseringen, ännu är jag inte besviken.

Permalänk
Skrivet av PerfectGamingWeather:

Testade precis lejonkungen & frozen med svenskt tal, funkade iallafall.

Lite segt med mandalorian, har aldrig gillat att inte få en hel säsong att titta på. Agents, 6 säsonger, 7:an får vi väl vänta på som det mesta här i lilla sverige.

Men för 49kr per månad så är det helt klart värt det, har bara skummat igenom lite än, men det finns en hel del att slötitta på.

Tackar.

Permalänk
Medlem

Garanterat värt det. Finns sjukt mycket jag vill se, och frugan också.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BlackRed Guy:

Köpte i förväg och ser nu att en massa gamla godingar från 1920-1950 talen finns!

Är super glad över typ "Santa's Workshop" och "Steamboat willie".

Samt alla "Goofy's ...." där Långben är "Mellan Svenson" på 50-talet och dom driver med en massa vardags företeelser!

Lätt värt 600/ år (första året iaf)

Blev riktigt glad över detta också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Går det att se flera streams samtidigt? (Jag loggar in och kollar hemma hos mig och t.ex. mina föräldrar kollar samtidigt hos sig med samma användare, dvs som Netflix/HBO har.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Går det att se flera streams samtidigt? (Jag loggar in och kollar hemma hos mig och t.ex. mina föräldrar kollar samtidigt hos sig med samma användare, dvs som Netflix/HBO har.)

Mmm 4 olika profiler kan titta samtidigt. Man kan ha totalt 7 olika profiler, men "bara" 4 av dom kan titta samtidigt.

Permalänk
Medlem

Ingen Darkwing Duck ;/ Enda jag egentligen ville ha då jag saknar Svensk dub väldigt många avsnitt utav detta.
Ingen Duck tales.
Ingen Luftens hjältar.
Etc.

Nej stort pass från min sida, trist.

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av adfactory:

alla säsonger av Simpsons... ALLA

Simpsons, men inte Futurama! NNNNEEEEEEJJJJJJJJJ........

Hade de haft den serien skulle jag smällt till direkt. Missade tonvis av de första säsongerna, har svårt att följa TV-tablåer (glömmer när något sänds) så det blev att jag skippade det när de sändes på svensk TV. Reklamkanaler skippar jag också, Simpsons gick väl på trean vill jag minnas men minns inte hur det var med Futurama.

Sedan, alla miljoners filmer från 20th Century Fox... Varför kan vi inte få se dem i Sverige? I USA finns de på Hulu vad jag förstår, som inte finns här. *suck* Ooh, denna underbara fantastiska digitala framtid där vi styrs dragna runt med näshåren av DRM och åderlåtande prenumerationer till förbannelse...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Nej, de har i princip inget jag vill se. Har inget intresse överhuvudtaget att se Marvelfilmer eller Star Wars.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Keeper of the Bamse

Signade precis upp, onekligen värd streamingtjänst för 69kr/månad

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

En annan kan fortfarande inte ens kolla på det hemma, får bara
felkod 73 "Disney+ är endast tillgängligt i vissa regioner. Beroende på var du befinner dig så kanske du inte kan komma åt Disney+. Om du menar att det är ett misstag att du får detta felmeddelande, besök hjälpcentret för Disney+"
Har ingen vpn på, samt så visar mitt ip att jag är i kalmar län (där jag bor) så borde inte vara att isp rapporterar fel plats...
Sen att komma fram i deras chat verkar omöjligt, aja får se ifall skiten kommer igång eller inte

Permalänk
Medlem

Perfekt signade precis upp, mest för att jag vill se National Geographic utbudet.

Permalänk
Medlem

Vet man hur stor del av dessa filmer och serier som är i 4k? 10-15% ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Hmm, kan vara värt bara för National Geographic´s utbud

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Vet man hur stor del av dessa filmer och serier som är i 4k? 10-15% ?

Har ingen siffra men relativt mycket av nya saker, några år gamla, är i 4k. De påstår 7,7Gbyte/h (~avg 17,5Mbit/s) gäller för 4k. Men kollar man på äldre saker så är det 1080p

Edit: Om det är nått speciellt så kan jag kolla åt dig.

Permalänk
Medlem

Nä håller mig till Netflix. Har inga barn så behöver inte se tecknat. SF anytime är bra också.

Permalänk
Medlem

Alla filmer som de har och som man vill se lär man ju redan ha sett, har redan Netflix och HBO dessutom, så skippar nog denna...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Dottern såg att Frozen 2 fanns så har inte hunnit kolla utbudet ännu

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är allt med svensk text om man så önskar ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Json_81:

Är det ett par dag?
Isåfall skulle jag kunna tänka mig att de gör det av kapacitetsskäl, är ju säkert många som skaffar tjänsten just pga mandalorian och de vill inte ha alla bingeande första kvällen.

Just nu finns bara två avsnitt av The Mandalorian och ska tydligen vara ett per dag sen. Kan vara som du säger att det är pga kapacitet, vet inte om dom har gett någon anledning än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Är allt med svensk text om man så önskar ?

Allt kan jag säkert inte lova men allt jag testa med. Saker jag förvänta mig ha svenskt tal hade så också.

Permalänk
Medlem

Känns ju värt 600kr för ett år. Sen får man väl se hur mycket utbud de fyller på med.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Måste man betala för mulan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Måste man betala för mulan?

Står "Kommer snart till Disney+ tillgänglig den 4 december 2020"

Permalänk
Medlem

Skippar dog denna då dom inte har mycket man inte redan sett och det mesta har inte så mycket se-igen-värde för mig personligen. Får se om dom börjar spotta ut mycket originals, då kanske tjänsten blir intressantare.

Måste dock vara ovärderlig om man har barn.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2