LG Wing är mobiltelefon med roterande lösning för större skärmyta

Permalänk
Melding Plague

LG Wing är mobiltelefon med roterande lösning för större skärmyta

Med inslag av fidget spinner avtäcker LG tvåskärmstelefonen Wing, där användning av dubbla applikationer står i centrum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Riktigt grymt koncept imho.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

ZZZZZZZZzzzzzzzzzz

Förstår att mobiler blivit lite "vardagsmat". De har fått ett utseende, man kan inte göra så mycket mer med dem osv. Då är det naturligt att vilja vara den som hittar något "nytt"... Men många av de saker vi ser är inte en evolution. De känns mer som att kasta en massa på väggen och se vad som fastnar.

Löser denna mobil verkligen problem som är så stora att man vill ha en roterbar skärm på ett sätt som ser rätt *meh* ut? Eller är det bara så att tillverkaren "önskar" att den löser ett "problem" som "kanske finns" och hoppas folk flockas kring deras nya grej?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken rörlig del som går sönder först ?

Permalänk
99:e percentilen

Blir fint sen när det råkar hamna sandkorn och annat junk mellan skärmarna.

Är dessutom generellt skeptisk till sådana här speciallösningar som kräver särskilt stöd i mjukvara. Som att inte apputvecklare har tillräckligt många varianter och specialfall att ta hänsyn till redan …

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det är väl mest "titta vad vi kan" för marknadsföring. Fanns det inte någon telefon med skärm på baksidan också eller har jag drömt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Blir fint sen när det råkar hamna sandkorn och annat junk mellan skärmarna.

Är dessutom generellt skeptisk till sådana här speciallösningar som kräver särskilt stöd i mjukvara. Som att inte apputvecklare har tillräckligt många varianter och specialfall att ta hänsyn till redan …

Fördelen med denna är väl att det är bara att appen måste ha stöd för landscape dock?

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Lego Master

Ser ju faktiskt rätt trevligt ut. Kul att det börjar komma lite annorlunda design nu, smartphones har varit väldigt likriktade sedan första iPhone lanserades...

Lite äldre telefoner med typ Symbian osv hade en del intressanta designidéer, men såklart inte allt som fastnade där heller.
Sony Ericsson S700 var en favorit för mig, tex.

But I digress, det här tror jag på. Lite mer intressanta telefoner med udda funktioner. No guts, no glory.
Sen kommer ju inte allt funka i längden eller ens "bli en grej", men man måste våga prova. Och Android är tillräckligt anpassningsbart för att reda ut detta, tror jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Proffsmoddare

Känns spontant som en repris av floppen LG G5.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Varför inte döpa den till T-Wing?

Börjar tycka synd om programmerare av appar samt OS till dessa telefoner, med alla möjliga speciallösningar som man börjar hitta på med skärmarna...

Jag ser dock en stor fördel med en sån här variant: det kanske får folk att börja spela in film i horisontellt läge!

Permalänk
Medlem

Lär inte alls gå sönder på kort tid.

Permalänk
Medlem

Cool och ful på samma gång!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

LGs mobiler är tillräckligt unika i och med att de fortfarande släpper flaggskepp med 3.5 uttag, saknar dem på den svenska marknaden.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

But why?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ajp_anton:

Jag ser dock en stor fördel med en sån här variant: det kanske får folk att börja spela in film i horisontellt läge!

Drömma går ju.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Känns spontant som en repris av floppen LG G5.

Vad vare för fel på LG G5?

Permalänk
Medlem

I årtionden var det viktigt att göra telefonerna tunnare och lättare, men nu har det gått åt andra hållet ett tag. 260g med en extremt topp-tung konstruktion kommer nog att kännas av.

Permalänk
Snusfri

Kolla igenom denna video.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Jag är mest överraskad att de har en kille med Agressive inlines på bilden pressbilden!
Det var inte direkt igår man såg det senast!

Men känns som den här kan råka ut för lite samma problem som min Xperia Play hade förr i tiden, dog för jag var ute och joggade och blev svettig, det var tillräckligt med fukt för att döda den.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Det är inget fel de experimenterar. Men försäljningsmässigt lär det gå riktigt dåligt, men jag tror inte heller de räknar med några större försäljningsvolymer utan det handlar mer om att stärka varumärket som ett innovativt företag.

Permalänk
Medlem

Ett av de dummaste koncepten jag sett. Frågan är vem som godkänt den

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Bra. Då kan folk äntligen lära sig att filma med telefonen på rätt håll.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

T-pose to assert dominance

Om jag bortser från att det ser löjligt ut så finns det ju någon merit med mer skärmyta, men ser inte alls att app utvecklare uppdaterar för att utnyttja detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Blir fint sen när det råkar hamna sandkorn och annat junk mellan skärmarna.

Är dessutom generellt skeptisk till sådana här speciallösningar som kräver särskilt stöd i mjukvara. Som att inte apputvecklare har tillräckligt många varianter och specialfall att ta hänsyn till redan …

Precis, det är de två stora nackdelarna, men annars gillar jag faktiskt konceptet starkt. Kul idé.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fatmajk:

Vad vare för fel på LG G5?

Gimmick-enhet med för låg byggkvalitet. Då det är en LG så är det bara en tidsfråga innan mekanismen för skärmen slutar fungera

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ett av de dummaste koncepten jag sett. Frågan är vem som godkänt den

Om priset är rätt så ser jag inte vad problemet är, alls.

Dessutom, om tar reda på vad telefonen kan göra så är det ingen oanvändbar lösning.

Tar denna lätt över den "hyllade" Samsung Fold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SollieFoto:

Jag är mest överraskad att de har en kille med Agressive inlines på bilden pressbilden!
Det var inte direkt igår man såg det senast!

Men känns som den här kan råka ut för lite samma problem som min Xperia Play hade förr i tiden, dog för jag var ute och joggade och blev svettig, det var tillräckligt med fukt för att döda den.

Men den här har ju en hög IP-klassning då du kanske skulle läsa mer än rubriken innan du antar saker?

Skrivet av SleepstreameR:

Gimmick-enhet med för låg byggkvalitet. Då det är en LG så är det bara en tidsfråga innan mekanismen för skärmen slutar fungera

Hade du en G5? Om svaret är nej, sätt dig ner och hold du din keft.

Jag hade G5, den överlevde i fyra år dog av ett fall på asfalterad väg till slut men det gör ju iPhone, Samsung etc också för det mesta.
Ingen IP-klassning och aningen klent batteri, men väldigt snabb, väldigt lite bloatware och mycket bra skärm för sin tid.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Inaktiv

Mycket coolare än vikbar skärm! Påminner om Sony-mobilen man hade för 10 år sen, fysiska knappar i botten & sen utfällbar touchscreen. Tiden innan smartphones hade slagit igenom

Permalänk
Medlem

Löser ju problemet med folk som filmar vertikalt,
ser ju ut som det kan vara bekvämare att hålla i när man kollar film.
Annars är det upp till mekanismen
men varför 2 touch screens?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Löser ju problemet med folk som filmar vertikalt,
ser ju ut som det kan vara bekvämare att hålla i när man kollar film.
Annars är det upp till mekanismen
men varför 2 touch screens?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1060&v=x4eHK6KWob... Kolla filmen som är länkad men som jag länkar igen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A