Funderar på att lägga till mer minne men är totalt tilt på vad och hur. Tips mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

Funderar på att lägga till mer minne men är totalt tilt på vad och hur. Tips mottages tacksamt.

Funderar på att lägga till ytterliggare 16gb minne i "Bettan".

Har moderkort "Asus Prime Z370-P" och minnena "Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16" Hoppas jag, enligt kvittot vid köp av allt (färdigbyggd dator).

"Prisjaktar jag minnena får jag bl.a dessa https://www.webhallen.com/se/product/236943-Corsair-Vengeance...

Är det samma? Är som sagt mer än lovligt tilt vilket kommer visa sig i nästa fråga nedan.

Hur svårt och mickligt är det att trycka i minnena själv för en novis som knappt sett insidan på en dator?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Sök på youtube så ser du, du får avgöra själv om du tycker att det är svårt

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Det är väldigt lätt att sätta in minnen. Vad är anledningen att du behöver mer minne? Jag tänkte så att det verkligen behövs och inte är något annat du bör uppgradera istället.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Sök på youtube så ser du, du får avgöra själv om du tycker att det är svårt

Tryckte i minnen i en dator på stenåldern. Samma "grej" idag hoppas jag? Tänkte mer på om det är svårt med utrymme att komma åt osv med tanke på kylaren Noctua NH-D14?

Glömde dessutom att höra med er och bekräfta att moderkortet har plats för två "moduler" till!?

Såg nu dessutom på Webhallen detta https://www.webhallen.com/se/product/244253-Corsair-Vengeance...

Något man skulle våga sig på att köpa? "Fyndvara", antar att Webhallen kollat upp dem så det inte är defekt vara.

Edit:

Såg posten efter jag skrev denna post.

Skrivet av kaptenperre:

Det är väldigt lätt att sätta in minnen. Vad är anledningen att du behöver mer minne? Jag tänkte så att det verkligen behövs och inte är något annat du bör uppgradera istället.

Dels Flight Sim och dels lite för "framtiden".

Tänkte köpa ny dator till våren men om jag har i mer minnen så avvaktar jag med komplett köp ett tag. Eller har du förslag på vad jag skulle behöva uppgradera?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Något man skulle våga sig på att köpa? "Fyndvara", antar att Webhallen kollat upp dem så det inte är defekt vara.

Fyndvara har samma garantier som nya produkter. Jag hade personligen inte haft något problem med att köpa RAM som fyndvara.

Det är ju något större chans att det är något fel på produkten, om det är så att kunden returnerat och inte förklarat att det är fel på produkten, och sedan Webhallen missat detta och säljer den ändå, men då är det bara att reklamera. Ofta får man en helt ny produkt i utbyte utan att behöva betala för det. Det extra potentiella strulet är en anledning till att du får rabatt.

Permalänk
Medlem

Moderkortet klarar av 4 st minnen så de är grönt max minnes mängd 64 Gb grönt där med
Ska inte vara nått hinder i mellan NH-D14 och minnena dom är låg profil kanske trångt att få dit dom

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Moderkortet klarar av 4 st minnen så de är grönt max minnes mängd 64 Gb grönt där med
Ska inte vara nått hinder i mellan NH-D14 och minnena dom är låg profil kanske trångt att få dit dom

*bugar* Inte läge att få handsvett som jag brukar få "när det gäller" *yikes*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk