Seasonic erbjuder gratis 12-pinskabel till Geforce RTX 3000-ägare

Permalänk
Melding Plague

Seasonic erbjuder gratis 12-pinskabel till Geforce RTX 3000-ägare

Nätaggregatsmakaren vill hålla sina kunder fria från fula adaptrar och kommer skicka ut kostnadsfria kablar med 12-pinskontakt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Snyggt av dem!
Hoppas Fractal Design gör nåt liknande, så jag kan få en kabel till mitt Edison M 650W.

Inte för jag har glaspanel på chassit just nu, så hur datorn ser ut inuti har exakt noll bäring på dess värde för mig just nu.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Låter toppen! Vore kul om andra tillverkare gjorde liknande.
Har själv inte en seasonic PSU, så blir ingen för min del, men absolut ett positivt initiativ!

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Schysst! Äger inte någon Seasonic-produkt i dagsläget men ska lägga detta på minnet. +rep till dem

Permalänk
Medlem

Så har vi raka motsatsen där EVGA väljer att sälja sin kabel för 350kr.
https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=100-NK-3000-B9

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte bli ledsen om Corsair följde detta exempel.

Permalänk
Medlem

Sweet! Nu behöver jag bara köpa ett 3000-kort så är kabeln min!

Skämt och sido så ska det bli intressant att se om AMD gör något liknande (eller till och med har samma lösning) på sin 6000-serie. Har inte bestämt mig för vilket lag det blir för uppgradering i höst.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Snyggt gjort, får hoppas på liknande från Fractal Design också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

I Jayz Two Cents unboxing video visade han en lapp där det stod att garantin förbrukades om man använde annan än nVidias egen adapter.
Hur kommer det fungera för alla dessa "eftermarknadskablar"?
Kommentarer på det @jonasT

Permalänk
Medlem

Någon som vet om "Corsair RM750x 750W" är ett -> "Fully compatible with all Type 3 and Type 4 CORSAIR modular power supplies."
Eller måste jag köra adapter

Permalänk
Medlem

Najs. Alltid vart nöjd med att köra seasonic

Permalänk

Om man äger ett Prime fläktlöst nätagg då? Får man också en gratis pin kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

I Jayz Two Cents unboxing video visade han en lapp där det stod att garantin förbrukades om man använde annan än nVidias egen adapter.
Hur kommer det fungera för alla dessa "eftermarknadskablar"?
Kommentarer på det @jonasT

Garantin förbrukas om du hostar i närheten av kortet men relistiskt kommer ingen bry sig om det. Ja kan tänka mig att Seasonics garantier inte gäller om man använder andra än deras egna kablar också.... men som sagt.

Permalänk
Medlem

Gött mos! Kan man få be Swec-redaktörerna om en ny artikel när beställningsformuläret är på plats?

Visa signatur

---

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pamudas:

Så har vi raka motsatsen där EVGA väljer att sälja sin kabel för 350kr.
https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=100-NK-3000-B9

Va fan!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av napahlm:

I Jayz Two Cents unboxing video visade han en lapp där det stod att garantin förbrukades om man använde annan än nVidias egen adapter.
Hur kommer det fungera för alla dessa "eftermarknadskablar"?
Kommentarer på det @jonasT

Formuleringen på lappen är "Use of third party dongles may cause technical issues, and may void your manufacturer warranty". Nyckelordet här är "may", vilket jag tolkar som att garantin på grafikkortet upphör om det gått sönder på grund av användande av felaktiga tredjeparts adaptrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Formuleringen på lappen är "Use of third party dongles may cause technical issues, and may void your manufacturer warranty". Nyckelordet här är "may", vilket jag tolkar som att garantin på grafikkortet upphör om det gått sönder på grund av användande av felaktiga tredjeparts adaptrar.

Man skall nog akta sig för att köpa en sådan adapter på Wish

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Någon som vet om "Corsair RM750x 750W" är ett -> "Fully compatible with all Type 3 and Type 4 CORSAIR modular power supplies."
Eller måste jag köra adapter

Rätt säker på att den funkar med RM750x.

Får se vad Corsair tar för denna kabel... minst 350:- som EVGA antar jag...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pamudas:

Så har vi raka motsatsen där EVGA väljer att sälja sin kabel för 350kr.
https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=100-NK-3000-B9

Undrar vad den kostar att tillverka, typ 10 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:
Skrivet av anon324648:

Undrar vad den kostar att tillverka, typ 10 kr?

Får ju inte glömma att det såklart tillkommer en fraktkostnad på minst 50kr Eller vad den nu landar på.. samtliga kablar förutom just den här har en "Limited time offer" på $4.99 för frakten 😆

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Har ett seasonic focus plus gold 550w. Funderar på ett 3070 tillsammans med min 3600x.Tror ni det kommer lira eller bli problem?

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra service av PSU tillverkarna, inget de hade behövt göra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

@Pamudas: EVGA vill nog hellre att du köper ett EVGA Ampere kort (som använder 8 pin) än FE, så dom är ju inte direkt motiverade att tillhandahålla kabeln billigt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jornathan:

Har ett seasonic focus plus gold 550w. Funderar på ett 3070 tillsammans med min 3600x.Tror ni det kommer lira eller bli problem?

Jag tror att det är svårt att ge bra råd kring det där innan tester kring effektförbrukning finns tillgängliga. Men de kommer väl rimligen imorgon så det är inte så mycket väntan kvar ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Någon som vet om "Corsair RM750x 750W" är ett -> "Fully compatible with all Type 3 and Type 4 CORSAIR modular power supplies."
Eller måste jag köra adapter

https://www.corsair.com/us/en/psu-cable-compatibility

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Rätt säker på att den funkar med RM750x.

Får se vad Corsair tar för denna kabel... minst 350:- som EVGA antar jag...

Sett till vad deras extrakablar (finns på tex inet och webhallen) kostar så gissar jag 99:- eller så.

Permalänk

Kanske en dum fråga, men duger inte adaptern nvidia skickar med vid köp? Eller är det bara för snyggare kabeldragning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

Kanske en dum fråga, men duger inte adaptern nvidia skickar med vid köp? Eller är det bara för snyggare kabeldragning?

Klart att adaptern duger, många tycker dock att den är oerhört klumpig och ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jornathan:

Har ett seasonic focus plus gold 550w. Funderar på ett 3070 tillsammans med min 3600x.Tror ni det kommer lira eller bli problem?

Inga problem. 3070 ligger på 220w, dvs du har över 300w kvar till CPU/Chipset/Mobo.