Permalänk
Testpilot
Skrivet av adfactory:

alla säsonger av Simpsons... ALLA

"Bara" 30 säsonger finns, 31:a saknas

Slog till på årsabonnemang i förväg, känns som att vi kommer titta på en hel del filmer och serier med dottern och vi har även nästan helt undgått Marvel så vi har en hel del att ta igen där med. Dessutom verkar det finnas ganska mycket dokumentärer och bakom-kulisserna-material att ta del av, sånt tycker jag om.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Ok Disney+ gjorde en helt bisarr grej, de har bara lagt upp 2 episode av the Mandalorian vid release här i Sverige . . . .

Ursäkta språket, men vad faen?

wtf? Försöker de skapa hype ett år försent eller nått?

För övrigt verkar det vara ganska lite i 4k och inget atmos

Edit Atmos finns på Appletv och 4k. Dock på min Samsung verkar inget i 4k finnas.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Liquidedust:

Ok Disney+ gjorde en helt bisarr grej, de har bara lagt upp 2 episode av the Mandalorian vid release här i Sverige . . . .

Ursäkta språket, men vad faen?

Dom har gått ut med det innan. Tanken är att släppa ett avsnitt i veckan eller nått sånt, för att matcha ihop det med säsong 2.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Jag laddade ner Disney+ till min LG-TV och jag är imponerad över utbudet, visst man saknar vissa saker men för 590kr per år så är det helt acceptabelt och ungarna älskar det!

4K HDR kan man hoppas på sen

Permalänk
Master of Overkill

Redan börjat plöja The Really Mighty Ducks

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Duck Tales finns inte, bara den nya varianten exempelvis,

Tyvärr inte den nya säsongen dock, det hade jag räknat med :/

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej, det saknas ett par grejer som finns i USA vad jag kan se. Förhoppningsvis kommer det, det var ju en del som saknades där ett tag också som kom allteftersom. Duck Tales finns inte, bara den nya varianten exempelvis, och inte heller Darkwing Duck. Men Bumbibjörnarna finns i alla fall, och Räddningspatrullen. Får kolla vidare lite och se vad mer som saknas.

Återigen synd att det finns regionala skillnader.

Skrivet av Liquidedust:

Ok Disney+ gjorde en helt bisarr grej, de har bara lagt upp 2 episode av the Mandalorian vid release här i Sverige . . . .

Ursäkta språket, men vad faen?

Va? Då vette fan, bra att du sa det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Får inte deadpool vara med, är han bannlyst? hehehe

Permalänk
Medlem

Vi kollade utbudet nu och jag är förvånad av hur mycket som fanns. Och en del är i 4k med atmos också.

Och Nat Geo fanns rätt mycket också, inte allt men okej/sådär utbud. Edit: Eftersom mina förväntningar på Nat Geo var inte så stora ändå.

Tycker att det klart är värt 590 för ett år! (dom kommer säkert höja till över 100:-/månad om typ 1-2 år)

Appen i LG-tvn verkar också bra och hade tack och lov kategorival! Det har inte Netflix i sin Tv-App.

Tror att Disney kommer att göra att alla andra streamingtjänster kommer backa massor i Sverige. Netflix är nog den enda som inte kommer tappa så mycket, men de andra kommer droppa rejält!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Någon som signat upp sig som kan kolla om Air Crash Investigation finns? Det är ju trots allt en Nat Geo serie. Kan eventuellt också heta Mayday.

Suktat efter att samtliga avsnitt ska samlas någonstans, men ingen svensk streaming tjänst har lyckats med det ännu.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Någon med Sony Android TV som fått Appen ännu? Kollade i Google Play store men ingen Disney+ App ännu :S

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag saknar också Duck Tales (originalet), men Quack Pack (-96) finns, även om det är en klen tröst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Någon som signat upp sig som kan kolla om Air Crash Investigation finns? Det är ju trots allt en Nat Geo serie. Kan eventuellt också heta Mayday.

Suktat efter att samtliga avsnitt ska samlas någonstans, men ingen svensk streaming tjänst har lyckats med det ännu.

Finns tyvärr inte.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Någon som signat upp sig som kan kolla om Air Crash Investigation finns? Det är ju trots allt en Nat Geo serie. Kan eventuellt också heta Mayday.

Suktat efter att samtliga avsnitt ska samlas någonstans, men ingen svensk streaming tjänst har lyckats med det ännu.

Sökte på både Air Crash och Mayday nu, men hittade tyvärr ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Finns tyvärr inte.

Skrivet av Dex:

Sökte på både Air Crash och Mayday nu, men hittade tyvärr ingenting.

Stort tack att ni kollade!

Förstår inte att det ska vara så förbannat svårt. Tror Viaplay har typ Säsong 5, säsong 9 och säsong 12. Inte ens alla avsnitt i de tre säsongerna.

Blir man sugen på att kika så är Dailymotion bästa chansen, hur sjukt det än är. Jaja, bara fortsätta vänta!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon med Sony Android TV som fått Appen ännu? Kollade i Google Play store men ingen Disney+ App ännu :S

Jag har den i Play Store. Idag gick den dessutom att installera!

Edit: Visserligen bara kollat på min Philips-TV, men skiljer det?

Permalänk

Hur är deras National Geographic utbud?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Hur funkar det med svensk dubbning för de små? Finns det?

Permalänk

Jag hade tänkt skaffa det för att se The Mandalorian men ett avsnitt i veckan när hela redan finns? Nej tack! Väntar tills säsong 2 påbörjas istället.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Inte kollat in alls än men läser här. Tänkte sträckkolla Mandalorian. *AHHHHHH*.............

Darkwing Duck hade varit kul att återknyta till, älskade den som vuxen redan då. Tvingade till och med systersonen att titta som alibi för att få se det själv när det begav sig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Karim-21K:

Hur funkar det med svensk dubbning för de små? Finns det?

Tror jag läste någonstans att det mesta har svenskt tal. Någon som har ett abonnemang kanske kan bekräfta detta.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan logga in när jag kollar via mitt bredband? (Bahnhof) På mobilnätet fungerar det men inte på tv:n och datorn, står bara att det inte är tillgängligt ännu...

Permalänk
Skrivet av Karim-21K:

Hur funkar det med svensk dubbning för de små? Finns det?

Testade precis lejonkungen & frozen med svenskt tal, funkade iallafall.

Lite segt med mandalorian, har aldrig gillat att inte få en hel säsong att titta på. Agents, 6 säsonger, 7:an får vi väl vänta på som det mesta här i lilla sverige.

Men för 49kr per månad så är det helt klart värt det, har bara skummat igenom lite än, men det finns en hel del att slötitta på.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Jag har den i Play Store. Idag gick den dessutom att installera!

Edit: Visserligen bara kollat på min Philips-TV, men skiljer det?

ja det verkar som det , ska kolla igen snart idag

edit, NICE nu fins den där!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon med Sony Android TV som fått Appen ännu? Kollade i Google Play store men ingen Disney+ App ännu :S

Jag hämtade appen vid 8-tiden i morse till min Sony Android TV

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Swedroid har skrivit en någorlunda ingående artikel på ämnet:
https://swedroid.se/disney-slar-upp-dorrarna-i-sverige-har-ar...

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag hämtade appen vid 8-tiden i morse till min Sony Android TV

yes såg den idag också riktigt nice.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Stort tack att ni kollade!

Förstår inte att det ska vara så förbannat svårt. Tror Viaplay har typ Säsong 5, säsong 9 och säsong 12. Inte ens alla avsnitt i de tre säsongerna.

Blir man sugen på att kika så är Dailymotion bästa chansen, hur sjukt det än är. Jaja, bara fortsätta vänta!

Jag hoppades också verkligen att de skulle ha den och det var den största anledningen till att jag betalade för en månad disney+ Tyvärr så fanns den inte. Måste säga att utbudet på natgeo var inte så jävla bra som jag trodde att det skulle vara. Massa gammalt skit.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk: Jag tyckte inte den var såå bra helt ärligt. Det beror dock på vad man gillar.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

wtf? Försöker de ska hype ett år försent eller nått?

Knep för att undvika att folk signar upp sig på en månad, binge:ar serien man vill se och sen avslutar abbonemanget..., så tröttsamt, leder ju bara till att man väntar tills alla avsnitt är släppta, SEN signar upp sig en månad och binge:ar...

Visa signatur

Dator: Mac