Permalänk
Medlem

Racing Point under färgen ; )

Källa https://twitter.com/JORBAS_F1/status/1305521529502019584

Permalänk
Medlem

@Fulci:

Haha, funny because it´s true 😄

Ett minst sagt intressant race. Tittade på det i efterhand på F1TV och blev lite fundersam när jag såg att speltiden var nästan 3 timmar, kändes vääääldigt långt. Men det förklarade sig ju 😄 actionpackat lopp, synd att det blev så mycket väntetid bara. Känns som att banan är för smal på sina ställen för ett fullblodigt lopp.

Kul iallafall för Albon, vet inte varför men har en soft spot för honom. Han kämpade sig till 3:e platsen. Lite synd att han hamnar efter i starterna bara. I Mugello hämtade han igen det och lite till men det hade varit kul att se hur det hade kunnat gå om han behöll sin plats vid start.

Efter att han plockat Ricciardo såg det ut som att han skulle ta Bottas med, men icke 😄 Strax efter flög Bottas iväg, Mercedes är för snabba.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av benonikenobi:

@Fulci:

Haha, funny because it´s true 😄

Ett minst sagt intressant race. Tittade på det i efterhand på F1TV och blev lite fundersam när jag såg att speltiden var nästan 3 timmar, kändes vääääldigt långt. Men det förklarade sig ju 😄 actionpackat lopp, synd att det blev så mycket väntetid bara. Känns som att banan är för smal på sina ställen för ett fullblodigt lopp.

Kul iallafall för Albon, vet inte varför men har en soft spot för honom. Han kämpade sig till 3:e platsen. Lite synd att han hamnar efter i starterna bara. I Mugello hämtade han igen det och lite till men det hade varit kul att se hur det hade kunnat gå om han behöll sin plats vid start.

Efter att han plockat Ricciardo såg det ut som att han skulle ta Bottas med, men icke 😄 Strax efter flög Bottas iväg, Mercedes är för snabba.

Ja verkligen! Det var som att Bottas hade glömt att trycka ned gaspedalen innan Albon kom för nära. Sjukt hur mycket marginal dom egentligen har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Efter att han plockat Ricciardo såg det ut som att han skulle ta Bottas med, men icke 😄 Strax efter flög Bottas iväg, Mercedes är för snabba.

Precis, de bara ligger där framme och söndagskör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det är det som många har så svårt att se.
Vilken bil du kör är det som betyder nånting, och Hulk har ju aldrig suttit i en bra bil.
Och att Bottas har svårt mot Ham är ju inte så konstigt när Merca verkar göra en Ferrari för att favorisera Ham i alla lägen.
Silverstone var ju ett skrämmande exempel på det.

Du får gärna utveckla vad du menar med att "Silverstone var ett skrämmande exempel på hur Mercedes favoriserar Hamilton i alla lägen". Jag har oerhört svårt att förstå vad du refererar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Precis, de bara ligger där framme och söndagskör.

Det är ju söndag när det är dags för race, så det är väl passande...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är ju söndag när det är dags för race, så det är väl passande...

Japp Mercedes har råd att söndagsköra med resten av fältet för lördagsköra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Goa gubbar vad säger FIA ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ska Alonso för första gången någonsin göra ett vettigt karriärsteg?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Honda lämnar tydligen efter 2021. Det kom ju som en överraskning att det händer nu när de trots allt är med i matchen.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-honda-to-...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av evil penguin:

Honda lämnar tydligen efter 2021. Det kom ju som en överraskning att det händer nu när de trots allt är med i matchen.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-honda-to-...

Tycker det är rätt konstigt beslut. Om jag minns rätt så kommer väl inte motorerna ändras efter 2021, och när dom nu är med och vinner race varför hoppa av då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tycker det är rätt konstigt beslut. Om jag minns rätt så kommer väl inte motorerna ändras efter 2021, och när dom nu är med och vinner race varför hoppa av då?

Jag har också uppfattningen att den delen av ändringarna skrotades, men jag har för dålig koll på vad det nya reglementet faktiskt innebär vad gäller bilarna.

Sen kan man ju undra vad Redbull ska göra. Relationen till Renault verkar ju minst sagt kärv, och senast ville inte varken Mercedes eller Ferrari leverera motorer till dem...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Sen kan man ju undra vad Redbull ska göra. Relationen till Renault verkar ju minst sagt kärv, och senast ville inte varken Mercedes eller Ferrari leverera motorer till dem...

Ja, de har väl lite målat in sig i ett hörn. Men jag tror Renault kommer leverera till dem i alla fall, kanske lite dyrare än förut bara.

Lite överraskande angående Honda. Men de är tydligen den tillverkare som börjat och slutat flest gånger i F1 genom historien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ja, de har väl lite målat in sig i ett hörn. Men jag tror Renault kommer leverera till dem i alla fall, kanske lite dyrare än förut bara.

Lite överraskande angående Honda. Men de är tydligen den tillverkare som börjat och slutat flest gånger i F1 genom historien.

Enligt artikeln på Formula1.com så är Renault skyldiga att leverera motorer till RB och AT (om de inte hittar någon annan), då Renault är motorleverantören med minst antal kunder.

Så detta styrs alltså av reglementet, så man inte har en situation där ett team inte hittar en motorleverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Enligt artikeln på Formula1.com så är Renault skyldiga att leverera motorer till RB och AT (om de inte hittar någon annan), då Renault är motorleverantören med minst antal kunder.

Så detta styrs alltså av reglementet, så man inte har en situation där ett team inte hittar en motorleverantör.

Ah, visste inte att det var så. Men är priset också reglerat? : )

Permalänk
Medlem

Helgens Formel 1 sänds gratis på Youtube för oss svenskar (+några fler länder):
https://www.formula1.com/en/latest/article.formula-1-partners...

Tydligen en gammal nyhet som jag missat, kanske har fler också det.

Permalänk
Medlem

Nyhet hära. Hur är kvaliten tro?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Don't get your hopes up om det är samma människor bakom spakarna som styr F1TV. Man kan tro att det är Ferraris strategiteam som extraknäcker. Har hittills inte haft en raceweekend utan ett enda problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Don't get your hopes up om det är samma människor bakom spakarna som styr F1TV. Man kan tro att det är Ferraris strategiteam som extraknäcker. Har hittills inte haft en raceweekend utan ett enda problem.

För min del har jag sett kanske runt 20 race med F1TV och endast två av dessa har strulat, och för båda dessa lopp har jag fått pengarna tillbaka.
(Man blev utkastad ur sändningen konstant)
Har även fått ersättning från F1TV för ett race som många hade problem med även fast jag inte hade några problem.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Ja, de har väl lite målat in sig i ett hörn. Men jag tror Renault kommer leverera till dem i alla fall, kanske lite dyrare än förut bara.

Lite överraskande angående Honda. Men de är tydligen den tillverkare som börjat och slutat flest gånger i F1 genom historien.

Enligt Honda själva vill de satsa mer på utveckling av miljövänliga motorer och då ligger inte det här i deras linje.
Tror den inställningen kommer sprida sig till fler motorsporter.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Ah, visste inte att det var så. Men är priset också reglerat? : )

Priset är reglerat ja, om jag minns på rak arm är det 15 miljoner pund per bil, alltså 60 miljoner pund för Redbull och Alfa Tauri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Priset är reglerat ja, om jag minns på rak arm är det 15 miljoner pund per bil, alltså 60 miljoner pund för Redbull och Alfa Tauri.

Cyril har ju uttalat sig också och sagt att han tycker det är tråkigt att det blir färre motorleverantörer och att det på sikt inte är bra för sporten.
Men jag tycker renault har fått sprutt på spisen iår.

Orelaterat till detta tror jag Mclaren kan utmana nästa år, jag hoppas det innerst inne iaf.

Permalänk
Medlem

Sådärja, Ricciardo på pallen! Dags för Cyril att tatuera sig.

Permalänk
Medlem

Skamligt att Hulken inte har en plats i F1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skamligt att Hulken inte har en plats i F1.

Det finns förmodligen en plats ledig i RB snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skamligt att Hulken inte har en plats i F1.

Skrivet av Mieriola:

Det finns förmodligen en plats ledig i RB snart...

Vore galet kul om hulken får en plats i RB nästa år.
Albon kan väll få en sista chans med sitt skräddarsydda chassi kommande race men fungerar inte det så ska det nog mycket till innan han får ha kvar sin stol

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Grosjean och Magnussen är ute ur Haas! Går rykten om att Mazepin och Perez kommer ta över där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Grosjean och Magnussen är ute ur Haas! Går rykten om att Mazepin och Perez kommer ta över där.

Spännande!!! Har de andra kontrakt på G?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Grosjean och Magnussen är ute ur Haas! Går rykten om att Mazepin och Perez kommer ta över där.

Jag tror mer på att det sitter en Ferrari junior på någon av de platserna, min förhoppning är nog ändå Schwartzman/Perez i så fall.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack