Grafik- och ljudkort (år 2000-2005)

Permalänk
Medlem

Grafik- och ljudkort (år 2000-2005)

Var bokstavligen på väg ner för att kasta dessa men det slog mig att jag kan kolla här först.

Väldigt halvhjärtad inventering:

  • gf210 512m ddr2 64mb

  • fx5200 pci 128mb

  • <nånting> 64mb

  • geforce 6200 ddr2 256mb

  • soundblaster live ct4670

  • soundblaster live ct4760

  • wintv 44354 capture-card

Spar dem i några dagar innan jag kastar dem.

Hämtas i Gamlestan i Göteborg.

Thomas

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ett par av dem ser intressanta ut, och jag bor ~5min bort - har möjlighet att komma förbi i början av veckan om det funkar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Pettson88:

Yes, absolut. Jag kommer vara hemma måndag, i alla fall. Även imorgon kväll (söndag) går bra.

Edit: Med det sagt så kan jag förstås behålla grejerna tills vi kan synka nån dag. Så mycket plats tar de inte.

Permalänk
Medlem

@felplacrd: I morgon (söndag) är jag inte hemma, men måndag borde vara lösbart.
Hör av mig i PM under dagen så får vi se vad som går att lösa i veckan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om @Pettson88 inte är intresserad av båda soundblasterkorten så skulle jag gärna norpa ett av dem. Men jag ställer mig snällt på kö Urbota trevligt att inte bara dumpa på tippen!

Permalänk
Medlem

Kanske är lite sen in i matchen, men jag skulle behöva ett PCI-grafikkort till ett retrobygge jag filat på till och från.
Bor i fel ände av landet, men om det skulle gå att skicka det mot en liten ersättning ställer jag mig i kö på det.

Permalänk
Medlem

Det finns ju 3st "vettiga" grafikkort och 2st dito ljudkort, så ni borde kunna ta ett var.

@Pettson88 tar säkert inte illa upp två av grafikkorten och ett ljudkort försvinner (och om hen läser detta så kan han väl få paxa ett av varje i och med att han var först).

Är som sagt hemma under dagen och imorgon kväll.

e
Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Det finns ju 3st "vettiga" grafikkort och 2st dito ljudkort, så ni borde kunna ta ett var.

@Pettson88 tar säkert inte illa upp två av grafikkorten och ett ljudkort försvinner (och om han läser detta så kan han väl få paxa ett av varje i och med att han var först).

Är som sagt hemma under dagen och imorgon kväll.

Ok, då väntar jag till h*n paxat ett så planerar vi in en passande tid efter det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothdeus:

Kanske är lite sen in i matchen, men jag skulle behöva ett PCI-grafikkort till ett retrobygge jag filat på till och från.
Bor i fel ände av landet, men om det skulle gå att skicka det mot en liten ersättning ställer jag mig i kö på det.

Skrivet av felplacrd:

Det finns ju 3st "vettiga" grafikkort och 2st dito ljudkort, så ni borde kunna ta ett var.

@Pettson88 tar säkert inte illa upp två av grafikkorten och ett ljudkort försvinner (och om hen läser detta så kan han väl få paxa ett av varje i och med att han var först).

Är som sagt hemma under dagen och imorgon kväll.

Skrivet av lhugo:

Ok, då väntar jag till h*n paxat ett så planerar vi in en passande tid efter det.

Mvh

Var också på jakt efter ett PCI-grafikkort tyvärr. :/
AGP-kort och PCIe-kort har jag så det räcker, så dem skippar jag.
Tar gärna ett av Live-korten men behöver inte båda (ska byta ut ett C-Media 8738 med vansinnigt dålig ljudkvalitet är tanken). ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Status just nu. Nästa person till rakning? För min del får nästa person gärna ta alla kort och sköta vidaredistributionen av de kort hen inte behöver själv.

Permalänk
Medlem

Kommer gärna och hämtar det resterande ljudkort. Tolkar jag dig rätt så önskar du att jag hämtar alltsamans och sedan får näste person kontakta mig för att hämta resten. Det funkar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Kommer gärna och hämtar det resterande ljudkort. Tolkar jag dig rätt så önskar du att jag hämtar alltsamans och sedan får näste person kontakta mig för att hämta resten. Det funkar för mig.

Yes, precis! Grymt. Är hemma nu. PM kommer.

Permalänk
Medlem

Ok då har jag hämtat grejorna och @felplacrd var så snäll att han slängde med två raspberry pi 1 med i lådan. Själv tog jag ljudkortet och slängde in ytterligare en raspberry i kartongen så nu ser status ut såhär:

Näste medlem får gärna komma och hämta rubbet och ansvara för att lägga upp resten i tråden/ny annons!

Permalänk
Medlem

LOL! Värsta kedje-gåvogrejen på gång här. Good vibes!

Edit: Kommer väl sluta med att det ligger femtioelva Rpi's i en Björn Borg-skokartong som ingen vill ha. Gåvolådan. Retrokartongen. Bjudboxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

LOL! Värsta kedje-gåvogrejen på gång här. Good vibes!

Edit: Kommer väl sluta med att det ligger femtioelva Rpi's i en Björn Borg-skokartong som ingen vill ha. Gåvolådan. Retrokartongen. Bjudboxen.

Du har rätt, kanske får hitta något roligare att slänga med. Får kika i gömmorna imorgon. Återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Du har rätt, kanske får hitta något roligare att slänga med. Får kika i gömmorna imorgon. Återkommer

Äsch då, En RPi är ju klockrent. Säkert någon som varit sugen på att bygga ett kluster eller nåt.

Permalänk
Medlem

Säg till om ni vill ha en 80mm fläkt, ett par DDR2 SO-DIMM eller kanske ett C-Media 8738 PCI-ljudkort att lägga till i lådan! Hade ju faktiskt varit lite häftigt att skapa någon gigantisk SweC "take something, give something"-låda. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Säg till om ni vill ha en 80mm fläkt, ett par DDR2 SO-DIMM eller kanske ett C-Media 8738 PCI-ljudkort att lägga till i lådan! Hade ju faktiskt varit lite häftigt att skapa någon gigantisk SweC "take something, give something"-låda. ^^

Absolut får du gärna bidra med dem. Ta något, ge något är ju en fantastisk rolig och fin idé men om det är uttalat att det är så lådan skall hanteras liknar det ju lite bytesfunktionen i marknaden och då bryter vi nog mot reglerna. De annonserna kostar ju pengar.

Jag är mest glad om någon får nytta av det jag inte behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Absolut får du gärna bidra med dem. Ta något, ge något är ju en fantastisk rolig och fin idé men om det är uttalat att det är så lådan skall hanteras liknar det ju lite bytesfunktionen i marknaden och då bryter vi nog mot reglerna. De annonserna kostar ju pengar.

Jag är mest glad om någon får nytta av det jag inte behöver

Ah, det har du rätt i. Samtidigt är ju skänkesannonser gratis, tar och slänger upp en sådan om ett tag när jag fått gått igenom vad jag har för random stuff över. ^^

Jag tänkte lite som "ta något, ge om du kan och vill".

Visa signatur