IKEA samarbetar med Asus om gamingmöbler

Permalänk
Melding Plague

IKEA samarbetar med Asus om gamingmöbler

En jätte inom möbler och inredning ingår i partnerskap med en jätte inom speltillbehör, där bord och stolar är troliga produkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Hoppas vi får se en IKEA Markus RGB OC

Permalänk
Medlem

Så snart ser vi datorbordet Kollapsa och tangentbordshurtsen Rumphuggen?

Permalänk
Medlem

Detta ska bli riktigt intressant, undrar hur andra möbeltillverkare kommer att göra nu?
kanske sluter avtal dom också så det blir ännu större utbud av gaming möbler.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Tycker det låter bra, nu kanske vi kan hitta nåt coolt gamingbord till grabben, nu sitter han med ett kontorsbord, fördelen med det är att det är 160x80cm, vanliga gamingbord får man ju knappt plats med tangentbord och mus på

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Fick på riktigt fundera över om det var 1:a April idag när jag såg artikelomslaget!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Intressant. Deras nuvarande "gamingstolar" är ju inte så jättesköna att sitta i någon längre period.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Eller spelbordet Stigvar med inbyggda Qi-laddningsplattan A.M Per.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Bokhylla Billy: 299kr. Bokhylla Billy ROG Edition OC: 2990kr. Snart i ett IKEA-varuhus nära dig!

Permalänk
Medlem

har ni tänkt på att alla dörrmattor på ikea är döpta efter danska städer 😂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Min största fundering är vad det är för skillnad på en "IKEA ROG Gaming Möbel" vs en vanlig Ikea möbel av samma typ.
Vad gör en möbel till gaming?
Någon som saknar en funktion i Alex hurtsen? Kanske inbyggda USB uttag för laddning av diverse prylar. Men det bör kunna säljas som löst tillbehör..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta låter lite intressant faktiskt! Är på jakt efter nytt "gamingbord" så jag kommer definitivt att hålla utkik!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Passar på att slänga in en heads-up för IKEA Fredde "gamingskrivbord". Hur man kan marknadsföra ett skrivbord som inte ens rymmer ett fullstort midtower (BeQuiet Silent Base 600) som gjort för gaming är lite konstigt. Inte går det att justera heller.

Permalänk
Medlem

Låter som två helt okompatibla designfilosofier. IKEA och Fractial Design hade passat bättre.
Undrar vad det är för möbler? Blir det bara ett par stolar och ett skrivbord, eller?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör lite djupare bord också, typ 1m så man faktiskt får plats med större skärmar utan att behöva vrida huvudet så mycket.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

har ni tänkt på att alla dörrmattor på ikea är döpta efter danska städer 😂

Tydligen uppmärksammat långt tidigare haha: https://www.svd.se/danskt-raseri-mot-ikea

ONT så får vi väl hoppas på lite bra möbler för datorhörnan som inte är för extremt "överklockade"

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tror det kan bli bra. Ett höj och sänkbart gamingbord vore coolt.

Hoppas också de lyckas göra en gamingstol med inbyggt justerbart svankstöd, som man har i bilen, istället för en lös kudde.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Blir att hänga på låset för att få tag på en gaming säng och lite gaming porslin!

Kan nog bli bra, kanske resulterar i lite billigare och vettigare gaming stolar.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Lego Master

Alltså om dom pimpar upp gamla fina Jerker och anpassar det lite för platta skärmar ist för CRT, så är jag helt ombord!
Var nära att köpa deras Fredde nyligen, men när jag tittade på det i varuhuset var det betydligt mindre än jag trodde det skulle vara.

Anpassningsbarhet är nyckeln här, alla har inte samma åsikter om vad som ska vara var (höger-/vänsterhänt, TKL/60% osv).
Och DEFINITIVT möjlighet att montera skärmstativ i en stadig yta. Inte alla gillar att ha skärmfoten som följer med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

hoppas asus har råd med att göra stolar som inte gör alla ryggar snea

Permalänk
Medlem

Intressant, spännande och se vad de kommer fram till för produkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Blir att hänga på låset för att få tag på en gaming säng och lite gaming porslin!

Kan nog bli bra, kanske resulterar i lite billigare och vettigare gaming stolar.

Jag vill ha gaminggafflar och en gaming dörrmatta. Kan man få en gamingkorv med bröd på vägen ut?

Permalänk
Medlem

Jag tänker byta till ett riktigt stabilt datorbord. Mitt nuvarande är ett Ikea datorbord med T-ben eller vad man nu kallar det, där det bara är två ben i mitten med fötter ut från det. Är inte helt nöjd. Har datorn på bordet (måste kunna se mina LED blinka i takt med mina frags) och kommer man åt bordet gungar det och skärmen. Om jag skakar till det, gungar det säker i 6 sekunder efteråt. Nästa bord ska vara stabilt, antingen med fyra ben eller någon annan stabil variant.

Permalänk
Medlem

Om dom gör detta bra, verkligen så bra som vi medvetna konsumenter vill ha det så bah Go IKEA. 👍

Om dom bara kopierar andras design som vanligt och slänger på en fet prislapp så dra åt helvete IKEA.

Hur som ska det bli spännande att se.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Jag vill ha gaminggafflar och en gaming dörrmatta. Kan man få en gamingkorv med bröd på vägen ut?

En sån här är given i gaminghörnan:

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparat...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni verkar ha för höga tankar om Ikeas produktion. Möblerna tas fram för olika demografier = Noble Chairs? Nä nä, de går åt andra hållet och gör riktigt billiga gamingmöbler marknaden inte sett förr med grundläggande funktioner. Risken är att vi får se joystick-hållare och rattfästen på befintliga stolar, kanske ett hål att ställa läskburken i på armstödet eller en platta att sätta musen på. Tangentbordshållare? Kanske de syr ett tyg till stolarna med spelgubbar i glada klara grundfärger, gult, rött blått med svart bakgrund.

Permalänk
Medlem

Dissar inte det här alls, bara det är mycket RGB med i deras grejer så är de bra!

Skrivet av Göteborgaren:

har ni tänkt på att alla dörrmattor på ikea är döpta efter danska städer 😂

I södra Småland är Dansken fortfarande bespottad, av historiska skäl.
"Dum som en Dansk" eller "Det fattar t.o.m en Dansk" är vardagliga uttryck här.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Jag saknar gaming-hårspray, gaming-brödrost och en gaming-ringklocka till ytterdörren.

Permalänk
Medlem

Undrar hur ett företag som ASUS som ändå är ett dyrt märke ska samarbeta med IKEA som har filosofin Fractal hade en gång i tiden dvs billigare men bra. Ska det slå igenom på riktigt kan inte en gamingstol kosta 4000-5000kr och ett bord 3000kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Rekordmedlem

Hade ju varit bra om de skippade "gaming" men satsat mer på datoranpassade kontorsmöbler med smarta funktioner typ integrerade Qiladdare och usbhubb även den med laddning, bättre integrerade monitorarmar osv... men inget som kallas gaming.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.