Permalänk
Medlem

Prisvärdast TV 42-50" under 30k?

Hej,

Jag har fått ett uppdrag från några släktingar.

De söker en TV enligt ovan specs. Har tyvärr inte några mer krav än så, förutom möjligen att den ska vara lätt att använda. Så inte en tv som byter kanal genom att vifta med fjärrkontrollen som en wiimote. Jag tänker spontant att OLED bör vara att föredra.

Ska användas till att titta på nyheterna och kanske någon film ibland.

Hur är det med appleTV? Finns det inbyggt i dagens TVs eller kräver det en extra box?

Förut identiferade jag LG C9 som en lämplig kandidat? Men den verkar ha utgått?

Permalänk
Medlem

LG OLED48CX eller OLED55CX är nog det bästa man kan köpa. Har ni möjlighet att vänta brukar priserna sjunka rejält vid Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

LG OLED48CX eller OLED55CX är nog det bästa man kan köpa. Har ni möjlighet att vänta brukar priserna sjunka rejält vid Black Friday.

Är CX uppföljaren till C9?

Är ju rimligt men samtidigt något förvirrande när de byter till romerska siffror mitt under en nummerserie.

Måste tyvärr köpas nu. Den är ju ändå rejält under budget så borde funka, även om jag själv personligen hade väntat till BF.

Är det möjligt att använda en traditionell fjärrkontroll till en CX? Eller är det ett måste att använda en wiimote?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Är CX uppföljaren till C9?

Är ju rimligt men samtidigt något förvirrande när de byter till romerska siffror mitt under en nummerserie.

Måste tyvärr köpas nu. Den är ju ändå rejält under budget så borde funka, även om jag själv personligen hade väntat till BF.

Precis, håller med att det är förvirrande. Om jag får ge ett tips så är det att köpa den största modellen man får plats med. Jag köpte en 55-tums OLED förra året som jag trodde var på gränsen, men nu ångrar jag lite att jag inte tog en 65, man vänjer sig snabbt

Kontrollen går att använda både som "wiimote" och på traditionellt vis genom att klicka runt på d-pad.

Permalänk
Medlem

Kan väl även nämnas att en LG OLED är lite overkill för att titta på nyheterna, men har de en såpass hög budget kanske det inte spelar någon roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Precis, håller med att det är förvirrande. Om jag får ge ett tips så är det att köpa den största modellen man får plats med. Jag köpte en 55-tums OLED förra året som jag trodde var på gränsen, men nu ångrar jag lite att jag inte tog en 65, man vänjer sig snabbt

Kontrollen går att använda både som "wiimote" och på traditionellt vis genom att klicka runt på d-pad.

Tyvärr ses större storlek som en stor nackdel av uppdragsgivarna.

Tack för din hjälp. Blir nog en CX 48”. Tack tack!

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: varför så mycket pengar på en liten tv? Man behöver inte maxa ut budgeten bara för att man kan.
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5277518
Tex den är väldigt prisvärd och har inte samma problem med inbränning som en oled har.
Har man inga specifika krav eller intressen duger nästan vad som helst dessutom har Samsung rätt enkla menyer och kontroller.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

30k ger dig sjukt många alternativ, speciellt under 50 tum. Fan finns det ens tv för 30k där? Min E9 65 tummare kostade typ 26k när den var typ ett halvår. Har du så mycket pengar, kör OLED. Dock en enda liten sak; förhoppningsvis kollar de inte samma kanal med statisk logga konstant 12h per dag för då lär de få burnin, hur mycket OLED nu bekämpat dessa problem så är de inte helt borta. Ska någon alltså titta på statiska saker på skärmen länge och ofta så kommer det ge effekt genom åren.

Permalänk
Medlem

@Anthraxious: tex nyhetsmorgon har fått stark kritik för sin sol.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.