Grafikkortet nådde inte 100% fram?

Permalänk
Inaktiv

Grafikkortet nådde inte 100% fram?

Hej,
Har ett define s och 2070 super.
När de monterades va inte skruvhålen i chassit 100% fram utom snarare 99,5% och man fick trycka chassit lite mot för att få skruvarna att passa.

Är detta något som är OK eller kommer de medföra problem i framtiden?

Är även missnöjd med define S kvaliten men framförallt luftflöde och funderar på att byta till ett meshify s2 är det något som rekommenderas?
Då får jag öppen front istället för att luften sugs in på sidorna av fronten.

Permalänk
Medlem

Inget ovanligt att man får flexa metallen litegrann på chassin. På mitt Fractal Design får jag inte ens i den andra skruven till grafikkortet.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Hej,
Har ett define s och 2070 super.
När de monterades va inte skruvhålen i chassit 100% fram utom snarare 99,5% och man fick trycka chassit lite mot för att få skruvarna att passa.

Är detta något som är OK eller kommer de medföra problem i framtiden?

Är även missnöjd med define S kvaliten men framförallt luftflöde och funderar på att byta till ett meshify s2 är det något som rekommenderas?
Då får jag öppen front istället för att luften sugs in på sidorna av fronten.

Det jag undrar utifrån frågeställningen är väl om moderkortet sitter monterat riktigt korrekt...?
Det är väl moderkortets position som avgör var ett instickskort hamnar i förhållande till bakkant/skruvhål.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa med att lossa samtliga skruvar på moderkortet och trycka bak det så gott det går, för att sedan dra skruvarna på moderkortet igen.
Ingen garanti för att det hjälper men prova.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Det jag undrar utifrån frågeställningen är väl om moderkortet sitter monterat riktigt korrekt...?
Det är väl moderkortets position som avgör var ett instickskort hamnar i förhållande till bakkant/skruvhål.

Ja de är monterat rätt. Personen ovan skrev att han fick flexa sin plåt med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av brackemannen:

Kan hjälpa med att lossa samtliga skruvar på moderkortet och trycka bak det så gott det går, för att sedan dra skruvarna på moderkortet igen.
Ingen garanti för att det hjälper men prova.

Testade det tidigare med men verkade inte hjälpa

Permalänk
Medlem

Att man får trycka lite är ingen fara, men om det är så stort glapp att man inte får i skruven så är något fel.

Gällande att byta till ett S2 så kommer du få bättre kylning helt klart. Jag skulle även kolla på Phanteks P500A.

Permalänk
Medlem

Inte ovanligt med dålig passform på chassin. Har haft Fractal Design tidigare där passformen varit högst medelmåttig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adzer:

Att man får trycka lite är ingen fara, men om det är så stort gladd att man inte får i skruven så är något fel.

Gällande att byta till ett S2 så kommer du få bättre kylning helt klart. Jag skulle även kolla på Phanteks P500A.

Går starkt i tankarna och om man kör ett meshify s2 får man även USB-c i fronten och de kan vara användbart med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Går starkt i tankarna och om man kör ett meshify s2 får man även USB-c i fronten och de kan vara användbart med.

Förstår jag. Det har faktiskt även P500A.

Permalänk
Inaktiv

Gött! Skulle vilja kunna ta bort hela taket för enklare montering. Vet att man kan de på ett chassi men glömt vilket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Gött! Skulle vilja kunna ta bort hela taket för enklare montering. Vet att man kan de på ett chassi men glömt vilket.

Det är fractals define 7. S2 har inte det.

Define 7:

Permalänk
Inaktiv

Då föll den bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Då föll den bort.

S2 baseras på Define 6. Du får hålla tummarna på att det kommer en S3 som baseras på Define 7.

Permalänk
Medlem

Hatten av till alla som förstod vilka skruvhål han menade och hur de ej passade!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Panzerfister:

Hatten av till alla som förstod vilka skruvhål han menade och hur de ej passade!

Jag kanske inte skrev så tydligt, förlåt för det. Menar skruvhålen på chassiplåten där man skruvar fast grafikkortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adzer:

S2 baseras på Define 6. Du får hålla tummarna på att det kommer en S3 som baseras på Define 7.

När brukar dom släppa nya chassis? Tänkte om de är värt att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

När brukar dom släppa nya chassis? Tänkte om de är värt att vänta.

Oj ingen aning om eller när det kommer nya chassin.

@Fractal Design Lust att flika in?

edit: Vill bara förtydliga gällande S2. Du kan ta bort fläktgallret i toppen på S2 så man kan komma åt uppifrån. Inte lika öppet som Define 7 där man kan öppna hela taket.

Se här för S2:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adzer:

Oj ingen aning om eller när det kommer nya chassin.

@Fractal Design Lust att flika in?

edit: Vill bara förtydliga gällande S2. Du kan ta bort fläktgallret i toppen på S2 så man kan komma åt uppifrån. Inte lika öppet som Define 7 där man kan öppna hela taket.

Se här för S2:
https://www.youtube.com/watch?v=8bbxHt_WG10&feature=youtu.be&...

Det där kan funka ändå, lutar mer och mer åt ett S2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Det där kan funka ändå, lutar mer och mer åt ett S2.

Det är ett fint chassi. Vill man ha ännu bättre luftflöde på kostnad av lite mer damm så kan man ta bort luftfiltret som sitter bakom fronten. Många tillverkare som tex phanteks har inte denna utan de fina hålen i fronten är tillräckligt. Fractals lösning stoppar såklart ännu mer damm, men på kostnad av luftflöde.