Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Det är svårt att inte tolka ditt inlägg som ren name dropping om du nämner en vederstyggelse som STD i ett sammanhang av seriös sci-fi...

Att du tycker en serie är "suverän" är inte intressant för någon. Det enda som är intressant är argumenten bakom åsikten. MOTIVERA varför en viss serie är bra (och räkna inte upp 10 st efter varandra utan sålla lite och välj ut endast den bästa och motivera varför).

Pust och stön är det enda jag tänker svara ditt inlägg med...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

"I maffians mitt", SVTPlay.
https://www.svtplay.se/i-maffians-mitt

"Alex Godman är son till en rysk gangster men har i hela sitt liv har han försökt undkomma sin bakgrund, genom att bygga upp en egen laglig verksamhet och leva ett liv med sin flickvän. Men när ett mord avslöjar familjens förflutna dras han sakta men säkert in i den undre världen av kriminalitet som ska förändra hans liv. Den brittiska thrillerserien bygger på Misha Glennys bok McMafia som är baserad på intervjuer med ryska maffiamedlemmar."

Klart sevärd serie.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Senaste jag såg (bara för några dagar sedan) var "Escape at Dannemora" på HBO Nordic. En väldigt bra ensäsongsserie baserad på verkliga händelser. Vi pratar en rymning från ett på ytan säkert fängelse med en massa intriger och inblandning av fängelsepersonal. Ibland nästan för öververkligt för att vara sant, löjligt bra skådisar bla. Benicio Del Toro.

Nära full pott i min egna gradering, lite för seg för att nå ända upp men se om Ni har möjlighet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Kollar många serier samtidigt men Altered Carbon Season 2, Limitless TV series och Wynonna Earp Season 2 just nu.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Såg nyss sjätte avsnittet av The Mandalorian och jag är fortfarande helt ställd över att den får nästan 9/10 på imdb. Ännu ett typexempel på hur serier/filmer som är sci-fi eller fantasy automatiskt på löjligt höga betyg ifall de är bättre än genomsnittet. Finns det någon annan genre som har sådana generösa fans? Jag tror inte det.

The Mandalorian är utan tvekan väldigt påkostad och jävligt snygg men sen då? The Mandalorian är bland det bästa som släppts i Star Warsuniversumet de senaste två decennierna, men det säger ju inte speciellt mycket.

Det jag stör mig mest på är nog storyn som är så väldans fattig, till och med jämfört med SW-filmerna. Att avsnitten dessutom skulle kunna ses som fristående avsnitt är även det en stor nackdel om man frågar mig. Nu är de förstår inte fristående men så som de är uppbyggda skulle de lika gärna kunna vara det.

”Baby Yoda” vill jag knappt nämna. Det känns som att någon direktör på Disney skrev ett PM där det stod ”Hej alla manusförfattare. Jag vill ha ca$h så kan ni snälla hitta någon söt liten sak vi kan sälja. Jag vet att vi normalt kör med robotar men det har ju blivit så utmjölkade iom filmerna vi gjort. Tack”.

Jag har visserligen två(?) avsnitt kvar att se men den får än så länge 5/10 från mig, och då är jag ändå ett ganska stort fan av SW-universumet.

Något jag däremot blivit glatt överraskad av är The Boys. Jag var väldigt tveksam till premissen och efter att ha sett de första avsnitten var jag inte riktigt säker på om serien tillhörde kategorin ”bra serie att käka popcorn till men inget mer” eller helt enkelt ”en bra serie”. Jag tror nog att det helt enkelt är en väldigt bra serie. Det finns ingen superhjältefilm som ens kommer i närheten av att vara lika bra ifall man frågar mig. Kanske att första säsongen av ”Heroes” var lika bra men vad vet jag, det var tio år sedan jag såg den.

Det jag gillar mest är nog att de har hittat precis rätt balans mellan att vara seriös, satirisk, parodisk och balls-to-the-walls. Bra skådespelare också, även om jag tycker att Star Light mest kör en variation på tre olika ansiktsuttryck.

Har precis börjat titta på andra säsongen av Mindhunters (första säsongen kan ha varit bland det bästa som släpptes det året). Än så länge är jag inte riktigt lika imponerad men den kanske bara är lite trög i starten. Men vem fan har haft hand om sminket? Vissa av karaktärerna får ju Donald Trumps hy att se naturlig ut :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Såg nyss sjätte avsnittet av The Mandalorian och jag är fortfarande helt ställd över att den får nästan 9/10 på imdb. Ännu ett typexempel på hur serier/filmer som är sci-fi eller fantasy automatiskt på löjligt höga betyg ifall de är bättre än genomsnittet. Finns det någon annan genre som har sådana generösa fans? Jag tror inte det.

The Mandalorian är utan tvekan väldigt påkostad och jävligt snygg men sen då? The Mandalorian är bland det bästa som släppts i Star Warsuniversumet de senaste två decennierna, men det säger ju inte speciellt mycket.

Det jag stör mig mest på är nog storyn som är så väldans fattig, till och med jämfört med SW-filmerna. Att avsnitten dessutom skulle kunna ses som fristående avsnitt är även det en stor nackdel om man frågar mig. Nu är de förstår inte fristående men så som de är uppbyggda skulle de lika gärna kunna vara det.

”Baby Yoda” vill jag knappt nämna. Det känns som att någon direktör på Disney skrev ett PM där det stod ”Hej alla manusförfattare. Jag vill ha ca$h så kan ni snälla hitta någon söt liten sak vi kan sälja. Jag vet att vi normalt kör med robotar men det har ju blivit så utmjölkade iom filmerna vi gjort. Tack”.

Jag har visserligen två(?) avsnitt kvar att se men den får än så länge 5/10 från mig, och då är jag ändå ett ganska stort fan av SW-universumet.

Något jag däremot blivit glatt överraskad av är The Boys. Jag var väldigt tveksam till premissen och efter att ha sett de första avsnitten var jag inte riktigt säker på om serien tillhörde kategorin ”bra serie att käka popcorn till men inget mer” eller helt enkelt ”en bra serie”. Jag tror nog att det helt enkelt är en väldigt bra serie. Det finns ingen superhjältefilm som ens kommer i närheten av att vara lika bra ifall man frågar mig. Kanske att första säsongen av ”Heroes” var lika bra men vad vet jag, det var tio år sedan jag såg den.

Det jag gillar mest är nog att de har hittat precis rätt balans mellan att vara seriös, satirisk, parodisk och balls-to-the-walls. Bra skådespelare också, även om jag tycker att Star Light mest kör en variation på tre olika ansiktsuttryck.

Har precis börjat titta på andra säsongen av Mindhunters (första säsongen kan ha varit bland det bästa som släpptes det året). Än så länge är jag inte riktigt lika imponerad men den kanske bara är lite trög i starten. Men vem fan har haft hand om sminket? Vissa av karaktärerna får ju Donald Trumps hy att se naturlig ut :/

Håller starkt med på att "The Boys" är aningen suverän. Blev också ganska överraskad över hur jäkla bra den var, se den om du har konto hos Amazon. Skadar ju inte heller att Amazon numera kör med 4K och HDR på sina nya serier.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Såg nyss första säsongen på Gomorra och den är väldigt bra men tyvärr är den alldeles för våldsam för mig. Såg något avsnitt till på säsong 2 men tror jag ger upp nu. Man mår ju dåligt man bara kollar på det.

Trevligt med italienska, bra skådespelare och verkliga och häftiga miljöer.

Ni som sett Gomorra tycker ni också det är FÖR rått ibland?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Något jag däremot blivit glatt överraskad av är The Boys. Jag var väldigt tveksam till premissen och efter att ha sett de första avsnitten var jag inte riktigt säker på om serien tillhörde kategorin ”bra serie att käka popcorn till men inget mer” eller helt enkelt ”en bra serie”. Jag tror nog att det helt enkelt är en väldigt bra serie. Det finns ingen superhjältefilm som ens kommer i närheten av att vara lika bra ifall man frågar mig. Kanske att första säsongen av ”Heroes” var lika bra men vad vet jag, det var tio år sedan jag såg den.

Det jag gillar mest är nog att de har hittat precis rätt balans mellan att vara seriös, satirisk, parodisk och balls-to-the-walls. Bra skådespelare också, även om jag tycker att Star Light mest kör en variation på tre olika ansiktsuttryck.

The Boys är riktigt grym.
Ser fram emot säsong 2 som borde komma om ca 6 månader om jag läst ryktena rätt.

Har ett annat tips, om det inte redan är ute men Kingdom är betydligt bättre än vad jag förväntat mig. Det vill säga om man tycker om zombies.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

Baybylon Berlin säsong 1 och 2.
En mycket bra serie som utspelar sig i Berlin under 1929 (Weimarrepubliken) även om vissa enstaka scener väldigt osannolika. Serien handlar huvudsakligen om Kriminalkommissarie Gereon Rath and Charlotte Ritter (typ assistent inom polisen) och innehåller mycket politik och drama.

Säsong 3 visades på originalkanalen Syy 1 i januari i år men det är oklart när den kommer att kunna ses (lagligt) i Sverige, kanske till hösten på SVT. Säsong 4 har premiär på Sky 1 i oktober i år. Jag såg den på HBO.

The Great en dramakomedi med Elle Fanning i huvudrollen som Katarina den Stora av Ryssland (systerdotter till kung Adolf Fredrik).Tyckte den var sådär lite smårolig men ganska enformig/tjatig. Dock bra skådisar.

Igår såg jag även dokumentärserien Guldfeber (3 avsnitt) som handlar om myntstölderna på Kungliga myntkabinettet i Stockholm.
Detta är en mycket välgjord dokumentärserie som även innehåller en del intervjuer med gärningsmannen. Stölderna på Myntkabinettet handlar om stölder av mynt till ett värde av cirka 25 miljoner kronor där ingen märkte någonting förrän gärningsmannen togs på bar gärning för en annan stöld.

Jag har även försökt kolla lite Outlander men tröttnade på det otroligt långsamma tempot efter 6-7 avsnitt. Väldigt segt, väldigt utdraget och varje avsnitt känns som en kopia på tidigare avsnitt.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bascule666:

Senaste jag såg (bara för några dagar sedan) var "Escape at Dannemora" på HBO Nordic. En väldigt bra ensäsongsserie baserad på verkliga händelser. Vi pratar en rymning från ett på ytan säkert fängelse med en massa intriger och inblandning av fängelsepersonal. Ibland nästan för öververkligt för att vara sant, löjligt bra skådisar bla. Benicio Del Toro.

Nära full pott i min egna gradering, lite för seg för att nå ända upp men se om Ni har möjlighet.

Växte upp en bit från den svenska hålan Dannemora som också är känd för sveriges mest innavlade bruksort. Kan tilläggas att det inte är många där som har en tandrad som inte är glatt inkastad i en enda röra😀.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

"The Witcher" (Netflix): Jag gillade den till halva, sen blev det lite rörigt med tidslinjen vissa stunder, och slutet kändes väldigt nerklippt, men förväntar mig en till säsong så har inte gett upp

Permalänk
Medlem

Gåsmamman om du vill se svenskt. Bra serie om man gillar Johan Falk stuket.

Alcatraz - Ruskigt bra serie som de la ner för många år sedan, bra koncept.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Avstängd

Måste rekommendera We Got This på SVT Play. Om en amerikan som bor i Sverige och hamnar i ekonomiska problem som han bestämmer sig för att lösa genom att lösa mordet på Olof Palme.

Permalänk
Medlem

Just nu ser jag och frugan sista säsongen av Downton Abbey - kan inte annat än säga att den serien är riktigt, riktigt bra! Det gäller ju såklart att man gillar dramaserier men gör man det är Downton Abbey en guldgruva!

Dessutom har vi börjat kolla på "Casa del Papel" på Netflix, som är en oerhört spännande spansk tv-serie där man följer ett gäng rånare som bryter sig in på det Kungliga spanska myntverket för att genomföra århundradets kupp. Riktigt spännande och bra med fantastiska vändningar!

Till sist vill jag slå ett slag för brittiska deckare, som jag är helt såld på. Till exempel:
Shetland, Grantchester, Unga kommisarie Morse, Morden i midsommer, osv.
De är alltid bra, särskilt när alla gått och lagt sig och man kan hälla upp en liten whisky och sitta i tystnad framför datorn och bara njuta av lite egentid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Just nu ser jag och frugan sista säsongen av Downton Abbey - kan inte annat än säga att den serien är riktigt, riktigt bra! Det gäller ju såklart att man gillar dramaserier men gör man det är Downton Abbey en guldgruva!

Dessutom har vi börjat kolla på "Casa del Papel" på Netflix, som är en oerhört spännande spansk tv-serie där man följer ett gäng rånare som bryter sig in på det Kungliga spanska myntverket för att genomföra århundradets kupp. Riktigt spännande och bra med fantastiska vändningar!

Till sist vill jag slå ett slag för brittiska deckare, som jag är helt såld på. Till exempel:
Shetland, Grantchester, Unga kommisarie Morse, Morden i midsommer, osv.
De är alltid bra, särskilt när alla gått och lagt sig och man kan hälla upp en liten whisky och sitta i tystnad framför datorn och bara njuta av lite egentid.

Tyckte att Casa del Papel var extremt dålig.
Rånarna bråkar sins emellan, pekar pistol mot varandra. Losers. Inga professionella rånare liksom.
Dessutom samlas samtliga rånare i ett rum alldeles för ofta. Vem har koll på alla gisslan? Gisslan underhåller sig själva hela tiden.

Hon, damen, inspektören, är ett nervvrak. Hur i helsike kan man tillåta någon så emotionellt ostabil att sköta förhandlingar?

Hela scenario är ett skämt. Skådisarna är extremt B. Fattar inte hur såpan kunde ha fått så höga betyg.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Märkligt att ingen nämnt Preacher. Tycker den är riktigt bra och då gillar jag inte ens denna typ av serier!
9/10, finns på viaplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Yep, den har väldigt välarbetade miljöer tycker jag. Blev näranog lite rörd av sista scenen i sista episoden av säsong 4, med paraplyet.. avslutades på precis rätt not. En viss annan scen litet tidigare i s4, involverande ett öga, var också rätt bra. Om kollegor som aldrig hört om serien råkar höra delar av när man beskriver just den scenen så blir resultatet "..ööhm". Men allra sista scenen..den summerar mänskligheten på ett sådant superbt vis.

Ser just nu Away..som att jag inte kan look away. Fin är den och logiken är överkörd av ett godståg nånstans runt Tunguska på 80-talet. Drama drama melodrama idealism..men fin är den som sagt och gillar rymden.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Young Wallander.
Okey, men inte mer.

Permalänk
Medlem

Away på Netflix. Okej "Drama Sci-Fi" om ett uppdrag till Mars. Retar mig dock på hur dom har "massor" av personliga prylar etc (vikten) med sig men typ inga reservdelar och saker som borde vara tokredundanta pajar. Känns inte helt trovärdigt. En scen när dom tar bort en väggpanel på sin farkost och det sitter fullt med CPU-kylare (såg ut som det iaf) gjorde att jag skrattade rakt ut.

Läser nu genast om Red Mars / Green Mars / Blue Mars pga. inspirationen.

Edit såg nu att @Kolsvart Katt precis skrivit om den ovan. Ja, logiken och faktakollen glömde dom, men fin ändå så brände av alla avsnitt på två dagar.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Väldigt välgjord, riktigt fin sci-fi. Finns fem episoder ute just nu!
https://www.rottentomatoes.com/tv/raised_by_wolves_2020/

Permalänk
Medlem

Salvation på Netflix.

Var väl helt okej "domedags/armageddon" liknande serie.

Den får 5/10 korvar av mig.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Orange is the new black

Love it

Gillar också

Och

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat på The Boys har jag fått upp ögonen för Antony Starr som jag tycker gör en fantastisk insats som Homelander.

Det har i sin tur lett mig till serien Banshee (2013-2016) där Antony spelar huvudrollen och jag... är helt ärligt irriterad på mig själv att jag låtit denna relativt gamla (och avklarade) serie gå helt under radarn.
Har sett 17 avsnitt på 3 dagar och jag kan ärligt säga att jag inte varit så här tagen av en serie sedan Game of Thrones (pre-season 8).

Rekommenderas varmt till personer som gillar spänning, action, lite drama,"feel good" (på ett "rövhål får smaka sin egen medicin"-vis) och bra skrivet/spelade "gråa karaktärer", sammansvetsat i en intressant och lite ovanlig handling, och som samtidigt inte drar sig för lite våld och nakenhet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Måste rekommendera Close Enough. Tecknad serie på Netflix av JG Quintel som också gjorde Regular Show, denna är dock riktad mot vuxna och inte tonåringar som Regular Show (som också är väldigt bra dock). Humor om att vara småbarnsförälder blandat med en del ganska knäppa inslag. Jason Mantzoukas är med och spelar som vanligt en riktig galning med knäppa idéer och så.

Permalänk
Medlem

Banshee är grymt bra! Likaså the boys! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraeshok:

Ser fram emot den, när alla avsnitt är ute! 😀
När blir det månne tro?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Efter att ha tittat på The Boys har jag fått upp ögonen för Antony Starr som jag tycker gör en fantastisk insats som Homelander.

Det har i sin tur lett mig till serien Banshee (2013-2016) där Antony spelar huvudrollen och jag... är helt ärligt irriterad på mig själv att jag låtit denna relativt gamla (och avklarade) serie gå helt under radarn.
Har sett 17 avsnitt på 3 dagar och jag kan ärligt säga att jag inte varit så här tagen av en serie sedan Game of Thrones (pre-season 8).

Rekommenderas varmt till personer som gillar spänning, action, lite drama,"feel good" (på ett "rövhål får smaka sin egen medicin"-vis) och bra skrivet/spelade "gråa karaktärer", sammansvetsat i en intressant och lite ovanlig handling, och som samtidigt inte drar sig för lite våld och nakenhet.

https://www.youtube.com/watch?v=VI7haj7HTCA

Gillar man Banshee, så skulle jag säga att risken är stor för att man även gillar Strike Back. De sista 2-3 säsongerna håller inte den högsta kvaliteten, men vill man ha lite bra action så blir man nöjd. (Gillar verkligen konceptet med upplägget på 2 avsnitt per "story")

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

OfT:
Svårt att inte vara en papegoja i den här tråden men 'The Boys' är ju något speciellt. Förhoppningsvis är den bättre än GoT i slutändan, historiens största besvikelse.

Ger mig nu på 'The Terror' på Amazon Prime. Av de streamingtjänster jag är på, är nog Amazon med de flest intressanta och den med högsta kvalitén. Bosch, Goliath, The Boys, Man in the high castle etc. Rekommenderar verkligen tjänsten för bara 70 spänn i månaden mot alla andra tjänster.

Raised by Wolves var också väldigt häftig.

En spoilerfunktion borde finnas på SweC, galet att det inte gör det år 2020. Då kunde jag dolt det här babblet.

OnT:
The Terror.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

En spoilerfunktion borde finnas på SweC, galet att det inte gör det år 2020. Då kunde jag dolt det här babblet.

Det finns med "spoiler" inom klamrar bara det att raden med snabbknappar saknar en del bra att ha koder (enligt mig).

Exempel:
[spoiler]text att döja[/spoiler]

Se här; https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539788-faq-sweclocker...

Edit: Lärde mig själv en ny kod, "noparse" för att stoppa tolkning av bbkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

OfT:
Svårt att inte vara en papegoja i den här tråden men 'The Boys' är ju något speciellt. Förhoppningsvis är den bättre än GoT i slutändan, historiens största besvikelse.

Ger mig nu på 'The Terror' på Amazon Prime. Av de streamingtjänster jag är på, är nog Amazon med de flest intressanta och den med högsta kvalitén. Bosch, Goliath, The Boys, Man in the high castle etc. Rekommenderar verkligen tjänsten för bara 70 spänn i månaden mot alla andra tjänster.

Raised by Wolves var också väldigt häftig.

En spoilerfunktion borde finnas på SweC, galet att det inte gör det år 2020. Då kunde jag dolt det här babblet.

OnT:
The Terror.

Det finns en spoiler funktion! Kör [spoiler] och [/spoiler]

Dold text

OT: Kan inte annat än instämma helt och hållet gällande The Boys. Kan bli en favorit som man kollar på om och om igen om de fortsätter göra lika bra säsonger som de första 1.5 som släppts.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |