Dayz Standalone - Nyöppnad 1PP 24/7 server

Permalänk
Medlem

Nu har vi infört "baseraid schema" på servern, vilket innebär att man endast får raida baser på utsatta tider och med endast ett verktyg, Raid Saw. Allt annat som att boosta över väggar eller demontera väggar utifrån eller andra glitchiga beteenden kommer inte att uppskattas. Tills vidare så är det fredagkvällar 18-21 som gäller.

Om spelare på servern blir utsatta för "osjyssta" metoder så får man ta kontakt med admin på discorden.

Har ni några tips på vad vi kan göra mer med servern så skriv gärna det här i tråden

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Vi har gått tillbaka till våra rötter och kör nu servern som en hardcore server. Minskad mat och vapenspawn. Man måste jaga och dylikt för att överleva.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Tänkte faktiskt flytta in på den här servern. Förhoppningsvis blir det fler spelare än "1" om man säger till i tråden att man faktiskt joinat

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasE:

Tänkte faktiskt flytta in på den här servern. Förhoppningsvis blir det fler spelare än "1" om man säger till i tråden att man faktiskt joinat

Det e lite och från hur många som är aktiva på servern. Vi hoppas också på fler folk.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

@Tekanna218: Har ni expansion mod installerat ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Har kikat lite i Anarchy's server på modsen. Finns några bra.

https://www.youtube.com/watch?v=QfVJ-9iNGLk

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasE:

Tänkte faktiskt flytta in på den här servern. Förhoppningsvis blir det fler spelare än "1" om man säger till i tråden att man faktiskt joinat

Jag och polarn Joinar gärna, men letar helst efter en server med expantion mod installerad.

Testa Joina Hans (AnarchyHD) server och se vilka mods de använder. Mycket som gör spelet mer spelarvänligt.

https://www.youtube.com/watch?v=a2Ugkm-azlE (adressen finns bland kommentarerna)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

@Tekanna218: Har ni expansion mod installerat ?

Nej det har vi inte. Vi försöker hålla mod antalet lågt tills vidare.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Nej det har vi inte. Vi försöker hålla mod antalet lågt tills vidare.

Okay, Hojta till om ni lägger in det, kan bli intressant att byta server då

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Tjena.
Jag är ny på dehär med Dayz och försöker komma in på er server men blir kickad och får följande meddelande.
Bad version, server rejected connection.
Någon som har lust att tala om vad som är fel så vore jag tacksam!!
Jag använder DZSA LAUNCHER för att starta spelet med

Permalänk
Medlem

@Bam_Bam_swe: Antagligen en mod som blivit uppdaterad. Kollar på det när jag har tid

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

När blir server updaterad till 1.09 ? Råkade ju installera det innan jag kollat vad servern hade.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

När blir server updaterad till 1.09 ? Råkade ju installera det innan jag kollat vad servern hade.

Hade helt missat att den uppdaterats. Det ska vara fixat nu!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

Är det någon som spelar på denna server?

Som rubriken lyde undrar jag om det fortfarande är någon som spelar på denna server? Jag och två polare till mig har börjat spelat på denna server och skulle ärna uppskatta om det skulle finnas lite mer spelare på denna server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rip Katten 2k17:

Som rubriken lyde undrar jag om det fortfarande är någon som spelar på denna server? Jag och två polare till mig har börjat spelat på denna server och skulle ärna uppskatta om det skulle finnas lite mer spelare på denna server.

Det har varit hyffsat drag på båda servrarna i helgen, så ja folk spelar på dom

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skrivet av Tekanna218:

Det har varit hyffsat drag på båda servrarna i helgen, så ja folk spelar på dom

Jag vet inte om vi snackar om samma server men vi spelar på servern med ip adressen: 109.238.138.2:2302

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rip Katten 2k17:

Jag vet inte om vi snackar om samma server men vi spelar på servern med ip adressen: 109.238.138.2:2302

Det är vår vanilla server och det har varit folk inloggade i helgen.

Spelet överlag är rätt dött och har vi ens 10 spelare på servern så är det rätt bra. Ni är välkomna att försöka få andra spelare till servrarna, ju fler som spelar desto roligare blir det

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Igår hade vi 20 personer inne på Friendly Militia så det var fullt drag. Hoppas det kommer fler människor nu!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Igår hade vi 20 personer inne på Friendly Militia så det var fullt drag. Hoppas det kommer fler människor nu!

Vi är ett gäng som hoppat över och försöker få i gång mer spel! Just nu rätt ensamt men hoppas på att fler joinar! Vore kul med mer PvP. Just nu är det mycket bas-bygge och pryljakt! Om det är någon som står och väger om detta är en server att spela på så ge det en chans!

Permalänk
Medlem

Servern har här med stängts ned. Tack för att ni spelade!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

Longest Dayz

Skrivet av Tekanna218:

Servern har här med stängts ned. Tack för att ni spelade!

Jag spelar just nu på Longest Dayz, den verkar fortfarande köra. Är det inte ni som kör den längre?

Verkar vara någon glitch just nu. Zombies rör inte på sig, man kan inte gå in i vissa hus och min bil ramlade genom en bro och gick sönder. :-(( Går det att backa servern till före glitch och starta om den?

Tack för en grym server!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av posterberg1:

Jag spelar just nu på Longest Dayz, den verkar fortfarande köra. Är det inte ni som kör den längre?

Verkar vara någon glitch just nu. Zombies rör inte på sig, man kan inte gå in i vissa hus och min bil ramlade genom en bro och gick sönder. :-(( Går det att backa servern till före glitch och starta om den?

Tack för en grym server!!!

Longest dayz ansvarar inte jag för så kan inte svara på om de fortsätter med den Jag syftar på friendly militia.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skrivet av Tekanna218:

Longest dayz ansvarar inte jag för så kan inte svara på om de fortsätter med den Jag syftar på friendly militia.

Ah, tack för info. Jag tolkade din postning 2020-09-24 20:40 som att det är du som körde båda två. Ha en strålande dag!