Id Software: "Skillnaderna mellan Xbox Series X och Series S är besvärliga"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ähh det där PCMR är så löjligt.🤣
Finns ju en anledning till att den stora marknaden är konsoler/mobil och midrange datorer.

Anledningen stavas s n å l h e t. ***bort/mod***

§1.5
Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av link77:

Enligt Xbox själva så är ju just det dom gör, bygger för X och sen S

Då borde det ju inte vara några som helst problem. Då förstår jag inte varför det gnälls om att S kommer förstöra spelens utveckling och att grunden kommer bli dålig pågrund av S

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Då borde det ju inte vara några som helst problem. Då förstår jag inte varför det gnälls om att S kommer förstöra spelens utveckling och att grunden kommer bli dålig pågrund av S

Vi får väl se hur många spel som utvecklaren Xbox kommer lansera helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Då en konsolgeneration är 6-7 år så känns det som ett problem att släppa en "gimpad" variant från början, speciellt om den skall stödjas under hela generationen. Ser det som en potentiellt större huvudvärk för utvecklare om 4-5 år än vad Xbox One är idag.
Tror även som många andra att detta kommer ge Sony ett rejält övertag i de exklusiva titlarna då man inte har någon "PS5 Light" att ta hänsyn till när man producerar spelet.

Skulle själv tyckt att köpa en series S för att spela mina gamla fysiska 360 spel med högre upplösning/fps hade varit perfekt, men utan optisk läsare är ju inte det ett alternativ.

Edit: En tanke som slog mig är att series S borde väl kunna gagna Nintendo och deras ryktade Switch 2/Pro ganska mycket när det kommer till tredjepartsstöd? Om dessa spel ändå måste utvecklas med series S i åtanke kanske inte steget till nästa generations Switch blir lika stort?

Dessutom har dom lovat att alla nya spel första året ska fungera på gamla generationen. Detta gimpar allting ännu mer och riktiga ’next-gen’ titlar kommer alltså tidigast 2022

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dessutom har dom lovat att alla nya spel första året ska fungera på gamla generationen. Detta gimpar allting ännu mer och riktiga ’next-gen’ titlar kommer alltså tidigast 2022

Vet inte om det direkt gimpar, men det kommer nog iaf. vara sannolikt betydligt svårare och dyrare att få att skala väl jämfört med XSS/XSX. Sedan går det säkert att lösa även det (inte omöjligt tex. på PC där de klarar av det), men ser det som en betydligt större "issue" än den som diskuteras här i tråden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

nu är det SSD istället som är bättre på PS5, då är det detta som gör störst skillnad i spel och inte GPU kraft. Det kan vända snabbt!

Problemet med att fylla arbetsminnet tillräckligt snabbt är lika gammalt som TV-spelens historia. Om du tror att det är obetydligt att PS5 gör detta dubbelt så snabbt har du fel.

Skrivet av Erik_T:

Suck. Har du läst artikeln som tråden kommenterar?
"Also "it always scaled on PC" is nonsense. Every AAA game in the past decade or so has their assets made once so they run on min spec. Increasing sample counts a bit here and there for high settings isn't what you could truly have done with more power. Min spec matters."

Ganska många här verkar tro att de vet bättre än folk som som har detta som sitt dagliga jobb.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ganska många här verkar tro att de vet bättre än folk som som har detta som sitt dagliga jobb.

Det är en i mängden av tusentals spelstudios och hundratusentals utvecklare. Det finns andra med samma daglig jobb som är av helt andra åsikter.

Bara för att två personer har samma yrke, så innebär de inte att de är automatiskt överens om sakernas betingelse.

I praktiken är det oftare snarare tvärt om; du hittar lika många åsikter om ett ämne som har experter på det.

Skrivet av THB:

Det verkar som att du inte förstår vad det handlar om.
Att göra ett spel som skall fungera på både Xbox Series X och Xbox Series S är inte direkt något revolutionerande eller direkt svårt.
Tvärtom mot vad du säger så skall de designa spelet mot Series X, den bäst presterande av enheterna och sedan ha en "config" som sänker detaljnivåer så det även är spelbart i mer än låt oss säga 15-20 fps på en Series S.

Detta är exakt samma förfarande som görs på PC så att folk med allt från Titan RTX till R9 290X kan spela samma spel, inga direkta konstigheter.

Nej, Unreal Engine är långt ifrån den bäst presterande spelmotorn.
Ska vi prata bra prestanda när det kommer till spelmotorer så ligger tex Snowdrop (Massive Entertainment/Ubisoft), Frostbite (DICE/EA samt RAGE (GTA/Rockstar) ljusår före.
Den är däremot väldigt flexibel och kan köras på väldigt olika plattformar och arkitekturer.

Så, mitt första konstaterande gäller fortfarande, lathet och/eller inkompetens.

Tyvärr så verkar "app-kulturen" även ha smygit sig in här.

Håller med i mycket vad du skriver.

Jag tror vi skall avvakta lite med allt för säkra slutsatser tills att konsolerna är ute, och först då kan jämföra spel, och spelupplevelse i verkligheten mellan de.

När killar som DF kikat på det så kommer vi ha facit i detalj gällande vilka av XSX och PS5 som i praktiken (trots alla våra teoretiska diskussioner om GPU-skillnader, och eventuella svårigheter att optimera spelen) levererar de sista pixlarna och millimetrarna i spelen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Anledningen stavas s n å l h e t.

Stavas snarare e x k l u s i v a. Flera av de allra bästa spelen denna generation stod Sony för.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Stavas snarare e x k l u s i v a. Flera av de allra bästa spelen denna generation stod Sony för.

De har haft många riktigt bra spel, men många av de kommer till PC också.

Så skulle nog snarare kalla att många av de för att vara mer av "tidsexklusiva" än "exklusiva" (även om jag tycker båda saker är dåligt, så är det första åtminstone lite mindre konsumentfientligt).

Däremot vad som utgör de bästa spelen varierar nog mycket från en spelare och individ till en annan. Lite beroende på om man gillar open-world-spel, bilspel, FPS, etc. Samt vilken serie man spelat tidigare och har intresse av.

Men Sony är absolut jätteduktiga på att göra första klassens spel. Inget snack om det.

Skrivet av Fredag:

Lol, ID Software har väl aldrig pratat positivt om Sony?

Jag uppfattade att postern syftade på dig, och eventuellt några andra i tråden som "Sony-fanboy" (rätt eller fel?, har ingen aning om du räknas dit). Men absolut inte utvecklaren på id Software.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragnvlad:

Anledningen stavas s n å l h e t.

Finns folk i samhället med varierande budget, sen finns det människor som kanske inte vill lägga 10-15k för att spela spel, och lägger pengarna på andra intressen i livet eller viktigare saker. Du kallar det snålhet, andra kan se det som smarthet, beror lite på ens egen livssituation hur man ser på den situationen. Alla har olika mål, intressen och prioriteringar i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

De har haft många riktigt bra spel, men många av de kommer till PC också.

Så skulle nog snarare kalla att många av de för att vara mer av "tidsexklusiva" än "exklusiva" (även om jag tycker båda saker är dåligt, så är det första åtminstone lite mindre konsumentfientligt).

Däremot vad som utgör de bästa spelen varierar nog mycket från en spelare och individ till en annan. Lite beroende på om man gillar open-world-spel, bilspel, FPS, etc. Samt vilken serie man spelat tidigare och har intresse av.

Men Sony är absolut jätteduktiga på att göra första klassens spel. Inget snack om det.

Jag uppfattade att postern syftade på dig, och eventuellt några andra i tråden som "Sony-fanboy" (rätt eller fel?, har ingen aning om du räknas dit). Men absolut inte utvecklaren på id Software.

Många exklusiva titlar som kommer till PC också från Sony? Än så länge är det väl bara Death Stranding och Horizon: Zero Dawn som har kommit till PC och inga andra är på väg heller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredag:

dmutm: Exakt. Alla minns vi Xbox One vs PS4 där tflops var allt som räknades hos fanboysen, PS4 var så mycket bättre än Xbox One för att den hade kraftfullare GPU med mer tflops, nu är det SSD istället som är bättre på PS5, då är det detta som gör störst skillnad i spel och inte GPU kraft. Det kan vända snabbt!

Fredag: Problemet med att fylla arbetsminnet tillräckligt snabbt är lika gammalt som TV-spelens historia. Om du tror att det är obetydligt att PS5 gör detta dubbelt så snabbt har du fel.

Vi får se helt enkelt när lanseringen har skett, kommer bli spännande att se hur det blir! Oavsett vad så kunde jag inte bry mig mindre vilken som kommer prestera bäst, gillar bara att diskutera med fanboys och analysera mönster som uppstår när lanseringar sker. Minns inte med förra generationen vad Xbox sidan hade för motargument mot Playstation, minns mest Playstations sida med mer tflops. Intressant denna gång med SSD på Playstation sidan, ja och exklusiva titlar såklart, och Xbox sidan har nu tflops.

Permalänk
Medlem

De experimenterade väl med att rendera spel över internet redan på xbox one med xbox game pass? kanske det som är "tanken" men xbox series S? eller så blir spelen låsta till mycket lägre upplösningar eller uppdateringsfrekvenser än på X versionen helt enkelt, går väl att skala ner spel till 720p/1080p i 30 fps även om mängden minne är mycket lägre?

Personligen skiter jag fullständigt i både playstation och xbox idag eftersom jag har en PC + en samling nintendo konsoler som mer än väl räcker till

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det verkar som att Xbox Series S bakåtkompatibilitet kommer köras med Xbox One S-versionerna av de bakåtkompatibla titlarna, inte Xbox One X-versionerna.

Xbox Series S was designed to be the most affordable next generation console and play next generation games at 1440P at 60fps. To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.
Källa: Gamespew

Orsaken uppges vara den begränsade mängden primärminne även här. Så även om en modern grafikarkitektur kan kompensera för ett lägre antal CU:s än i One X är den mindre mängden primärminne inte lika lätt att arbeta runt. När One X skalar upp och förbättrar äldre spel verkar den alltså använda en hel del RAM.

Återigen, Series S kommer säkert sälja som smör och prisnivån är ett smart drag av Microsoft, men det är trist att en SKU sätter begränsningar redan innan den nya generationen har dragit igång.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Många exklusiva titlar som kommer till PC också från Sony? Än så länge är det väl bara Death Stranding och Horizon: Zero Dawn som har kommit till PC och inga andra är på väg heller?

Håller med. "Många" var helt fel uttryck (för Microsofts del så stämmer det dock ganska väl). "De två bästa exklusiva", "de två mest kända exklusiva" eller något sådant, vore det korrekta gällande Sony.

Det sagt så tror jag, även om det inte annonserats, att vi i framtiden mycket troligen kommer få se betydligt fler AAAA-titlar från Sony som portas över till PC. Men vilka, och när, det återstår att se (inget som jag kan spekulera i dagsläget).

Vad tror ni andra om detta?

Kommer Sony fortsätta på det inslagna spåret, eller kommer de se det som fel beslut med att de släppte DS och HZD till PC?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Vi får se helt enkelt när lanseringen har skett, kommer bli spännande att se hur det blir! Oavsett vad så kunde jag inte bry mig mindre vilken som kommer prestera bäst, gillar bara att diskutera med fanboys och analysera mönster som uppstår när lanseringar sker. Minns inte med förra generationen vad Xbox sidan hade för motargument mot Playstation, minns mest Playstations sida med mer tflops. Intressant denna gång med SSD på Playstation sidan, ja och exklusiva titlar såklart, och Xbox sidan har nu tflops.

Jo, argumenten svänger. Kraftigt.

Mest kanske beroende på vilken sida som man tidigare själv valt en gång i tiden, och vilken ledande egenskap som next gen. har av den konsol som man redan är formerad/predestinerad att köpa, blir den som är viktigast (just den generationen).

Lite som när många barn växer upp ofta fortsätter att rösta i (ungefär) liknande mönster som ens föräldrar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag gillar det, gör OCD’n mindre besvärlig och har lätt att välja PS5 över Xbox. Bara att series s existerar flaskhalskar utvecklingen på spel mellan konsolerna oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Det verkar som att Xbox Series S bakåtkompatibilitet kommer köras med Xbox One S-versionerna av de bakåtkompatibla titlarna, inte Xbox One X-versionerna.

Xbox Series S was designed to be the most affordable next generation console and play next generation games at 1440P at 60fps. To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.
Källa: Gamespew

Orsaken uppges vara den begränsade mängden primärminne även här. Så även om en modern grafikarkitektur kan kompensera för ett lägre antal CU:s än i One X är den mindre mängden primärminne inte lika lätt att arbeta runt. När One X skalar upp och förbättrar äldre spel verkar den alltså använda en hel del RAM.

Återigen, Series S kommer säkert sälja som smör och prisnivån är ett smart drag av Microsoft, men det är trist att en SKU sätter begränsningar redan innan den nya generationen har dragit igång.

Vilken TV har 1440p dock? Jag ser det inte alls som ett smart drag, de borde i så släppt den ärligt som 1080p-target istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med. "Många" var helt fel uttryck (för Microsofts del så stämmer det dock ganska väl). "De två bästa exklusiva", "de två mest kända exklusiva" eller något sådant, vore det korrekta gällande Sony.

Det sagt så tror jag, även om det inte annonserats, att vi i framtiden mycket troligen kommer få se betydligt fler AAAA-titlar från Sony som portas över till PC. Men vilka, och när, det återstår att se (inget som jag kan spekulera i dagsläget).

Vad tror ni andra om detta?

Kommer Sony fortsätta på det inslagna spåret, eller kommer de se det som fel beslut med att de släppte DS och HZD till PC?

Last of us skulle jag ranka långt över båda de titlarna. Samma med gran turismo eller många andra saker. Jag är dock inte så uppdaterad på senaste årens spel

Permalänk
Medlem

Sänk detaljnivån och upplösningen så ska det nog gå. Witcher 3 funkar ju på Switch :). Har svårt att se varför S skulle hålla tillbaka X eller för den delen PS5. Känns som en FUD piece beställd av SONY.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ganska många här verkar tro att de vet bättre än folk som som har detta som sitt dagliga jobb.

Samtidigt är det också en del som baserar sina inlägg på Sonys PR-meddelanden. Självklart är snabb laddning och SSD bra, speciellt om utvecklare börjar använda det på rätt sätt. Men jag tror inte det är en sådan "game changer" som Sony säger. Historiskt har det väl inte tagits upp som ett problem för spelprestanda tidigare, och det är väl tusentals spel och hundratals studios som funderat på detta under många år. Om det nu är en game changer, då kan jag erkänna att jag hade fel. Men vill se det i verkligheten först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Samtidigt är det också en del som baserar sina inlägg på Sonys PR-meddelanden. Självklart är snabb laddning och SSD bra, speciellt om utvecklare börjar använda det på rätt sätt. Men jag tror inte det är en sådan "game changer" som Sony säger. Historiskt har det väl inte tagits upp som ett problem för spelprestanda tidigare, och det är väl tusentals spel och hundratals studios som funderat på detta under många år. Om det nu är en game changer, då kan jag erkänna att jag hade fel. Men vill se det i verkligheten först.

Den snabba SSDn från X är ju dock med i S också, så det bör väl inte vara just det folk klagar över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den snabba SSDn från X är ju dock med i S också, så det bör väl inte vara just det folk klagar över?

Nej, det var en annan diskussion över ett tidigare inlägg.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av medbor:

Vilken TV har 1440p dock? Jag ser det inte alls som ett smart drag, de borde i så släppt den ärligt som 1080p-target istället

Jag tänkte förvisso inte på begränsningarna i upplösning, den biten är lättare att skala med grafikdelens kapacitet. Men minnesmängden är svårare att hantera eftersom det är så många delar av spelkod som måste befinna sig i minnet i varje given scen.

Den som ska utveckla för Xbox Series och PS5 behöver förmodligen sikta på begränsningarna i Series S sett till hur komplexa scener är, medan vissa större utvecklare har nog med resurser för att stöpa om visionen efter de olika konfigurationerna. Men jag har svårt att tänka mig att alla mellanstora och små studios har resurserna till det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Samtidigt är det också en del som baserar sina inlägg på Sonys PR-meddelanden. Självklart är snabb laddning och SSD bra, speciellt om utvecklare börjar använda det på rätt sätt. Men jag tror inte det är en sådan "game changer" som Sony säger. Historiskt har det väl inte tagits upp som ett problem för spelprestanda tidigare, och det är väl tusentals spel och hundratals studios som funderat på detta under många år. Om det nu är en game changer, då kan jag erkänna att jag hade fel. Men vill se det i verkligheten först.

Problem och problem...en snabb SSD ger färre begränsningar i spelets design än vad en rostig HDD gör. Det är det som är game changern.

Ja, detta förutsatt att spelet enbart är tänkt att köras på plattformar med snabb SSD då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Problem och problem...en SSD ger färre begränsningar i spelets design än vad en rostig HDD gör. Det är det som är game changern.

Färre begränsningar i spelets design är inte direkt en game changer. Speciellt inte då alla dessa utvecklare som kan mer än vi aldrig pratat om det tidigare som ett stort problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag tänkte förvisso inte på begränsningarna i upplösning, den biten är lättare att skala med trafikdelens kapacitet. Men minnesmängsen är svårare att hantera eftersom det är så många delar av spelkod som måste befinna sig i minnet i varje given scen.

Den som ska utveckla för Xbox Series och PS5 behöver förmodligen sikta på begränsningarna i Series S sett till hur komplexa scener är, medan vissa större utvecklare har nog med resurser för att stöpa om visionen efter de olika konfigurationerna. Men jag har svårt att tänka mig att alla mellanstora och små studios har resurserna till det.

Nu blev jag nyfiken! Vilken trafikdel? Essingeleden

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

de borde i så släppt den ärligt som 1080p-target istället

Faktiskt.

Ännu mer så eftersom de får det att låta som att enda som kommer att ändras är upplösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Färre begränsningar i spelets design är inte direkt en game changer.

Ehh, jo det är det.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Herr Kantarell:

Nu blev jag nyfiken! Vilken trafikdel? Essingeleden

Virtuella tangentbord och jag är inte kompisar 😄

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas