Permalänk
Medlem

Uppfattar inte precis att 2080ti kortet går att sälja på tradera eller blocket heller för de priser vissa verkar vilja ha.

Kanske så att gruppen okunniga föräldrar som vill köpa begagnade grafikkort till sina barn inte är så stor som dessa verkar tror?

Permalänk
Medlem

Fan vad jag ska skratta om det visar sig att 3070 är typ bättre i ett spel, dock endast med RTX aktiverat.

Permalänk
Medlem

@K-D][Aramis: Jag tror att så kan vara fallet faktiskt. Att 3070 är bättre i RTX titlar. I övriga snäppet sämre.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Rekordmedlem

3070 är framförallt bättre på "skrivbordet" eftersom det är det första grafikkort som går att ansluta till en modern tv på riktigt eftersom det har hdmi 2.1 och tvar inte brukar ha DP.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att skriva "prisidé xxxkr", så bör inte folk som inte är intresserade kommentera. Utan man kan låta folk som är intresserad skriva vad de anser är villiga att ge. Sen att det kommer skambud får man snällt avböja. Det brukar fungera för mig.

Permalänk
Medlem

”Endast bud i tråden tack”

Haha...

Tror dock inte meningen från de som kommenterade var negativ, utan försökte hjälpa TS att få tillbaka så mycket som möjligt av sina pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

”Endast bud i tråden tack”

Haha...

Tror dock inte meningen från de som kommenterade var negativ, utan försökte hjälpa TS att få tillbaka så mycket som möjligt av sina pengar

Tror du inte han med "Endast bud i tråden tack" menade att bud inte ska komma via PM så att buden ska vara synliga för alla i tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Tror du inte han med "Endast bud i tråden tack" menade att bud inte ska komma via PM så att buden ska vara synliga för alla i tråden?

Så kan man också tolka det... jag trodde det menades att tråden skulle hållas ren

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shadee:

Så är det. Fast lägger du ut ett kort för 7000:- så börjar budgivning på 4000:-. Lägger du ut samma kort fast för 5000:- så börjar budgivning på 2500:-. Hade inte skambud eller rejäla underbud varit standard på Sweclockers marknad så hade jag hållit med dig att man ska sätta rimliga slutpris direkt i annonsen, men nu tycker man ska sätta ut för överpris och se vad man får alternativt 1 kr och budgivning.

Sedan så är saklig priskritik alltid bra av de anledningar du nämner.

Jag har inte upplevt samma problem. Om folk ger ett skambud på vad man vill sälja är det bara att vänta så kommer rätt bud in.

Kommer inga bud du känner är vettiga in så har du antingen fel uppfattning om vad rätt pris är (hint: det är vad någon är beredd att betala för dina grejer) eller så är det ingen som är intresserad av att köpa just ditt kort just nu. Kanske är det för att det du säljer inte är särskilt eftertraktat, eller att din annons av någon anledning inte uppfattas som seriös, eller att du t.ex. inte kan tänka dig att skicka saker och du bor på en mindre ort.

Kommer någon in med priskritik som är felaktig så är det ett självkorrigerande problem, då den som gett felaktig priskritik blir motbevisad av ett bud som ändå kommer in. Finns många exempel på när detta har hänt.

Sedan är det kontraproduktivt att lägga ut annonser till överpris. Allt det gör är att skrämma folk som inte orkar pruta eller resonera med överpriser och attraherar priskritik från folk som inte är intresserade av köp.

Jag har inte heller upplevt det här med att folk budar halva utgångspriset heller när jag sålt. Det kanske är ett tecken på att du satt ditt utgångspris för högt?

Permalänk
Medlem

Det finns många inlägg om hur mycket bättre det är på Tradera/Blocket/Facebook så det kanske är rätt tid att försvara SweC-marknad.

Jag som köpare/säljare vill kunna gå in och kontrollera köparens/säljarens förflutet och tidigare transaktioner. En köpare/säljare som är generellt datorintresserad och aktiv i forumet eller har sålt/köpt saker utan problem inger en känsla av säkerhet. Man är nästan helt blind i alla andra plattformar.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

”Endast bud i tråden tack”

Haha...

Tror dock inte meningen från de som kommenterade var negativ, utan försökte hjälpa TS att få tillbaka så mycket som möjligt av sina pengar

Skrivet av toobypls:

Tror du inte han med "Endast bud i tråden tack" menade att bud inte ska komma via PM så att buden ska vara synliga för alla i tråden?

Det trivsamma med mitt inlägg var att personen i fråga tycker att stämningen i Swec's marknad är så stimmig och giftig att han säger att han minsann inte ska annonsera här mer. Det höll inte länge dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broder Truck:

Det trivsamma med mitt inlägg var att personen i fråga tycker att stämningen i Swec's marknad är så stimmig och giftig att han säger att han minsann inte ska annonsera här mer. Det höll inte länge dock.

@Broder Truck
Haha det är sant, jag kan inte hålla mig ifrån marknaden här på Swec 😊👍

Har så mycket grejer att sälja, blir lite dyrt på tradera då jag har 13 aktiva annonser där.
Så man får prova här med ibland och det gick bra denna gång förutom något yxskaft.

Mvh

Permalänk
Medlem

@anon298854:
Roligt att höra.