Vilket är ditt bästa spel någonsin?

Permalänk
Medlem

Finns inget spel som väcker så mycket minnen som Codename Eagle.

Permalänk
Medlem

Zelda: Ocarina Of Time

Kommer aldrig glömma ögonblicket när man för första gången klev ut på Hyrule Field i spelet.
Det ögonblicket är magiskt. Den 24 dec 1998.

Spelar igenom det nån gång om året.
Nu fattas bara en enda sak, att Nintendo får tummen ur och släpper det till switchen.
(Vet att det går med emu:s)

Permalänk
Medlem

GTA Vice City

Såg att man bara fick välja ett spel så tar jag GTA Vice City pga stämningen och musiken i spelet. Har lagt ner alldeles för många timmar med tanke på vilket litet spel det är :). Dock inte ett av dom spelen man går tillbaka till idag pga grafiken osv.

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid (PS1)

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem

GTA Vice City
Fångade tidsandan. Längtade efter att det skulle släppas och lade sedan enormt många timmar på det. Är väldigt svag för 80-talet.

Permalänk
Medlem

Commandos

Permalänk
Medlem

Warhammer Online Return of Reckoning

Permalänk

FF7 eller Witcher 3. Svårt att bestämma sig.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Känner mig riktigt mainstream MEN GTA5 Singleplayer! Online så är det nog world of warships division med kompisar.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Sanitarium

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

@psp123: Då väntar du som jag på 6:an

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Diablo 2 LoD precis som TS, inte många spel som är 20 år gamla som är så pass bra fortfarande att man återkommer till det gång på gång. Kan lätt nämna ett par till men ett spel var det...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Battlefield 2, sista spelet i serien innan allt gick helt jävla downhill.

Permalänk

Grim Fandango för tusan!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

WoW när det släpptes samt ett par år frammåt, otroliga minnen, erfarenheter samt vännskaper som bildades genom spelet, fantastiskt verkligen.

Kommer nog aldrig mer kunna återupplevas.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa spel någonsin hette The Incredible House och skrevs i BASIC någon gång i tidiga tonåren, ett textbaserat äventyr som tagit viss inspiration från Stugan.

I övrigt är det fortfarande Fallout 2.

Permalänk
Medlem

Fallout 2 även om den var så buggig att man i princip skapade ny save efter varje move för att man visste att den skulle krascha, men vilket full package det spelet var...

1:an var bra, men 2:an var den ultimata uppföljaren.

X-Com ( originalet ) är egentligen på en delad plats följt av 20-30 spel som alla skapats för mer än 15 år sedan.

Alla nyare spel är helt ok som bäst, för det mesta handlar det bara om snygg grafik med mediokert innehåll.

Permalänk
Medlem

Quake, ett spel som skapade så mycket nytt. Fadern till online-spel, fadern till arena-genren, skapade e-sport, första stora 3D-spelet för PC, gjorde moddande till något var och varannan höll på med, skapade lan-partyn och så mycket mer. Quake för spelvärlden blev vad Lego varit för barn i årtionden, en vit yta att fylla med sin egen fantasi.

Permalänk
Medlem

Spelade både Super Mario World och Zelda: A Link To The Past på SNES precis när de släpptes och håller dem båda som favoritspel än idag, men om jag bara ska välja ett så blir det en lite annorlunda val:

Freelancer

Rymdspel av Chris Roberts

Permalänk
Medlem

Riven: The Sequel to Myst blir det för min del (som min avatar kanske hintar om).

Spelade detta mycket när jag var liten, och förstod inte storyn så mycket just då. Det var ett otroligt imponerade spel grafiskt jämfört med andra spel på slutet av 90-talet. Älskade att bara klicka mig runt på öarna i Riven- lyssna på ljuden och se mig omkring. Spelet hade en helt magisk atmosfär och starka mystiska vibbar, som blev ännu starkare då jag knappt kunde engelska vid denna ålder.

Jag tog upp spelet igen i äldre tonåren och uppskattade då spelet ännu mer för dess story och pussel. Är ett stort fan av Myst-serien och andra liknande "puzzle adventure" spel än idag.

Permalänk
Medlem

Monster Hunter World

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Diablo 2 lord of destruction var/är ett underbart spel som klistrade mig vid datorn när jag var yngre. Brukar än idag dra upp en sorc till 90+ ca var tredje ladder reset.
Med det sagt så måste jag nog ändå välja Counter-strike 1.6. Lagspelet och det sociala gör det till vinnaren för mig. Cs Lan med polare och nöta pcws var riktigt trevligt.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Skyrim med alla mods om man orkar men spelar det inte speciellt mycket längre. Måste vara åldern

Diablo II var länge ett av mina favoriter. En mod till D2 som är ett måste är PluggY där man kan använda runord som normalt kräver online spel om jag minns rätt + oändlig kista där man kan samla alla föremål som normalt inte får plats i original kistan

Btw, har jag inte redan sett två trådar tidigare med samma fråga? Har för mig det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Spelade både Super Mario World och Zelda: A Link To The Past på SNES precis när de släpptes och håller dem båda som favoritspel än idag, men om jag bara ska välja ett så blir det en lite annorlunda val:

Freelancer

Rymdspel av Chris Roberts

Ligger väldigt högt upp för mig med. Man blir verkligen indragen

Permalänk

Jag måste nog säga Metroid Prime på Gamecube för min del

Permalänk
Avstängd

Battlefield 2142

Finns många bra spel så som Crysis, Bad Company 2, Nuke Dukem 3D, Quake 2, GTA, men just denna har berört mitt hjärta på ett helt annan nivå som jag har aldrig skådat innan, nu känner jag bara tomhet, ser mer framemot döden för att slippa plågan som man får bära med sig hela sitt liv.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Thief: The Dark Project
Thief II: The Metal Age

Kom en surroundpatch till Thief, åkte ned till firman (Pyttemjuk) och hämtade ett par högtalare för att köra Surround.
Men det funkade inte ...för lite motstånd i de högtalarna..allt ljud hamnade i de bakre.
Åkte till firman igen för att hämta samma som jag hade hemma...ett 2.1 system från Creative Gigaworks.

Körde nu ett 4.2 system!!!

Fy fan vad man satt och vred på huvudet, det hördes fotsteg odyl från höger,vänster och bakom osv.

Wowkänsla 100%

Permalänk
Medlem

Denna tråden hade passat bättre in hos FZ men men till topic
Bästa spelet är Cyberpunk 2077 + expansionerna

Permalänk
Bildexpert

Resident Evil Code: Veronica till Sega Dreamcast. Ett kulminerande och ytterst dynamiskt mästerverk som hade alla parametrar som ett Resident Evil-spel ska ha, vilket Capcom tråkigt nog aldrig lyckades med igen.

Permalänk
Medlem

Half-Life hands down!