Permalänk
Medlem

Bra packat

Detta måste vara den sämsta paketeringen av en dator någonsin. Datorn skickades utan något som helst emballage:

Grafikkortet/ljudkortet var inte ens fastskruvade och hade således såklart lossnat. Ett RAM-minne saknas. Förmodligen har det åkt ut genom något av hålen på datorchassit.

Positivt var dock att säljaren (inte en Sweclockers-säljare) hade bemödat sig med att sätta fast chassisidorna med i all fall en skruv på vardera sida.

Permalänk
Medlem

Ibland undrar man om hissen går ända upp...

Permalänk
Medlem

Adresslappen är ju ändå lite vaddering

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Helt absurt! RAM-minnen sitter ju ganska hårt fast, vill inte ens tänka på vilka krafter man får utsätta lådan för att de ska lossna!
Man kunde ju iofs tänka sig att fraktfirman skulle vara extra varlig eftersom de faktiskt ser vad det är de fraktar, men tydligen inte!

Reklamera?

Permalänk

Haha råka spotta ut lite kaffe när såg fraktsedeln tejpad på toppen
Svensk säljare? Eller köpt på typ Ebay?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

1. Det där måste vara köp av privatperson?
2. Om du köpte datordelarna så är väl chassit packeteringen enligt säljaren.
Nä men här ska du ju få pengarna tillbaka, säljaren har ej använt ordentligt med packmaterial. Postfirman borde ej godkänt att ta emot det överhuvud taget.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Jesus, blocket eller?

Vilket företag har accepterat att frakta det där ens? Oseriöst.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Jag gissar på att säljaren visste att datorn inte fungerade. Nu har han något att skylla på.
"PostNords hantering förstörde mitt paket!"

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Beklagar, hoppas du får pengarna tillbaka, men haha vad jag skrattade när jag såg fraktsedeln direkt på chassit.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Ibland undrar man om hissen går ända upp...

Tror ej hiss är aktuellt här. Verkar vara gamla hederliga trappor som gäller i detta fallet...

Jösses.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Köpt av privatperson på tradera.

Skall se om datorn startar senare ikväll. Kontaktar säljaren efter det

Det var en billig dator, men det försvarar ju inte den dåliga paketeringen.

Permalänk
Medlem

@jens75: Om säljaren inte ens tyckte att datorn var värd att paketera så låter det som att du har betalt överpris.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är sjukt förvånad att chassit ser helt ut?
Det känns som speditören hanterat det som värsta glas objektet.

Jag har fått chassi beställda av typ Inet osv varit sönder av frakten.

Permalänk
Medlem

Detta borde vara brottsligt....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är det bara jag som är sjukt förvånad att chassit ser helt ut?
Det känns som speditören hanterat det som värsta glas objektet.

Jag har fått chassi beställda av typ Inet osv varit sönder av frakten.

Alla förutsätter att sakerna satt fast från början. Säljaren kan ju bara slängt in allt o stängt chassit. Sen har fraktfirman använt silkesvantar. Emballerar man sådär så tror jag det värsta om säljaren

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag jobbade en vinter på en postterminal. Den bästa förpackningen jag sett fram tills nu var en gummistövel med hela sidan täckt i gamla 25-öres frimärken och toppen silvertejpat över.

Detta var snäppet värre.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Haha, detta var det värsta någonsin..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av johanandersson:

Jag jobbade en vinter på en postterminal. Den bästa förpackningen jag sett fram tills nu var en gummistövel med hela sidan täckt i gamla 25-öres frimärken och toppen silvertejpat över.

Detta var snäppet värre.

Men jag garanterar att en gummistövel faktisk är extremt svår att slå sönder, det är troligen större chans att frimärkena lossnar från den, stöveln kan du nog köra över med lastbilen den fraktades med, möjligen kan den blir smutsig av det
Man ska alltså skicka en dator utan emballage för då behandlas den försiktigare än en kartong ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Man förstår att fraktbolagen inte alltid lyckas hålla sakerna hela med denna typ av packning. Ändå ser det ut som att de varit försiktiga med lådan då man iallafall inte ser några stora repor eller liknande. Kanske var det tur att adresslappen satt där:)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Det finns ingen historia bakom?

Skulle kunna tänka mig något scenario liknande att säljaren skrivit endast upphämtning, och sen fått någon spydig kommentar som "hur jävla svårt är det att lämna in den på ett postombud?"

Då kan sånt här hända

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det bara jag som finner hela situationen skeptisk ?

Jag menar moderkortet har 1st pci-e plats, och det ligger både ett grafikkort och ett ljudkort löst i lådan. Antingen är det trolltråd eller så har säljaren bara kastat in lösa saker i chassit och satt på sidoplåten.

Gör er egen analys.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Moderkortet har en PCIe x 1 för ljudkortet och en PCIe x 16 för grafikkortet.