Epic, klienten laddar ner patcher med långa "pauser" och är i övrigt långsam.

Permalänk
Medlem

Epic, klienten laddar ner patcher med långa "pauser" och är i övrigt långsam.

Som rubriken.

Aldrig haft problem förut. Laddat ner spel och patcher snabbt. Men nu sen någon vecka tillbaks så laddar den ner patcher långsamt. Börjar med att det tar ett bra tag innan den aktiverar nedladdningen. Sen visar den att nedladdningen har börjat men händer ingenting, sen laddar den ner lite. Oerhört långsamt bara för att "pausa" igen under en tid innan den tar ner lite till väldigt långsamt och så håller det på.

Ensam om detta?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Inte bara missat att uppdatera klienten då?

Polare hörde av sig till mig med exakt samma problem igår. Precis som du beskriver. Haft problem i några dagar. Skärmdelade på Discord för att visa. Såg direkt blåa ikonen vid Settings. Han hade missat att det var uppdatering på klienten. Efter det började allt ladda ned i vanlig takt.

Permalänk
Medlem

Tack för länken men det där verkar inte vara "mitt problem". Fungerade som normalt tills för någon vecka sen. Laddar aldrig ner mer än en grej åt gången så det är inte att "bandvidden" inte räcker. :/

Skrivet av Wescan:

Inte bara missat att uppdatera klienten då?

Polare hörde av sig till mig med exakt samma problem igår. Precis som du beskriver. Haft problem i några dagar. Skärmdelade på Discord för att visa. Såg direkt blåa ikonen vid Settings. Han hade missat att det var uppdatering på klienten. Efter det började allt ladda ned i vanlig takt.

Jodå. Klienten är uppdaterad. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner: Åtminstone prova lösningen, det går att ändra tillbaka om det hjälper inte i ditt fall.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

@Beginner: Åtminstone prova lösningen, det går att ändra tillbaka om det hjälper inte i ditt fall.

Vågar mig inte på att prova då jag garanterat kommer "muppa upp" något för egen del.

Provade att avinstallera klienten idag och installera om den, btw. Gör man det så avinstalleras spelen man har nedladdade!

Hjälpte inte ett smack.

Efter ett tag började jag skriva mail till deras support. fick under tiden jag skrev förslag på att läsa denna sida:

https://www.epicgames.com/help/en-US/epic-games-store-c73/lau...

Bland annat, "We are currently investigating issues where players may encounter a message that says "Please Wait" when trying to download or update games on the Epic Games Launcher."

Så de är ju medvetna om det. Fick sen mailsvar där de skrev:

"My name is **** and I'm glad to assist you.

I understand that you experienced reduced download speed.

We're aware of the issue and we're truly sorry for the inconvenience caused.

Luckily, as fix has been deployed and the issue should be resolved by now.

Kindly retry or continue your downloads.

For more information about our public statuses, you can refer to:
https://status.epicgames.com/

Should you have any other queries or questions, please do not hesitate to contact us again.

Regards,
*** *****" (Ja. Löjlig att deleta namnet men....)

Provade att ladda ner men, nepp. Ingen skillnad. Avinstallerade klienten igen och provade ånyo men, nepp.

Svarade på mailet och fick ett "generellt" var tillbaks:

" Hello Epic Warrior,

Thanks for reaching out to Epic Support. Greetings from Delta Mike!

I understand it must inconvenient to have issues with our servers, but I would love to assist you with getting this matter resolved.

When you have inconvenience with the servers you always can check their status here: https://status.epicgames.com/

However, if the issues persist, can you get back to me with a screenshot of any error message received and device you are using to play. This will help us to investigate more in your issues.

Thank you for your understanding and if you need anything else, I'd be more than delighted to help you further!

Kind regards,
Epic Games Player Support"

Är oerhört irriterad. Att det fungerade som de ska fram till förra veckan och sen inte. Inga problem med Steam eller Uplay. Full sula där på patchande och nedladdningar av spel. Ligger runt 45-50mb där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hade samma problem tidigare under veckan. En uppdatering på runt 300 MB tog en halvtimme att få ner. Med min anslutning skulle den kunna komma ner på 10-15 sekunder...
Inga problem med min anslutning, för allt annat fungerade perfekt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Hade samma problem tidigare under veckan. En uppdatering på runt 300 MB tog en halvtimme att få ner. Med min anslutning skulle den kunna komma ner på 10-15 sekunder...
Inga problem med min anslutning, för allt annat fungerade perfekt.

Det är djäv-igt irriterande. Lirar "Industries of Titan" som är ett beroendeframkallande lir. Problemet är att de patchar upp det snudd på ett par gånger i veckan och sen förra veckan så tar det evigheter att patcha upp liret. "Total War: Troy" patchade upp häromdagen och Creative Assemblys sega uppdatering parat med Epics strul nu gjorde att den uppdateringen tog trekvart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner: Samma problem här. Provat ny klient, ny ssd, ssmt olika uppkopplingar, på den ena uppkopplingen gick det i stabila 1,3mb/sek på den den andra så går den upp till 11mb i 2sek för att sedan gå ned till noll 2sekunder.
Nöjde mig med det för det går iaf snabbare än de 1,3 😂
Epics servrar efter skolan slutat suger fram tills de flesta lagt sig 🙂

Permalänk
Medlem

hade samma problem igår när jag skulle installera Epic games. Tog 1h att ladda ner 450mb uppdatering

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem nu och jag blir tokig..

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa mig till skaran som också har detta problemet. Försökte också med att installera om klienten men även uppdatering av klienten sen går i snigelfart så har inte ens lyckats med det, 10-30KB/s får jag i hastighet.

Verkar enligt https://www.reddit.com/r/EpicGamesPC/ vara server/nätrelaterat så det finns nog inget annat att göra än att vänta på att epic löser detta.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk

Epic support är inte mycket till hjälp

Varje gång säger de att de jobbar på att förbättra deras tjänster.
Även att de tar emot all feedback från sin användare.
de rekommendera bara att man startar Epic games Launcher som administratör. Men hjälper inte. jobbiga att den inte fortsätter att ladda ner där den var när man stängde av datorn. Får nog ha datorn igång i en vecka nu för att få ner WRC 9. haha..

Går mellan 0 KB/s och 15 KB/s. Provar jag ladda ner något från Steam går det i 60 MB/s som lägst

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Tankade bara i 20 KB/s från Epic. Detta löste det för mig i alla fall.
Så fort jag startar en nedladdning så går det slött som satan. Startar jag om launchern med detta i Engine.ini så hoppar den upp till maxfart.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

hade samma problem igår när jag skulle installera Epic games. Tog 1h att ladda ner 450mb uppdatering

Happ, inte bara mig alltså.
Min Launcher började crasha vid uppstart gång på gång. Så jag avinstallerade och tänkte installera den igen. Växlar mellan att stå still och ladda i typ 100kb/s.

Märkte även att vid avinstallation så raderar den alla spelen också. Ska bli kul att ladda ner dom igen.... Not.

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Tog en evighet att uppdatera ett spel. Hastigheten var bara 5-10 Mb/s trots att jag har 250.
Detta är anledningen att jag motsätter mig Epic-exklusiva spel. Har aldrig varit några problem med Steam, deras downloads går alltid fort även när de precis släppt något extremt populärt spel (Epic Store dog totalt när GTA 5 var gratis där).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Det funkade! Gick från 2 Mb/s till 240 Mb/s. Frågan är, varför måste man år 2020 redigera .ini-filer för att få normal download-hastighet? Steam, GOG, Origin o.s.v. fungerar utan en massa sånt krångel.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Vad är detta för skit? laddar ner i 0.00 B/S!
Står dock installing men sitter fast på 47%!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

@Segafreakone: Läste någonstans på reddit att launcher växlar mellan nedladdning och installation. Riktig skit launcher om du frågar mig, försökte installera ett spel tidigare idag men gav upp för att det tog så långt tid. Trodde först att det var min brandvägg men var tydligtvis fler som hade liknande problem.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA