Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Från trådstarten: Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

ASUS VIVOSTICK

SoC/CPU: Intel Atom x5-Z8350
RAM-minne: 2 GB
Internt lagringsutrymme: 32 GB

Förstår att folk är missnöjda. Det beror på OS:et. Ni måste köra operativsystemet Bodhi Linux. Det är smärtfritt nämligen! Alla applikationer fungerar då samtidigt - och utan att videosar hackar! Jag kör Discord, Opera webbläsare, youtube, soundcloud samtidigt och den hänger sig inte.

prislappen: 1281 kr

Permalänk
Medlem

Nya telefoner, en till mig och en till sambon. Jag är som dålig på visa uppskattning till vardags så jag tänkte det väl vara kul med en spontan överraskning. Vi går från Honor 8 till Oneplus 8 pro, hoppas det blir ett lyft!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Vart en ny kamera! Hoppade från en 200D till en R6 efter ha varit sugen på full frame i ~2 år.

(Ber om ursäkt för det kassa försöket till en overhead-bild, tagen med mobilkameran. )

Den här bilden tog jag igår på pappas hund med R6an. JPG direkt ur kameran.
70-200mm F2.8 Sigma
ISO 640
200mm
F2.8
1/500sek

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Berätta gärna lite om den HUEL.. hur funkar den? Vad är din syfte med den? Viktnedgång? Jag är nyfiken på den

Viktminskning är inte huvudsyftet utan det är mer bekvämligheten. Samtidigt, eftersom varje "portion" är exakt 400 kcal blir det lättare att räkna kalorier också.
Jag är extremt morgontrött så jag hinner aldrig äta någon riktig frukost, så då passar den perfekt. När det gäller lunch blev det tidigare ofta antingen snabbmat eller någon fryst färdigrätt, vilket både är dyrt och inte speciellt nyttigt. Nu tar jag oftast en Huel till lunch istället. Det är säkert inte lika nyttigt som en hemlagad måltid, men garanterat nyttigare än en burgare eller kebab. Billigare också, Huel kostar ca. 16 - 22:-/måltid beroende på hur många man köper åt gången och om man har prenumeration. Till middag lagar jag och sambon alltid "riktig" mat. Finns de som ersätter alla måltider med dessa produkter men det verkar extremt tråkigt och osocialt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

@Jerkanftw: mkt fin bild på hunden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Viktminskning är inte huvudsyftet utan det är mer bekvämligheten. Samtidigt, eftersom varje "portion" är exakt 400 kcal blir det lättare att räkna kalorier också.
Jag är extremt morgontrött så jag hinner aldrig äta någon riktig frukost, så då passar den perfekt. När det gäller lunch blev det tidigare ofta antingen snabbmat eller någon fryst färdigrätt, vilket både är dyrt och inte speciellt nyttigt. Nu tar jag oftast en Huel till lunch istället. Det är säkert inte lika nyttigt som en hemlagad måltid, men garanterat nyttigare än en burgare eller kebab. Billigare också, Huel kostar ca. 16 - 22:-/måltid beroende på hur många man köper åt gången och om man har prenumeration. Till middag lagar jag och sambon alltid "riktig" mat. Finns de som ersätter alla måltider med dessa produkter men det verkar extremt tråkigt och osocialt.

Kanske dum fråga men... Blir man mätt på en "måltid"?

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Viktminskning är inte huvudsyftet utan det är mer bekvämligheten. Samtidigt, eftersom varje "portion" är exakt 400 kcal blir det lättare att räkna kalorier också.
Jag är extremt morgontrött så jag hinner aldrig äta någon riktig frukost, så då passar den perfekt. När det gäller lunch blev det tidigare ofta antingen snabbmat eller någon fryst färdigrätt, vilket både är dyrt och inte speciellt nyttigt. Nu tar jag oftast en Huel till lunch istället. Det är säkert inte lika nyttigt som en hemlagad måltid, men garanterat nyttigare än en burgare eller kebab. Billigare också, Huel kostar ca. 16 - 22:-/måltid beroende på hur många man köper åt gången och om man har prenumeration. Till middag lagar jag och sambon alltid "riktig" mat. Finns de som ersätter alla måltider med dessa produkter men det verkar extremt tråkigt och osocialt.

Kan informera om att havregrynsgröt är betydligt billigare.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Kanske dum fråga men... Blir man mätt på en "måltid"?

Jag blandade mina Huel med mjölk istället för vatten och tyckte jag fick något som kan liknas en mättnatskänsla iallafall, jag upplevde absolut att jag stod mig en arbetsdag utan problem med en Huel till lunch. Är två meter lång och ungefär lika bred

Skrivet av gothenburg:

Kan informera om att havregrynsgröt är betydligt billigare.

Absolut, jag tröttnade dock betydligt snabbare på det än Huel. Tycker Huel är lättare att få gott, nån skvätt kaffepulver eller kakao i mixern. Lättare att äta på språng. Men alla gillar olika!

Misstänker att vi spårar lite väl off topic nu dock.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Lego Master

Blev att komplettera mitt nya G915 med en G604 Wireless.

Betyder att jag kan ha ETT tangentbord och EN mus till både speldatorn och jobbdatorn, båda stöder Lightspeed och Bluetooth, så bara en knapptryckning för att byta mellan, och jag kan göra det oberoende av varandra. Perfekt för hemmajobb med lite media vid sidan av.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nu har det trillat in lite saker att fylla mitt andra NR200P med

I bakgrunden skymtas även kartongen till den DXRacer KING jag fick hem idag, och ska ge mig på att montera. Mycket på en gång

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Fick bli lite fälgrengöring.

Och en Joystick till Flight Simulator 2020!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ny skärm

Permalänk
Medlem

fick bli extra mobil Xiaomi Redmi 9

Permalänk
Medlem

Köpte nya (begagnade) hjul med vinterdäck som jag hade tänkt ha i vinter om man ska ta nån tur.. men det råkade bli en uppsättning sommardäck också så dom får börja jobba direkt Förhoppningsvis närmare två månader kvar innan minusgraderna dyker upp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev en mus till

Efter inköpet av en MX Master 3 kunde jag inte hålla i min Corsair mus den kändes för jädra dålig och dåligt byggd så nu blev det enbart Logitech

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Eeeh, ja.. Råkade bli med tillökning igen. Frugan såg lite skeptisk ut... 😅

Oavsett en trevlig maskin med bra känsla och kontroll.. Lilla batteriet på för smidighet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Fick bli en bitshållare.
(Maskinen är iofs också ny)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Fick bli en bitshållare.
(Maskinen är iofs också ny)

https://imgur.com/XzuExun.jpg

Den där är bra, ända tills man köper rostfria skruvar 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Kan informera om att havregrynsgröt är betydligt billigare.

Att havregrynsgröt är en billigare lunch? Det är väl ingen överraskning, men kanske inte så kul som lunch?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Den där är bra, ända tills man köper rostfria skruvar 😄

Den är superbra även då, fast den inte hjälper till att hålla skruven ☺️

Permalänk
Medlem

LG38GN950

Ny skärm

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Lite nya böcker och klurig leksak till katterna

Permalänk
Medlem

Måste ha gjort stort hål i plånboken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Måste ha gjort stort hål i plånboken

Passade på med kampanjen på -4000kr😉

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Justerbara hantlar 2-20kg

En ännu inte monterad hallspegel från Ukraina

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en "ny" Kia Optima GT 2.0 Turbo
Riktigt trevlig! Den känns lagom pigg (245hk) och är väldigt välutrustad.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Mer i (60fps) spelsamlingen.

Jag insåg nu hur mycket jag saknade Trackmania, även om jag spelar det på min GPD WIN ibland.

Tydligen glömt bort ett TRIALS spel, och hoppas att FROGWARES lyckas med deras ärende mot rövhattarna BIGBEN.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Justerbara hantlar 2-20kg
https://i.imgur.com/EB3HbSG.jpg

En ännu inte monterad hallspegel från Ukraina
https://i.imgur.com/OGN1NNl.jpg

Ditt bankkonto skulle jag också vila ha. Vill sitta och curla i din recliner!

Visa signatur

It’s more fun to compute.