Microsoft lyfter på locket – Xbox Series X kostar 5 695 kronor

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lyfter på locket – Xbox Series X kostar 5 695 kronor

Blott dagen efter avslöjandet om priset för Xbox Series S får syskonet Series X också pris, vilket landar på låga 5 695 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jäklar så rimligt! Var inte direkt sugen på en, men kanske lbir ett köp ändå. Som småbarnsförälder så känns konsolspelande mer och mer lockande..

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt pris på denna tycker jag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Inte orimligt med tanke på hårdvaran. Trodde faktiskt att den skulle bli betydligt dyrare.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag trodde vi skulle få se ett pris över 6000 kronor i Sverige, klart positivt överraskad!

Permalänk
Medlem

Allting blir dyrare samtidigt som min sketna lön knappt ökar, feelsbadman.

Permalänk
Medlem

Jag tar två.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra pris med tanke på vad man får för pengarna. Gissar att PS5an hamnar på samma nivå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tror PS5 digital kommer landa på 400 dollar och ps5 med skivläsare lär landa på 500 dollar för att matcha Xbox. Kommer bli intressant men i princip alla Xbox spel kommer på PC nu så känner inte riktigt sug efter en.

Permalänk
Medlem

Jäkla mycket prestanda för pengarna.

Hoppas Sony nu känner sig tvingade att sälja Ps5 för $499, och Digital för $399 eller $449 eller whatever.

Permalänk
Medlem

Halleluja, då kan jag ta två på samma gång!!!

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Trevligt. Trodde helt ärligt att den skulle bli betydligt dyrare.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Wow, det här är nog precis det som kan komma att göra så att Microsoft går vinnande ur konsol-kriget. 350kr/månad med både Xbox och ett stort spelbiblioteket är väldigt svårslaget.

Ska bli spännande att se om Sony kan konkurrera på något sätt.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra pris! Det verkar som att det blir en ny spel box i år ändå, fastän jag först tänkt hoppa.

Samt deras Gamepass är den bästa dealen som någonsin sett ljuset på denna gjord för människor som gillar att lira!

Gamepass
Permalänk
Medlem

Vet vi priset på all access i Sverige??
Ponera att priset för X 350kr/mån, då kommer det bli ca 1000kr billigare under 2 år än att betala konsol och game pass var för sig

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Har de räknat med kemikalieskatten? Jag fick till det till kring 6095 kr för 499$. Isf säljer elgiganten till under riktpris.

Permalänk
Medlem

Det var ett riktigt konkurrensmässigt pris!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Finns en anledning att Nvidia satte så aggressiva priser på sina nya GPU:er. Delvis hotet från AMD men definitivt konsolerna.

Permalänk
Medlem

Det känns som ett helt rätt pris. Tror det kommer löna sig i längden för dem.
I och med den andra billiga modellen så antar jag att priset på denna kommer ligga fast lite längre.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HappyPie:

Har de räknat med kemikalieskatten? Jag fick till det till kring 6095 kr för 499$. Isf säljer elgiganten till under riktpris.

5 695 är priset som Microsoft själva rapporterar, så jag hoppas det i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av joabor:

Finns en anledning att Nvidia satte så aggressiva priser på sina nya GPU:er. Delvis hotet från AMD men definitivt konsolerna.

PC och konsoler är inte konkurenter till varandra.

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi på PS5 priserna då!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av HappyPie:

Har de räknat med kemikalieskatten? Jag fick till det till kring 6095 kr för 499$. Isf säljer elgiganten till under riktpris.

Är rätt:
https://twitter.com/xboxse/status/1303686746207645696

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Undrar om stöd för joystick kommer??, Funderat på bygga en ny dator för att spela flight sim 2020 känns som denna är mer kostnadseffektivt då en en dator är betydligt dyrare..

Permalänk
Viking
Skrivet av HenrikM:

PC och konsoler är inte konkurenter till varandra.

Det är väl klart att de kan vara det...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jäkla mycket prestanda för pengarna.

Hoppas Sony nu känner sig tvingade att sälja Ps5 för $499, och Digital för $399 eller $449 eller whatever.

Det är nog rimligt då det är lite sämre hårdvara i PS5.

Personligen blir det ingen konsol, billig eller ej, innan jag får se något intressant spel. Varken Sony eller Microsoft har ju visat något som imponerat nämnvärt.

Permalänk
Medlem

Det var ju faktiskt ett bra pris för den hårdvaran!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Allting blir dyrare samtidigt som min sketna lön knappt ökar, feelsbadman.

Just här känns ju inte som att det är rätt ställe att klaga på att saker blir dyrare när $499 är samma pris som xbox one hade vid release 2013
Är mycket positivt överraskad. Nu ligger bollen verkligen hos Sony!

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Härligt! Tycker det är bra när företag inte bara fokuserar på kortsiktig vinst utan tänker långsiktigt. Sen lär det väl i slutändan handla om gungor och karuseller men ändå trevligt när elektronik sjunker i pris jämfört med förra generationen. Har ju annars varit ett avbräck från det och det har känts som att efterföljande generationer blivit dyrare och dyrare och jag har vägrat att vänja mig vid det som om det skulle vara normalt. Jag är uppvuxen med att elektronik blir billigare och billigare så senaste åren har känts rätt konstiga men om nu de återgår till en sänkning generationerna emellan så är det ju enbart positivt och något de förtjänar uppskattning för

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.