Apple avtäcker höstnyheter den 15 september

Permalänk
Melding Plague

Apple avtäcker höstnyheter den 15 september

Om exakt en vecka avtäcker Apple höstens nyheter, vilket väntas innefatta Iphone 12-familjen och uppdaterade Apple Watch-modeller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt.
Dock besviken eftersom nyare rykten pekar mot fortfarande en tråkig jävla 60hz skärm på nya Iphone

Men hoppas dessa är helt fel

Permalänk
Master of Overkill

Nya Apple Watch jag mest taggad på!
Blire hopp i batteritid byter jag från 4an

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ser bara Cloud9:s logga när jag ser det där äpplet 😂

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt taggat på iPhone 12 minstingen 5,4".

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

5.4” på en helskärmsmodell skulle vara extremt trevligt, men tveksamt att det händer med tanke på att SE 2020 redan finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nya Apple Watch jag mest taggad på!
Blire hopp i batteritid byter jag från 4an

Jag med. Dock hoppas jag på något omöjligt. En rund boett med snygg design istället för den nuvarande som iofsig är praktisk men så obotligt förskräcklig att jag nog inte skulle ha den på mig annat än på jobbet.

Permalänk
Avstängd

Åter igen information om en telefon med bättre kamera och bättre skärm. När kommer en Iphone klara av en dags användning är min fråga?
Bättre batterier är behovet och skiter fullständigt i om jag kan fota i 12 eller 18 megapixel då 90% av bilderna är tråkiga jobbrelaterade bilder.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

En ny appleTV också , kanske?

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se den minsta varianten. Allt pekar på att det blir en formfaktor som kommer passa mig väldigt bra. Hoppas även den kommer med fingeravtryckssensor, är inte någon älskare av FaceID.

Hoppas även att nya iOS kommer med fler möjligheter till skydd, t.ex. passcode och FaceID eller TouchID i kombination.

Permalänk
Avstängd

Längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag är sjukt taggat på iPhone 12 minstingen 5,4".

Samma här.. Min iPhone SE G1 är på sista versen nu. Tror det är sista uppdateringen som den får nu (vilket ifs inte är dåligt för en telefon från 2016).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Åter igen information om en telefon med bättre kamera och bättre skärm. När kommer en Iphone klara av en dags användning är min fråga?
Bättre batterier är behovet och skiter fullständigt i om jag kan fota i 12 eller 18 megapixel då 90% av bilderna är tråkiga jobbrelaterade bilder.

Min iPhone har klarat en dags användning väldigt länge. Jag sitter mest i mailen, tapatalk och youtube på mobilen. Inga problem.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Triton242:

Jag med. Dock hoppas jag på något omöjligt. En rund boett med snygg design istället för den nuvarande som iofsig är praktisk men så obotligt förskräcklig att jag nog inte skulle ha den på mig annat än på jobbet.

Venne tycker den är snygg, har inget problem med designen.
@ubq8reJBwn2B
Ja min klarar lätt 1.5 dagar utan ladda 11 pro max, kör jag sparläge lätt 2 dagar +.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kul, men ryktena/insiders säger väl att iPhone-eventen kommer i oktober?

https://www.macrumors.com/2020/09/08/apple-september-15-event...

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@H4tten: det kan bli så att det här eventet endast fokuserar på Apple Watch, med tanke på inbjudan till journalister, men typiskt innehåller septembereventet Iphones så det får vara väntat till dess att Apple bryter trenden.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

iPaden måste uppdateras, den senaste ser ut att vara från 2012. Och nej, androidsurfplattora ser lika gamla ut. Lika liten kant som mobilerna vill ja ha, självklart usb c.

Smartklockan är intressant, jag själv kör med Galaxy Watch 3 och lär knappast byta. Men batteritid är alltid ett problem och det kan de ej lösa. Jag vill ha en allways on allways light 100% on och en dags batteritid. Och det lär inte komma de närmsta 5 åren.
Annars har man smartklocka så att den automatisk registrerar om jag cyklar, springer, går, använder crosstrainer etc. Något alla smartklockor idag borde göra, så om inte iwatch gör detsamma så bör den ha det.
Ett stort problem med smartklockor där Apple är minst drabbad är att det finns för många olika os, vilket leder till dåligt programutbud. Jag vill ha mitt busskort på telefonen, det lär jag glömma på en tizen klocka. Men samma problem är det med en ios klocka, det lär inte komma till denna heller den närmsta tiden. Hade alla smartklockor kunnat köra samma app, så hade det nog gått snabbare.

Angående utseende på smartklockor så går de ofta modificera rejält. Min ser inte alls ut som orginalet på något sätt och inte ens en samsungbutik kan se att det är en samsungklocka jag har på mig. Jag har bytt mer än bara armband.
Nå jag hoppas på att Apple gör deras smartklockor för mer skara personer, där man kan byta bara mer än armband. Jag föredrar klockor som ser ut som typ OMEGA Seamaster Planet Ocean Ceragold. (nej tyvärr är min ej så snygg)
https://www.hushhush.com/sv/watches/omega/seamaster/omega-sea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag är sjukt taggat på iPhone 12 minstingen 5,4".

Samma här. Ärt trött på dessa jättelika Android mobiler. Fast ska jag vara ärligt tycker jag iOS-mobiler är krångligare att använda en Android med virtuella knappar längst ner. Men får väll stå ut då 5.4 tum helskärm, med tyvärr en irriterande flärp, och behändig mindre storlek lockar och kommer klicka på F5 köp så fort man kan beställa.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Datavetare

Behöver ingen ny lur eller klocka, men ser ändå fram rejält mot detta p.g.a. två orsaker

  • Nu har vi ett datum för avtäckandet av A14, hur bra är den CPU som kommer sitta i första generationen ARM64 Mac:ar?

  • Verkar vara rätt klarlagt att Apple har något form av event i slutet av oktober, nu vet vi att det inte gäller iphones!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@HatMine: det kan bli så att det här eventet endast fokuserar på Apple Watch, med tanke på inbjudan till journalister, men typiskt innehåller septembereventet Iphones så det får vara väntat till dess att Apple bryter trenden.

Jag kanske minns fel, men skrev inte Swec också en artikel om att iPhones var försenade med en månad i år? Jag har definitivt läst det någonstans i alla fall

Permalänk
Medlem

Blir det iPhone-nyheter hoppas jag mest att de kopierar Sonys kantiga design och Samsungs "punch hole"-design för kameran. Batteritiden är jag nöjd med i och med 11 Pro Max men den nuvarande designen är gräslig. Hoppas även på kraftigt förbättrad vidvinkelkamera, den nuvarande ser ju ut som en Logitech-webcam from 2003 i bildkvalitet.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@medbor: vi har inte, mig veterligen, skrivit om det men jag har också läst dessa rapporter så det är inget du drömt. Det kan vara så att oktober-eventet är för Iphones, men det kan också vara så att september-eventet är för mobila enheter och oktober-eventet tillägnas datorer med Apples egna processorer. Jag hoppas på det sistnämnda!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@medbor: vi har inte, mig veterligen, skrivit om det men jag har också läst dessa rapporter så det är inget du drömt. Det kan vara så att oktober-eventet är för Iphones, men det kan också vara så att september-eventet är för mobila enheter och oktober-eventet tillägnas datorer med Apples egna processorer. Jag hoppas på det sistnämnda!

I någon ordning blir det i alla fall. För mig känns det konstigt om Mac on ARM ska samsas med iPhone 12 på samma event, men vi får väl se

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Behöver ingen ny lur eller klocka, men ser ändå fram rejält mot detta p.g.a. två orsaker

  • Nu har vi ett datum för avtäckandet av A14, hur bra är den CPU som kommer sitta i första generationen ARM64 Mac:ar?

  • Verkar vara rätt klarlagt att Apple har något form av event i slutet av oktober, nu vet vi att det inte gäller iphones!

Ja A14 är intressant för kommande iMac, säkerligen också för 12, 9" iPad där vissa kör photoshop och annat. Men för övriga gruppen så mer mindre strömförbrukningen är bra, men mer ökad prestanda går mer emot ett oväsenligen argument i valet just nu, för den stora skaran då de aldrig gör något som de kan se denna ökade prestanda med.
Alltså A13 vs A14, då de är så supersnabba båda 2. Inte A14 vs snapdragon 730 och liknande.

Skrivet av RaZman:

Blir det iPhone-nyheter hoppas jag mest att de kopierar Sonys kantiga design och Samsungs "punch hole"-design för kameran. Batteritiden är jag nöjd med i och med 11 Pro Max men den nuvarande designen är gräslig. Hoppas även på kraftigt förbättrad vidvinkelkamera, den nuvarande ser ju ut som en Logitech-webcam from 2003 i bildkvalitet.

Kameran bakom skärmen önskar jag. Oj, vad framtidens folk kommer skratta åt oss som hade ett megastort extremt störande svart hål mitt i skärmen, bara för att man ska kunna ta sina selfis enklare.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av medbor:

I någon ordning blir det i alla fall. För mig känns det konstigt om Mac on ARM ska samsas med iPhone 12 på samma event, men vi får väl se

Man har egentligen inte sagt mer än att någon ARM64 baserad Mac kommer lanseras innan året slut. Finns tyvärr möjligheten att det händer senare än oktober...

Hoppas ändå på de mest optimistiska ryktena här: i år kommer 12" MB, 13" MBP samt 24" iMac komma med ARM64.

Först lär vi ändå få ett smakprov på A14 i just lurarna, så hoppas de kommer så fort som möjligt!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Är sugen på en ny Iphone men ryktena gällande storleken på batterierna är oroväckande!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

"Time Flies" indikerar väl att klockan i alla fall kommer att vara huvudnumret? Möjligen att de lägger in några andra mindre saker också, men skulle bli förvånad om de lanserar nya telefoner.

Edit: stavning
Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@medbor: ja det känns osannolikt att de ska blanda bärbara och mobila produkter på samma event, och Apple Silicon-datorer känns mer som ett senare avtäckande. Men som @Yoshman är inne på blir nästa veckas event ändå ett smakprov på vad Apple Silicon kan bjuda på i form av A14.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@bubbelbabbel: De har dock lanserat någon form av iPhone varje september sedan iPhone 5 om jag inte är helt ute och cyklar! Så jag skulle nästan bli förvånad om de inte släpper en faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

5.4” på en helskärmsmodell skulle vara extremt trevligt, men tveksamt att det händer med tanke på att SE 2020 redan finns

Enligt de mesta man har läst hört så vad jag har förstått så ska hela iPhone uppsättning vara helskärm.
https://www.macrumors.com/roundup/iphone-12/

Det är just det här man har väntat på, en mindre mobil från Apple med helskärm.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc