Ny poster i shoppen: Commodore 64

Permalänk
Melding Plague

Ny poster i shoppen: Commodore 64

Gänget på FZ har nu tagit fram ytterligare en poster med motiv i nostalgins tecken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

478 riksdaler inkl. frakt och Klarna. Väl värt ett köp. Ska rama in snyggt och sedan ha på väggen bakom mig så man ser den när jag sitter i teamsmöten med jobbet

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Jag bjuder max 150:- med tanke på att nästa generation posters väntar runt hörnet.

Visa signatur

@pizza4fitnessPT på Instagram

Permalänk
Medlem

Lite för mycket RT, ljuseffekterna känns inte realistiska när man överdriver så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizza4fitnessPT:

Jag bjuder max 150:- med tanke på att nästa generation posters väntar runt hörnet.

Jag fnissade.

<- L

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Den gamla brödboxen! <3
Frugan har fortfarande kvar in gamla.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Jag tyckte det såg fel ut, men texten på sidan saknas ju! Vakna ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Äh, den "klassiska" är ju för ful!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Tänkte så först, men insåg att jag hade en C64C så jag är liksom van med den undermåliga modellen

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

vill ha dom mer clean isåfall inte såna färger, så svårt att passa in med annat som dom är nu.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Är spelat kodat för 8550 så låter det ju inte "rätt" på dom äldre 6581-chippen.
Själv sitter jag och klämmer på en C64 samt två C64C. Den ena C-varianten är i brödburksformat då Tyskarna krängde en del sådana pga chassiöverskott.
Den riktiga brödburken var inte så billig men jag ville ha en med ett 6581.
Jag växte upp med en C64C.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Haha, ni skulle fått tag på en gammal Compis och gjort poster av den odödliga "UTPLÅNA"-tangenten istället

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Är spelat kodat för 8550 så låter det ju inte "rätt" på dom äldre 6581-chippen.

Och tvärtom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Är spelat kodat för 8550 så låter det ju inte "rätt" på dom äldre 6581-chippen.
Själv sitter jag och klämmer på en C64 samt två C64C. Den ena C-varianten är i brödburksformat då Tyskarna krängde en del sådana pga chassiöverskott.
Den riktiga brödburken var inte så billig men jag ville ha en med ett 6581.
Jag växte upp med en C64C.

8580 ska det väl vara? min gamla 128D(CR) hade ett sådant. Brödburken som jag använde sparsamt pga lyxen med disketter föra kasettband har det gamla 6581 chippet.

Ska ju finnas en översättare för att justera skillnaderna mellan dem, hade en cartridge som gjorde just det i 128:an.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Fast C va ändå mycket snyggare. 😊

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

C-varianten är rätt val, mycket snyggare, men jag har en jag kan ta fram och titta på så jag behöver ingen poster.

Skrivet av Pepsin:

Verkar vara en Commodore 64C, den senare modellen som mer liknade en Commodore 128 till utseendet och hade ett kasst SID-chip. De sparade även pengar genom att trycka specialtecknen på framsidan av tangenterna istället för på sidan som på tidigare modeller. Ska man ha en poster på C64:an vill man ju ha den äkta, klassiska modellen

Mjaptjah, det beror på hur man ser det. Så vitt jag minns så är det egentligen det gamla SID-chippet som är "kasst". Det nya har en fix för filterbuggen (vilket i praktiken är synd, eftersom det var den buggen som gjorde samplingsplayback betydligt mer hörbart).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

8580 ska det väl vara? min gamla 128D(CR) hade ett sådant. Brödburken som jag använde sparsamt pga lyxen med disketter föra kasettband har det gamla 6581 chippet.

Ska ju finnas en översättare för att justera skillnaderna mellan dem, hade en cartridge som gjorde just det i 128:an.

Ja det är riktigt, typo.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Har fått min poster nu och måste säga att för dom 478 kr som detta kostat mig är jag inte tokimponerad. Fullt med repor eller vad det nu är, ser ut som inbäddade hårstrån nästan. Små skador och bucklor över hela planschen. Tråkigt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata