Poco X3 NFC avtäckt – mellanklassare med 120 Hz och variabel bilduppdatering

Permalänk
Melding Plague

Poco X3 NFC avtäckt – mellanklassare med 120 Hz och variabel bilduppdatering

Pocos tredje flaggskeppstelefon bjuder på en 6,67-tums 120 Hz-skärm och ett väl tilltaget batteri på 5 160 milliamperetimmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Stort batteri och bra kamera är två av huvudpunkterna i en telefon idag för mig, så det skulle vara intressant att se hur kvalitativa bilder kameran klarar. Speciellt då det verkar vara väldigt spännande pris på luren.

Permalänk
Avstängd

Helt galet hur mobildatorer (ursäkta, smartphones) går framåt. Själv har jag fortfarande en: HTC One A9 som jag köpte för 3,5 lax ny (jag tror jag hade en HTC One M8 innan för den tidigare hade dubbla fronthögtalare och var HTC minns jag):
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7576&idPhone2=...

Men den senaste börjar bli seg trots att jag kör minimalt med appar. Exempelvis så blir den seg så fort jag skall använda den på morgonen för då börjar den genast med påtvingade uppdateringar från Play Store.

Man blir ju smått sugen på en extra billig mobildator (smartphone, ursäkta) för att ha som arbetstelefon. Måste bara ta reda på hur jag skall få ett extra vanligt kontant-Simkort från Halebop...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Såg annons för den när jag var inne på aliexpress tidigare idag, klickade nästan på köp eftersom jag är på jakt efter ny mobil, jag har en gammal sliten Honor 10 idag som jag gärna vill komma ifrån.
Tyvärr så är 732G inte stor nog upgrade över 730G (och den är väldigt mycket sämre än en 865)

Jag fortsätter vänta på budget 865+ alternativt en kommande "most bang for the buck" telefon med Snapdragon 875.
Men om det inte händer nåt kul på mobilfronten så kommer jag väl sitta med fingret över köpknappen på en Poco F2 Pro vid black friday om inget annat.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Det råder ingen tvivel om att Poco gör bra telefoner vid det här laget. Hoppas verkligen de börjar köra med möjligheten till upplåst bootloader på alla sina enheter, vore ett seriöst alternativ till uppgradering isåfall.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ser rätt intressant ut. Gillar både SoC, LCD-skärm och batterikapaciteten. Kanske är dags att uppgradera från OPO, men då gäller det att någon vettig drar i officiellt LOS-stöd.

Skrivet av firstofmay:

Det råder ingen tvivel om att Poco gör bra telefoner vid det här laget. Hoppas verkligen de börjar köra med möjligheten till upplåst bootloader på alla sina enheter, vore ett seriöst alternativ till uppgradering isåfall.

Börjar? Det har de väl redan?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ser rätt intressant ut. Gillar både SoC, LCD-skärm och batterikapaciteten. Kanske är dags att uppgradera från OPO, men då gäller det att någon vettig drar i officiellt LOS-stöd.

Börjar? Det har de väl redan?

Japp, men verkligen inte på alla modeller

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Höjd och bredd ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Oj, oj vad billigt. Precis som behövs för att driva på utvecklingen. Detta får mig att tänka på när Huawei kom in på den svenska marknaden.
Jag personligen hade viljat se lite bättre spec för lite mer pengar, men jag tror konkurrensen ökar där. Och att inte tillverka så många olika modeller med låg försäljningen hjälper dem att ha låga priser.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med 120Hz på en mobilskärm till? Minecraft Pocket Edition som är cappat till typ 30FPS?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad ska man med 120Hz på en mobilskärm till? Minecraft Pocket Edition som är cappat till typ 30FPS?

Goare att skrolla.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kass CPU (A76 känns så 2018...) men i övrigt riktigt trevlig på många sätt. För de pengarna har den absolut seglat upp som en bra kandidat

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Woaini: specifikationerna är uppdaterade med storlek och vikt.

TL;DR:
165,3 x 76,8 x 9,4 mm
215 gram

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Woaini: specifikationerna är uppdaterade med storlek och vikt.

TL;DR:
165,3 x 76,8 x 9,4 mm
215 gram

215 gram var mer än jag väntat mig, men mer batteri är ju värt det

Permalänk
Medlem

Telefonen ser väldigt prisvärd ut! Dock synd med MIUI. Tycker att det är fulare och sämre än stock android i alla avseenden.

Permalänk
Medlem

Fel i artikeln? Tror inte det finns en IMX683. Det är ju IMX686 som alla 64mpx kör.

Ännu en lur utan den överlägsna IMX689, suck... Alltså jag börjar undra om Oneplus och Oppo har den exlusivt.

Permalänk
Avstängd

Så ytterligare en kinesisk Spyware på marknaden. Dem har slängt in bra grejer i telefonen till ett okej pris, men man kan få Stock android med motorola och bättre bygg kvalitet så dem flesta telefoner ifrån kina blir då ointressanta för min del.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@murklor: ingen av de två faktiskt, det är IMX 682, artikeln är uppdaterad med korrekt version.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Woaini: specifikationerna är uppdaterade med storlek och vikt.

TL;DR:
165,3 x 76,8 x 9,4 mm
215 gram

Najs!

Min jakt fortsätter tyvärr dock då. Är ute efter en mobil med bra batteri och storlek som en S7a (typ.145mm). Och under 5ksek.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

Så ytterligare en kinesisk Spyware på marknaden. Dem har slängt in bra grejer i telefonen till ett okej pris, men man kan få Stock android med motorola och bättre bygg kvalitet så dem flesta telefoner ifrån kina blir då ointressanta för min del.

Det går ju att låsa upp bootloadern och slänga in t ex Lineage om man så vill. Det är väl teoretiskt möjligt att ha spyware i modemkoden och liknande, men det känns ju relativt lugnt om man ändå kör stock android/AOSP eller någon annan ROM baserad på det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Tar hellre 16:9 skärm och kortare telefon.

Antar att batteriet inte kan bytas i denna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lap87:

Såg annons för den när jag var inne på aliexpress tidigare idag, klickade nästan på köp eftersom jag är på jakt efter ny mobil, jag har en gammal sliten Honor 10 idag som jag gärna vill komma ifrån.
Tyvärr så är 732G inte stor nog upgrade över 730G (och den är väldigt mycket sämre än en 865)

Jag fortsätter vänta på budget 865+ alternativt en kommande "most bang for the buck" telefon med Snapdragon 875.
Men om det inte händer nåt kul på mobilfronten så kommer jag väl sitta med fingret över köpknappen på en Poco F2 Pro vid black friday om inget annat.

Poco F2 Pro kostar cirka 388 Euro hos https://www.amazon.de/Xiaomi-Poco-F2-Pro-Smartphone/dp/B088HH...

Snapdragon 865, Amoled skärm, kameran är meh. Men du verkar ej vara ute efter en super kamera telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Så ytterligare en kinesisk Spyware på marknaden. Dem har slängt in bra grejer i telefonen till ett okej pris, men man kan få Stock android med motorola och bättre bygg kvalitet så dem flesta telefoner ifrån kina blir då ointressanta för min del.

Motorola Mobility är Kinesiskt, de ägs till 100% av Lenovo.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur snabbt leverantören lovar att leverera patchar till mjukvaran och under hur lång tid?
Har Poco någon historik som man som eventuell köpare kan luta sig emot när det gäller support?

Permalänk
Skrivet av medbor:

Kass CPU (A76 känns så 2018...) men i övrigt riktigt trevlig på många sätt. För de pengarna har den absolut seglat upp som en bra kandidat

Spelar inte så stor roll då alla Snapdragon har för lite cache. Synd att de inte ens är i närheten av Iphone 7 för att surfa på nätet.

Permalänk
Skrivet av Greyguy1948:

Spelar inte så stor roll då alla Snapdragon har för lite cache. Synd att de inte ens är i närheten av Iphone 7 för att surfa på nätet.

Enda Snapdragon med gott om cache är för Windows 10 PC:
Snapdragon på Wikipedia

Mindre krav på strömbudget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bobbeyblade:

Motorola Mobility är Kinesiskt, de ägs till 100% av Lenovo.

tur att jag inte äger en än. Har missat att lenovo köpte dem.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hur är det med deras Widevine idagsläget? Minns att F1 saknade det

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Dashio: tänker du på Wildwine L1? Den är certad för det, lade till det i specifikationerna.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas