Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Att Pricerunner inte förmår konkurrera ut Prisjakt i dessa dagar är inget vidare. Kanske finns utrymme för en tredje spelare på marknaden?

Det var väll pga sugiga sidor som Pricerunner som Prisjakt en gång började.
Minns för länge sen när det fanns prisjämförelse bara på datordelar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Hedersmedlem

Kan man inte prisoptimera längre? Slängde ihop en inköpslista men sen kunde jag inte hitta någon knapp för att prisoptimera. Fanns endast om jag gick tillbaka till den gamla sidan.

Permalänk
Proffsmoddare

Känns som att Prisjakt jobbar hårt för att ta bort funktioner som folk använder...

Snart är det väl bara en lista med sponsrade butikers "Reor" kvar att välja på. Allt i användarvänlighetens namn

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Utmärkt möjlighet för en kodknackande Sweclockare att lansera en bättre tjänst då

Trodde faktiskt prisjakt skulle bli bättre allt eftersom då de iaf verkade kolla runt efter kritik till en början efter uppdateringen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det känns väldigt mycket mobil över den nya sidan el vad man ska säga. Nya filtret känns rätt ok och kör det i kombination med den gamla sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Minns för länge sen när det fanns prisjämförelse bara på datordelar

Jepp, körde själv buggy.no-ip.com tills Prisjakt kom. Plus att buggy försvann just då någon gång.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/525444-tillbaka-med-va...

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

DI rapporterar idag om att Pricerunner tar stora marknadsdelar. På årsbasis ökar deras omsättning med 50 MSEK (250 -> 300 MSEK) medan Prisjakt förlorar lika mycket (350 -> 300 MSEK). En kostnad på 50 MSEK per år är rätt hög för den nya designen kan man tycka...

https://digital.di.se/artikel/pricerunners-vd-coronakrisen-ha...

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har blivit knäpp men jag saknar massor med filtreringsattribut som jag är säker på har funnits förut, tex på bildskärmar. https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393.

testat med både Firefox och Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Vet inte om jag har blivit knäpp men jag saknar massor med filtreringsattribut som jag är säker på har funnits förut, tex på bildskärmar. https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393.

testat med både Firefox och Chrome

Trodde jag också blivit knäpp när jag tittade på switchar, fanns inga filter alls att välja på. Sjukt tröttsamt!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Prisjakt som varit oslagbart är nu mera helt oanvändbart...
Ofta får man ju inte ens upp prisjämförelser nu för tiden.

Kanske läge att backa bandet och se till att det omsätts lite ledningsfokl!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@freron @olafett @Trigger

Dum fråga, men jag antar att ni vet om att gamla prisjakt finns kvar på https://classic.prisjakt.nu? Eller har den också blivit sämre än innan?

Inte använt den så mycket senaste tiden, men jag tycker den ser ut som vanligt.

Nya sidan använder jag inte alls längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Åtminstone när det gäller datorgrejer så använder jag nog komponentkoll.se mycket mer än prisjakt nu.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

@freron @olafett @Trigger

Dum fråga, men jag antar att ni vet om att gamla prisjakt finns kvar på https://classic.prisjakt.nu? Eller har den också blivit sämre än innan?

Inte använt den så mycket senaste tiden, men jag tycker den ser ut som vanligt.

Nya sidan använder jag inte alls längre.

Jag hittade inte några filter med classic heller, måste ju vara en bugg?. Menar det är ju den bästa grejen med prisjakt. Sätta passande filter och hitta prylar som passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Jag hittade inte några filter med classic heller, måste ju vara en bugg?. Menar det är ju den bästa grejen med prisjakt. Sätta passande filter och hitta prylar som passar.

Du har dem på vänster sida, i ramen om den inte är expanderad "om det är det nya filtret" som är aktivt. "Köpguider och filter", du kan också gå tillbaka till det gamla filtret.

Hoppas det är till hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Du har dem på vänster sida, i ramen om den inte är expanderad "om det är det nya filtret" som är aktivt. "Köpguider och filter", du kan också gå tillbaka till det gamla filtret.

https://i.imgur.com/insqxrF.png

Hoppas det är till hjälp.

Tack, nu är filtren tillbaka igen, det var förmodligen någon bugg under helgen, man blev ju lite rädd där ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

DI rapporterar idag om att Pricerunner tar stora marknadsdelar. På årsbasis ökar deras omsättning med 50 MSEK (250 -> 300 MSEK) medan Prisjakt förlorar lika mycket (350 -> 300 MSEK). En kostnad på 50 MSEK per år är rätt hög för den nya designen kan man tycka...

https://digital.di.se/artikel/pricerunners-vd-coronakrisen-ha...

Oj. Undrar hur snacket går internt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas och hålla alla tummar och tår man kan för att Prisjakt förlorar alla inkomster och att någon ny aktör startar en sida som är lika bra som prisjakt var förut, och med alla dess funktioner. Nu för tiden har nästan allt som gjorde prisjakt till en bra sida försvunnit, som prisoptimering och att suspekta/falskpris-rapporterande sidor försvann rätt fort.

Prisjakt är korrupta och tänker bara med plånboken, de bryr sig inte nämnvärt på användarna utan hjälper blufföretag att annonsera sina varor till låga priser för att locka kunde som kan luras.

Och när man försöker varna folk för annonsörer/försäljare med tveksamma metoder så tystas och varnas man av Prisjakt. Ett företag försökte i PM att köpa ett bättre betyg av mig och att jag skulle redigera mitt omdöme så jag redigerade omdömet och berättade vad de försökt göra, då tog det inte en dag innan Prisjakt ilsknade till och tog bort mitt omdöme och varnade mig för det, så att deras annonsör skulle bli glad.

Permalänk

Berätta vad ni tycker i vårt användartest

Vi har läst er feedback och uppskattar era tankar om hur Prisjakt kan förbättras.

För er som är intresserade finns nu möjlighet att vara med och direkt påverka hur vi tar Prisjakt vidare och bygger en bättre helhetsupplevelse.

Vi håller för tillfället på att utvärdera nya lösningar runt vår användarupplevelse och kommer börja användartesta inom kort. Vi behöver ca 10-15 personer till dessa test - som kommer att utföras digitalt.

För att vara med i denna uttagning ser vi gärna att du fyller i denna undersökning. Om du inte blir uttagen just för detta användartest, sparar vi gärna dina uppgifter för framtida test.

Kompensation utlovas självklart till de som är med och användartestar!
https://prisjaktse.typeform.com/to/nHDuNyLr

Permalänk
Skrivet av immutable:

@freron @olafett @Trigger

Dum fråga, men jag antar att ni vet om att gamla prisjakt finns kvar på https://classic.prisjakt.nu? Eller har den också blivit sämre än innan?

Inte använt den så mycket senaste tiden, men jag tycker den ser ut som vanligt.

Nya sidan använder jag inte alls längre.

När man försöker logga in på sitt konto på gamla prisjakt så hänger sig sidan å den den står bara å laddar, har vart så ett bra tag nu prisjakt struntar totalt i det då dom vill att man ska använda deras nya skit sida, nä usch för prisjakt!

Permalänk
Medlem

Var precis inne en vända på prisjakt för att leta upp en bulk SSD, men noterar att prisjämförelse i kr/GB är borta medan den finns kvar för mekaniska diskar. Blev o-glad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Man kan ju hoppas och hålla alla tummar och tår man kan för att Prisjakt förlorar alla inkomster och att någon ny aktör startar en sida som är lika bra som prisjakt var förut, och med alla dess funktioner. Nu för tiden har nästan allt som gjorde prisjakt till en bra sida försvunnit, som prisoptimering och att suspekta/falskpris-rapporterande sidor försvann rätt fort.

Prisjakt är korrupta och tänker bara med plånboken, de bryr sig inte nämnvärt på användarna utan hjälper blufföretag att annonsera sina varor till låga priser för att locka kunde som kan luras.

Och när man försöker varna folk för annonsörer/försäljare med tveksamma metoder så tystas och varnas man av Prisjakt. Ett företag försökte i PM att köpa ett bättre betyg av mig och att jag skulle redigera mitt omdöme så jag redigerade omdömet och berättade vad de försökt göra, då tog det inte en dag innan Prisjakt ilsknade till och tog bort mitt omdöme och varnade mig för det, så att deras annonsör skulle bli glad.

Ja, det är ju ganska talande. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

@Zipparn: komponentkoll.se är något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Var precis inne en vända på prisjakt för att leta upp en bulk SSD, men noterar att prisjämförelse i kr/GB är borta medan den finns kvar för mekaniska diskar. Blev o-glad.

Konstigt, här finns den kvar för SSD både på gamla och nya prisjakt. Du kanske måste dubbeldaima.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Konstigt, här finns den kvar för SSD både på gamla och nya prisjakt. Du kanske måste dubbeldaima.

Förtydligande: informationen finns när man klickar på en specifik produkt men inte i listan av olika produkter, som separat kolumn. Har provat olika webläsare och även felanmält.

Permalänk
Medlem

Det sämsta med Prisjakt är att de tar bort negativa recensioner om försäljaren begär det. Been there done that..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Förtydligande: informationen finns när man klickar på en specifik produkt men inte i listan av olika produkter, som separat kolumn.

Det går att lägga till själv genom att klicka på plus-tecknet i filterpanelen. Precis som med alla andra kolumner/filtrerbara egenskaper. Sedan fungerar sortering på kolumnen i listan.

Att det sedan inte fungerar bra i praktiken är en annan sak, eftersom funktionen räknar priser hos butiker som inte har disken i lager och dessutom exklusive frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Det går att lägga till själv genom att klicka på plus-tecknet i filterpanelen. Precis som med alla andra kolumner/filtrerbara egenskaper. Sedan fungerar sortering på kolumnen i listan.

Att det sedan inte fungerar bra i praktiken är en annan sak, eftersom funktionen räknar priser hos butiker som inte har disken i lager och dessutom exklusive frakt.

Ok, tack för hjälpen, det fungerar.

Permalänk
Avstängd

Det jag saknar mest är att kunna välja garantiperiod på nätagg. Enkelt sätt att sålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Det jag saknar mest är att kunna välja garantiperiod på nätagg. Enkelt sätt att sålla.

Om du saknar någon data i någon sektion så är det ju bara skicka ett mail med förslag att lägga till det. Jag har gjort det tidigare och det har lagts till, även om det var väldigt länge sen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KungFredda:

Om du saknar någon data i någon sektion så är det ju bara skicka ett mail med förslag att lägga till det. Jag har gjort det tidigare och det har lagts till, även om det var väldigt länge sen.

Har gjort det flera gånger. Men det var långt innan den nya sidan kom de tog bort det filtret.