Permalänk

Palit RTX 2080 TI OC

Hejsan.

Intresserad av att uppgradera till ett 3080 när dessa släpps och tänkte se ifall
någon är intresserad av köpa mitt Palit RTX 2080 TI OC som jag köpte 2018-10-10 för 13999kr på Dustin (kvitto finns). Garantin gäller i 3 år så då gäller den till 2021-10-10 så där är lite extra trygghet.

Mycket fint skick och sköter om mina datorer så inget damm etc på eller i kortet. Kan om så önskas ta ett bild på grafikkortet så ni kan se hur fint det är.

Inte överklockat av mig och fungerat helt felfritt hela tiden.

Kan hämtas hos mig och bor en bit från Lund. Kortet sitter kvar i datorn så kontroll av funktion kan utföras av köpare. Kartong finns kvar så kan även skickas om köpare bor en bit från.

Säljes för minst 4000kr men högstbjudande som gäller. Tänkte att när inga nya bud inkommit efter ett par dagar så säljs det så har ingen specifik dag som gäller. Även så är det fritt för mig som säljare att sälja till vem jag vill.

Hittade ett test där flera kort testas för lite mer info men ni hittar säkert det även själva

https://www.hardwarezone.com.sg/feature-best-nvidia-geforce-r...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Köper för 4000+frakt snabb affär

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpinaB12:

Hejsan.

Intresserad av att uppgradera till ett 3080 när dessa släpps och tänkte se ifall
någon är intresserad av köpa mitt Palit RTX 2080 TI OC som jag köpte 2018-10-10 för 13999kr på Dustin (kvitto finns). Vet inte just nu hur lång garantin är men om den är ute så är det ju reklamationsrätt oavsett i 3 år så då gäller det till 2021-10-10 så där är lite extra trygghet.

Mycket fint skick och sköter om mina datorer så inget damm etc på eller i kortet. Kan om så önskas ta ett bild på grafikkortet så ni kan se hur fint det är.

Inte överklockat av mig och fungerat helt felfritt hela tiden.

Kan hämtas hos mig och bor en bit från Lund. Kortet sitter kvar i datorn så kontroll av funktion kan utföras av köpare. Kartong finns kvar så kan även skickas om köpare bor en bit från.

Säljes för minst 4000kr men högstbjudande som gäller. Tänkte att när inga nya bud inkommit efter ett par dagar så säljs det så har ingen specifik dag som gäller. Även så är det fritt för mig som säljare att sälja till vem jag vill.

Hittade ett test där flera kort testas för lite mer info men ni hittar säkert det även själva

https://www.hardwarezone.com.sg/feature-best-nvidia-geforce-r...

Läs hela annonsen här

Jag vill bara tipsa om att inte låta budgivningen dra ut allt för långt på tiden, att vänta ett par dagar efter sista bud låter i mina öron länge. Man ska komma ihåg att de flesta köpare vill ha ett kort så fort som möjligt och budar därför på flera kort samtidigt och risken är stor att de hittar ett annat kort. Har sett det gång efter annan här på SC där både första andra och tredje budgivare tar tillbaka sina bud när budgivningen väl är slut eftersom de redan hittat andra kort.

Lycka till med försäljningen

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Jag bjuder 4100 kr + frakt

Permalänk

bjuder 4500 kan hämta imorgon

Permalänk

Kul med så många bud på kort tid, gläder mig

4500 låter lockande, och tack för budet. Låter väl annonsen ligga ute en dag i alla fall för att avvakta fler bud. Så kan väl säga att bästa bud tills kl 18 imorgon (Måndag) som gäller. Även så ser jag gärna att köparen kommer och hämtar det så kan något lägre bud kan gå före ifall det hämtas hos mig.

// Peter

Permalänk
Medlem

Observera att
Konsumentlagstiftningen gäller nämligen inte vid ett köp mellan två privatpersoner. Om du köper en vara av en privatperson kan du med andra ord inte vända dig till butiken med ett klagomål.

I vanliga fall har alla konsumenter i Sverige tre års reklamationsrätt, men den gäller bara originalköparen. Om något går fel när du köper privat får du med andra ord klaga till den person som har sålt prylen. Butiken har inga juridiska skyldigheter att hjälpa dig.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Kan tipsa om att butiker gärna inte hjälper en så mycket om man köper från andra hand.

1 av 10 gånger för mig har det fungerat om något behövts fixas på garantin.

Köpte ett kort av en kille här på swec som började strula efter ett tag, gick till en välkänd butik med kvitto samt original låda men fast jag visade tydligt att det var ett tillverkar fel så godkände dom det inte.

samma butik hjälpte mig direkt när det var jag själv som köpt andra grejer.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Tack för infon ang reklamationsrätt.

Jag har dock inga som helst problem att till köpare ge mina fullständiga kontaktuppgifter och vid problem som är det bara att kontakta mig så går ärendet om det skulle vara något via mig om så önskas. Men handen på hjärtat så har jag under alla mina år och alla kort man avverkat inte haft ett enda problem så felmarginalen på grafikkort om hanterade rätt verkar mycket låg.

Ska faktiskt imorgon ta mig tid och se hur länge garantin gäller för dessa Palit kort, kan ju vara mer än ett år också.

Permalänk

4500+frakt Om tidigare budgivare backar

Permalänk
Medlem

4600 kr + frakt

Permalänk

4700+frakt bjuder jag

Permalänk
Medlem

4800 + frakt

Permalänk

5000kr plus hämtning

Permalänk
Medlem

5100 + frakt

Permalänk

Tack för alla bud. 👍

Kikade på kartongen idag och såg där skrivet att det är 3 års garanti på kortet (se bild nr 5)

Köpare som kan hämta prioriteras men skiljer sig priset en del så är frakt inga problem.

Mvh
Peter

Permalänk
Medlem

5200 + frakt

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.