Veckans fråga: följer du SweClockers på Youtube?

Permalänk
Medlem

Försökte mig på det tidigare, men det fallerar på två punkter:
1) Nästan allt material dyker upp här ändå, så i de fall det intresserar så hittar jag det ändå
2) Jag tycker ni håller en för låg kvalitet på produktionerna. Missförstå mig rätt: de är informativa, men de är inte underhållande eller vidare imponerande i termer av produktion. Statiska kameravinklar (i studion), handhållna mobilkameror och taskigt ljud (utanför studion, ex. LäskClockers) imponerar liksom inte.

Ni har all möjlighet att piffa upp dem, och jag är övertygad om att ni kan göra det om ni bara vill. Ni har en grym redaktion med många duktiga och kunniga personer. Men i dagsläget lämnar era videos tyvärr allt för mycket att önska.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

"Nej, det gör jag inte"

Senaste åren har jag bara varit här för forumet egentligen, läser sällan artiklarna på sidan. Framförallt nyheter, tar del av dessa snabbare på andra sidor såvida det inte är något specifikt svenskt då.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar SweClockers och nyhets-site:r i text-format. Jag föredrar att skumma igenom dem, och läsa detaljerat när något har dragit min uppmärksamhet. Att sitta igenom videos tar för mycket tid.
Ibland läser jag medans en Youtube-video (från någon annan kanal) visas i ett annat fönster.

Sen stör jag mig på vissa SweClocker-medarbetares sätt att tala. De låter så Stockholms-douchiga. Jag får cringe.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Första och sista gången jag tittade på Sweclockers videor var nu med Nvidias Ampere presentation. 30m av inte speciellt intressant dravel (mikrofon tjafs, vad har du för dator hemma) inte direkt relaterat till Ampere.

När de sedan pratar sönder Nvidia presentationen mest för att de verkar tycka om att höra sina egna röster då var det bara att stänga av och byta till Nvidias egna stream så man iaf fick informationen.

Permalänk

Nej. Jag har oerhört svårt för en av personerna framför kameran.
(Antar att jag blir bannad två veckor till nu)

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk

Nej, gillar inte Youtube så särskilt mycket.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nej, prenumererar ej. Ja vill inte ha fler saker i ”kö” utan ja kollar när ni länkar till det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Nej, brukar va dålig på att prenumerera på youtube kanaler, även på såna som jag frekvent tittar på, istället brukar jag bara gå in på själva kanalen som man snabbt hittar via sparade besökta sidor i addressfältet eller i sweclockers fall via hemsidan jag ändå kollar åtminstone en gång om dagen att jag känner inte direkt något behov att subscriba, får tillräckligt med epost spam som det är redan. Är lite sån som passar på att titta när det passar mig bäst själv och inte då notiser försöker pusha på mig content.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Nej, följer de kanaler och nyhetsflöden som är intressanta via RSS.

Permalänk
Medlem

Varför leta på Youtube när man har allt godis här på Sweclockers

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Absolut!

Permalänk
Medlem

Får man något extra på tuben som inte finns här? Brukar kolla era Youtubevideos men klickar från swec

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av warh0g:

Både huvudkanalen och extrakanalen. Men jag förstår inte anledningen till att ha notifieringar på? Använder alltid subscription feed när jag tittar på de kanalerna jag följer https://www.youtube.com/feed/subscriptions

Tänker att det beror på lite hur många man prenumererar på. Själv följer jag 100+ kanaler men har notifikationer påslaget på fyra eller fem st för att jag vet att jag absolut inte vill missa något de laddar upp. Tex Ahoy - allt han gör är guld men han laddar upp cirka en video i halvåret på sin höjd, den videon vill jag verkligen inte missa i mitt annars så överfyllda flöde.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Prenumererar huvudkanalen då jag gillar video formatet och input från er sida vad ni tycker om diverse prylar o.s.v.
Slutade dock följa extra kanalen då jag upplevde som mest trams.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Jag läser när jag vill förstå något och lyssnar när jag vill bli underhållen medan jag gör något hjärndött. Sitter jag vid en dator spelar eller jobbar jag, och då finns inte processeringskraft över för att ta till sig rörlig bild och ljud. Och tittar jag på TV är det på saker som inte har med jobb eller spel att göra.

Youtube är nyttigt till ett ändamål i mitt liv: ”hur byter jag del X på fordonsmodell Y”.

Permalänk

Följer givetvis allting ni lägger upp och speciellt det Thomas publicerar!

Permalänk
Medlem

För att en video skall vara mer informativ än en någorlunda vettigt skriven text (vilket Swecs generellt är) måste videon vara professionell och koncis. Jag har inget intresse av att titta på tio minuters ofokuserat pladdrande när jag kan ta till mig den relevanta informationen i en tvåminuters artikel.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tänker att det beror på lite hur många man prenumererar på. Själv följer jag 100+ kanaler men har notifikationer påslaget på fyra eller fem st för att jag vet att jag absolut inte vill missa något de laddar upp. Tex Ahoy - allt han gör är guld men han laddar upp cirka en video i halvåret på sin höjd, den videon vill jag verkligen inte missa i mitt annars så överfyllda flöde.

Jo då är det ju rimligt men många kanaler som laddar upp flera gånger i veckan eller tom dagligen brukar tjata om den där jäkla klockan

Följer runt 100 kanaler själv och brukar ”städa” ett par gånger om året när intresset skiftar hehe.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Ja men jag följer även 9000 tusen andra kanaler och då försvinner mycket i flödet helt enkelt tyvärr!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Följer extrakanalen och serdet mesta på den, ser knappt något på ordinarie kanalen

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag använder inte Youtube till att del av nyheter inom tech i någon större omfattning. Jag tror att den enda kanalen som är Tech-inriktad som jag följer är MKBHD. Det är sällan jag tycker att man stöter på något som kommer upp i hans klass.
Jag hänger på Sweclockers till 99% för forumet. Artiklarna läser jag extremt sällan. Ännu mer sällan nu när man bumpar saker till toppen som är gammalt. Det gör att jag tappar intresset totalt.
Forumet kollar jag i stort sett varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Försökte mig på det tidigare, men det fallerar på två punkter:
1) Nästan allt material dyker upp här ändå, så i de fall det intresserar så hittar jag det ändå
2) Jag tycker ni håller en för låg kvalitet på produktionerna. Missförstå mig rätt: de är informativa, men de är inte underhållande eller vidare imponerande i termer av produktion. Statiska kameravinklar (i studion), handhållna mobilkameror och taskigt ljud (utanför studion, ex. LäskClockers) imponerar liksom inte.

Ni har all möjlighet att piffa upp dem, och jag är övertygad om att ni kan göra det om ni bara vill. Ni har en grym redaktion med många duktiga och kunniga personer. Men i dagsläget lämnar era videos tyvärr allt för mycket att önska.

För mig är det det jag gillar med videosarna. Statisk kamera med informativt babbel <3
Hellre det än Nickelodeon-klippning extravaganza bara för att hålla kvar spasmiska hjärnor. Det är lugnet hos SweC som jag dras till.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av warh0g:

Jo då är det ju rimligt men många kanaler som laddar upp flera gånger i veckan eller tom dagligen brukar tjata om den där jäkla klockan

Följer runt 100 kanaler själv och brukar ”städa” ett par gånger om året när intresset skiftar hehe.

Jo tyvärr är det ju en del märkligheter i youtubes algoritmer som gör att folk känner sig tvingade till att be om det.
Tex blir man ”straffad” som kanal om man har en stor andel prenumeranter som inte tittar på ens content. Något som Sweclockers kanal är drabbad av tex.

Inte för att vi har för avsikt att börja ”tigga” om sånt i våra videos dock! Men tänkte att det vore kul att höra lite hur folk tänker kring sånt där så därav att vi tog upp det i veckans fråga

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@lektroo: Behöver ju inte vara så svart och vitt. De flesta tech-youtubers jag följer skiftar mellan statisk kamera med pratande person och produktvideoklipp ála stockshots. Tänk typ MKBHD, Dave Lee och Linus Tech Tips (även om den sistnämnda är lite väl flamsig för mig). Vissa av de youtubers jag följer använder statisk kamera med pratande person, men klipper då in stillbilder på sidan av personen, så att det ändå blir nån form av dynamik. Jag tycker förvisso att detta är rätt trist det med, och oftast slutar det med att jag bara lyssnar och tittar inte. Podcasts gör sig bäst som just podcasts, inte som video.

Men, men... alla har vi rätt till våra egna åsikter.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Följer enbart för att kolla på hur ni reagerar på olika hotelsers toaletter.

Permalänk
Medlem

Jag har inget youtubekonto och prenumererar därför inte på något. Jag saknar fredagspaneler som går att ladda ner/streama i mp3-format. Jag lyssnar gärna på er på jobbet men har inget behov av bilden... När det är en intressant recension tittar jag dock på videon också.

Permalänk
Medlem

Har aldrig reflekterat över att ni har en youtube-kanal.

Jag kollar ibland på era videor, men mer sällan nuförtiden när inte Jonas och Emil är med (så ofta). Isåfall alltid via länkar i nyheter/artiklar här på siten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@lektroo: Behöver ju inte vara så svart och vitt. De flesta tech-youtubers jag följer skiftar mellan statisk kamera med pratande person och produktvideoklipp ála stockshots. Tänk typ MKBHD, Dave Lee och Linus Tech Tips (även om den sistnämnda är lite väl flamsig för mig). Vissa av de youtubers jag följer använder statisk kamera med pratande person, men klipper då in stillbilder på sidan av personen, så att det ändå blir nån form av dynamik. Jag tycker förvisso att detta är rätt trist det med, och oftast slutar det med att jag bara lyssnar och tittar inte. Podcasts gör sig bäst som just podcasts, inte som video.

Men, men... alla har vi rätt till våra egna åsikter.

Absolut, jag menade inte att försöka motbevisa dig utan bara uttryckte min åsikt, även om mitt exempel var i den extrema änden av spektrumet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av grönbladh:

Jag har inget youtubekonto och prenumererar därför inte på något. Jag saknar fredagspaneler som går att ladda ner/streama i mp3-format. Jag lyssnar gärna på er på jobbet men har inget behov av bilden... När det är en intressant recension tittar jag dock på videon också.

Fredagspanelen finns tillgänglig som podcast, inte specifikt MP3 då förvisso.
Finns på ställen där man hittar podcasts, och ska bli tillgänglig på Spotify också men det strular lite där just nu.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@lektroo: För all del

Visa signatur

---