Nintendo retroflörtar med Game & Watch – bärbar spelkonsol och klocka

Permalänk
Inaktiv

Älskar nostalgin! Lyckades boka en på Nintendos UK-affär. En polare skickar sen vidare den hit. Kommer spelas på, men samlar på sånt här. Alla har vi våra laster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Jag förstår inte varför den svenska marknaden är så dåligt prioriterad egentligen. Landet är kanske inte så stort men svenskarna är ju sjukt galna i Nintendo, särskilt svensksålda NES-spel. Har Bergsala tappat glöden eller är det längre upp som marknaden prioriteras ned undrar jag.

Som jag föstått är det väl japaner och amerikaner som är galna i Nintendo? Som exempel har jag kanske endast någon enstaka gång sett en person i Sverige (i ett gemensamt utrymme) sitta och spela Nintendo Switch.

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant om någon knäcker den och kvaliten är okej. Vi får väl se

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddox:

Att man inte hade förståndet att rädda de gamla Game & Watch och Commodore 64 sakerna som låg i källaren när man var en liten knatte.

vi hade två fullt fungerande C64 och norr om 50 spel, allt åkte på tippen mitten 90-talet efter ett antal år i garaget. hade nog själv aldrig plockat fram det igen men det hade nog varit värt en slant idag.

minns fortfarande track and field som igår, 3 felaktiga hopp i längdhopp sen var det bara att spola om hela bandet och försöka igen

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

har några såna men frågan är, var och när och hur kan jag köpa denna?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tyskarna har tagit över efter Bergsala. Nintendo of Europe är Tyskland. Med Brexit så kommer de ha ännu mer inflytande för oss Skandinaver. Bergsala har ingen digital sektion därav problemet med NES/SNES kontrollerna då de var bundna till Nintendos Online medlemskap.

Vi får inte glömma att Norge och Finland sitter i samma båt som oss i Norden.

Men finns det möjlighet att beställa i Tyskland som slutkund?
Jag ska iaf ha en av dessa nya Game & Watch konsoller.
Man kanske kan beställa fler och försöker ger dom vidare till Sverige. Jag bor ju i Tyskland. Kanske det hjälper.
Har ingen erfarenhet med Nintendo Tyskland.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Traumklang:

Men finns det möjlighet att beställa i Tyskland som slutkund?
Jag ska iaf ha en av dessa nya Game & Watch konsoller.
Man kanske kan beställa fler och försöker ger dom vidare till Sverige. Jag bor ju i Tyskland. Kanske det hjälper.
Har ingen erfarenhet med Nintendo Tyskland.

Ja fast de har inte lagt ut den ännu.

https://www.nintendo.de/Diverses/Game-Watch-Super-Mario-Bros-...

Den har listats på Amazon Australien, ShopTo UK, så jag förmodar att andra återförsäljare kommer att lista den snart.

Permalänk
Medlem

Jag har kvar mina Game & Watch från 80-talet! Parachute och Donkey Kong, önskar man kan spela de titlarna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag har spelat Game & Watch, men minns inte om jag någonsin hade någon själv eller om jag bara provade andras.
En av mina bästa kompisar hade en sån orange Donkey Kong med dubbelskärm som epatnor postade.
Vet att jag åtminstone testat Donkey Kong JR också.

Nya Game & Watch ser ganska läcker ut.

Men har insett att jag nog borde sluta köpa saker som kanske blir använda några timmar och sen blir liggande.

Permalänk

Ska köpas! Men den ser ju inte ut att kunna bokas nånstans ännu i Sverige..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Om den kostar runt 300kr köper jag mario till min dotter.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja fast de har inte lagt ut den ännu.

https://www.nintendo.de/Diverses/Game-Watch-Super-Mario-Bros-...

Den har listats på Amazon Australien, ShopTo UK, så jag förmodar att andra återförsäljare kommer att lista den snart.

På Nintendo Tyskland sidan står det att man skall vända sig till den lokala detaljhandeln för att få information om tillgång och pris.
Jag läste på en rumänsk sida att den kommer kosta 50 USD, att den ska ha en playtime på 7 till 8 timmar och att det tar runt tre till fyra timmar att ladda den via USB-C kontakten.
Men hurvida prisuppgiften stämmer kan inte jag verifiera.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Traumklang:

På Nintendo Tyskland sidan står det att man skall vända sig till den lokala detaljhandeln för att få information om tillgång och pris.
Jag läste på en rumänsk sida att den kommer kosta 50 USD, att den ska ha en playtime på 7 till 8 timmar och att det tar runt tre till fyra timmar att ladda den via USB-C kontakten.
Men hurvida prisuppgiften stämmer kan inte jag verifiera.

Den bör ligga på 50 - 60 Euro billigast är från Nintendos hemsida. ShopTo tar 50 Euro.

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Som jag föstått är det väl japaner och amerikaner som är galna i Nintendo? Som exempel har jag kanske endast någon enstaka gång sett en person i Sverige (i ett gemensamt utrymme) sitta och spela Nintendo Switch.

Det är ju kulturellt olika förstås. Amerikanare har jag ingen koll på, men japanare spelar förstås överallt. Vad gäller Sverige så tänkte jag främst på att begagnade, svensksålda NES spel har sjuka priser, högst av alla vad jag kan se. Själv är jag fascinerad av Famicom och ser hur sjukt billigt allt är hela tiden (i jämförelse).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Lite sur över att den kostar runt 700 kr här. Det amerikanska priset + 25% moms skulle bli 550 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Lite sur över att den kostar runt 700 kr här. Det amerikanska priset + 25% moms skulle bli 550 kr.

Du får importera själv, brukar jag göra när prisskillnaden blir alltför stor.

Denna köper jag dock av lokal handlare.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Jag älskade Game & Watch när det begav sig, har ett par av mina favoriter nu igen. Kan denna nya mäta sig med känslan man hade med de gamla?

https://i.imgur.com/N6iiBLA.jpg

Men flashback på den! Får kolla om min orangea Donkey Kong finns kvar nånstans i gömmorna hos farsan vid nästa besök..
Hade ju Oil Panic också

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Men flashback på den! Får kolla om min orangea Donkey Kong finns kvar nånstans i gömmorna hos farsan vid nästa besök..
Hade ju Oil Panic också

Enda Dual-Screen jag hade var Mickey&Donald:

Det man drömde om var Crystal series och multiplayer!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Det man drömde om var Crystal series och multiplayer!

Vad bjuder du?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

_drömde om_
Crystal series har jag förstått är lite svårare att få tag i, en sån kanske man skulle köpa om man hittar till rätt pris.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Mindfighter:

_drömde om_
Crystal series har jag förstått är lite svårare att få tag i, en sån kanske man skulle köpa om man hittar till rätt pris.

Både climber och mario crystal går att få tag på för någorlunda vettiga slantar, jag har dessa.
Värre är det med balloonflight, de kan betinga löjliga pengar om skicket är bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Himla skoj att se!
Har precis grävt ner mig i Game & Watch träsket, kom över 7 enheter som jag tvätta upp och håller just nu på att sälja dem. Tog emot lite då jag samlar på tv-spel så detta kom som en riktigt bra nyhet!
Förbeställt och biter redan på naglarna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

£45 i UK. Så absolut rimligt IMO.

Bör bli 549:- här då, det funkar för mig.

Permalänk
Medlem

Klart cool pryl, om det inte kommer bli brist på den som det blev med mini NES. Frågan om dom kommer göra tillräcklig med enheter inför julhandeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Klart cool pryl, om det inte kommer bli brist på den som det blev med mini NES. Frågan om dom kommer göra tillräcklig med enheter inför julhandeln?

Är inte allt en PR-Kupp med detta?

De gör ett få, sen listas de på Ebay/Tradera för 3x priset och sen blir det en snackis som satan över internet och sen kommer man kunna köpa den utan att lagret är slut

Permalänk
Medlem

Är det nån som tror att det går att lägga in fler spel på en sån här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Är det nån som tror att det går att lägga in fler spel på en sån här?

Med stor sannolikhet lär det komma ut hack till dessa likt Classic Mini NES/SNES.

Var nära på att skaffa denna för ett tag sedan, men har hellre en äkta Nintendo med bättre skärm:

https://www.amazon.de/Thumbs-Up-A0001401-Orb-Spielen/dp/B01H7...

En önskedröm hade varit om Nintendo gjort det möjligt att spela NES-spel jag har fått tillgång till via "Nintendo Switch Online"-abonnemanget. Men känner jag Nintendo rätt, så ser de nog hellre att jag köper en ny enhet för varje spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Är inte allt en PR-Kupp med detta?

De gör ett få, sen listas de på Ebay/Tradera för 3x priset och sen blir det en snackis som satan över internet och sen kommer man kunna köpa den utan att lagret är slut

Kanske det. Men jag har känsla av den kommer sälja som smör i solsken, om det finns tillräcklig med exemplar. Dom som växter upp med Game & Watch är idag föräldrar, check! Super mario bros , check. En självklar julklapp till barnen, som pappa även kan låna.