Permalänk
Medlem

Felkod -38

Tja

Jag får inte liv i min multimedialäsare. "Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin eftersom en tidigare instans av drivrutinen redan finns i minnet. (Kod 38). Drivrutinen kunde inte läsas in eftersom en tidigare version av drivrutinen fortfarande finns i minnet." är felmeddelandet jag får upp. Det har googlats och jag har försökt manuellt ta bort drivrutinerna, men får inte tillgång till dem p.g.a. ingen behörighet från Trusted Installer. Någon som har någon input?

Tack på förhand

Zomgie.

Permalänk
Medlem

Testat felsäkert läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Testat felsäkert läge?

Yes, kan fortfarande inte ta bort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOMGIE:

Tja

Jag får inte liv i min multimedialäsare. "Det går inte att läsa in den här enhetens drivrutin eftersom en tidigare instans av drivrutinen redan finns i minnet. (Kod 38). Drivrutinen kunde inte läsas in eftersom en tidigare version av drivrutinen fortfarande finns i minnet." är felmeddelandet jag får upp. Det har googlats och jag har försökt manuellt ta bort drivrutinerna, men får inte tillgång till dem p.g.a. ingen behörighet från Trusted Installer. Någon som har någon input?

Tack på förhand

Zomgie.

Multimedialäsare? Du menar CD/DVD? Kortläsare?

Uttrycket multimediaspelare (eller snarare multimedia-dator) dök upp på mitten av 90-talet, för en dator med CD-ROM/ljudkort, har inte hört ordet på över 20år.

Provat kopplat ur den från datorn (både data och strömkabel) och starta utan den?
Dom första kopplade man direkt till ljudkortet som hade ISA-slot (före PCI fanns).

I skolan hade vi en dator (386:a) med CD-ROM sista året (97) den var kopplad med något som liknade IDE till ett ljudkort med ISA.
Läraren i klassen var stolt och skröt ofta om att vi nu hade en multimedia-dator.

Får väldigt blandat resultat när jag söker på nätet så svårt att förstå vad du menar.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

@OldComputer: Sorry, kortläsare. ( https://www.kingston.com/sweden/us/memory-card-readers/usb-3-... ) Har provat att avinstallera den i enhetshanteraren, koppla ur den och starta om datorn men så fort jag kopplar in den så blir det samma sak. Windows hittar den, det plingar till som det gör när man kopplar in USB-enheter men den kan inte läsa minneskorten i den.