Jobb: Vill du bli Samsungs representant i SweClockers forum?

Permalänk
Melding Plague

Jobb: Vill du bli Samsungs representant i SweClockers forum?

Världens största tillverkare av mobiltelefoner vill vara med och bidra i forumet. Nu söker vi rätt person för uppdraget!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt med rekrytering här på SweC forum! Gillar starkt Samsungs produkter, men är tyvärr lite för omodern kandidat för att passa in i profilen.

Räknas inte andra produktkategorier in mer än mobila enheter? Tex skärmar, tv, lagringsenheter osv

Iaf Lycka till åt dom som söker

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Pontooz:

Häftigt med rekrytering här på SweC forum! Gillar starkt Samsungs produkter, men är tyvärr lite för omodern kandidat för att passa in i profilen.

Räknas inte andra produktkategorier in mer än mobila enheter? Tex skärmar, tv, lagringsenheter osv

Iaf Lycka till åt dom som söker

Just denna roll handlar om telefoner, plattor och wearables/klockor/tillbehör, men jag hoppas såklart att det blir fler produktgrupper representerade framöver.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kul att en jätte som Samsung vill engagera sig hos "oss"! Lycka till med rekryteringen!

Permalänk
Säkerhetsutbildare

Wow! Hatten av för Samsung. Detta var verkligen ett glädjande tilltag. Hoppas att fler tillverkare tar efter och inser fördelarna med att ha en representant här som kan bemöta medlemmarna på medlemmarnas nivå. Bättre reklam och synlighet än så kan de knappast få.

Lycka till med rekryteringen. Det ska bli spännande att se vad det mynnar ut i.

Permalänk
Medlem

Roligt att Samsung väljer att engagera sig på detta sätt. Jag gillar det.

Permalänk
Medlem

Är redan hooked på Samsung, kul att de lyser med sin närvaro så här.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Så länge representanten tar upp vårt missnöje med Exynos i Europa så blir jag glad

Permalänk
Medlem

Jag jobbar då redan åt Samsung utomlands, som Level 2 Engineer. Har omfattande kunskap om samtliga Galaxy-enheter. Hjälper gärna till att svara på tekniska frågor, så länge de inte omfattas av NDA.

Lycka till, ser fram emot en representant här i forumet!

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Medlem

Ogillar deras mobiler men annars gör de många bra produkter.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Syph1x:

Jag jobbar då redan åt Samsung utomlands, som Level 2 Engineer. Har omfattande kunskap om samtliga Galaxy-enheter. Hjälper gärna till att svara på tekniska frågor, så länge de inte omfattas av NDA.

Sorry om jag kapar tråden lite, men en fråga jag har är varför Samsung tog bort Ir (var bra för airconditions, TV's på krogen/gymmet/jobbet m.m.), Temperatursensor (fanns i GS4), Airview (finns i min GS5, och extremt funktionellt för att röra "muspekaren" över interaktiva element på webbsajter och tex fälla ut extended info eller menyer, eller få upp div kontrollers på webbvideos där autohide annars sabbar - alltså funktionen att hoovra med fingret några mm från skärmen och på så vis flytta den osynliga muspekaren)?

Och en direkt teknisk fråga. Dagens flaggskepp har extremt maffiga SoC's. Vet du om Power saving lägena kan tvinga CPU-delen att hålla sig på en betydligt lägre och beskedligare klockfrekvens, för att alltså spara batteri och hålla tempsen i schack? Gäller även i mobil-spel, där man kanske nöjer sig med en lägre prestandanivå och hellre får bättre batteritid/temps. En sådan funktion, där man kan styra prestandanivån skulle verkligen uppskattas, utan att behöva hacka mobilen alltså.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Sorry om jag kapar tråden lite, men en fråga jag har är varför Samsung tog bort Ir (var bra för airconditions, TV's på krogen/gymmet/jobbet m.m.), Temperatursensor (fanns i GS4), Airview (finns i min GS5, och extremt funktionellt för att röra "muspekaren" över interaktiva element på webbsajter och tex fälla ut extended info eller menyer, eller få upp div kontrollers på webbvideos där autohide annars sabbar - alltså funktionen att hoovra med fingret några mm från skärmen och på så vis flytta den osynliga muspekaren)?

Och en direkt teknisk fråga. Dagens flaggskepp har extremt maffiga SoC's. Vet du om Power saving lägena kan tvinga CPU-delen att hålla sig på en betydligt lägre och beskedligare klockfrekvens, för att alltså spara batteri och hålla tempsen i schack? Gäller även i mobil-spel, där man kanske nöjer sig med en lägre prestandanivå och hellre får bättre batteritid/temps. En sådan funktion, där man kan styra prestandanivån skulle verkligen uppskattas, utan att behöva hacka mobilen alltså.

Fråga 1 har jag inget direkt svar på. Nu spekulerar jag bara, men gissningsvis beror det på att man valt att fokusera på färre, men mer genomarbetade funktioner i senare flaggskepp, och då har man främst valt att kapa s.k. gimmickar, gissningsvis baserat på insamlad användningsdata från användare. Vad gäller IR gissar jag att det handlar om att pga att kameramodulen växer för varje generation, så finns inte mycket plats kvar för IR.

Fråga 2 kan jag dessvärre inte heller svara på utan att blanda in hemligstämplad information. Jag kan vidarebefordra din förfrågan till R&D i Korea, om så önskas.

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Skrivet av Syph1x:

Fråga 2 kan jag dessvärre inte heller svara på utan att blanda in hemligstämplad information. Jag kan vidarebefordra din förfrågan till R&D i Korea, om så önskas.

Gärna! Vi har ju redan fått funktioner för att sänka upplösningen i spel, men CPU-mässigt vore det också bra i många scenarion med både spel, webbläsare och andra appar. Ett "low performance" läge, att trigga från rullgardinen.
Hoover touch skulle jag verkligen vilja ha tebax. Det har varit väldigt användbart, och en funktion samsung kunnat stoltsera med.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Har haft 3st Note telefoner och väntar fortfarande på min Note 7, lol.
Kan säkert vara kul för nån, men är ett av de företagen som kan skapa väldigt heta diskussioner.

Permalänk
Skrivet av Syph1x:

Jag jobbar då redan åt Samsung utomlands, som Level 2 Engineer. Har omfattande kunskap om samtliga Galaxy-enheter. Hjälper gärna till att svara på tekniska frågor, så länge de inte omfattas av NDA.

Lycka till, ser fram emot en representant här i forumet!

Finns det någon anledning att samtalsinspelning inte är aktiverat på telefonerna i sverige? Vet att det med tidigare generationer gått att aktivera med sim från thailändsk operatör men tydligen inte längre. Är sverige för litet land för att man ska hålla koll på att det är lagligt eller finns det någon annan anledning?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hade varit ett roligt uppdrag. Børjade med Galaxy S2, sedan S4 Edge. Nu Note 10 Plus. Klart man har haft mycket input genom åren.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Synd att man skriver som en kratta

Permalänk

Riktigt bra iniativ. Vi får ge Samsung ett äpple om dagen så att de håller sig friska och kvar på swec. 🍏🍎🍏🍎🍏

Permalänk
Avstängd

Kul att Samsung vill ta steget in på Swec.
Själv är jag inte rätt person då jag aldrig ens haft en samsunglur.

Lycka till ni som söker...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kan man få ett svar från Samsung på detta:
https://youtu.be/XU52BmNR8q4
Sämre prestanda och kortare batteritid men lika högt pris.
Jag har alltid varit väldigt nöjd med mina Samsunglurar men bara vetskapen att s20 och Note20 lurarna är sämre andrasortering till fullpris gör att jag inte vill byta till någon av dem. Även om jag är supersugen på Note20 ultra käns det som om jag blir lurad.
Hade båda chippen haft någorlunda liknande prestanda och batteritid hade jag inte tvekat, men den här skillnaden är för stor.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Är på god väg att bli helt Samsung frälst... tv, telefon, lurar... fattas bara hushållsprodukter som tvättmaskin och datorkomponenter, det senare tillverkas inte av Samsung, men där kör jag Asus.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

@KingCobra: Samsung vill ju pusha exynos då det är deras egna processor inget nhtt, att de hamnat på efterkälken är inte bra men vi får leva lite med dry. Day2day use lär du inte märka jättemycket skillnad på telefonerna.

Känns som jag är Intels VD när jag nämner riktiga scenarion xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@KingCobra: Samsung vill ju pusha exynos då det är deras egna processor inget nhtt, att de hamnat på efterkälken är inte bra men vi får leva lite med dry. Day2day use lär du inte märka jättemycket skillnad på telefonerna.

Varför är det nått vi får leva med?
Tycker inte det är ok och att det är nått vi skall acceptera.
Dom skulle behöva ha olika modell beteckningar när dom har så olika hårdvara.
Typ S19 och S20 och inte ge sken av att vara samma mobil när det skiljer så mycket i prestanda.
Det här är ju lite som Nvidia skulle sälja 3080 som 3090 i Europa till samma pris som USA ger för riktiga 3090.
Men vi skall acceptera det för vi får ju samma kylare och märks inte så mycket när man surfar...

Tycker EU skulle behöva ta företag som Samsung "i örat".
Men tror inte Samsung skulle vågat göra tvärtom för i USA hade det redan lämnats in stämningar emot dom om dom gjort såhär.

Haft Samsung sedan SII men min nästa mobil lär inte bli en Samsung när dom håller på såhär.
Skulle redan bytt mobil men det här gör mig förbannad och vet inte vad jag skall köpa i stället för en ny Samsung.
Det här ger ju även en bitter eftersmak mot Samsung som företag som får en att undra vad jag skall ha när det är dags att byta min Samsung tv, Samsung mikro mm.

Mvh/Besviken fördetta Samsung fanboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@KingCobra: Samsung vill ju pusha exynos då det är deras egna processor inget nhtt, att de hamnat på efterkälken är inte bra men vi får leva lite med dry. Day2day use lär du inte märka jättemycket skillnad på telefonerna.

Känns som jag är Intels VD när jag nämner riktiga scenarion xD

Tyvärr verkar det vara stor skillnad när jag tittat jämförelser mellan Snapdragon och Exynos Jag kör just nu S20+, vilket är min första Samsung och batteritiden är total katastrof. Jag klarar knappt en hel arbetsdag utan att ladda och då använder jag inte den så mycket utan svarar på några samtal och några sms samt kollar Instagram några minuter. Med min gamla Huawei P20 Pro hade jag lätt 70% kvar vid hemgång med S20+ är jag nere på 20% om jag inte laddar.

Jag är så himla besviken och det blir aldrig mer någon produkt från Samsung även om de gör andra jättebra grejer.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@KingCobra: Samsung vill ju pusha exynos då det är deras egna processor inget nhtt, att de hamnat på efterkälken är inte bra men vi får leva lite med dry. Day2day use lär du inte märka jättemycket skillnad på telefonerna.

Känns som jag är Intels VD när jag nämner riktiga scenarion xD

Prestandan kanske inte är märkbar men upp till 20% sämre batteritid är inte acceptabel. Man lär märka när mobilen slocknar och egentligen skulle haft 20% kvar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Så länge representanten tar upp vårt missnöje med Exynos i Europa så blir jag glad

Kan väl vara ett bra urvalstest, den som lyckas få en förklaring från Samsung till varför vi ska betala mer i Europa för sämre produkter får jobbet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Finns det någon anledning att samtalsinspelning inte är aktiverat på telefonerna i sverige? Vet att det med tidigare generationer gått att aktivera med sim från thailändsk operatör men tydligen inte längre. Är sverige för litet land för att man ska hålla koll på att det är lagligt eller finns det någon annan anledning?

Gissningsvis är det det sistnämnda. Kan även ha med GDPR att göra. Samtalsinspelningsfunktionen är så vitt jag vet låst till SKU och medföljande firmware (ex. Svensk modell=NEE, tysk=DBT, brittisk=BTU osv)

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Inaktiv

Självklart är det lagligt att spela in samtal som du själv deltar i, men att man inte orkar fixa det för just Sverige, så NEE gäller för hela Norden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Så länge representanten tar upp vårt missnöje med Exynos i Europa så blir jag glad

Det är ju inte direkt "Exynos" det är fel på utan deras custom cores M5 (mongoose). Dessa kommer bytas ut mot ARMs egna kärnor från och med nästa år (förhoppningsvis eller så blir Exynos 1000 Samsungs sista SoC med deras egna M6 kärnor). ARM har ju också publicerat information kring deras nya Cortex-X1 kärnor som är betydligt större än t.ex. A77 som varit deras tidigare flaggskepp och således kanske knappar in på Apples Bionic. Samsung har ju även tecknat avtal med AMD för att i framtiden kunna använda deras RDNA GPU i sina egna chipp och vi kanske ser dem redan nästa år.

Så personligen hoppas jag att vi fortfarande ser Exynos-chipp (förutsatt att Samsung använder sig av X1 istället för M6 och AMDs RDNA istället för ARMs Mali) på den svenska marknaden.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt ute och cyklar så var väl Exynos bättre än Snapdragon nån gång runt... s8?
Blir mycket liv nu när vi står med brallan nere och får den sämre versionen av de två men sånt är livet när dom producerar båda versionerna och då får man väl bara avstå att köpa en samsunglur alternativt importera en Snapdragon istället.

Det enda jag har problem med är att majoriteten av reviewers är amerikaner som får snapdragon och således blir alla reviews biased och t.om falska för vår del. Vad jag känner till är det inte så många populära telefon recensenter i europa så - what to do?