Permalänk
Medlem

Diablo 3 - tråden

En tråd för oss som gillar att spela Diablo där vi kan mötas och diskutera builds, patchar osv.

Sökte innan jag skapade tråden efter befintliga Diablo 3 trådar men hittade endast trådar riktade till specifika säsonger eller builds. Syftet med denna tråden är att den ska kunna leva vidare och ej vara kopplad endast till enskilda säsonger eller builds.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för klass på nya säsongen?
Själv valde jag monk och är hyffsat okunnig om klassen. Har iaf fått ihop hela Uliana nu så jag iaf kan klara av en del. Men vilken build är den bästa på monk om man vill pressa GR? Tror ni man kan pressa GR även med Uliana? Har som mål att nå GR 100+ solo och i grupp.

Här är min build än så länge om ni har några tips så vore det uppskattat.
https://eu.diablo3.com/en/profile/Jimmy-2645/hero/116237795

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Wizard.
Andrahandsval var munk pga. Ulians. Den hade jag kört med länge eftersom den är roligare än wave of Light i min mening. Jag testade GR 90 med uliana innan säsongen började, det gick även med dålig gear. Wave of Light är starkast dock, med Sunwuko tror jag.

Kolla Bluddsheds videor. Han gillar ulianas, och säger att det är ett underskattat set.

Jag jobbar hela helgen så jag ligger efter lite. Känns tungt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfenglubb:

Wizard.
Andrahandsval var munk pga. Ulians. Den hade jag kört med länge eftersom den är roligare än wave of Light i min mening. Jag testade GR 90 med uliana innan säsongen började, det gick även med dålig gear. Wave of Light är starkast dock, med Sunwuko tror jag.

Kolla Bluddsheds videor. Han gillar ulianas, och säger att det är ett underskattat set.

Jag jobbar hela helgen så jag ligger efter lite. Känns tungt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har bytt nu till Inna och wave of light. Jag har inte spelat så mycket monk förut men nu börjar jag få lite mer koll på det. Klarade GR90 idag. Vilken skillnad det är nu hur snabbt det går att komma upp i GR90 jämfört med hur spelet var tidigare.

Men det är bara lägga till mig på battlenet om du vill så kan du säga till om du ser mig spela så kan jag boosta upp dig lite så slipper du ta den långa vägen.

Permalänk
Medlem

Kör med munk som typ alla säsonger bara gjort 80 solo än har inte försökt att pusha.
gjorde 70 med ep utan några problem men kommer köra med Sunwoko antagligen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tänkte om det är folk som vill bli boostade för att nå lvl 70 eller så under säsongen så kan ni ju skriva här så kan vi ju hjälpas åt att lösa det

Permalänk
Medlem

Installerade D3 igen efter ett lääääääängre uppehåll , tänkte jag skulle prova en Crusader , slöspelar lite och är nu bara lvl 65

Thorns builden verkar klart annorlunda och rolig , men Blessed Hammer nu utan setbonusar å grejjer rockar något enormt

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Nu jag tagit gr100 två gånger, men nu känns det som att det börjar tappa fart. Hittar inte mycket uppgraderingar längre och det känns som att farma lvl och augment är det som återstår för att pressa vidare. Hur går det för er?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Majsmannen#2114

Spelar Wizard som main denna säsong och har bara försökt pusha litegranna än sålänge, letar efter roligt folk att spela med under denna säsong, så om ni vill köra så hör av er på battle.net :>

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Har börjat leka lite med seismic slam leapquake pga det buffade setet
https://us.diablo3.com/en/item/spirit-of-the-earth-Unique_Che...
" Increase the damage of Earthquake, Avalanche, Leap, Ground Stomp, Ancient Spear and Seismic Slam by 20,000%."
Kanske inte är den direkt bästa builden men den är väldigt rolig att lira. Jag har klarat upp till gr85 än så länge med den, går nog pusha upp ett par hack till i GR men är väl inte den optimalaste för att nå maximal gr men är ändå rolig att spela och det är kul att ha en build som är lite mer unik.

Min build ser ut så här just nu https://eu.diablo3.com/en/profile/Jimmy-2645/hero/117091742
Jag hittade nyss ett ancient vapen som gav mig 33% mer skada, men tycker ändå inte att det blev vansinnigt stor skillnad. Det märks verkligen att set går före stats.

Jag testar mig fram vilket som är bäst mellan Seismic Slam Rumble och Shattered Ground, och det verkar som rumble är lite effektivare då den tömmer all fury och förkortar cooldowns snabbare, på så sätt frigör du leap fortfare vilket både kan boosta damage men främst gör att man lyckas fly snabbare om man hamnar i trixiga situationer. Sen en ren bonus är att life per fury spend ihop med att rumble tömmer all fury fungerar väldigt fint ihop.

Någon mer som lirar barbar? Vad kör ni för builds?

Permalänk

Jag spelar barb också, spelar IK-Raekor, WW :>

Om du gillar att spela mer casual så kan du adda mig om du vill Jimemy

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majsmannenn:

Jag spelar barb också, spelar IK-Raekor, WW :>

Om du gillar att spela mer casual så kan du adda mig om du vill Jimemy

Javisst det kan jag göra. Spelar lite då och då. Så ja casual är jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena, fixade Diablo 3 på Nintendo Switch för knappt 1 vecka sen. Har typ endast lirat Lineage 2 som påminner väldigt mycket.

Ifall nån vill lira ihopp så kan vi väl skicka iväg ett mess. Är just nu Paragon lvl 56.

Permalänk
Medlem

Vad brukar ni få för fps i spelet? I multiplayer kan det droppa ner rejält. Nu har jag inte mätt så noga utan lite snabbt men ser att det sjunker ner mot 60fps på en i5 8400. 100% last på en kärna.

Brukar ni låsa fps så att den inte pendlar så mycket? För det det upplevs som rätt hackigt när den pendlar mellan 130 till 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad brukar ni få för fps i spelet? I multiplayer kan det droppa ner rejält. Nu har jag inte mätt så noga utan lite snabbt men ser att det sjunker ner mot 60fps på en i5 8400. 100% last på en kärna.

Brukar ni låsa fps så att den inte pendlar så mycket? För det det upplevs som rätt hackigt när den pendlar mellan 130 till 60fps.

Ligger runt 200 fps typ , kollar inte så noga , dock fryslaggar det lite då och då , men inte så det stör

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Vad är det man ska spela i den senaste säsongen? Har funderat på att komma in i det igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucid Ice:

Vad är det man ska spela i den senaste säsongen? Har funderat på att komma in i det igen!

Skickades från m.sweclockers.com

spela det du tycker är kul.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är det många som kommer lira season 19 som börjar ikväll? Barbar ser ut att bli riktigt kul

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

@Phil88: Är det något nytt speciellt denna säsong? Har inte hängt med på ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajled:

@Phil88: Är det något nytt speciellt denna säsong? Har inte hängt med på ett tag.

Ja faktiskt är det lite nytt denna gången helt nya set till Crusader och Monk och de andra klasserna ska även dom få nya set längre fram.

Du kan läsa mer här: https://us.diablo3.com/en/blog/23220970/season-19-the-season-...

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande kör season? Har vi någon nice community?
Är väl semibra skulle jag säga, har säkerligen mycket tekniskt att lära, men söker folk som vill lira 105+ speeds.
Kört 120 4 man själv, kör rend barb, som alla andra ^_^ Ligger på 1030 paragon atm. Kör några timmar, några kvällar i veckan
Har några jag spelar med av o till. Oftast saknar vi en BK dock!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Bumpar tråden för season 20!
om det är någon som vill köra i grupp så adda mig på battlenet Majsmannen#2114.
Just nu spelar jag 4 olika karaktärer allt ifrån ww barb till lod necro och wizard.

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Jga har börjat lira denna säsongen. Lite sen start. Klarade GR 107 nu efter en vecka med Barbar. Lägg gärna till mig om ni vill lira lite ihop och köra lite blandat. Kommer mestadels farma augments och gear framöver. Hur lång tid år det kvar på säsongen?

Permalänk

Hej alla.
Dumma frågor kanske men är ovan vid Diablo 3 så hoppas att ni kan hjälpa mig.
1. Vilken av färgerna är bäst att ha på sina vapen och kläder?
2. Om man spelar i online och kör bounty och är då två som besgrar en boss. Får båda innehållena i kistan då eller är det bara den ena som kan plocka upp sakerna?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snobben47:

Hej alla.
Dumma frågor kanske men är ovan vid Diablo 3 så hoppas att ni kan hjälpa mig.
1. Vilken av färgerna är bäst att ha på sina vapen och kläder?
2. Om man spelar i online och kör bounty och är då två som besgrar en boss. Får båda innehållena i kistan då eller är det bara den ena som kan plocka upp sakerna?

Tacksam för svar!

Om du tänker på juveler är det oftast grön/emerald i vapnet (+crit dam). För rustning varierar det lite på build, men ofta vit/diamod i hjälmen för reducerad cooldown. I resten av rustning är det också vanligt med vit/diamant för +resist all. Observera att detta gäller när man optimerar builds för riktigt höga nivåer av Greater Rifts. Innan dess kan du göra lite som du själv tycker är bra.

All loot du ser är din loot. Inom en viss tid kan du ge din loot till andra som var med i samma game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snobben47:

Hej alla.
Dumma frågor kanske men är ovan vid Diablo 3 så hoppas att ni kan hjälpa mig.
1. Vilken av färgerna är bäst att ha på sina vapen och kläder?
2. Om man spelar i online och kör bounty och är då två som besgrar en boss. Får båda innehållena i kistan då eller är det bara den ena som kan plocka upp sakerna?

Tacksam för svar!

Huruvida vad som är sämre eller bättre o vissa fall beror helt och hållet på din build, ibland är legendaries (oranga items) bättre och i andra fall är set items (gröna items) bättre. Svårt att avgöra för oss som inte vet vilken klass eller build du lirar.

Ang bounties så får båda spelare rewards från kistan om båda är med på boss fighten.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Om du tänker på juveler är det oftast grön/emerald i vapnet (+crit dam). För rustning varierar det lite på build, men ofta vit/diamod i hjälmen för reducerad cooldown. I resten av rustning är det också vanligt med vit/diamant för +resist all. Observera att detta gäller när man optimerar builds för riktigt höga nivåer av Greater Rifts. Innan dess kan du göra lite som du själv tycker är bra.

All loot du ser är din loot. Inom en viss tid kan du ge din loot till andra som var med i samma game.

Skrivet av Swesic:

Huruvida vad som är sämre eller bättre o vissa fall beror helt och hållet på din build, ibland är legendaries (oranga items) bättre och i andra fall är set items (gröna items) bättre. Svårt att avgöra för oss som inte vet vilken klass eller build du lirar.

Ang bounties så får båda spelare rewards från kistan om båda är med på boss fighten.

Tack, jag menade inte juvelerna utan den olika färger på kläder/vapen som guld/organge eller grön. Finns det något bra sätt som man kan se som vilket som är det bästa för en?

Vad menas med klass och build?

Då kan jag med gott samvete om man spelar public plocka åt mig av den looten som jag ser på skärmen för den eller de andra spelarna får sitt egna.
Jag kommer ihåg hur det var förr då man kunde spela med sina vänner i privat spel men då var tvungen att komma överens om vem som skulle plocka vad för att looten då var opersonlig och den hamnade till båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snobben47:

Tack, jag menade inte juvelerna utan den olika färger på kläder/vapen som guld/organge eller grön. Finns det något bra sätt som man kan se som vilket som är det bästa för en?

Vad menas med klass och build?

Ok, färgerna är smaksak - det ska finnas en vanish (glömt bort vad den heter) som tar bort dem om du inte gillar hur de ser ut.

"Builds" är vilka skills du fokuserar på och vilken utrustning du använder för den klass du spelar. Det handlar om att optimera skada och överlevnadschans. Om du inte tänker spela jättemycket eller på högre nivåer spelar det inte så stor roll hur du gör din build. Men när man når en viss högre nivå börjar det ta emot om man inte optimerar sin build. Man dör ofta och kan inte döda monstren snabbt.

Vill du kolla builds för högre nivåer finns t.ex. Rhykker på youtube https://www.youtube.com/watch?v=K8eJxDDKiqo (fäll ut beskrivningstexten till videon för att se alla builds).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snobben47:

Tack, jag menade inte juvelerna utan den olika färger på kläder/vapen som guld/organge eller grön. Finns det något bra sätt som man kan se som vilket som är det bästa för en?

Vad menas med klass och build?

Då kan jag med gott samvete om man spelar public plocka åt mig av den looten som jag ser på skärmen för den eller de andra spelarna får sitt egna.
Jag kommer ihåg hur det var förr då man kunde spela med sina vänner i privat spel men då var tvungen att komma överens om vem som skulle plocka vad för att looten då var opersonlig och den hamnade till båda.

Nu har jag inte spelat D3 sedan season 17 eller 18 så jag har ingen koll på vad som är bäst för respektive klass idag. Varje season (patch) så uppdaterar dem o släpper nya items / sets / gör om affixes på items osv osv.

Klasser, Barbarian. Crusader. Demon Hunter. Monk. Necromancer. Witch Doctor. Wizard..
Builds, vilka skills och runes på skillsen som du spelar med.

Det bästa tipset jag kan ge dig för att lyckas med högre greater rifts är att kolla toplistan på leaderboards. Även om detta är väldigt tråkigt, för det slutar alltid med att alla lirar samma meta.
Högerklicka på din avatar » leaderboards » kolla på top players under den klass du spelar. Där ser du exakt vilka items dem har, hur dem är rollade samt vilka skills och runes dem spelar med. Notera att builds varierar kraftigt beroende på om du spelar solo/ duo / trio eller fullt party.

Ang looten så är allt du ser på marken enbart din loot ,såvida ingen annan i partyt slänger ut något från inventoryt, då blir det ffa om det inte är soulbound isåfall ser du itemet på marken men kan ej plocka upp det.

Permalänk
Medlem

Nu hade jag lite dålig läsförståelse. Men generellt sätt är set/gröna bäst för rustning i nästan alla fall. Det finns builds med unik/guld rustning men de brukar inte vara lika bra. För vapen och ringar/amuletter är det blandat mellan dessa två. I slutändan finns också röd gear som har max stats på alla attribut vilket är bra för vissa slots, och spelar mindre roll för andra (där det inte är lika många variabler).