Into the Breach är gratis i Epic Games Store

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Into the Breach är gratis i Epic Games Store

Insåg att det inte verkar fått uppmärksamhet så jag tänkte lyfta det: utmärkta strategispelet Into the Breach är gratis i Epic Games Store just nu. Det är ett klassiskt turordningsbaserat strategispel där spelaren kontrollerar stora mecha-enheter som ska bekämpa ett utomjordiskt hot. Enheterna förflyttar sig och applicerar attacker på ett rutnät, och olika typer av utomjordiska fiendeenheter har olika effekt på rutorna runt spelarens mech de siktar in sig på. Det kan bli riktigt knivigt längre fram, men på ett roligt sätt. Kan varmt rekommendera det till er strategifantaster som ännu inte testat det.

Länk: Spelet i Epic Games Store

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Detta skaffade jag till switchen inför en långflygning hösten 2018. Kan varmt rekommenderas.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Hedersmedlem

Ja - tokbra spel!
Samma utvecklare som för FTL (faster than light).

Jätteroligt strategiupplägg där man kör ganskska få rundor per bana. Typ 5-6 turns och sedan är rundan alltid slut. Det ger maximal action och mängder med rolig variation mitt i hettan.

Tar nån timma eller två att klara. Per squad. Olika squads har väldigt olika egenskaper så det är replay value som är det starka kortet. Som i FTL ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har laddat ner det, nu dags o testa

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel faktiskt! Men blir svårt rätt snabbt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte och har på Steam vid släpp. Ni som ej äger detta och faktiskt använder Epic store, passa på nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Så jäkla bra spel! Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Såg fram emot att klicka hem detta på Epic Store, men såg nu att jag redan ägde det där

Permalänk
Medlem

Inte alls lika bra som FTL enligt mig, men gillar man pussel och en del strategi så är det ju grymt!

Permalänk
Medlem

Älskar sådana hära spel
Tog det och ladda ner direkt och det vart ca 3h samma natt xD

Permalänk
Medlem

Liknar pärlan ’Advance Wars’ till GBA, så kommer lätt ta mig en titt!

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt, köpt det till både switch och steam. Påminner om Front Mission till snes och lite som Advance Wars till gba. Rekommenderas.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Härligt! Älskade FTL och fick nys om det här för nått år sen. Lär provas : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ett extremt bra spel, rekommenderas varmt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Såg fram emot att klicka hem detta på Epic Store, men såg nu att jag redan ägde det där

Haha, samma här. Tänkte att det här ser nice ut, men så ägde jag det redan. Måste ha vart gratis vid nåt tidigare tillfälle för köpt har jag inte gjort.

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa strategispel någonsin.

Permalänk

Väldigt skoj! Spelet har dessutom achivements som faktiskt är roliga att försöka klara av!

Visa signatur

/Hej hopp!

Permalänk
Medlem

Detta spel finns på Steam också.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Detta spel finns på Steam också.

Visst, men det är inte gratis

Permalänk
Avstängd

Tack för tipset, jättebra spel! Bra replay value på det också.
Det enda negativa är att jag inte får Steam Achievements, men 15€ på Steam bara för att få Steam Achievements kändes lite överdrivet, så jag spelar vidare genom Epic Games istället.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk

Suttit och plöjt många timmar den senaste veckan. Samtidigt som man suktar efter nya grafikkorten.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Har det på flera plattformar. Funkar förvånansvärt bra på switch.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Någon annan som spelar into the breach nuförtiden och vilka är era favoritrobotar? Det är förresten gratis för alla som har netflix för både ios och android!