Nintendo retroflörtar med Game & Watch – bärbar spelkonsol och klocka

Permalänk
Melding Plague

Nintendo retroflörtar med Game & Watch – bärbar spelkonsol och klocka

Nintendos senaste bärbara retrokonsol innehåller två klassiska Super Mario-spel och kan även agera digital klocka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vågar man drömma om att någon lyckas hacka in en gameboyemulator i denna..?

Permalänk

Har fortfarande kvar 5 st fungerande "Game & watch" och en Nintendo "Table top" , mina egna barn har haft glädje av dom tom..

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Medlem

Snart till scalperpris på en webauktion nära dig!

Permalänk
Medlem

Vad jag kan läsa mig till är inte Mario Bros som släpptes på game & watch med. Det är Super Mario Bros, NES-spelet, som inkluderas.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hade Donkey Kong JR när man var yngre klart man kommer i håg Game & Watch spelen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hade ett gäng som liten, tyvärr är alla borta förutom en större modell med 2 gamepads "Donkey Kong Hockey". Kul grej detta, blir nog inget köp dock, har flera bärbara redan.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Att man inte hade förståndet att rädda de gamla Game & Watch och Commodore 64 sakerna som låg i källaren när man var en liten knatte.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Livsnjutare 😎

... Sviiiindyr. 😏👌🏼

Vad är klockan ?
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Risken finns nog att hälften av köparna kommer säkert inte ens starta den. Dom kommer istället bara vänta till den är slut såld och sälja den på blocket/tradera för det dubbla...

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Skrivet av Laars:

Risken finns nog att hälften av köparna kommer säkert inte ens starta den. Dom kommer istället bara vänta till den är slut såld och sälja den på blocket/tradera för det dubbla...

Jag vill gärna ha en för eget bruk i alla fall, men den går ju inte att få tag i än. Den finns visserligen hos Nintendo UK. Där man ju kunnat köpa exempelvis NES och SNES handkontroller till Switch, men för denna G&W går det inte att ange Sverige som leveransadress. Hoppas den dyker upp i nån nätbutik, och att man hinner förboka. Jag lyckades i alla fall förboka ett ex av Super Mario 3D All Stars innan de tog slut...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

https://www.nintendo.se/spel/game-watch-super-mario-bros

Har pratat med Nintendo Bergsala, de menar att Game & Watch: Super Mario Bros. ska gå att köpa hos återförsäljare i Sverige och inte via svenska Nintendo. Det är ganska nytt så de hade inte alla detaljer. Har dock inte pratat med deras produktansvarige.

Produkten väntar på godkännande i Nordamerika:

"This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission"

Permalänk
Avstängd

Har en PSP redan som fixar att emulera det mesta om jag vill spela retrospel.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Jag vill gärna ha en för eget bruk i alla fall, men den går ju inte att få tag i än. Den finns visserligen hos Nintendo UK. Där man ju kunnat köpa exempelvis NES och SNES handkontroller till Switch, men för denna G&W går det inte att ange Sverige som leveransadress. Hoppas den dyker upp i nån nätbutik, och att man hinner förboka. Jag lyckades i alla fall förboka ett ex av Super Mario 3D All Stars innan de tog slut...

Ja jo jag väntar på prisjakt att den ska dyka upp. Ibland är det olika relesedatum för UK, USA o.sv.

Jo jag vill såklart ha den för eget bruk (vilket vore självklart i min mening). Jag lyckades få tag på snes mini när den släpptes och har har massor med nöje av den. Vore roligt om fler ungdommar som inte har massor med pengar kan få tag på dessa istället för någon random snubbe som kanske inte ens spelat supermario och bara vill ha pengar.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Om inte annat är det en rolig julklapp till någon som har upplevt den eran i tv-spelens utveckling. Skulle också gärna lägga vantarna på en!

Permalänk
Medlem

Kul, blir ett köp om priset hålls på en rimlig nivå.
Hade aldrig ett NES när jag var liten, däremot spelade jag både SMB och Lost Levels hur mycket som helst på SNES. Lost levels vill jag minnas att det var rätt mycket knepigare bandesign och färre glitchar/genvägar/warppunkter vilket gjorde det betydligt svårare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Role_Model:

Jag vill gärna ha en för eget bruk i alla fall, men den går ju inte att få tag i än. Den finns visserligen hos Nintendo UK. Där man ju kunnat köpa exempelvis NES och SNES handkontroller till Switch, men för denna G&W går det inte att ange Sverige som leveransadress. Hoppas den dyker upp i nån nätbutik, och att man hinner förboka. Jag lyckades i alla fall förboka ett ex av Super Mario 3D All Stars innan de tog slut...

Väntar fortfarande svar från återförsäljare i Sverige. De gjorde en specialare med NES och SNES kontrollerna efter påtryckningar från svenska Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Har en PSP redan som fixar att emulera det mesta om jag vill spela retrospel.

Kan säga detsamma om min PSP, men tyvärr är batteritiden på sin höjd 5 minuter på min

Föredrar att emulera på min 3DS istället, då den även har rätt formfaktor.

Just Super Mario Bros. är för övrigt spelet jag benchmarkar alla NES-emulatorer med. Även ett av få Virtual Console-spel jag köpte till Wii.

Kommer hur som helst försöka få tag i Nintendos nya Game & Watch remake! Kan aldrig ha för många spelkonsoler!

Permalänk
Medlem

Jag älskade Game & Watch när det begav sig, har ett par av mina favoriter nu igen. Kan denna nya mäta sig med känslan man hade med de gamla?

Jag hade turen att få tag i de här, fungerar felfritt med batteriluckor och allt

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Den hade känt sig hemma i min Game&Watch låda

Permalänk
Medlem

@Cimlite: Wow! Imponerande!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Så taggad på en ny Game & Watch! Bästa Nintendonyheten på länge!

Som jag nämnde i Switchtråden så hittade jag att den går att beställa hos Nintendo UK, men man måste tyvärr ha en adress i landet.

Någon som skall över till London, eller Storbritannien, eller vet något annat sätt att få hem den så hojta till!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Den hade känt sig hemma i min Game&Watch låda

https://i.imgur.com/Skq0ZDO.jpg

Måste fråga, fanns ett med krigsföring i helikopter. Vet inte om det var nintendo som gjorde spelet (tror inte det) men det var svinkul. Alla Saker jag ägde slängdes av småsyskon samma sekund jag flyttade ut ( c-64 med över tusen spel, game&watch, Star Wars skepp o figurer osv). Du råkar inte ha något sådant spel i samlingen? Det var svart kommer jag ihåg.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Kul, blir ett köp om priset hålls på en rimlig nivå.

£45 i UK. Så absolut rimligt IMO.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Kan säga detsamma om min PSP, men tyvärr är batteritiden på sin höjd 5 minuter på min

Föredrar att emulera på min 3DS istället, då den även har rätt formfaktor.

Just Super Mario Bros. är för övrigt spelet jag benchmarkar alla NES-emulatorer med. Även ett av få Virtual Console-spel jag köpte till Wii.

Kommer hur som helst försöka få tag i Nintendos nya Game & Watch remake! Kan aldrig ha för många spelkonsoler!

Hade en rätt så sliten PSP tidigare men fick tag på en till i riktigt fint skick för ett tag sedan. Rätt så billigt också. Spelade en del Double Dragon II under sommaren ute i solen.

Haft en 3DS men emulerade aldrig något på den.

Alltid roligt med nya prylar...

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Hade ett par när det begav sig, såldes i klockaffärer på den tiden. Trist att de envisas med begränsade upplagor, låt de som vill ha köpa! Jag kommer försöka få tag i ett ex, mitt favvo-spel nummer 1 i nostalgi utformning. Kan det bli bättre?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Så taggad på en ny Game & Watch! Bästa Nintendonyheten på länge!

Som jag nämnde i Switchtråden så hittade jag att den går att beställa hos Nintendo UK, men man måste tyvärr ha en adress i landet.

Någon som skall över till London, eller Storbritannien, eller vet något annat sätt att få hem den så hojta till!

Tack för att du jobbar på det!

Missade tyvärr att beställa SNES-kontrollen (USB-varianten till Switch).

Vad var det för specialare ni lyckades med där?

Varken Nintendo Sverige eller UK/DE visste hur vi i Skandinavien skulle kunna köpa NES kontrollerna. Jag påpekade detta och istället att för att få allt för många frågor via support: Så skulle Bergsala hitta en lösning. Lösningen blev klar relativt snabbt, dock hade varken Nintendo UK eller DE blivit informerade. Därav drog det ut lite på tiden.

Jag ser att Nintendo's interna marknadssektion inte alltid har koll därav detta problem. Som uppstår igen och igen. Det är frustrerande för både kunder och återförsäljare de har noll koll.

Har själv arbetat på en större gamingportal med uppemot 800 miljoner kunder. Där var det jätteviktigt med den internationella marknadsföringen etc.

Som tur är detta problem ännu större i USA. De som ville ha SNES kontrollen möttes av ständigt felmeddelande och när de kom fram var den slutsåld. Med andra ord det kunde ha sköts smidigare.

Ett flertal i USA fick hjälp av någon som beställde i Europa åt dem istället. UK-sidan hade liknande problem då allt för många ville köpa kontrollen i början.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Väntar fortfarande svar från återförsäljare i Sverige. De gjorde en specialare med NES och SNES kontrollerna efter påtryckningar från svenska Nintendo.

Jag förstår inte varför den svenska marknaden är så dåligt prioriterad egentligen. Landet är kanske inte så stort men svenskarna är ju sjukt galna i Nintendo, särskilt svensksålda NES-spel. Har Bergsala tappat glöden eller är det längre upp som marknaden prioriteras ned undrar jag.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Ännu en ganska given cash grab från nintendo.

Säljs första upplagan slut och skyhöga priser på ebay som följd?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Role_Model:

Jag förstår inte varför den svenska marknaden är så dåligt prioriterad egentligen. Landet är kanske inte så stort men svenskarna är ju sjukt galna i Nintendo, särskilt svensksålda NES-spel. Har Bergsala tappat glöden eller är det längre upp som marknaden prioriteras ned undrar jag.

Tyskarna har tagit över efter Bergsala. Nintendo of Europe är Tyskland. Med Brexit så kommer de ha ännu mer inflytande för oss Skandinaver. Bergsala har ingen digital sektion därav problemet med NES/SNES kontrollerna då de var bundna till Nintendos Online medlemskap.

Vi får inte glömma att Norge och Finland sitter i samma båt som oss i Norden.