Permalänk
Skrivet av filbunke:

Vilket är varför man får ett Huawei-modem med deras 10Gbit/s tjänst. När väl Kina börjar avlyssna så kommer det gå supersnabbt och det kommer inte påverka hastigheten för allt annat man gör.

Jaså? Det visste jag inte och det känns ju som en rejäl integritetsmiss i så fall.

Permalänk
Medlem

Bahnhof är lömska och supporten suger.
Jag har stått och betalat 366:- för 100/100 i flera år nu. Men då jag kollade priset nu i veckan så såg jag att 250/250 kostar 349:- enligt deras hemsida. Jag har inte fått någon information om detta på något vis och då jag chattar med supporten om det så får jag till svar att dom kunde inte svara på hur länge dom har haft det priset för 250/250. Jag ber om en kompensation för att ha betalat för mycket i ett x antal månader, men får till svar att jag måste välja "Övriga ärenden" och inte "Bredband"

Nu är det en struntsumma kan man tycka, men jag hade fortfarande kunnat haft mer än dubbla hastigheten för en billigare peng i månaden än vad jag betalade för. Och bara Bahnhof vet hur många månader jag har betalat överpris för mitt bredband.
Dom hade kunnat skicka ett mejl, ringt, sänkt priset på min faktura eller uppgraderat min hastighet automatiskt utan att man själv måste hålla koll på deras prisändringar hela tiden.
Jag ska samla ork och lugna mitt humör så ska jag ta tag i detta igen och se till att dom svarar på mina frågor på ett korrekt sätt..

Jag har Bahnhof genom Zitius, det positiva är att det är väldigt sällan det strular på så sätt.

Visa signatur

Intel i5 8600K @ 4.4Ghz | MSI MPG Z390 GAMING PLUS | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666MHz 2x8GB | ASUS GeForce GTX 1070 | Asus Xonar D2X | EVGA GQ 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dmz:

Bahnhof är lömska och supporten suger.
Jag har stått och betalat 366:- för 100/100 i flera år nu. Men då jag kollade priset nu i veckan så såg jag att 250/250 kostar 349:- enligt deras hemsida. Jag har inte fått någon information om detta på något vis och då jag chattar med supporten om det så får jag till svar att dom kunde inte svara på hur länge dom har haft det priset för 250/250. Jag ber om en kompensation för att ha betalat för mycket i ett x antal månader, men får till svar att jag måste välja "Övriga ärenden" och inte "Bredband"

Nu är det en struntsumma kan man tycka, men jag hade fortfarande kunnat haft mer än dubbla hastigheten för en billigare peng i månaden än vad jag betalade för. Och bara Bahnhof vet hur många månader jag har betalat överpris för mitt bredband.
Dom hade kunnat skicka ett mejl, ringt, sänkt priset på min faktura eller uppgraderat min hastighet automatiskt utan att man själv måste hålla koll på deras prisändringar hela tiden.
Jag ska samla ork och lugna mitt humör så ska jag ta tag i detta igen och se till att dom svarar på mina frågor på ett korrekt sätt..

Jag har Bahnhof genom Zitius, det positiva är att det är väldigt sällan det strular på så sätt.

Gjorde samma resa för några år sedan. De upplyser helt enkelt inte kunder om prissänkningar och även om jag visste hur mycket jag var "blåst på" så blev det ingen ersättning. Bråkade hela vägen upp till tuppen.

Vet inte om alla gör så här inom branchen, men fult är det.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Dmz:

Dom hade kunnat skicka ett mejl, ringt, sänkt priset på min faktura eller uppgraderat min hastighet automatiskt utan att man själv måste hålla koll på deras prisändringar hela tiden.

Jag anser att det inte finns någon annan än du själv som skall hålla reda på vad saker och ting kostar. Idag betalar jag lika mycket för 500/500 som jag gjorde för 100/100 ca 2006. Först Gavlegårdarna via Gavlenet och sen Bahnhof när Zitius hyrde in sig på Gavlenets fiber. Ett avtal är ett avtal. Det kan kännas surt att Bahnhof inte meddelar att om man tecknar ett nytt avtal kan man få ett lägre pris men jag har full förståelse för att de vill tjäna pengar. Försäkringar är en annan branch där ett ingångna avtal måste omförhandlas för att ett pris ska kunna ändras. Jag har kört med rörligt pris på min EL sedan tidigt 2000-tal och har betalat ett betydligt lägre pris än de flesta andra som kört med fast pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Gjorde samma resa för några år sedan. De upplyser helt enkelt inte kunder om prissänkningar och även om jag visste hur mycket jag var "blåst på" så blev det ingen ersättning. Bråkade hela vägen upp till tuppen.

Vet inte om alla gör så här inom branchen, men fult är det.

Liknande här, upptäckte att jag kunde uppgradera från 250/100 till 250/250 för exakt samma månadspris.

Samtidigt är det så avtal fungerar - Man tecknar ett avtal för en viss tjänst till ett visst pris, och det avtalet gäller tills vidare, tills någon av parterna säger något annat. Så visst vore det "bra service" om de hörde av sig kring erbjudanden och prisjusteringar, men annars får man helt enkelt själv kolla av priserna t.ex. en gång per år.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dmz:

Bahnhof är lömska och supporten suger.
Jag har stått och betalat 366:- för 100/100 i flera år nu. Men då jag kollade priset nu i veckan så såg jag att 250/250 kostar 349:- enligt deras hemsida. Jag har inte fått någon information om detta på något vis och då jag chattar med supporten om det så får jag till svar att dom kunde inte svara på hur länge dom har haft det priset för 250/250. Jag ber om en kompensation för att ha betalat för mycket i ett x antal månader, men får till svar att jag måste välja "Övriga ärenden" och inte "Bredband"

Nu är det en struntsumma kan man tycka, men jag hade fortfarande kunnat haft mer än dubbla hastigheten för en billigare peng i månaden än vad jag betalade för. Och bara Bahnhof vet hur många månader jag har betalat överpris för mitt bredband.
Dom hade kunnat skicka ett mejl, ringt, sänkt priset på min faktura eller uppgraderat min hastighet automatiskt utan att man själv måste hålla koll på deras prisändringar hela tiden.
Jag ska samla ork och lugna mitt humör så ska jag ta tag i detta igen och se till att dom svarar på mina frågor på ett korrekt sätt..

Jag har Bahnhof genom Zitius, det positiva är att det är väldigt sällan det strular på så sätt.

Alltså.. varför skulle du få kompensation?

Vad är det du har tecknat ett avtal på;

  • En viss tjänst för 366kr/mån som då innebär det bästa du kan få för pengarna

  • En tjänst på 100/100mb/s för 366kr/mån

Du får alltså det du tecknat ett avtal för.

Om de nu sedan lanserar en ny tjänst som eventuellt är lite billigare så är det som sagt en ny tjänst. De har inte gjort den tjänst du avtalat om bättre.

OnT:
Enbart haft ett samtal med Bahnhof och det var som om personen i andra sidan luren halvsov. Väldigt lång fördröjning mellan svar (trodde personen försvann mitt i samtalet) och en väldigt "slapp" ton.
Är inte kund än men kommer bli, så hoppas bredbandet är snabbare än personen jag pratade med 😂

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Kan säga att Bahnhof inte är ensamma med att sänka priset utan att meddela. Alla operatörer gör så jag har haft. Därför är det bra att undersöka lite då och då (tyvärr måste man det).

Permalänk
Medlem

Valde Bahnhof, trots de rykten som florerar kring supporten, nu när vi äntligen fick fiber till villan. Vill nu varna andra om att dessa rykten är mer än rykten.

Den korta historien är att jag efter beställning (som gick igenom på korrekt adress och fastighetsbeteckning) inte får någon tilldelad IP-adress (bara en APIPA 196.254.x.y) på fyra olika enheter i alla fyra LAN-portarna.

Lägger ett ärende där jag B O K S T A V L I G E N beskriver mitt tillvägagångssätt (Att jag testat alla fyra portar med flera olika enheter, testat utan router, startar om all utrustning) men får nu, fyra dagar senare får deras "Grundläggande felsökningsdokument för apor" där jag ska göra precis det jag har beskrivit i mitt ärende...

Min gissning är att supportteknikerna på Bahnhof inte kan läsa utan får betalt på hur många guider de skickar ut till sina kunder...

Så behöver du support, välj inte Bahnhof...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Wixner:

Den korta historien är att jag efter beställning (som gick igenom på korrekt adress och fastighetsbeteckning) inte får någon tilldelad IP-adress (bara en APIPA 196.254.x.y) på fyra olika enheter i alla fyra LAN-portarna.

Du kan få lite support här istället. Spela in trafiken du har på WAN med Wireshark så ser du om du har management-trafik (från t.ex. zyxel/cisco/ericsson enheter) eller inte. Har du ingen sådan trafik är du fysiskt eller logiskt inte ansluten till någonting. Fråga Bahnhof supporten om de har någon MAC-adress registrerad för din anslutning. Får du inte en normal IP via DHCP på LAN från din router är det routern som är problemet. Får du ingen IP på WAN kan din ISP ha MAC-låst din anslutning - be dem låsa upp.

Är det en router du fått från Bahnhof och inte bara en fiberkonverter som sen lär kompletteras med en router?

Permalänk
Medlem

@Wixner: Kan bara hålla med till 100%.
När jag skaffade Bahnhop 2012 så var det är väldigt bra företag. Dom svarade alltid snabbt och det kändes som att alla anställda var väldigt kunniga och kunde ge bra svar, senast när jag behövde hjälp. Plötsligt försvann internet helt utan anledning och supporten hävdade att det var fel på det ena och det andra men trots byte av allt så fungerade det ändå inte.

Sen efter ungefär en vecka så började det fungera men dom påstod att dom inte hade gjort något
Det var helt enkelt magi.

Permalänk
Medlem

Har haft Bahnhof i 15 år utan strul. Prissänkt 3 ggr som jag själv upptäck men fått det justerat efter ett @ plus retroakivt varje gång

Sådana hära trådar lider av ett STORT problem , de som fått problem verkar tro att solen snurrar runt deras linor. Och om J A G har problem MÅSTE leverantören var den SÄMSTA av alla.

Att vi som inte har nått strul och som tillhör 99.09% av kunderna har ju knappast så stor anledning att uttrycka detta, nå jag gör ett undantag idag.

Bahnhof har nog den bästa integritets policy av landets ISP och står upp mot övervakningssamhället föredömligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Du kan få lite support här istället. Spela in trafiken du har på WAN med Wireshark så ser du om du har management-trafik (från t.ex. zyxel/cisco/ericsson enheter) eller inte. Har du ingen sådan trafik är du fysiskt eller logiskt inte ansluten till någonting. Fråga Bahnhof supporten om de har någon MAC-adress registrerad för din anslutning. Får du inte en normal IP via DHCP på LAN från din router är det routern som är problemet. Får du ingen IP på WAN kan din ISP ha MAC-låst din anslutning - be dem låsa upp.

Är det en router du fått från Bahnhof och inte bara en fiberkonverter som sen lär kompletteras med en router?

Tack, men det är inget som behöver wiresharke'as - Har jag länk och får timeout till deras DHCP (Därav APIPA-adressen) så är det med största sannolikhet att någon har glömt att tagga av rätt VLAN i switchporten som är ansluten till min fastighet.

Precis som Stan Carley säger här nedan så hoppade det magiskt igång ett par timmar efter jag lagt ärendet

Skrivet av Stan Carley:

@Wixner: Kan bara hålla med till 100%.
När jag skaffade Bahnhop 2012 så var det är väldigt bra företag. Dom svarade alltid snabbt och det kändes som att alla anställda var väldigt kunniga och kunde ge bra svar, senast när jag behövde hjälp. Plötsligt försvann internet helt utan anledning och supporten hävdade att det var fel på det ena och det andra men trots byte av allt så fungerade det ändå inte.

Sen efter ungefär en vecka så började det fungera men dom påstod att dom inte hade gjort något
Det var helt enkelt magi.

Det här med spjutspetskompetens är ju nått som man, tyvärr, inte ska räkna med i förstalinjen - men det får vi ju skylla oss själva för när vi kräver billigare och billigare tjänster som har högre och högre upptid...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Har haft Bahnhof i 15 år utan strul. Prissänkt 3 ggr som jag själv upptäck men fått det justerat efter ett @ plus retroakivt varje gång

Sådana hära trådar lider av ett STORT problem , de som fått problem verkar tro att solen snurrar runt deras linor. Och om J A G har problem MÅSTE leverantören var den SÄMSTA av alla.

Att vi som inte har nått strul och som tillhör 99.09% av kunderna har ju knappast så stor anledning att uttrycka detta, nå jag gör ett undantag idag.

Bahnhof har nog den bästa integritets policy av landets ISP och står upp mot övervakningssamhället föredömligt

Ja, tyvärr är integriteten de enda satsar på också - vilket är lite märkligt.

Den kundklientel som faktiskt bryr sig om sin personliga integritet på nätet är oftast den mest tekniska bevandrade klientelen och när supporten förväntar sig en "lägre kompetent kund" i andra änden så blir det lite skrattretande..

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Tacksam över att jag stötte på den här tråden igen. Blev påmind om att kolla så att jag inte betalar för mycket för min uppkoppling. Visade sig att jag kunde göra en uppgradering utan att behöva betala mer.
Har haft Bahnhof i säkert 12 år nu, både i hyresrätt och nu i villan. Båda via Örebros stadsnät.
Det har varit hyfsat problemfria 12 år. De gånger jag haft avbrott har det antingen berott på min utrustning, planerade driftstopp, eller problem med stadsnätet exempelvis en avgrävd kabel någonstans.
Kan inte säga att jag har någon direkt erfarenhet av just Bahnhofs support dock. Jag har å andra sidan inte behövt den än så länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Wixner:

Precis som Stan Carley säger här nedan så hoppade det magiskt igång ett par timmar efter jag lagt ärendet

Man märker av en "viss" skillnad mellan konsument- och företagsprodukter. Konsument-supporten: "Det löser sig till slut, sitt still i båten". Företagssupporten: "Vår tidplan och åtgärder för att lösa problemet är detta (bifogad flersidig PDF)".

T.ex. det som CityCloud epostade i veckan pga att deras SAN-lösning i Stockholm borkade en gång för mycket - och för länge - symptom som började visa sig redan i slutet av förra året. Sen kan det bli åt andra hållet med STORA företag, som för t.ex. Acronis och deras cloudbackup som i samma veva förra året borkade fullständigt och som återkopplade väl sparsmakat och sällan. Acronis debugversioner som då släpptes med täta intervall upplevdes lite som Microsoft Update där man helt skrotat QA.

Som med allt annat här i livet, något man själv inte kan påverka på ett realistiskt sätt bör man inte hetsa upp sig för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Man märker av en "viss" skillnad mellan konsument- och företagsprodukter. Konsument-supporten: "Det löser sig till slut, sitt still i båten". Företagssupporten: "Vår tidplan och åtgärder för att lösa problemet är detta (bifogad flersidig PDF)".

T.ex. det som CityCloud epostade i veckan pga att deras SAN-lösning i Stockholm borkade en gång för mycket - och för länge - symptom som började visa sig redan i slutet av förra året. Sen kan det bli åt andra hållet med STORA företag, som för t.ex. Acronis och deras cloudbackup som i samma veva förra året borkade fullständigt och som återkopplade väl sparsmakat och sällan. Acronis debugversioner som då släpptes med täta intervall upplevdes lite som Microsoft Update där man helt skrotat QA.

Som med allt annat här i livet, något man själv inte kan påverka på ett realistiskt sätt bör man inte hetsa upp sig för.

Ja det är ju helt naturligt att privatpersoner och företag utnyttjar olika SLA'er - men då betalar du som företag aningen mer är du som privatperson gör...

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Tacksam över att jag stötte på den här tråden igen. Blev påmind om att kolla så att jag inte betalar för mycket för min uppkoppling. Visade sig att jag kunde göra en uppgradering utan att behöva betala mer.
Har haft Bahnhof i säkert 12 år nu, både i hyresrätt och nu i villan. Båda via Örebros stadsnät.
Det har varit hyfsat problemfria 12 år. De gånger jag haft avbrott har det antingen berott på min utrustning, planerade driftstopp, eller problem med stadsnätet exempelvis en avgrävd kabel någonstans.
Kan inte säga att jag har någon direkt erfarenhet av just Bahnhofs support dock. Jag har å andra sidan inte behövt den än så länge.

Typ samma här
Läste i tråden, kollade senaste fakturan och jämförde med deras sida. Visade sig att priset på 250/250 som jag har hade sjunkit från 219kr/mån till 199kr/mån.
Ett samtal dit, där de också svarade efter en signal, löste saken. En tjuga billigare per månad fr.o.m idag.

Skrivet av Pamudas:

Alltså.. varför skulle du få kompensation?

Vad är det du har tecknat ett avtal på;

  • En viss tjänst för 366kr/mån som då innebär det bästa du kan få för pengarna

  • En tjänst på 100/100mb/s för 366kr/mån

Du får alltså det du tecknat ett avtal för.

Om de nu sedan lanserar en ny tjänst som eventuellt är lite billigare så är det som sagt en ny tjänst. De har inte gjort den tjänst du avtalat om bättre.

OnT:
Enbart haft ett samtal med Bahnhof och det var som om personen i andra sidan luren halvsov. Väldigt lång fördröjning mellan svar (trodde personen försvann mitt i samtalet) och en väldigt "slapp" ton.
Är inte kund än men kommer bli, så hoppas bredbandet är snabbare än personen jag pratade med 😂

Håller med, finns inget att få kompensation för. Finns ett avtalat pris. Känner faktiskt inte till något företag där som annonserar ut prissänkningar till befintliga kunder.

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter från bahnhofs support har väl inte alltid varit jätte bra. Bara det att dom brukar (brukade?) "hota" med att man ska betala ett par tusen(*) ifall dom skickar hem en service tekniker som inte hittar något fel känns kasst.

Att telefonköer kan vara långa är alltid frustrerande men man ska inte glömma att bahnhof generellt är en av dom billigaste internet leverantörerna och då kan man inte få allt.

Jag är ändå nöjd med bahnhof av följande anledningar.

  • Bra priser

  • Håller utlovad hastighet

  • Tydlig prissättning utan långa bindningstider eller "årlig förhandling".

  • Driver på i datalagrings frågor

  • Dubblade hastigheten under karantänen

  • Blir inte uppringd av deras säljare

* kan ha varit 1500 eller nått, minns inte riktigt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Deras routers är enda problemet....

Om du inte vill ha IP-telefoni är det inga problem alls med Bahnhof men vill du ha IP-telefoni måste du använda Bahnhofs routers från Tilgin och de är tråkigt nog skräp (svårbegripliga, dålig kvalitet) - min måste numera bootas om typ varje natt för att inte börja ge konstiga fördröjningar när man surfar.

Har nu dumpat den och bytt till ett annat fabrikat och sedan dess har Internet fungerat perfekt - aldrig mer Tilgin för mig....

Det är beklagligt att Bahnhof verkar tillämpa "security by obscurity" och inte kan publicera hur man kan ställa in godtycklig router för att IP-telefoni skall fungera eller som de hade en gång i tiden kan erbjuda en ren SIP-box....

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med att videos inte laddar/spelas upp? Funkar inte på datorn och inte heller när jag är på wifi med mobilen. Men över mobildata funkar det. (tror bara det är youtube jag har problem med)

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk

Har haft Bahnhof i 7-8 år nu och det enda jag har klagar på är när, som andra nämnt här, du vill ha hjälp med eventuella problem.
De tar god tid på sig att svara på mail och att komma fram på telefon tar evigheter, förutom det så är de bra.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Nån mer som har problem med att videos inte laddar/spelas upp? Funkar inte på datorn och inte heller när jag är på wifi med mobilen. Men över mobildata funkar det. (tror bara det är youtube jag har problem med)

Har inte problem med det. Med första jag tycker du ska prova är att begära att få en publik IP om du inte redan har det. Konstiga problem med Bahnhof har lösts fler än en gång med att skaffa publikt IP

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Har inte problem med det. Med första jag tycker du ska prova är att begära att få en publik IP om du inte redan har det. Konstiga problem med Bahnhof har lösts fler än en gång med att skaffa publikt IP

Tack för tipset. Men problemet har löst sig själv under dagen idag. Så felet måste legat hos Bahnhof.

Nu när jag kollade så har de lagt till att det har varit driftstörning i Göteborg.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Någon som hoppat på deras 500/500 BF rea ?

Så ni som bytt upp er närmaste dagarna, vad får ni ut för hastighet ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Någon som hoppat på deras 500/500 BF rea ?

Så ni som bytt upp er närmaste dagarna, vad får ni ut för hastighet ?

Jag påpekade att Telia och Telenor har 500/500 för 299/mån som erbjudande och Bahnhof matchade det. Dock bunden i 12 månader. Men, har ju haft dem sedan vi drog in fiber för typ 6 år sedan så jag hade nog haft dem under dessa kommande 12 månader ändå

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Varning för Bahnhof.
OMORALISKT FÖRETAG. Dom berättar inte att dom sänkt priset till sina befintliga kunder. Jag vill varna alla för Bahnhof. Uppmanar er att gå in och se vad ni egentligen skall betala för er uppkoppling. Idag kollade jag vad jag skulle betala för 250/100 på deras hemsida. 359:-/mån skall det kosta.
Sa då till mig själv. "Hmmm, men jag betalar ju 399:- /mån. Varför det?"
Ringde till fakturaavdelning och tänkte att detta var ett ärligt fel av Bahnhof. Blir då upplyst om att Bahnhof har tagit beslut att inte berätta för sina befintliga kunder att priset gått NER. Bara när det går UPP.
Man vill tydligen inte rädd om befintliga kunderna utan LURAR dom att betala ett högre pris så länge kunden inte upptäcker det. Fruktansvärt dåligt omdöme och väldigt oproffsigt tycker jag.

Permalänk
Vila i frid

Det är upp till gemene person att kontrollera sitt avtal, precis som med försäkringar och annat. Det finns INGEN internetleverantör som gör ett utskick där det står "vi har sänkt priset åt dig, helt automagiskt för vi vill inte tjäna pengar". T.ex. Bahnhof har gjort flera sänkningar över tid och jag brukar ta för vana att kika på http://bredbandsvaljaren.se/ lite nu och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megadronten:

Varning för Bahnhof.
OMORALISKT FÖRETAG. Dom berättar inte att dom sänkt priset till sina befintliga kunder. Jag vill varna alla för Bahnhof. Uppmanar er att gå in och se vad ni egentligen skall betala för er uppkoppling. Idag kollade jag vad jag skulle betala för 250/100 på deras hemsida. 359:-/mån skall det kosta.
Sa då till mig själv. "Hmmm, men jag betalar ju 399:- /mån. Varför det?"
Ringde till fakturaavdelning och tänkte att detta var ett ärligt fel av Bahnhof. Blir då upplyst om att Bahnhof har tagit beslut att inte berätta för sina befintliga kunder att priset gått NER. Bara när det går UPP.
Man vill tydligen inte rädd om befintliga kunderna utan LURAR dom att betala ett högre pris så länge kunden inte upptäcker det. Fruktansvärt dåligt omdöme och väldigt oproffsigt tycker jag.

Som hos alla andra företag då?
Lugn i båten.
Det är upp till dig att hålla koll på priset.
De MÅSTE informera dig om de höjer priset men inte om de sänker priset.

Omoraliskt eller inte, det är ditt avtal och du har kladdat din signatur på det. Håll koll på priset och hör av dig till dem så får du nuvarande pris.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megadronten:

Blir då upplyst om att Bahnhof har tagit beslut att inte berätta för sina befintliga kunder att priset gått NER. Bara när det går UPP.
Man vill tydligen inte rädd om befintliga kunderna utan LURAR dom att betala ett högre pris så länge kunden inte upptäcker det. Fruktansvärt dåligt omdöme och väldigt oproffsigt tycker jag.

Inget att tjafsa om, så gör alla. Kontakta ditt kommunala konsumentskydd om du nu tycker att det är fel.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

@Wixner: Kan bara hålla med till 100%.
När jag skaffade Bahnhop 2012 så var det är väldigt bra företag. Dom svarade alltid snabbt och det kändes som att alla anställda var väldigt kunniga och kunde ge bra svar, senast när jag behövde hjälp. Plötsligt försvann internet helt utan anledning och supporten hävdade att det var fel på det ena och det andra men trots byte av allt så fungerade det ändå inte.

Sen efter ungefär en vecka så började det fungera men dom påstod att dom inte hade gjort något
Det var helt enkelt magi.

Har hänt samma sak för mig.
Internet från Bahnhof var Svajigt under en veckas tid så man inte kan titta på HD-kanaler. Internet var nere på 1-2mbit. Har 250/100 lina.
Efter att man gjort allt det dom ber en om i supporten. Byta kabel ,byta dator, mäta med flera olika program så lägger dom in en felanmälan.
Nästa dag eller dagen efter det så funkar allt klockrent utan att dom "gjort något" enligt support.
Magi.

Detta har hänt flera gånger under mina 2 år med Bahnhof.

Har även blivit av med publikt IP utan att dom "gjort" något.