Veckans fråga: följer du SweClockers på Youtube?

Permalänk
Medlem

Jag saknade svaret "jaha finns dom på youtube?"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Här för att läsa bra artiklar och för forumet. Finns redan massor med bra Youtube-kanaler för hårdvara som jag ärligt talat inte tror ni har värken tid eller lust att nå upp i samma nivå som. Skulle säga kör vidare på YouTube om ni själva tycker det är en kul extragrej men om det tar tid från att skapa innehåll till siten här, så skulle jag säga lägg ner. Skulle tycka det var tråkigt om ni prioriterade att göra nått halvdassigt på Youtube vs en bra genomgång i skrivet format här på sidan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Prenumererar inte på kanalen och går inte in på den när jag sitter på YT.

Kollar endast era YT videos när de är länkade i en artikel som finns här på framsidan typ chassiresentioner eller Läskclockers

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av culliford:

Prenumererar inte på någon Youtube-kanal för jag tycker det är irriterande med alla sorters notifications.

Det går att prenumerera utan att få notiser. Skönt att ha alla videos samlade på ett ställe.

Skrivet av SellahiR:

Jag saknade svaret "jaha finns dom på youtube?"

Undrar också varför det inte fanns

Permalänk

Jag har o använder youtube sedan det hela började en gång i tiden.
Nej jag har inga prenumerationer alls igång, och har aldrig, om väldigt sällan haft det.

det är bara mitt egna nördiga sätt att använda youtube på, jag hittar alltid tillbaks till de jag tycker om att titta på även utan prenumerationer.

när det gäller swec, så har jag faktiskt sällan sett de videos ni har, jag vet faktiskt inte varför, men jag ser på väldigt lite svensktalande program överhuvudtaget, och vänder mig oftast och hellre till engelsktalande youtube, och det gäller allt jag ser på på youtube, tv, filmer och musik, jag skulle nog säga att 99.8% är enelsktspråkigt och .2% svenska,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag följer båda era kanaler på YT och har notifikationer på för extrakanalen. Jag ser de flesta videos på båda kanalerna och tycker det är ett jättebra format. Text + video kompletterar varandra perfekt. Genom att se en video får jag mer personliga intryck än genom en text vilket jag tycker är viktigt. Det jag gärna hade sett är fler jämförelser eller genomgångar av moderkort och/eller UEFI mellan de olika tillverkarna.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Fick välja "Nej, det gör jag inte", dock prenumererar jag på SweClockers extrakanal. (enbart)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Lite åt det hållet som andra nämnt.
Jag prenumerar på er kanal men vet ej varför då allt dyker upp här på Swec.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Tycker forumet fungerar bra, känner inget behov av mera men skoj att det finns!

Kör som dig och kollar endast på yuotube när det är något som jag verkligen är ute efter just då. Tiden räcker inte till att hålla sig update inom alla ämnen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kul grej.
Men jag föredrar text. Går snabbare att läsa sig igenom saker än att sitta och vänta på att någon ska prata om saker .
Kanske i framtiden när man har mer tid över igen.

Permalänk
Medlem

Både huvudkanalen och extrakanalen. Men jag förstår inte anledningen till att ha notifieringar på? Använder alltid subscription feed när jag tittar på de kanalerna jag följer https://www.youtube.com/feed/subscriptions

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kollar på alla fredagspanelerna sen också en del andra videos. Gillar det nya upplägget med panelerna!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat poängen med notiser. Jag ser allt i mitt prenumerationsflöde, så det jag är intresserad av att se, det ser jag där. Har inte missat nåt de senaste 12-13 åren...

Men självklart prenumererar jag på både huvudkanalen och extrakanalen. Dock utan notifikationer då, som sagt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig i hela mitt liv prenumererat på en enda YT-kanal. Jag tittar ändå relativt ofta på olika klipp, men jag föredrar att söka efter något specifikt. Blir lätt att man fastnar i en oändlig cykel av underliga "next video"-rekommendationer. Sedan har man dygnat i 3 dagar och lärt sig allt om hur man tillverkar en gitarr av drivved eller bryter mineraler ut en gruva som varit nedlagd sedan 100 år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jag har aldrig i hela mitt liv prenumererat på en enda YT-kanal. Jag tittar ändå relativt ofta på olika klipp, men jag föredrar att söka efter något specifikt. Blir lätt att man fastnar i en oändlig cykel av underliga "next video"-rekommendationer. Sedan har man dygnat i 3 dagar och lärt sig allt om hur man tillverkar en gitarr av drivved eller bryter mineraler ut en gruva som varit nedlagd sedan 100 år...

Fördelen med att prenumerera är att man kan undvika just det du beskriver. Bara att gå in i pren-flödet, så finns där bara sånt du aktivt valt att följa.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jo, jag har ett Youtubekonto som används flitigt men inte för att kolla Sweclockers videon. Som så många andra föredrar jag att läsa Swecklockers nyheter, tester och andra artiklar. Jag gillar överlag inte trenden att mer och mer ska göras som video, trots att det bara är en gubbe (eller gumma) som sitter och pratar framför kameran. Vad är poängen med det? Mycket mera praktiskt att ha det i textformat så kan jag hoppa fram och tillbaka mycket enklare, det kan finnas intressanta tabeller etc. Och jag stör inte andra med ljud (alternativt, jag behöver inte ha hörlurar eller dylikt).

Jag tycker helt enkelt inte att video är rätt format för det Sweclockers gör överlag. Jag läser också hellre nyheter överlag än kollar på nyheter på t.ex. TV.

Permalänk
Medlem

Nä, är inte så interessant att följa, är här på hemsidan i princip varje dag, så ser redan här om det är något jag vill titta på.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Föredetting

Jag lade min första subscription någonsin i lördags eller söndags, det var inte på Sweclockers. Blir dock någon fredagspanel lite då och då, och lite klipp från extrakanalen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Är inte intresserad.

Dels föredrar jag hårdvarunyheter i smidig textform och inte som (antar jag) nån pladdrig video.

Dels har jag av erfarenhet låga förväntningar på svenskspråkigt Youtube-material överlag helt enkelt och brukar undvika det.

Permalänk

Jag ser YT som ett komplement till texten, Vill jag ha snabb information är det text som gäller. Men att få se ett chassi eller ett moderkort rörligt har sina poänger. "How to YT" tycker jag personligen är lättare att ta till sig än i text.
Extra kanalen är något som ni bör titta mera på och höja kvaliteten på, då främst ljud. Vet att det produceras när andan faller på. Men något måste gå att göra.

Sedan ska ni ha en stor eloge för att ni producerar på svenska, finns alldeles för få bra svenska YT kanaler inom teknik överhuvudtaget. "Trendar" funktionen i YT går inte att använda pga någon konstig vlog rant om någon annan vloggare

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem

Jag brukar kika ibland

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Är inte intresserad.

Dels föredrar jag hårdvarunyheter i smidig textform och inte som (antar jag) nån pladdrig video.

Dels har jag av erfarenhet låga förväntningar på svenskspråkigt Youtube-material överlag helt enkelt och brukar undvika det.

Ja alltså video är ju det sämsta sättet att hämta information på. Tittar jag på Youtube är det för underhållning av människor jag tycker är bra på det. Men recensioner (brädspel undantaget)? Aldrig i livet. Instruktioner? Det beror lite på men helst inte. För att inte tala om att man måste ta sig igenom personen som presenterar. Jag avskyr verkligen videos.

Jag uppskattar dock att det finns svenska kanaler för hårdvara. Det är inget personligt men alla hårdvarukillar på youtube kan försvinna.

Permalänk
Medlem

Läser endast på sweclockers. Har inget intresse av att titta på personer som pratar. I en text kan jag snabbt ögna igenom det som är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Jag måste säga att ... ja, jag prenumererar, men brukar inte titta :/

Samma här. Subbad men har nog sett en fredagspanel senaste 6 månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jag har aldrig i hela mitt liv prenumererat på en enda YT-kanal. Jag tittar ändå relativt ofta på olika klipp, men jag föredrar att söka efter något specifikt. Blir lätt att man fastnar i en oändlig cykel av underliga "next video"-rekommendationer. Sedan har man dygnat i 3 dagar och lärt sig allt om hur man tillverkar en gitarr av drivved eller bryter mineraler ut en gruva som varit nedlagd sedan 100 år...

Jag håller med och har heller aldrig prenumererat på en enda YT-kanal, jag tittar på youtube utan att vara inloggad.
Däremot kollar jag på youtube videor i stort sett var dag.

Permalänk
Medlem

Nej, men jag prenumererar inte på många kanaler. Sweclockers dyker alltid upp på hemsidan så jag klickar bara på länkarna.

Permalänk
Medlem

Nej. Har inget YouTube- eller Googlekonto.
Hade följt annars.

Permalänk
Medlem

Jösses, vilken ocean av negativitet här! Sorgligt!

Jag tycker då om era videoproduktioner. Jag ser inte på allt, men det mesta. Tester och recensioner är det jag ser minst på, men snackefilmerna är bra. Och sidokanalens lättsammare innehåll gillar jag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag följer den inte för att jag dels inte tänkt på det och inte undersökt huruvida den ger något utöver vad som redan finns här. Finns det dock inte något mervärde i det d.v.s något som innehållsmässigt skiljer sig ifrån sidan och som jag anser är av intresse så finns det inte någon anledning att titta där. Allt som oftast tittar jag inte på videorna i era artiklar utan läser texten ni skrivit för det går snabbare.

Permalänk
Medlem

nä, det kan jag inte säga... kollar inte in fredagsvideo-joxet heller.. så mkt drivel o dravel - dvs det finns fakta där någonstans men då måste man se hela klippet - o missar man ngt så måste man spola tillbaks o kolla igen. Text är så mkt bättre. Koncist och enkelt att läsa igen den fakta man var intresserad av

mvh Lazze