MSI avtäcker Geforce RTX 3000-uppställning med Gaming X Trio i frontlinjen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

I am very edgy

wow

Good for you

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Vuxna skruvar i sitt graffikkort i burken, sen ser dom inte kortet på ett par år så spela roll?

Därför att alla "Vuxna" inte är likadana. Det finns dom som även vill att grejerna ska se bra ut.
Var det så svårt att gissa sig till det?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Blir inget MSI för mig efter hur de behandlat TechTeamGB och tydligen andra recensenter också. Det får vara hur det vill med kvaliteten på deras produkter, men seriösa företag ska inte försöka förmå recensenter att plocka ner recensioner bara för att de råkar vara negativa.

https://www.youtube.com/watch?v=O6BXwCJtaZE

Kommer snart bli svårt för dig att hitta hårdvara till din dator om du nu skall bojkotta alla som gör något dumt.

Intel behöver jag inte gå in på.

Amd är inte helt rena de heller, eller har någon glömt detta?

nVidia har en del i påsen de också, så ja, frågan är just vad du skall sitta på tillslut?

Jag tror vi kan enas om att det inte är bra när ett företag skaffar sig fördelar på sina konkurrenters bekostnad eller som i MSI´s fall, de ber ett företag eller en person att plocka ner en negativ recension.

Men kom igen, detta är standard idag och skall man bojkotta alla företag som gör något dumt så lär man få kasta ut det mesta av elektroniken man har i huset. :/

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Kommer snart bli svårt för dig att hitta hårdvara till din dator om du nu skall bojkotta alla som gör något dumt.

Intel behöver jag inte gå in på.

Amd är inte helt rena de heller, eller har någon glömt detta?

nVidia har en del i påsen de också, så ja, frågan är just vad du skall sitta på tillslut?

Jag tror vi kan enas om att det inte är bra när ett företag skaffar sig fördelar på sina konkurrenters bekostnad eller som i MSI´s fall, de ber ett företag eller en person att plocka ner en negativ recension.

Men kom igen, detta är standard idag och skall man bojkotta alla företag som gör något dumt så lär man få kasta ut det mesta av elektroniken man har i huset. :/

/Lifooz

Var någonstans skriver eller ens antyder jag att man skall "bojkotta alla som gör något dumt"?

Det finns olika nivåer av svinaktigt beteende. Att göra en fånig reklamfilm tycker inte jag kan jämföras med att ge ett företag orimligt låga priser i utbyte mot att de inte säljer en konkurrents produkter alls, eller att genom förtäckta hot försöka förmå recensenter att plocka ner eller låta bli att publicera recensioner man anser ofördelaktiga. Det sistnämnda är för mig ett större problem än det Intel gjorde då det som konsument måste gå att lita på att publiceringar som inte uttryckligen är sponsrade av ett företag är opartiska och objektiva till sin natur.

MSI förstör dessutom för sig själva i detta då det får effekten att positiva recensioner, som är positiva för att recensenten faktiskt tycker att det är en bra produkt, kommer bli ifrågasatta och synade med misstanke om att det är en "köpt" recension, så de förstör både för sig själva, tech-pressen i stort, och konsumenterna, och det är något jag personligen inte kan svälja.

Alla företag ägnar sig åt svineri på något sätt, tyvärr är det en otrevlig effekt av systemet vi har idag, men det finns som sagt olika grader av dumheter och vad man tycker är acceptabelt eller ej är upp till var och en, såklart. Men att låta bli att påpeka en dumhet för att "alla gör dumheter" är kontraproduktivt. Bättre då att upplysa de som kanske inget visste, så att de kan göra en egen bedömning. Det går ju liksom inte bedöma det man inte vet om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Var någonstans skriver eller ens antyder jag att man skall "bojkotta alla som gör något dumt"?

Det finns olika nivåer av svinaktigt beteende. Att göra en fånig reklamfilm tycker inte jag kan jämföras med att ge ett företag orimligt låga priser i utbyte mot att de inte säljer en konkurrents produkter alls, eller att genom förtäckta hot försöka förmå recensenter att plocka ner eller låta bli att publicera recensioner man anser ofördelaktiga. Det sistnämnda är för mig ett större problem än det Intel gjorde då det som konsument måste gå att lita på att publiceringar som inte uttryckligen är sponsrade av ett företag är opartiska och objektiva till sin natur.

MSI förstör dessutom för sig själva i detta då det får effekten att positiva recensioner, som är positiva för att recensenten faktiskt tycker att det är en bra produkt, kommer bli ifrågasatta och synade med misstanke om att det är en "köpt" recension, så de förstör både för sig själva, tech-pressen i stort, och konsumenterna, och det är något jag personligen inte kan svälja.

Alla företag ägnar sig åt svineri på något sätt, tyvärr är det en otrevlig effekt av systemet vi har idag, men det finns som sagt olika grader av dumheter och vad man tycker är acceptabelt eller ej är upp till var och en, såklart. Men att låta bli att påpeka en dumhet för att "alla gör dumheter" är kontraproduktivt. Bättre då att upplysa de som kanske inget visste, så att de kan göra en egen bedömning. Det går ju liksom inte bedöma det man inte vet om.

Håller med dig på många punkter, men tycker mig ha sett rätt många kommentarer från dig vid det här laget där du säger att det inte blir fler produkter från X eller Y.

Ja alla företag håller på med tjuvnyp mot andra företag idag, det känns som om det har blivit det nya sättet att konkurrera sedan utvecklingen saktat ner, typ "kan jag inte slå dig med mina produkter så stjälper jag dig på annat sätt"

Angående AMD´s reklamfilm så ja, den var sjukt töntig då kategorin folk som slår sönder produkter lär vara 8 åringar med svårt dampsyndrom typ, ja, och så AMD förstås.

Bra att MSI´s felsteg kom ut men med handen på hjärtat så får det mig inte att avstå deras produkter, jag gillar deras grejor så jag kommer fortsätta att köpa, för mig personligen kvittar det om de gör felsteg då andra också gör det och det är just det som var min poäng med mitt inlägg, så det är absolut inte något påhopp på dig.

Jag förstår dig och att du inte vill stödja någon som gör fel, min poäng är bara att om du tar det för långt så blir det tillslut problem när alla är svin i stian om jag säger så.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Aldrig varit förtjust i MSI design, för mye fjortis cool faktor och röda drakar o skit.

Detta var det snyggaste MSI hittat på i gpu väg på länge, säger kanske inte jätte mye enligt mig men ordentligt kliv i rätt riktning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Håller med dig på många punkter, men tycker mig ha sett rätt många kommentarer från dig vid det här laget där du säger att det inte blir fler produkter från X eller Y.

Ja alla företag håller på med tjuvnyp mot andra företag idag, det känns som om det har blivit det nya sättet att konkurrera sedan utvecklingen saktat ner, typ "kan jag inte slå dig med mina produkter så stjälper jag dig på annat sätt"

Angående AMD´s reklamfilm så ja, den var sjukt töntig då kategorin folk som slår sönder produkter lär vara 8 åringar med svårt dampsyndrom typ, ja, och så AMD förstås.

Bra att MSI´s felsteg kom ut men med handen på hjärtat så får det mig inte att avstå deras produkter, jag gillar deras grejor så jag kommer fortsätta att köpa, för mig personligen kvittar det om de gör felsteg då andra också gör det och det är just det som var min poäng med mitt inlägg, så det är absolut inte något påhopp på dig.

Jag förstår dig och att du inte vill stödja någon som gör fel, min poäng är bara att om du tar det för långt så blir det tillslut problem när alla är svin i stian om jag säger så.

/Lifooz

Ja, i mitt svar så skrev jag ju också att alla får göra en egen bedömning, men för at kunna göra en bedömning så måste ju kännedomen om fenomenet finnas, och tyckte som sagt att för mig i alla fall så vad detta snäppet värre än allehanda dumheter som alla företag gör.

Jag brukar ofta kritisera företag, Ja. Men att jag ideligen säger "Aldrig mer något från <företag>" håller jag inte med om. men jag kanske är mer känslomässig och mindre luttrad och uppgiven än gemene man rörande förväntningar på hur ett företag bör beter sig, det tror jag helt säkert.

Jag skrev ju dock att jag inte kommer köpa något mer från dem, inte typ "Nä fyyyy fan! Alla som fortsätter stödja MSI's diktatorfasoner borde hängas!" eller liknande så tycker du målar med lite väl breda penslar i ditt inlägg, men det gör även jag ibland, sånt är lätt hänt.

Men för att vara extra tydlig då så var det min egen åsikt om tilltaget som jag ville spegla, samt att jag ville informera de som inget visste, i upplysningssyfte, så att de kan bedöma själva om det är något de tycker är OK/inte OK, samt om de vill stödja företaget genom att köpa deras produkter.

I slutändan är det ju också så att företag drivs av människor, som är utbytbara resurser, så de som orsakat den här skiten försvinner ju så småningom , precis som de på Intel som köpte marknadsandelar, och då får man göra en ny bedömning, men detta med TechTeamGB är såpass färskt att de som är ansvariga för att ha odlat den kulturen definitivt jobbar kvar på MSi, och mot den bakgrunden så tänker inte jag ge dem mina pengar. Hur andra väljer att göra är upp till dem

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Blir troligtvis ett 3080 Gaming Trio X för min del, har ett 2070 Super i den serien idag och det är mer eller mindre knäpptyst och håller kortet väldigt svalt.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten fråga från en liten oinsatt:
Jag vet att RTX 3000-serien har gränssnitt för PCIe 4.0 och jag vet att kortet är bakåtkompatibelt med PCIe 3.0. Men är korten såpass kraftfulla att PCIe 3.0s skulle begränsa ett kort från RTX 3000-serien eller räcker PCIe 3.0 fortfarande gott och väl?

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPlow:

Här kommer en liten fråga från en liten oinsatt:
Jag vet att RTX 3000-serien har gränssnitt för PCIe 4.0 och jag vet att kortet är bakåtkompatibelt med PCIe 3.0. Men är korten såpass kraftfulla att PCIe 3.0s skulle begränsa ett kort från RTX 3000-serien eller räcker PCIe 3.0 fortfarande gott och väl?

Om 3080 är dubbelt så kraftfullt som 2080TI så kan det möjligtvis bli lite gimpat av PCI-e 3.0, men det återstår att se. Övriga kort lär klara sig gott på 3.0 dock, om man ska gå efter detta: https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-2080-ti...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Tack för info! Uppskattas.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeNero:

Snyggt kort! Snyggare än ZOTAC's i mitt tycke.

Vill bara visa er vad det finns för skojare på Blocket (se bild).
Skojaren hävdar att RTX 3080 kommer gå för 12 000 SEK.

https://www.linkpicture.com/view.php?img=LPic5f4fbdc55af311774113845

Just nu säljs ZOTAC RTX 3080 för 7825 SEK på Komplett.se

https://www.komplett.se/product/1168398/datorutrustning/dator...

Ville bara varna er för oseriösa spekulanter. Är varse om att vi har ett bra community!

Blocket består bara av fake konton lol

Jag håller mig till swec. Marknad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Om 3080 är dubbelt så kraftfullt som 2080TI så kan det möjligtvis bli lite gimpat av PCI-e 3.0, men det återstår att se. Övriga kort lär klara sig gott på 3.0 dock, om man ska gå efter detta: https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-2080-ti...

Fast frågan är ifall 2080ti hade varit ännu snabbare som PCI-E 4.0?
Dessutom så ska ju nu spelen laddas genom grafikkortet, blir det bättre med 4an?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Fast frågan är ifall 2080ti hade varit ännu snabbare som PCI-E 4.0?
Dessutom så ska ju nu spelen laddas genom grafikkortet, blir det bättre med 4an?

Nej, det hade det inte. Då det bara skiljer ca 10% i prestanda på när kortet körs i 3.0 jämfört med 2.0* skvallrar det om att även 3.0 har rätt gott om utrymme kvar. Det handlar ju om bandbredd så bara för att något stödjer ett visst protokoll betyder det inte att det blir snabbare om det inte har kraft nog att utnyttja all bandbredd.

Jämför med en lastbil som kör på en väg där man "får" köra i 200Km/h, lastbilen kommer inte bli snabbare än om den kör på en väg där man får köra i 150 för det.

Det man kan se av testerna är att 2080TI är snabbt nog att utnyttja PCI-e 2.0 till max, och tillräckligt snabbt för att dra nytta av en del av den extra bandbredden som PCI-E 3.0 har, men den maxar inte gränssnttet för det, så det skulle inte bli snabbare om det kördes i PCI-E 4.0, eller 5.0, och så vidare.

Så som sagt så är det troliga att om något kort blir gimpat av 3.0 så är det 3090, men övriga kort lär inte se någon skillnad alls om de körs i en dator med 4.0 eller 3.0, med viss reservation för ett 3080 som man klockat bra. Det kan nog slå i taket för vad 3.0 klarar av.

*förutsätter då att alla banor utnyttjas så kör man i X8 så blir det ju en annan femma, men SLI är ju nästan utdött numera.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

sjukt snyggt kort MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO det blir köp på 2 stycken

Ta tre när du ändå håller på

Gaming X Trio är definitivt min favorit.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

ouch, det gjorde ont *fäller en tår*

Misstänker att jag förverkat mina chanser att vinna Asus-produkter framöver med största sannolikhet? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Därför att alla "Vuxna" inte är likadana. Det finns dom som även vill att grejerna ska se bra ut.
Var det så svårt att gissa sig till det?

Ungefär lika svårt som vissa har att uppfatta sarkasm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pravus:

Ungefär lika svårt som vissa har att uppfatta sarkasm

Kändes inte som att det var sarkasm, men hoppas på det

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boredbynoobs:

Misstänker att jag förverkat mina chanser att vinna Asus-produkter framöver med största sannolikhet? :/

haha nädå, du är alltid välkommen att prova Asus igen i framtiden :). Konkurrens är alltid bra.

Permalänk
Medlem

Om det blir Nvidia för mig (vill invänta och se RDNA 2 först) så blir det troligen ett RXT 3080 Gaming X Trio!
Ser ut att bli billigare än Asus Strix också:
https://www.overclockers.co.uk/msi-geforce-rtx-3080-gaming-x-...

De listar Asus Strix för 799 GBP och MSI Gaming X Trio för 749 GBP.

Asus strix ligger på 10 390 kr i svenska butiker. Om man använder samma valutakonvertering så blir det 9 739 kr för Gaming X Trio i Sverige

Edit:

Nu står Asus Stric OC på 849 GBP. 10 390 kr / 849 GBP = 12,238 sek/GBP.

Då borde Gaming X Trio hamna på ca: 9 166 kronor (12,238 x 749 GBP)

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ozzed:

Nej, det hade det inte. Då det bara skiljer ca 10% i prestanda på när kortet körs i 3.0 jämfört med 2.0* skvallrar det om att även 3.0 har rätt gott om utrymme kvar. Det handlar ju om bandbredd så bara för att något stödjer ett visst protokoll betyder det inte att det blir snabbare om det inte har kraft nog att utnyttja all bandbredd.

Jämför med en lastbil som kör på en väg där man "får" köra i 200Km/h, lastbilen kommer inte bli snabbare än om den kör på en väg där man får köra i 150 för det.

Det man kan se av testerna är att 2080TI är snabbt nog att utnyttja PCI-e 2.0 till max, och tillräckligt snabbt för att dra nytta av en del av den extra bandbredden som PCI-E 3.0 har, men den maxar inte gränssnttet för det, så det skulle inte bli snabbare om det kördes i PCI-E 4.0, eller 5.0, och så vidare.

Så som sagt så är det troliga att om något kort blir gimpat av 3.0 så är det 3090, men övriga kort lär inte se någon skillnad alls om de körs i en dator med 4.0 eller 3.0, med viss reservation för ett 3080 som man klockat bra. Det kan nog slå i taket för vad 3.0 klarar av.

*förutsätter då att alla banor utnyttjas så kör man i X8 så blir det ju en annan femma, men SLI är ju nästan utdött numera.

Kollar man testet du länkar ovan skiljer det inte 10 % mellan PCIe 3.0 x16 och PCIe 2.0 x16 (vilket här får modelleras av PCIe 3.0 x8 som har samma bandbredd), det skiljer 2-3 %, det på ett 2080Ti.

10 % skillnad är det nästan mellan PCIe 3.0 x4 och PCIe x16. Värt att notera är att högre upplösning betyder mindre påverkan från PCIe-bandbredd.

PCIe-bandbredd kan ändå komma bli rätt viktigt för GPUer framöver, fast gissningsvis först när CXL börjar användas på bred front.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Kollar man testet du länkar ovan skiljer det inte 10 % mellan PCIe 3.0 x16 och PCIe 2.0 x16 (vilket här får modelleras av PCIe 3.0 x8 som har samma bandbredd), det skiljer 2-3 %, det på ett 2080Ti.

10 % skillnad är det nästan mellan PCIe 3.0 x4 och PCIe x16. Värt att notera är att högre upplösning betyder mindre påverkan från PCIe-bandbredd.

https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-pci-express-scaling/images/relative-performance_1920-1080.png
https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-pci-express-scaling/images/relative-performance_3840-2160.png

PCIe-bandbredd kan ändå komma bli rätt viktigt för GPUer framöver, fast gissningsvis först när CXL börjar användas på bred front.

Helt riktigt. Jag som läste graferna fel. Men poängen kvarstår dock att inte ens 2080TI kan mätta 3.0 så man kommer inte behöva 4.0 för spel däremot kan det ju finnas andra tillämpningar där det behövs, men då gäller det förmodligen inte konsumentkorten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ta tre när du ändå håller på

Gaming X Trio är definitivt min favorit.

3 st gpu går inte på Nvlink vad jag vet ganska synd om man ville ha 3-4 st gpu som man kunde ha förr minns jag

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Om det blir Nvidia för mig (vill invänta och se RDNA 2 först) så blir det troligen ett RXT 3080 Gaming X Trio!
Ser ut att bli billigare än Asus Strix också:
https://www.overclockers.co.uk/msi-geforce-rtx-3080-gaming-x-...

De listar Asus Strix för 799 GBP och MSI Gaming X Trio för 749 GBP.

Asus strix ligger på 10 390 kr i svenska butiker. Om man använder samma valutakonvertering så blir det 9 739 kr för Gaming X Trio i Sverige

Edit:

Nu står Asus Stric OC på 849 GBP. 10 390 kr / 849 GBP = 12,238 sek/GBP.

Då borde Gaming X Trio hamna på ca: 9 166 kronor (12,238 x 749 GBP)

Overclockers har dessutom det smaskiga Gigabyte Master kortet. Riktigt snyggt kort om du frågar mig som dessutom har stora fläktar verkar välbyggt. Gigabyte Master verkar inte finnas i Sverige...än iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En nackdel med MSI-kortet är att det har färre portar än ASUS-kortet. Det är säkert många som inte påverkas av det men om man har fler än en skärm eller TV som pluggas in med HDMI blir det lite krångligare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

3 st gpu går inte på Nvlink vad jag vet ganska synd om man ville ha 3-4 st gpu som man kunde ha förr minns jag

Med tanke på att man i princip kan räkna antalet spel som fungerar bra med sli/nvlink på en hand så känns det inte direkt som något bra köp ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

haha nädå, du är alltid välkommen att prova Asus igen i framtiden :). Konkurrens är alltid bra.

Glömde skriva /s efter min mening. Det förstår jag väl själv att ni inte bör banna mig från tävlingar hehe (inte för att jag någonsin har varit med och tävlat om något)