Har Elgiganten gått och blivit marknadsplats á la Amazon/CDON?

Permalänk
Medlem

Har Elgiganten gått och blivit marknadsplats á la Amazon/CDON?

Var inne och kikade på fläktar och hittade en på Elgiganten, till min förvåning såg jag en "säljs av" text vid produkten samt som "liknande produkter" en länk till en fläkt som "säljs av" INET.

Har jag bara bott under en sten och inte märkt det här tidigare eller är det nåt nytt påfund?

Det känns spontant som att det kan medföra en hel del strul då exempelvis returer, enligt Elgigantens sida, ska hanteras av återförsäljaren man handlat av och inte Elgiganten själva. Frågan är om samma sak gäller reklamationer?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Ja
Funnits i minst ett halvår

Permalänk
Bildexpert

Det har varit så ett tag vet jag. Vet att jag har haft ett ärende hos Play då jag fick fel vara och genom "mina sida" på Elgigantens sajt upprättade man då kontakt med dem. Var smidigt och enkelt, inga konstigheter i slutändan. Kan inte se varför det skulle påverka upplevelsen för kunden.

Permalänk
Medlem

Från förra tråden i ämnet. #18507796