Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Steamworld spelen också. Speciellt Steamworld Dig 2 som kostar 79kr i några timmar till då rean håller på att ta slut. Även ettan var kul, kostar bara 24kr.
Även Steamworld Heist (49kr) är väldigt kul, dock mer en enklare variant av tur-och-ordning spel.

EDIT:
Just det, rekommenderar även Monster Boy and the Cursed Kingdom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Inte testat själv men enligt dom flesta online så ska tydligen denna vara bäst: https://www.satisfye.com/products/zengrip-pro

Tack! Måste vara fler än jag som tycker det är obekvämt att spela handheld? !

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ninotramp:

Tack! Måste vara fler än jag som tycker det är obekvämt att spela handheld? !

håller faktiskt med dig och funderar själv på att skaffa mig en sådan! 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Tack! Måste vara fler än jag som tycker det är obekvämt att spela handheld? !

Skrivet av tyvar1:

håller faktiskt med dig och funderar själv på att skaffa mig en sådan! 😀

Jag tyckte också att det var lite obekvämt att spela i handheld läge.. köpte zengrip-pro och nu fungerar det hur bra som helst att spela handheld.

Permalänk
Skrivet av Starknight:

Jag tyckte också att det var lite obekvämt att spela i handheld läge.. köpte zengrip-pro och nu fungerar det hur bra som helst att spela handheld.

Vart köpte du Zengrip-Pro?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Vart köpte du Zengrip-Pro?

Köpte via deras hemsida ( https://www.satisfye.com/ ) fick det ganska snabbt (runt 2 veckor). Dock fick betala tullavgift också men det gjorde inte så mycket då när jag köpte så hade satisfye rea/rabatt på zengrip-pro.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Pikmin 3 Deluxe kommer även ut fysiskt.

Permalänk
Avstängd

Lonely Mountains: Downhill finns till Switch och är riktigt bra.

Lite Trials-känsla med många omstarter för att ta sig igenom en bana, men samtidigt mycket lugnare. Vet inte varför trailern har så jobbig musik för i spelet är det väldigt tyst och lugnt med mestadels naturljud.

Permalänk
Avstängd

Kommer inhandla ett Switch Lite snart igen då jag ganska snabbt sålde det, men vill ge det en ny chans.

Min fråga: om kontrollerna på något sätt går sönder, vad kan man göra då? Täcks det av någon form av garanti eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Kommer inhandla ett Switch Lite snart igen då jag ganska snabbt sålde det, men vill ge det en ny chans.

Min fråga: om kontrollerna på något sätt går sönder, vad kan man göra då? Täcks det av någon form av garanti eller hur fungerar det?

Det beror på hur de går sönder. Om du inte tappat den eller utsatt den för synlig påverkan. så bör det täckas av garantin.
Antingen kontaktar du butiken eller Bergsala direkt:

https://www.nintendo.se/support/service-och-garanti

Bergsala reparerar både innanför och utanför garantin (har t.ex. skickat en Wii U med knust skjerm och fått den lagad där mot en kostnad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Kommer inhandla ett Switch Lite snart igen då jag ganska snabbt sålde det, men vill ge det en ny chans.

Min fråga: om kontrollerna på något sätt går sönder, vad kan man göra då? Täcks det av någon form av garanti eller hur fungerar det?

Dom täcks också av reklamationsrätt, så om du får problem såsom drifting så bör du kunna lämna in dem.

Jag hade problem med drifting men jag bytte joystick själv. Mycket enklare. För då slipper jag lämna ifrån mig joycon och möjligtvis hela konsolen.

Ska också byta låsmekanism eftersom mina barn lyckats slita ut den. Joyconsen tycker jag är hyffsat enkla att öppna upp. Finns många bra videor på Youtube.

Permalänk

Tjenix!

Funderar på att skaffa ett Switch till min grabb (och mig själv 🤭😃). Någon som vet varför det inte längre säljs paket med en konsol + ett eller två spel?

Är blocket en bra eller dålig idé? De annonser som finns verkar ju gå åt som smör trots relativt höga priser.

Permalänk
Medlem

Har nyligen skaffat Ringfit till Switchen och har kört ganska mycket. Men jag märker att jag får ont i underarmarna efter ett tags spelande, som sitter i ett par timmar tills det går över.
Någon mer som får detta? Vad kan det bero på och vad kan jag göra för att förhindra att det börja göra ont i armarna? Jag har köpt handledsstöd men det hjälper ingenting. Några andra idéer?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Har nyligen skaffat Ringfit till Switchen och har kört ganska mycket. Men jag märker att jag får ont i underarmarna efter ett tags spelande, som sitter i ett par timmar tills det går över.
Någon mer som får detta? Vad kan det bero på och vad kan jag göra för att förhindra att det börja göra ont i armarna? Jag har köpt handledsstöd men det hjälper ingenting. Några andra idéer?

Träningsverk kanske?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Träningsverk kanske?

Ja kanske, svårt att säga. Det känns inte som träningsvärk dock.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Har nyligen skaffat Ringfit till Switchen och har kört ganska mycket. Men jag märker att jag får ont i underarmarna efter ett tags spelande, som sitter i ett par timmar tills det går över.
Någon mer som får detta? Vad kan det bero på och vad kan jag göra för att förhindra att det börja göra ont i armarna? Jag har köpt handledsstöd men det hjälper ingenting. Några andra idéer?

För mig låter det som att du klamra dig fast i ringden alldes för hårt. Har du klippt gräs någongång, det du beskriver låter som det känns efter man sprungit efter en motordriven och behövt trycka ihop det där jäkla handtaget.

Permalänk
Medlem

Jag skummar efter schysta deals på fysiska spel. Har stort sett bara fyndat på Facebook Marketplace, har ni tips på andra bra ställen?

Hur håller ni koll på eShop och bra erbjudanden där? Och så en följdfråga, hur vet jag hur länge erbjudandet varar?

Permalänk

@tBiorrith:
Jag brukar använda mig av dekudeals

Permalänk
Medlem

Nu i veckan dök det upp drift på vänster joycon. Fruktansvärt irriterande... Finns det något sätt att fixa till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Nu i veckan dök det upp drift på vänster joycon. Fruktansvärt irriterande... Finns det något sätt att fixa till?

Någon form av rengöringssprej är väl den vedertagna hemmafixen (https://www.youtube.com/watch?v=A6kek06vRv8), annars skicka in till Bergsala för 350 kr (du står för frakten dit) eller om du har kvitto och vill hävda garanti.

Jag valde att skicka till Bergsala. Hade inget kvitto så det blev 350 kr och då byttes båda styrspakarna, låsen som håller kontrollen på plats på Switchen och antennen i vänstra kontrollen.

Permalänk

NS + DOBE mouse & keyboard converter + Fortnite?

Misslyckades med att hjälpa en granne att få Fortnite att funka med en DOBE converter, som Elgiganten hade krängt på honom för ändamålet. Convertern funkar hjälpligt utanför Fortnite men spelet reagerar inte alls. Någon som fått det att funka? Och i så fall... hur då?

Permalänk
Medlem

Tips: Proshop har deras födelsedagrea, Nintendo Switch Neon Blue/Red för 3490:-
https://www.proshop.se/Spelkonsol/Nintendo-Switch-With-Joy-Co...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Tips: Proshop har deras födelsedagrea, Nintendo Switch Neon Blue/Red för 3490:-
https://www.proshop.se/Spelkonsol/Nintendo-Switch-With-Joy-Co...

Varade inte länge.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Varade inte länge.

Tydligen inte. Såg inte att det stod något med tid. Lade upp här direkt när jag såg det.

Permalänk
Medlem

Igår dundrade jag igång Mario Maker 2 och byggde min första bana, med SMW-tema. Kan inte förklara hur mycket det betydde för mig, att kunna bygga egna banor i det allra första spelet jag spelade som liten. Underbart.

Lite synd att man måste pröjsa online för att spela folks banor bara, tur det är billigt. Kommer köpa ett årsmedlemskap när jag klarat ut Story Mode.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Kommer köpa ett årsmedlemskap när jag klarat ut Story Mode.

Årsmedlemsskap följer med den fysiska versionen av Tetris 99 som har prissänkts till under årspriset ett par ggr. Numera vill jag inte vara utan Nintendo Switch Online, då det ger trevliga bonusar i många spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Årsmedlemsskap följer med den fysiska versionen av Tetris 99 som har prissänkts till under årspriset ett par ggr. Numera vill jag inte vara utan Nintendo Switch Online, då det ger trevliga bonusar i många spel

Fan vad jag älskar Sweclockers, stort tack, klickade hem detta i ett nafs.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Varade inte länge.

Ser ut att finnas för 3490 nu när jag tittar?

Edit: Visserligen gråa varianten.

Permalänk
Konsolgrävare

Super Mario Bros. 35th Anniversary Direct

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |